RallyBaron  Samppasport

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4859 Vastauksia
  • 1059505 Lukukerrat

Jåånas ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jatpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #225 : 30.08.2017, 16:10:05 »
Pure-tila on millä ajetaan pelkällä sähköllä. Power-tila on taas tila missä polttomoottori/sähkömoottori on aina päällä ja Volvosta saa kaiken tehon irti. Myös vaihteisto on nopeampi tuossa tilassa. Tuota tilaa itse hyvin harvoin tarvitsen 8)
Tarkoitin näytön power-tilaa, jossa nopeus on digitaalinen ja eri moottorien käyttö näkyy mittarin sivussa sekä tausta on punainen.
En siis auton power-asetusta.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2017, 16:15:10 kirjoittanut Jatpe »
V50 T5 awd -06

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #226 : 30.08.2017, 17:15:18 »
Tarkoitin näytön power-tilaa, jossa nopeus on digitaalinen ja eri moottorien käyttö näkyy mittarin sivussa sekä tausta on punainen.
En siis auton power-asetusta.

Ok :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #227 : 30.08.2017, 17:35:21 »
Itsekin käytän tuota teemaa jossa punainen tausta, kaikista helppolukuisin se kieltämättä on.

Ilmastoinnin voi laittaa tosiaan päälle itse Pure moodissa, mutta jos oikeasti haluaa pihistellä sähkössä niin se kannattanee jättää pois...

Painava autohan tuo on, mutta omaan käyttöön juuri passeli. Pitemmät matkat nostaa keskikulutusta toki, mutta itse ainakin rullailen sähköt talteen ja pois aina kun vaan pystyn. Sähköä kyllä luonnollisesti säästelen tauolle tai taajama-ajoon pitempää matkaa taittaessa. Tämän hetkinen keskikulutus näyttää 5,9 kun tarkasteluväli on n. 1400 km ja pääsääntöisesti vauhtina 80-120. Ei ollenkaan omasta mielestäni paha ottaen huomioon että Audi hörppi 7 litraa vaikka kuinka kevyellä kengällä polkisi. Nyt on voimaa, kiihtyvyyttä ja kulutuskin pienentynyt. Voisin jopa harkita Rican ohjelmointia jos autosta on miellyttäjäksi pitemmäksi aikaa.

Pelkät kaupunkiajot/kauppareissut olen suorittanut pelkästään sähköllä, joten siitä itsestään jo tulee jokseenkin hyvä mieli. Tänään sai myös kommenttina sen, että dieselkoneen melu on selvästi pahempi kanssamatkustajalle kuin kuskille, nähtävästi eristettä vähemmän pelkääjän puolella. Tai sitten vaan sattui olemaan raskas kaasujalka siinä vaiheessa 8)

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #228 : 13.09.2017, 08:13:34 »
Noniin, nyt matkaa on taitettu kolmen viikon aikana n. 3000 km. Myyjäliike toimitti myös latauskaapelin viikko takaperin, ei originaali, mutta ihan helppolukuinen tuokin on. Lataus kestää 16A virralla "tyhjästä" täyteen ladatessa n. 5h, kuten jossakin opuksessa taisi ollakin maininta. Kotipuolen parkkiluolassa (Vantaa) pistorasia on 10A sulakkeen takana joten siinä hieman hitaampi lataus, n. 7-8h.

Kysymyksiä herättää juurikin nyt tuo sähkömoottori, joskus se ei lähde käyntiin vaan suoraan dieselillä lähdetään ajelemaan. Pure nappia painamalla tietokone ilmoittaa ettei "Pure asetus ole käytettävissä järjestelmän teknisten rajoitusten takia". Tämä kuittaantuu käynnistämällä auto uudestaan. DPF polttoa en ole saanut kiikkiin vielä kertaakaan, yleensä poltosta tuleva lämpö ja kumin käry on jäänyt huomaamatta.

1000km takaperin myös auto ilmoitti "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö, tarvitsee huollon" keskellä ei mitään Joensuuhun ajellessa. Soitin pariinkin paikkaan ja molemmista tuli sama vastaus; kyseessä on yleinen koodi joka pomppaa pieneenkin monttuun ajaessa. Harvinaisen epäkäytännöllistä.

Huoltokirjaa on täytetty kyllä huolella, mutta kuuluuko huolto-ohjelmaan vaihteistoöljyt? Voisi olla hieman kattavampi huoltokirja mistä näkee kaikki osat mitkä on vaihdettu tai huollettu ko. huoltotoimenpiteessä. (esim. Audin huoltokirja..) Jostakin olin lukevinani ettei niitä vaihdeta yksityiskäytössä kuin vain erillistilauksesta. Meinasin laittaa tuonne tuontimaahan viestiä ko. liikkeelle jossa auto on säännöllisesti huollettu, että mitä niihin huoltoihin siellä on sisältynyt.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #229 : 16.09.2017, 13:46:47 »
No niin. Se on sitten taas tankattu täyteen, siis 45,80 litraa MyDieseliä.
Ajettu 3518km edellisestä tankkauksesta joka oli 04.06.2017.

T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #230 : 16.09.2017, 16:48:08 »
No niin. Se on sitten taas tankattu täyteen, siis 45,80 litraa MyDieseliä.
Ajettu 3518km edellisestä tankkauksesta joka oli 04.06.2017.

T: Antti R.
Melkolailla höyryillä menty, kun tankin tilavuus on 45litraa :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #231 : 16.09.2017, 18:03:50 »
Kyllä tankki vetää jotain hiukan enemmän?
Tämä oli kolmas kerta kun tankkaan tuon 45 ja risat.
Ja kaikki heti kohta 'valon' syttymisen jälkeen. Nyt tieturin mukaan oli 65km jäljellä.
Valon syttyessä oli 80km ja voc:n mukaan sen jälkeen oli kulutettu yhteensä 1.3 litraa.

