Kulkukoira  Proturbo

Saab-topic

  • 47 Vastauksia
  • 25220 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Saab-topic
« Vastaus #30 : 08.09.2014, 13:58:30 »
Aero jonka muuttaisi viinamalliksi? Itse vain tykkään tuosta ekasta 9-5 Saappaasta.

No kun edelleen tuota työmatkaa sekä työn takia ajoa tulee sen verran, ettei kertakaikkiaan pysty ja kykene...

Hieno auto on tavallisestikin ja onhan tuo tuunattu malli aika maukas...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Saab-topic
« Vastaus #31 : 21.09.2014, 13:02:10 »
Onhan sitä juu tätäkin sairautta tullut joskus hetki harrastettua...





Diesel-tekniikka oli täysin susi, mutta muuten Aero alustaltaan yksi parhaita autoja ajaa, joita olen koskaan omistanut.

kepa09

  • Vieras
Vs: Saab-topic
« Vastaus #32 : 21.09.2014, 18:33:30 »
Saappeja on ollut useampikin aina 9 satasesta ysi tonniseen turboon, kaikkein rakkain on kuitenkin Saab sport vm 62 joka on minulla vieläkin säilössä kolmella kaasarilla ja puolikytkin.  Ostin sen joskus siskoltani näillähän voitettiin rallejakin aikoinaan.

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: Saab-topic
« Vastaus #33 : 21.09.2014, 23:49:46 »
Onhan sitä juu tätäkin sairautta tullut joskus hetki harrastettua...

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Diesel-tekniikka oli täysin susi, mutta muuten Aero alustaltaan yksi parhaita autoja ajaa, joita olen koskaan omistanut.

Kylläpä sopii Volvon vanteet hienosti femman alle.  S*
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Saab-topic
« Vastaus #34 : 05.10.2014, 22:37:00 »
Alkukesästä hommasin työkaverilta öljynpainevammasen 9-5 2,0t:n vm 2000 ja tänään sain auton vihdoin nippuun. Huomenna leimalle kolmen vuoden tauon jälkeen.


2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa psychocowboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Saab-topic
« Vastaus #35 : 13.10.2014, 11:19:52 »
Allekirjoitus nyt kertoo kuinka pahasti on ollut/on saabvammainen  :idiot2:.
Kun vajaa 2v sitten vaihtoi viimeksi kärryä niin järki voitti tunteen eli en ostanutkaan viimeisten vuosien farkku femmaa kun oli jo hieman kokemuksia osien saatavuudesta faijan auton kohdalla. Pari kertaa kyllä tein jo lähtöä vkl aamuna kun jostain oli ilmestynyt myyntiin nettiautoon joku hyvä yksilö... Piti sitten vaan kovettaa sydän ja jättää lähtemättä.
Kakkosautona varmaan tulee olemaan Saabia jatkossakin mutta tuskin pääasiallisena kulkineena. En oikein usko että Saabin raunioista tehdään enään kunnon autotehdasta.
Nyt mennään todella mukavalla Volvolla mutta ilman suurta "tunteen paloa"  ;)
23v Saabilla -> heräämiseen (ex)V70 2,4 -10 rakastumiseen (ex)V70 D4 -15 ja nyt oikea parisuhde V90 D3 AWD Inscription

Paikalla dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Saab-topic
« Vastaus #36 : 15.10.2014, 17:45:36 »
Minullakin ensimmäisen autoni lunastukseen mentyä oli vahvana vaihtoehtona seuraavaksi menopeliksi OG900 (Päädyin sit kuitenkin Volvoon, 242L -76 oli malli).

Mutta onhan nuo vanhemmat Saabit kerrassaan mielenkiintoisia pelejä, ja erityisesti tuo vaihdelaatikko-asia alkoi nyt kiinnostamaan tämän topikin luettuani, tuommoisen jutun löysin missä näkyy aika hyvin laatikon rakenne:

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18307534



Onko tuo nyt sitten tosi nerokas vai tosi outo - ehkä vähän molempia...

Ainut Saab millä olen ajanut tai edes ollut kyydissä oli kaverin 9-3 joku turbomalli, mukavan oloinen auto ja aika hyvin se liikkui.

