Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 150985 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #300 : 07.02.2020, 18:34:56 »
Ruuvasin noi takavalot viel paikalleen


arvostan ja auto on hieno!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2061
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #301 : 07.02.2020, 18:59:15 »
arvostan ja auto on hieno!

Ne on noita pieniä yksityis kohtia mitä ei tajua ellei tiedä autosta jotain  :)

Ens kesä mennään tuolla ruoste-maali yhdistelmällä mutta ensi talvena kova tarkoitus parantaa maalia
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #302 : 07.02.2020, 23:23:15 »
Ne on noita pieniä yksityis kohtia mitä ei tajua ellei tiedä autosta jotain  :)

Ens kesä mennään tuolla ruoste-maali yhdistelmällä mutta ensi talvena kova tarkoitus parantaa maalia
O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2061
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #303 : 12.02.2020, 17:18:19 »
Nyt on kaikki oikeat osat ja jarrut kasassa. Nyt ongelmia ilmauksen kanssa. Mulla tollanen paine ilma "imuri" mikä nippaan laitetaan.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/751000/MTX-Automotive-Jarrujen-ilmauslaitejarrunesteen-vaihtotyokalu

Kaikista nipoista tulee hienosti nestettä. 1 litralla huuhdoin linjat ja toisella litralla olen nyt ilmannut niin että tuo litran pönikkä on mennyt kahteen otteeseen linjoista läpi eli 5 kertaa olen ilmannut eikä vaan meinaa onnistua. Poljin menee lattiaan aina vaan. Muutaman kerran kun pumppaa jäykistyy poljin vähän mutta kun nostaa polkimen niin taas on löysä.

Nyt lopuksi meni vielä jarruneste säiliön korkkikin rikki :facepalm:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #304 : 12.02.2020, 17:24:45 »
En kans moisella värkillä saanu 240 jarruja pelaamaan, nestettä tuli mutta silti ei polkimes mitää tuntumaa. Kaveri polkemaan jarrua ja sitte availemaan nippoja nii jo löyty jarrut.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #305 : 12.02.2020, 17:26:02 »
Nyt on kaikki oikeat osat ja jarrut kasassa. Nyt ongelmia ilmauksen kanssa. Mulla tollanen paine ilma "imuri" mikä nippaan laitetaan.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/751000/MTX-Automotive-Jarrujen-ilmauslaitejarrunesteen-vaihtotyokalu

Kaikista nipoista tulee hienosti nestettä. 1 litralla huuhdoin linjat ja toisella litralla olen nyt ilmannut niin että tuo litran pönikkä on mennyt kahteen otteeseen linjoista läpi eli 5 kertaa olen ilmannut eikä vaan meinaa onnistua. Poljin menee lattiaan aina vaan. Muutaman kerran kun pumppaa jäykistyy poljin vähän mutta kun nostaa polkimen niin taas on löysä.

Nyt lopuksi meni vielä jarruneste säiliön korkkikin rikki :facepalm:
ilmaa kaverin kanssa vanhaan malliin nippa kerrallaan,tuleeko ilmaa kun kun avaat nipan kerrallaan ja katsot kun lorottaa,mun mielestä noi ilmauslaitteet on ihan hanurista ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2061
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #306 : 12.02.2020, 17:26:26 »
En kans moisella värkillä saanu 240 jarruja pelaamaan, nestettä tuli mutta silti ei polkimes mitää tuntumaa. Kaveri polkemaan jarrua ja sitte availemaan nippoja nii jo löyty jarrut.

Näin se varmaan on tehtävä  :(
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #307 : 12.02.2020, 17:26:53 »
kaveri kerkes ekax
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #308 : 12.02.2020, 17:34:50 »
Onnistuu paremmin tuolla imurilla kun ottaa koko ilmanipan pois ja painaa sen kumitutin tiukasti satulaan. Nestettä tulee läpi paljon enemmän ja ilma paremmin pois. Viimeistely nipan kanssa. Tällein olen saanut sen toimimaan kunnolla.

Onhan satulat oikeilla puolilla eli ilmanipat ylöspäin.

Ja ilmausjärjestys tiedossa?

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2061
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #309 : 12.02.2020, 17:42:46 »
Onnistuu paremmin tuolla imurilla kun ottaa koko ilmanipan pois ja painaa sen kumitutin tiukasti satulaan. Nestettä tulee läpi paljon enemmän ja ilma paremmin pois. Viimeistely nipan kanssa. Tällein olen saanut sen toimimaan kunnolla.

Onhan satulat oikeilla puolilla eli ilmanipat ylöspäin.

Ja ilmausjärjestys tiedossa?

Kyllä pitäs kaikki olla oikein päin  ;D ja jarjestys varmistettu kahdesti
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #310 : 13.02.2020, 14:44:31 »
Harvoin tuollain imemällä ilmaus koskaan täysin onnistuu,varsinkin jos koko järjestelmä on ollut tyhjä,imemällä neste tuppaa tulemaan helpointa reittiä läpi eikä tunkeudu jokapaikkaan..