T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Paikalla TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6010
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #232 : 16.09.2017, 18:11:47 »
Tankin koko ei sisällä täyttöputken tilavuutta.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #233 : 16.09.2017, 19:51:36 »
Tankin koko ei sisällä täyttöputken tilavuutta.
Muistaakseni joskus tankkasin entiseen V70:seen pikkaisen yli 74litraa, kun ajotietokone näytti rangeksi 0km 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #234 : 20.09.2017, 21:29:41 »
Kysymys tuosta lisälämmittimen käytöstä; jos akkua on jäljellä se lisälämmitys toimii sähköllä ja jos akkua ei ole jäljellä tai lämpötila liian pieni niin sitten vasta polttoainekäyttöisellä? En saa nimittäin omasta tuota webastoa päälle...^^' Aina on ollut sähköä sen verran akussa jäljellä kuitenkin, joten epäilen sen käyttävän sähköä pääasiallisesti lämmitykseen. Ja tosiaan olen valinnut, että polttoainekäyttöistä lämmitintä saa käyttää (palmun alle pysäköity-ikoni valittuna)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #235 : 21.09.2017, 06:34:14 »
Kysymys tuosta lisälämmittimen käytöstä; jos akkua on jäljellä se lisälämmitys toimii sähköllä ja jos akkua ei ole jäljellä tai lämpötila liian pieni niin sitten vasta polttoainekäyttöisellä? En saa nimittäin omasta tuota webastoa päälle...^^' Aina on ollut sähköä sen verran akussa jäljellä kuitenkin, joten epäilen sen käyttävän sähköä pääasiallisesti lämmitykseen. Ja tosiaan olen valinnut, että polttoainekäyttöistä lämmitintä saa käyttää (palmun alle pysäköity-ikoni valittuna)
Oletko kokeillut autosta suoraan viiksestä valita tuon suorakäytön, niin näkisis lähteekö edes päälle? Tosiaan valikosta pitää olla valittuna, että onko auto ulkon vai sisätiloissa. Sisätiloissa ei tosiaan lämmitä polttoainelämmittimellä. Tosin lämmittääkö sähköllä, jos ei latausjohto ole kiinni?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #236 : 21.09.2017, 06:48:45 »
Suorakäynnistyksellä olen myös kokeillut, jokin naksahtaa konehuoneessa ja suorakäynnistys vilkkuu 2 tai 3 kertaa...? Kyllä se lämmittää sähköllä, joku kevyt pihinä kuuluu konehuoneesta. Ongelmana tässä on se, että kaikki pysäköinnit tapahtuu parkkihalleissa ja luolissa. En ole vielä joutunut taivasalle tuon rakkineen kanssa kuin kauppa- ja huoltoasemakäynneillä joissa en sitä webastoa juurikaan saa päälle ajastimella tai suorakäynnistyksellä. Tulee orpo olo talvella kun ei ole lohkolämmitintä ja jos webasto ei toimi.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #237 : 21.09.2017, 06:58:50 »
Suorakäynnistyksellä olen myös kokeillut, jokin naksahtaa konehuoneessa ja suorakäynnistys vilkkuu 2 tai 3 kertaa...? Kyllä se lämmittää sähköllä, joku kevyt pihinä kuuluu konehuoneesta. Ongelmana tässä on se, että kaikki pysäköinnit tapahtuu parkkihalleissa ja luolissa. En ole vielä joutunut taivasalle tuon rakkineen kanssa kuin kauppa- ja huoltoasemakäynneillä joissa en sitä webastoa juurikaan saa päälle ajastimella tai suorakäynnistyksellä. Tulee orpo olo talvella kun ei ole lohkolämmitintä ja jos webasto ei toimi.
Mitäs tuo lohkolämmitin auttaisi kaupassa/huoltoasemalla käynnillä, jos luolasta/parkkihallista aina pääset lähtemään ::)
Ilmeisesti olet saanut tuon polttoainelämmittimen joskus päälle, kun sanot "en sitä webastoa juurikaan saa päälle" ?
VOC kauttako ohjaat lämmittimen käynnistystä?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #238 : 21.09.2017, 07:23:53 »
Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin viiksestä käynnistys tai ajastus koska autossa ei ole VOCia ja kaukosäädintä ei ole ohjelmoitu vielä etäkäynnistykseen. Talvella tulee yllättävän paljon näitä kylmäkäynnistyksiä, joten hieman ennakkovaraudun jo siihen tarviiko johonkin oljenkorteen tarttumista ajatellakaan. Webastoa siis en saa päälle, mutta "sähköwebasto" kyllä toimii... Sitä tarkoitin juurikaan päälle saannilla. ^^'

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #239 : 21.09.2017, 07:32:21 »
Ja webaston tuntien, ääni pitäisi olla hieman eri verraten sähkölämmityksen pihinään. Ja jos järjestelmässä olisi joku ongelma, en edes tiedä ilmoittaako auto lisälämmittimen toimimattomuudesta ajotietokoneessa. Sen verran on asioita auki, että pitänee viedä huoltoon ja tarkastuttaa vielä kauttaaltaan jossakin vaiheessa ennen talvea. Autoliikkeen teettämä kuntotarkastus oli kyllä kattava (vaikka paperilappunen olikin), mutta näihin en kyllä menisi sataprosenttisesti luottamaan. Rasti ruutuun ja done.

Myyjäliikkeellä on "vikatakuu" 1v/20tkm, josta on rullattu jo 5 tkm. Tämä takuuhan ei korjaa täysin kaikkea luonnollisestikaan.

 

KL-varaosat  Race.fi