Top Gearin "Tribute to Saab" oli oikein mainio kooste Saabin outouksista ja ominaisuuksista (koko pätkäkin löytynee jos oikein etsii, tuossa teaseri):
https://www.youtube.com/watch?v=jemRabq74WA


Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
Vs: Saab-topic
« Vastaus #37 : 29.10.2014, 09:56:59 »
Tuli kurkattua tuonne 9-5.n konehuoneeseen niin kaveri huomasi että se suhisee oudosti, Oli huohottimen takaiskuventtiili menny poikki.
Aika normaalia näissä, löysin googlesta kuvankin osasta,
 

Kai sinne voi motonetistä laittaa tollasen yleismallisen dieselin takaiskun? http://kauppa.motonet.fi/fi/tuote/190306/Takaiskuvaliventt-Diesel-o8mm
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa 1tumppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • Motto: Joka pieremättä kusee se naimatta kuolee!!
Vs: Saab-topic
« Vastaus #38 : 29.10.2014, 19:13:48 »
Joitakin vuosia sitten oli muistaaksen -95 9000 2.0 turbiini. Ihan kiva peli, vaimo ei tykänny, vaihtu takasin Volvoon...
MB R 320 cdi aut. -06
Chrysler Town & Country 3,8 aut. -06
Volvo s40 2.0 -97

Poissa flektinelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Saab-topic
« Vastaus #39 : 29.10.2014, 19:45:09 »
Mulla on nyt ollut 2 vuotta Saab 900 Talladega turbo (B204L, pienillä muutoksilla, "steg 0,5"), vuosimallia 1998, joskin tehty vuoden 1997 puolella.

Auto on toiminut kohtuullisen luotettavasti, perinteiset sytkäkasetti ja virtalukko on jouduttu vaihtamaan. Ajettavuus ei ole kovin hyvä, vaikka alla on uudet renkaat ja iskarit/jouset.
Auto käyttäytyy hieman levottomasti maantiellä, asia saattaa johtua raidetangon liikkumisesta edes-takaisin. Saatavilla on "steering rack clampeja", joilla raidetanko voidaan lukita koriin toisesta päästä...

Hyvänä ominaisuutena on todella pieni kulutus n. 200hv kaksilitraiselle autolle. Kovimmilla etelä-suomen pakkasilla tammi/helmikuussa, 15km/suunta työmatkoilla suurin kulutus on ollut n. 9l/100km mitattuna. Keskiarvona kesällä on menty n. 7,5l lukemilla. Pienin on Vantaa-Hanko-Vantaa reissulla 6,1l/100km (ei ajotietokoneen näyttämää, vaan trippi/tankkaus-menetelmällä).

Kaikenkaikkiaan ihan kelvollinen noin tonnin hintaluokan auto.

Edit: 1,5v myöhemmin: Vaihdettu imuilman lämpöanturi ja uusi OEM-lambda. Kulutus ollut kovimmilla tammikuun pakkasilla 8,4l/100km. Keskiarvo kesällä pysynyt siinä 7,5l.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2016, 19:05:36 kirjoittanut flektinelonen »

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Saab-topic
« Vastaus #40 : 29.10.2014, 20:47:07 »
Tuli kurkattua tuonne 9-5.n konehuoneeseen niin kaveri huomasi että se suhisee oudosti, Oli huohottimen takaiskuventtiili menny poikki.
Aika normaalia näissä, löysin googlesta kuvankin osasta,
 (Kuva poistettu lainauksesta.)

Kai sinne voi motonetistä laittaa tollasen yleismallisen dieselin takaiskun? http://kauppa.motonet.fi/fi/tuote/190306/Takaiskuvaliventt-Diesel-o8mm

Voi laittaa  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
Vs: Saab-topic
« Vastaus #41 : 30.10.2014, 11:23:11 »
Voi laittaa  :)
Hyvin toimii  ;)  onneks jää muovien alle piiloon ku näyttää vähän patentilta

nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Saab-topic
« Vastaus #42 : 30.10.2014, 17:43:01 »
Muista laittaa kaikki letkut paikalleen myös se joka lähtee ahtoputkesta, nipassa punainen rinkula.
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
Vs: Saab-topic
« Vastaus #43 : 31.10.2014, 00:28:17 »
Muista laittaa kaikki letkut paikalleen myös se joka lähtee ahtoputkesta, nipassa punainen rinkula.
Siinä on tollanen tulppa paikallaan, tossa mun autossa ei taida kuulua mitään letkua siihen
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
Vs: Saab-topic
« Vastaus #44 : 02.04.2016, 17:30:31 »


9-5 sai tänään uudet öljyt automaattiin ja moottoriin, laatikon öljyt pitääkin vaihtaa vielä pariin kertaan et saa vanhat kokonaan pois.
Olikin ihan mustaksi mennyt  :-[
Tähän ei mikä tahansa öljy kelvannutkaan ku on 5-vaihteinen niin pitää laittaa mobilin 3309 öljyä.






nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

 

Autoracing  KL-varaosat