RallyBaron  Samppasport

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151586 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #345 : 20.02.2020, 15:55:47 »
Onhan jarrupolkimen ja tehostajan välisessä tangossa pieni välys? Jos pedaali ei päästä välitankoa peräytymään ja siten mäntää riittävästi taakse, niin tulisko siitä ongelmia jo ilmatessa?

--------------
Tuli vielä mieleen, että itsellä oli kans hieman ihmettelyä oman kulkineen jarrujen kanssa:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=69472.30

Vaihdoin kanssa jarruosaa joskus reilulla kädellä, niin jarrupoljin jäi kanssa tavanomaista syvemmälle uusilla osilla (kaikki satulat, palat ja takalevyt, etulevyt oli vanhat). Tämä on korjaantunut itsestään ajan kanssa, enää poljin ei painu niin syvälle. Voisko uusien satuloiden kumit vetää mäntää niin paljon takaspäin, että sen takia poljin painuu tavanomaista syvemmälle, ennen kuin palat ottaa kontaktia levyyn? Pohjaan asti petaalin ei kyllä pitäisi mennnä.
Noin 5-10mm liikkuu polkimes kiinni oleva tanko ennennkuin ottaa "kiinni "

Edit: sellainen huomio tuli emännältä joka poljinta painoi, että vasenta etu ja taka jarrus ilmatessa poljin painui ihan lattiaan. Kun ilmattiin vasenta taka ja etu jarrua poljin oli lopussa ihan hiemab jäykempi
« Viimeksi muokattu: 20.02.2020, 16:31:04 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #346 : 21.02.2020, 07:43:45 »
Mä näin unta yöllä, että sulla on jarrusatulat väärin päin, eli ilmaruuvit alareunassa  :D

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #347 : 21.02.2020, 08:53:04 »
Mä näin unta yöllä, että sulla on jarrusatulat väärin päin, eli ilmaruuvit alareunassa  :D

Ei ollut enne uni  ;D nipat ovat takasatuloissa yläreunassa. Edessä myös ylempi nippa on ihan ylhäällä.

Kiva että tää rojekti tulee muidenkin uniin kummittelemaan  ;D

Todennäköisesti ongelma on jokin pieni ja tyhmä mitä en vaan itse osaa nyt käsittää tai huomata
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #348 : 21.02.2020, 10:54:45 »
Ei tule lammikkoa tai kosteutta mihinkään liitokseen tai putkeen?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #349 : 21.02.2020, 11:46:27 »
Ei tule lammikkoa tai kosteutta mihinkään liitokseen tai putkeen?

Ei ole kyllä näkynyt missään kohtaa  :o

Nyt vkl aikana tulee "uusia silmiä" näkemään tilanteen jos vaikka selviäisi tämä mysteeri
« Viimeksi muokattu: 21.02.2020, 11:55:51 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #350 : 21.02.2020, 12:12:23 »
Ilmaa sillä painetta säiliöön systeemillä,siellä voi olla nyt esim. takajarrupaineensäätimissä ilmaa joka ei vaan tahdo tulla pois,noissa joskus joutunu päästään ihan pirusti nestettä läpi kuivilla olon jäljiltä,ennen kuin on tullu jarrut kunnollisiksi.

Jarrua pumppaamalla ilmatessa,se pitää tehdä sitten hyvin rauhallisesti,jos pumppaa liian nopiaan niin ilmaus ei kyllä onnistu,ja nesteeseen sekaantuu ilmaa niin pieninä kuplina ettei niitä välttämättä silmällä erota.Poljin pitää ilmatessa päästää aina hyvin hitaasti ylös että sylinteri kerkiää täyttyä nesteellä täysin ennen paineen poljentaa...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #351 : 21.02.2020, 12:22:38 »
Niin ja se vielä että se tappi jarrutehostajan ja sylinterin välissä on varmasti oikeassa mitassa(sen pituus on säädettävissä) ettei se painata sylinterin mäntää yhtään muutakuin että välys on vaan juuri ja juuri pois.
Jos mäntä on jo lepotilassa vähän painuksissa neste ei pääse vapaasti kunnolla sylinteriin jne...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #352 : 21.02.2020, 13:03:43 »
Ethän kaada sitä ilmattua nestettä takas säiliöön? Ilmaus vain aina uutta käyttämätöntä nestettä lisäämällä ja varaudu n. litran menekkiin.
Se nipasta ulos päästetty on täynnä ilmakuplia, jos meinaat sitä käyttää uudelleen, niin aina seisoa purkissa pitkä aika, viikko????
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #353 : 21.02.2020, 13:10:52 »
Ethän kaada sitä ilmattua nestettä takas säiliöön? Ilmaus vain aina uutta käyttämätöntä nestettä lisäämällä ja varaudu n. litran menekkiin.
Se nipasta ulos päästetty on täynnä ilmakuplia, jos meinaat sitä käyttää uudelleen, niin aina seisoa purkissa pitkä aika, viikko????

