RallyBaron  Samppasport

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151830 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #360 : 21.02.2020, 20:20:29 »
Olikos tässä nyt uusi pääsylinteri?
On uusi pääsylinteri.

Nyt ajon jälkeen ilmattiin vielä kerran uudelleen ja nyt alkaa olemaan vähän tuntumaa polkimessa.
 Ilmaus meni tyylillä: polkimen pumppaus n.10kertaa ja pohjaan->nippa auki->nippa kiinni ja poljin ylös. Sit tämä toistettiin 3 kertaa putkeen ja nyt on vähän jo tuntumaa.  Huomenna auto renkaille ja tielle testaamaan toimintaa
« Viimeksi muokattu: 21.02.2020, 20:22:48 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #361 : 21.02.2020, 20:28:34 »
En tiedä auttaako yhtään mitään, mutta yhdessä omassa autossa oli ihan tajuttoman vaikea saada ilmoja pois.
Kävin varaosa kotterosta hakemassa jarrunestesäiliön korkin ja laitoin siihen reiän tubeless venttiilille. Siitä painetta ja avaten nippoja. Lähti toimimaan.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #362 : 21.02.2020, 21:06:08 »
En tiedä auttaako yhtään mitään, mutta yhdessä omassa autossa oli ihan tajuttoman vaikea saada ilmoja pois.
Kävin varaosa kotterosta hakemassa jarrunestesäiliön korkin ja laitoin siihen reiän tubeless venttiilille. Siitä painetta ja avaten nippoja. Lähti toimimaan.  :)
toi on vanha ja toimiva kikka tuokin.. ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #363 : 22.02.2020, 10:36:22 »
Auto käytetty renkaillaan ja ajettu taas. Jarrut on paremmat mutta ei siltikään hyvät. Eli ilmaa on edelleen rajusti jossain. Ei auta kuin jatkaa pumppaamista jos ne perkeleet sieltä poistuis joskus

Edit;
Pitääk olla huolissaan :idiot2: hieman valkoista mössöä korkissa

« Viimeksi muokattu: 22.02.2020, 11:00:09 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #364 : 22.02.2020, 11:17:40 »
Kondenssiveden ja öljyn sekoitusta. Jos moottoria on käytetty siten ettei ole käynyt kunnolla kuumana tai pikkupätkiä vain,tahtoo vettä kondensoitua sekaan ja tuo on siitä seurausta.
Ilmasitko takajarrupaineen säädintä ennen olevasta liitoksesta? Paine->liitos auki->pohja-> liitos kiinni-> paine.. muutaman kerran sama? Ja sen jälkeen tietysti jarrujen päistä ilmaruuveista. Järjestys:oikea taka, vasen taka, oikea etu, vasen etu
« Viimeksi muokattu: 22.02.2020, 11:22:34 kirjoittanut KartanoVole »

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #365 : 22.02.2020, 13:02:38 »
Kondenssiveden ja öljyn sekoitusta. Jos moottoria on käytetty siten ettei ole käynyt kunnolla kuumana tai pikkupätkiä vain,tahtoo vettä kondensoitua sekaan ja tuo on siitä seurausta.
Ilmasitko takajarrupaineen säädintä ennen olevasta liitoksesta? Paine->liitos auki->pohja-> liitos kiinni-> paine.. muutaman kerran sama? Ja sen jälkeen tietysti jarrujen päistä ilmaruuveista. Järjestys:oikea taka, vasen taka, oikea etu, vasen etu
Joo ei ole nyt päässyt lämpimäks kun vaan vähän käytetty. Ihmettelinkin kun ei ennen tollast tehnyt  :)

Ei ole vielä takajarrupaineen säätimistä ilmattum se pitää vielä testata
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #366 : 22.02.2020, 14:06:00 »
Tosiaan tuli tänään Jonzen pajalla pyörähdettyä ja siinä muun turinoinnin ohella tuli tätäkin vilkkaistua. Sitkeästi siellä ilmaa tuntuisi olevan. Oikea etujarru tuntui heikoimmalta mitä Jonzen painellessa jarrua tuli levyjä pyöriteltyä. Tultiin kans tulokseen että noista paineenrajoittimista kokeilis ilmailla ja limat öljykorkissa on vain kondessivettä.