Paineella ilmaus.
Hyvä konsti jos yksikseen ilmaa eikä ole varsinaista tuohon tarkoitettua värkkiä,niin ettii jostain ylimääräisen nestesäiliön korkin mihkä tuikkaa reiän ja laittaa siihen tubeles venttiilin,sit jostain vanha auton sisuskumi minkä täyttää ilmalla reiluhkosti,säiliö täyteen nestettä ja sisuskumista letku korkkiin ja eikun availemaan ilmaruuveja ja päästelemään ilmat poies...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #311 : 13.02.2020, 15:38:10 »
Tai sitten on pääsylinteri ottanut itseensä. Oman 242:n kanssa sai hetken tapella jarrujen kanssa...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2061
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #312 : 14.02.2020, 10:31:12 »
Nyt on ilmattu neljään kertaan kaverin kanssa. Poljin menee edelleen pohjaan.

Ilmaa ei tule mistään nipasta niin paljoa että sitä huomaisi kirkkaan letkun läpi.

Jarruja kun pumppaa muutaman kerran muuttuu poljin sopivan jäykäksi eikä mene pohjaan asti.

Kun polkimen painaa pohjaan jarrut kyllä pitävät niin ettei jaksa pyörittää mutta jos painaa puoleen väliin saa levystä pyörittämällä kyllä sen pyörimään.

Ilmaus järjestys oli
Vasen taka
Vasen etu ylempi sisempi
Oikea etu ylempi sisempi
Oikea taka
Oikea etu ulompi
Oikea etu alempi sisempi
Vasen etu ulompi
Vasen etu alempi sisempi

Kun ilmattiin ei poljin mennyt pohjaan asti mut kun avas nipan meni poljin pohjaan. Tätä toistettiin 4 kertaa putkeen per nippa.

Jarruneste säiliön korkki tosiaan meni rikki elinä sitä ei ole nyt, niin kun jarrua painaa sylkäsee se korkin aukosta ulos nestettä

Tarviiko heittää auto renkaille ja kokeilla tossa pihas varovasti heittää lenkkiä että muuttuko poljin tuntuma  ???

Männät, tiivisteet, palat yms on siis kaikki uutta. Männät liikkui helposti eikä takerrellut missään satulassa

Pääsylinteri ei kauheen vanhan näköinen ole mutta ei tarkoita sitä että välttämättä toimisi. Skandixilta korjaus sarja oli 67,21€



Tai sitten voisiko tehostaja olla sökö, tekisikö se tollasta oiretta? Sen korjaus sarja olisi skandixilta 58,83€  ???
« Viimeksi muokattu: 14.02.2020, 11:34:22 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #313 : 14.02.2020, 11:55:51 »
Nyt on ilmattu neljään kertaan kaverin kanssa. Poljin menee edelleen pohjaan.

Ilmaa ei tule mistään nipasta niin paljoa että sitä huomaisi kirkkaan letkun läpi.

Jarruja kun pumppaa muutaman kerran muuttuu poljin sopivan jäykäksi eikä mene pohjaan asti.

Kun polkimen painaa pohjaan jarrut kyllä pitävät niin ettei jaksa pyörittää mutta jos painaa puoleen väliin saa levystä pyörittämällä kyllä sen pyörimään.

Ilmaus järjestys oli
Vasen taka
Vasen etu ylempi sisempi
Oikea etu ylempi sisempi
Oikea taka
Oikea etu ulompi
Oikea etu alempi sisempi
Vasen etu ulompi
Vasen etu alempi sisempi

Kun ilmattiin ei poljin mennyt pohjaan asti mut kun avas nipan meni poljin pohjaan. Tätä toistettiin 4 kertaa putkeen per nippa.

Jarruneste säiliön korkki tosiaan meni rikki elinä sitä ei ole nyt, niin kun jarrua painaa sylkäsee se korkin aukosta ulos nestettä

Tarviiko heittää auto renkaille ja kokeilla tossa pihas varovasti heittää lenkkiä että muuttuko poljin tuntuma  ???

Männät, tiivisteet, palat yms on siis kaikki uutta. Männät liikkui helposti eikä takerrellut missään satulassa

Pääsylinteri ei kauheen vanhan näköinen ole mutta ei tarkoita sitä että välttämättä toimisi. Skandixilta korjaus sarja oli 67,21€



Tai sitten voisiko tehostaja olla sökö, tekisikö se tollasta oiretta? Sen korjaus sarja olisi skandixilta 58,83€  ???
ei voi eikä tee,toimii vaan kun käy eli saa alipainetta,koita ilmata se pääsylinteri,putket auki molemmat,poljin pohjaan,putket kiinni ja rättiä sylkun alla ettei oo nesteessä koko konehuone  ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #314 : 14.02.2020, 11:57:13 »
tietty riittää et putket löysää,ota kaveri avux. ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Ateho  Elekma