Kyllä sitä samaa käytän  :o tollasesta kuullutkaan, lukenut vaan että porukka kaatanut samaa nestettä takaisin. Nyt mennyt aiis 2litraa uutta nestettä järjestelmään. Kun ei sieltä nipasta tällähetkellä tule mitään ilmaa edes. Ainakaan mitään näkyvää
« Viimeksi muokattu: 21.02.2020, 13:13:12 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #354 : 21.02.2020, 13:34:12 »
En lukenut kovin tarkkaan kaikkia viestejä mutta joskus auttaa kun ilmaa pätkän kerrallaan eli jarrupääsylinteristä taakse päin pätkä kerrallaan. Toinen pumppaa normaalisti paineen ja toinen aukaisee yksitellen jokaisesta liitoksesta putkea liitos liitokselta edestä taaksepäin(ilmaus kuten ilmaruuvin kautta). Monesti juurinkin tuo takajarrujen paineensäädin on kohta johon ilma jää, sille tulevan liitoksen kautta ilmaus ratkaisee asian usein.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #355 : 21.02.2020, 13:50:11 »
Ilmaa sillä painetta säiliöön systeemillä,siellä voi olla nyt esim. takajarrupaineensäätimissä ilmaa joka ei vaan tahdo tulla pois,noissa joskus joutunu päästään ihan pirusti nestettä läpi kuivilla olon jäljiltä,ennen kuin on tullu jarrut kunnollisiksi.

Jarrua pumppaamalla ilmatessa,se pitää tehdä sitten hyvin rauhallisesti,jos pumppaa liian nopiaan niin ilmaus ei kyllä onnistu,ja nesteeseen sekaantuu ilmaa niin pieninä kuplina ettei niitä välttämättä silmällä erota.Poljin pitää ilmatessa päästää aina hyvin hitaasti ylös että sylinteri kerkiää täyttyä nesteellä täysin ennen paineen poljentaa...
Ongelma voi olla myös tässä polkimen painelun ja vapautuksen nopeudessa, kokeillaan uudelleen

En lukenut kovin tarkkaan kaikkia viestejä mutta joskus auttaa kun ilmaa pätkän kerrallaan eli jarrupääsylinteristä taakse päin pätkä kerrallaan. Toinen pumppaa normaalisti paineen ja toinen aukaisee yksitellen jokaisesta liitoksesta putkea liitos liitokselta edestä taaksepäin(ilmaus kuten ilmaruuvin kautta). Monesti juurinkin tuo takajarrujen paineensäädin on kohta johon ilma jää, sille tulevan liitoksen kautta ilmaus ratkaisee asian usein.

Tätä olen miettinyt että jos yrittäisi näin tehdä. Auto on vain pukkien päällä eli alle on huono mennä  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 21.02.2020, 14:00:47 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #356 : 21.02.2020, 19:12:18 »
Kaverin kanssa heitettii lenkki. Poljinta polkiessa jarrut löytyy ja menee lukkoon jopa, heti kun polkimen päästää ylös menee se taas pohjaan ja jarrut ei pidä.

Onko nesteissä (dot4 ja dot 5.1) eroja? Voiko neste olla väärää
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #357 : 21.02.2020, 19:54:52 »
On niis jotain pieniä eroja mutta kyllä molemmilla pitäs toimia. Dot4 ja dot5.1 saa sekottaa keskenään, dot5 ei saa sekottaa muihin.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #358 : 21.02.2020, 20:01:23 »
Poljinta polkiessa jarrut löytyy ja menee lukkoon jopa, heti kun polkimen päästää ylös menee se taas pohjaan ja jarrut ei pidä.

Aika selkeä oire järjestelmässä olevasta ilmasta, mutta missä hitossa sitä enää tuolla ilmaamisella olisi  :idiot2:

Poissa make84

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • Itse tekemällä tulee sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #359 : 21.02.2020, 20:05:28 »
Aika selkeä oire järjestelmässä olevasta ilmasta, mutta missä hitossa sitä enää tuolla ilmaamisella olisi  :idiot2:
Olikos tässä nyt uusi pääsylinteri?

ex. volvot 240 -86, volvo 850 -96, volvo s40 -04 nykyhetki volvo v70 2008

 

Futurez  Kulkukoira