Mutta komea vanhus kaiken kaikkiaan ja hienosti on auton koko tarina tiedossa.  O0

Kondenssiveden ja öljyn sekoitusta. Jos moottoria on käytetty siten ettei ole käynyt kunnolla kuumana tai pikkupätkiä vain,tahtoo vettä kondensoitua sekaan ja tuo on siitä seurausta.
Ilmasitko takajarrupaineen säädintä ennen olevasta liitoksesta? Paine->liitos auki->pohja-> liitos kiinni-> paine.. muutaman kerran sama? Ja sen jälkeen tietysti jarrujen päistä ilmaruuveista. Järjestys:oikea taka, vasen taka, oikea etu, vasen etu

Tässä tuo ilmausjärjestys vaan hieman poikkeaa kuvailemastasi koska etusatuloissa on peräti 3 nippaa per puoli
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #367 : 22.02.2020, 14:14:33 »
Tosiaan tuli tänään Jonzen pajalla pyörähdettyä ja siinä muun turinoinnin ohella tuli tätäkin vilkkaistua. Sitkeästi siellä ilmaa tuntuisi olevan. Oikea etujarru tuntui heikoimmalta mitä Jonzen painellessa jarrua tuli levyjä pyöriteltyä. Tultiin kans tulokseen että noista paineenrajoittimista kokeilis ilmailla ja limat öljykorkissa on vain kondessivettä.

Mutta komea vanhus kaiken kaikkiaan ja hienosti on auton koko tarina tiedossa.  O0

Tässä tuo ilmausjärjestys vaan hieman poikkeaa kuvailemastasi koska etusatuloissa on peräti 3 nippaa per puoli

Kiitos jambolle vinkeistä ja muutenkin oli kiva kuunnella kun mies tiesi mistä puhuu  8)

Harmi ettei puhallus onnistunut jarruillesi  :-[

Tosiaan jambon kanssa oli puhe että kokeilen noita takapaineen rajoittimia ilmata
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #368 : 25.02.2020, 15:44:13 »
Kyllä se osaa tuo ilmojen poissaanti olla joskus hankalaa,mutta tuntuu kyllä ihmeeltä ettei tuolla ilmaamisen määrällä ota jo  astettuakseen,outoa..

Tuli mieleen tuosta hankalasta ilmaamisesta,vanhakoppa Escortin eturumpujarrujen ja 96 suapin kytkimen ilmaaminen joskus aikoinaan.Molemmat melkein suosiolla ilmattava painamalla neste ilmaruuveista säiliöön päin.
Escortin etujarrut saa kyllä ilmattua vielä perinteisestikin jos päästää jarrukilvet irti ja kääntää ne ylösalaisin,on näet 2 yksimäntäistä sylinteriä per.rumpu,toinen ylhäällä toinen alhaalla,ja jarruletku tulee ylempään sylinteriin josta lähtee sit putki alempaan sylinteriin jossa on sitten se ilmausnippa.Kätevää ja nerokasta...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #369 : 25.02.2020, 17:30:00 »
Nyt taas ilmailtu. Ekaks neuvotulla tavalla eli takapaineen säätimet. Ne molemmat meni tavalla:painetta polkimella, liitin löysäks eli nestettä ulos, liitin kiinni. Sama toistettiin monta monta kertaa. Sit kaks kertaa normaali ilmaus. Ei muutosta.
Kävin ajaa lenkin, niin kun ajat ja rupeat jarruttamaan niin ekalla kerralla menee hetki ja auto pysähtyy mutta renkaat ei mene lukkoon. Sitten kun eka painat vähän poljinta ja lasket sen ylös ja sit painat uudestaan niin auto pysähtyy heti ja menee renkaat lukkoon.

