Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Tops - 12.01.2013, 22:48:40
-
Elikkä, en ole vielä kysynyt volvon liikkeestä, mutta motonetistä ja parista paikallisesta varaosaliikkeestä ja hakusessa olis moottorin lämpötilan anturi. Ja ei löydy. Volvo 850 ostaessa kartoin aikoinaan juurikin italian tuontimalleja kun sain käsityksen että vaikea siihen saada osasia, siksi hankin 2.3 mallin. No tämän volvo v40 kanssa en asiaa tullut suuremmin ajatelleeksi. Ja jos tämä on nyt tällästä sitten aina joka osan kanssa, niin laitan kiertoon.
-
Elikkä, en ole vielä kysynyt volvon liikkeestä, mutta motonetistä ja parista paikallisesta varaosaliikkeestä ja hakusessa olis moottorin lämpötilan anturi. Ja ei löydy. Volvo 850 ostaessa kartoin aikoinaan juurikin italian tuontimalleja kun sain käsityksen että vaikea siihen saada osasia, siksi hankin 2.3 mallin. No tämän volvo v40 kanssa en asiaa tullut suuremmin ajatelleeksi. Ja jos tämä on nyt tällästä sitten aina joka osan kanssa, niin laitan kiertoon.
Siniseltä tiskiltä kannattaa ostaa se lämppärin anturi ;) Mikä kone sulla o autossa
-
2.0 turbo 160 heponen.
-
Sieltä siis saa tuontimalleihinkin?
-
Sama auto se on se tuonti mallikin, Osia saa ihan samanlailla kuin suomen vientimalleihinkin Ja eivätkä maksa senttiäkään enempää ja ovat presiis samanlaisia. 2.3L vs 2.0l italiano 5syl Ei muistaakseni muuta eroa kuin kampura. ja tietenkin moottorin tuottama teho ja vääntö.
-
No entä tämä v40 tapaus?
-
No entä tämä v40 tapaus?
Ihan normi kakspistenollatee. Taitamattomuutta varaosamyyjältä jos ei osia löydy, kun ko. auto on penkinlämmittimiä lukuun ottamatta täysin sama kuin Suomeen myyty.
-
Menee rikkaalle moottorin lämmetessä kun anturi on sökö. Korjaamon setä mittasi että anturi näyttää -29 astetta moottorin ollessa lämmin.
-
Ihan normi kakspistenollatee. Taitamattomuutta varaosamyyjältä jos ei osia löydy, kun ko. auto on penkinlämmittimiä lukuun ottamatta täysin sama kuin Suomeen myyty.
Onkohan muuten lämmityslaitteessa eroja? Kun huomattavasti kylmempi auto kuin tuo 850 2.3 turbo vaikka hyvin matalia lukemia tuo 850:sen lämpömittarikin näyttää aina, reilusti alle puolivälin. Silti siellä paremmin ja nopeammin tarkenee kuin v 40.
-
Pitänee maanantaina koittaa volvon liikkeestä sitä osaa.. Kumma kun eivät pidä viikonloppuisin varaosamyyntiä auki, sillonhan ihmiset joutaa nimenomaan autojansa ruuvaamaan.
-
No entä tämä v40 tapaus?
Samanlailla saat siihenkin osia... ei mitään ongelmaa. Joissakin tarvikeliikkeissä vain on asenne ongelma kun lipsautat että on tuonti peli niin alkavat arpomaan että on vaikeaa ymymymymymy, mutta se puhe on täyttä paskaa... Siniseltä saat vaikka USA malliin osia.
-
Menee rikkaalle moottorin lämmetessä kun anturi on sökö. Korjaamon setä mittasi että anturi näyttää -29 astetta moottorin ollessa lämmin.
Jep ;) Tuleeks sulle ajotietokoneeseen et Stop vaikka auto o ollu parkissa kuinka kauan ;) Itte niitä 2 oon vaihtanu omaan kulkineeseen
-
Tämä keventi kummasti sydäntäni. Kiitos=P Maanantaina paremmalla onnella. Pitää saada tuo ensin kuntoon niin sitten voi purkaa 850 ja katsoo mistä se vuotaa öljyä:D Hauskaa kun molemmat reistaa samaan aikaan näin kolmen lapsen perheen kanssa:D
-
Jep ;) Tuleeks sulle ajotietokoneeseen et Stop vaikka auto o ollu parkissa kuinka kauan ;) Itte niitä 2 oon vaihtanu omaan kulkineeseen
Ei tule, vaan auto käy huonosti lämmetessään ja lämpömittarin viisari on ihan alhaalla vaikka konetta käyttäs kuinka.
-
Onkohan muuten lämmityslaitteessa eroja? Kun huomattavasti kylmempi auto kuin tuo 850 2.3 turbo vaikka hyvin matalia lukemia tuo 850:sen lämpömittarikin näyttää aina, reilusti alle puolivälin. Silti siellä paremmin ja nopeammin tarkenee kuin v 40.
Oma V40 T4 -98 oli ainoa kokemani Volvo jonka lämmityslaite ei vakuuttanut. 20 pakkasastetta oli sille jo melkoisen kylmä, ikkunat eivät tahtoneet pysyä auki jne...
-
Eli siis kone kuitenkin lämpenee, kädellä koittaen kuuma.
-
Juurikin tämän näköinen on anturi mitä kaipaan
http://images1.carpartsdiscount.com/auto/archive/pictures/51423/600/1/P/67F74E9/volvo_v40_2002_coolant_temperature_sensor_oem_9125463.jpg , tälläisella liitännällä, satuin netistä löytämään kuvan. Se mitä motonet tarjosi olikin samanlainen joka sopi tuohon v40 vieressä lepäävään 850 seen.
-
Volvon moottorin sähkö osat kannattaa hommata alkuperäisinä varaosina.
-
Niinhän noiden sähköosien kanssa tuppaa olemaan, pienen takia ei oo kiva jäädä tien päälle, vaikka joskus illalla pimeään aikaan talvella jonnekkin pitkälle metsätaipaleelle, harmitella siellä sitten sitä halppisosaa;)
-
Tällästä ne mulle tarjos motonetista, mutta tämähän on oikeaan ruotsinlaivaan sopiva malli. http://images.oreillyauto.com/parts/img/large/idi/171418_primary.jpg
-
Juurikin tämän näköinen on anturi mitä kaipaan
http://images1.carpartsdiscount.com/auto/archive/pictures/51423/600/1/P/67F74E9/volvo_v40_2002_coolant_temperature_sensor_oem_9125463.jpg , tälläisella liitännällä, satuin netistä löytämään kuvan. Se mitä motonet tarjosi olikin samanlainen joka sopi tuohon v40 vieressä lepäävään 850 seen.
Alle 60e pitäs irrota tuon Tiskiltä. Bilian verkkokaupassa hinta 54,60e. Osanumero tuo 9125463.
-
kannattaa termari samalla vaihtaa
-
Joo vois vaihtaa lämpösempään termariin, jos löytyy, kun aika viilee auto muutenkin talvella tuo. Kiinni oli 87 asteinen. Ja eihän ne välttämättä pelitä enää kunnolla vanhuuttaan.
-
ja osia saa myös Ruotsista Volvon varaosia myyvistä liikkeistä... kokemusta on
USA960