Pihassa tein niin että ajoin edes takas noin 10m pätkää. Aina pakilta jarruttaessa meni etuset lukkoon kun keula keveni, mutta eteen päin ajaesa kun jarrutti niin silloin ei menny lukkoon
« Viimeksi muokattu: 25.02.2020, 17:34:04 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #370 : 25.02.2020, 17:34:13 »
Nyt taas ilmailtu. Ekaks neuvotulla tavalla eli takapaineen säätimet. Ne molemmat meni tavalla:painetta polkimella, liitin löysäks eli nestettä ulos, liitin kiinni. Sama toistettiin monta monta kertaa. Sit kaks kertaa normaali ilmaus. Ei muutosta.
Kävin ajaa lenkin niin kun ajat ja rupeat jarruttamaan niin ekalla kerralla menee hetki ja auto pysähtyy mutta renkaat ei mene lukkoon. Sitten kun eka painat vähän poljinta ja lasket sen ylös ja sit painat uudestaan niin auto pysähtyy heti ja menee renkaat lukkoon

Otitko ilmat pois ennen säädintä? Tuliko havaittavasti ilmaa?

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #371 : 25.02.2020, 17:35:31 »
Oikea etujarru tuntui heikoimmalta mitä Jonzen painellessa jarrua tuli levyjä pyöriteltyä.

Nyt jarru muuttui siten että kaikki olivat yhtä jäykkiä kun poljin samassa asennossa ja jarrulevyjä pyöritti
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #372 : 25.02.2020, 17:39:12 »
Onko siellä ilmaa vai onko jarrusylintereiden liike niin isoa että poljinsylinterin liike ei meinaa riittää?

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #373 : 25.02.2020, 17:39:56 »
Onko siellä ilmaa vai onko jarrusylintereiden liike niin isoa että poljinsylinterin liike ei meinaa riittää?
Tämä tarkoittaa mitä tarkalleen? Kaikkea olen nyt valmis koittamaan.

Jotenkin tuntuu että kun poljinta painaa ei se tahdo riittää siihen että painetta tulisi tarpeeksi jarruille. En tiedä onko tämä edes mahdollista
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #374 : 25.02.2020, 18:03:04 »
Joissakin autoissa on jarrusatuloissa sellaiset "rautalankajouset", jos ne laittaa väärin liikuttavat ne jarrusatulaa kauemmaksi jolloin tarvitaan isompi liike jotta mäntä puristaa paloja levyä vasten, silloin poljin painuu syvälle ja tunne on sama kuin jarruissa olisi ilmaa. Ei ole tarkkaa kuvaa millaiset jarrut tuossa on, mutta myös jos jarruputkissa on isoja korkeuseroja voi mutkan yläosaan jäädä ilmakuplia jotka heiluvat vain edestakaisin koska poljinsylinterin pumppaama määrä on niin pieni että kupla palautuu aina takaisin kun ottaa uudet annoksen. Motonetissa on alipaineimuri jolla saa yhtenäisen pitemmän imun, se voisi auttaa, vaatii paineilmaa toimiakseen. Paras olisi tietysti ylipaineella jarrunestesäiliöstä jarrunestettä työntävä jarrumiina mutta harvalla harrastajalla on sellaista koska ovat hintavia laitteita. Tippakannuun jarrunestettä ja sopiva letku siihen ja ilmapropusta säiliöön päin on yksi konsti, en tiedä meneekö jarrupaineen säätimen läpi miten hyvin, kokeilemalla selviää.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/751000/MTX-Automotive-Jarrujen-ilmauslaitejarrunesteen-vaihtotyokalu
« Viimeksi muokattu: 25.02.2020, 18:07:36 kirjoittanut KartanoVole »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo