Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4870 Vastauksia
  • 1066543 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #270 : 16.10.2017, 17:36:16 »
3kk vanha akku.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #271 : 20.10.2017, 18:11:32 »
Noniin, nyt mennään siinä vaiheessa, että jokaisella ajokerralla näkyy ilmoitus "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö. Tarvitsee huollon." Nämä ilmestyy 1-30 min ajamisen jälkeen melkein satunnaisesti, ei mitenkään kaavamaisella aikavälillä. Ensi viikolle varata aikaa tuonne Biliaan jos nyt tällä kertaa kattoisivat. Puhelimessa suoraan sanoivat viimeksi ettei mitään paniikkia ja, että ilmoitus pomppaa pienestäkin esiin. Ajoon tämä ei vaikuta ei sitten mitenkään.

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #272 : 22.10.2017, 21:11:36 »
Edelleen mennään samalla tyylillä, joka aamu kun vebasto on päällä ajastimella tai suorakäynnistyksellä, tulee ilmoitus hybridijärjestelmän toimintahäiriö. tarvitsee huollon. Tulee heti kun painaa starttinappia, ja poistuu muutaman sekunnin kuluttua, ja kaikki toimii normaalisti. Kertaakaan ei ole tullut ilmoitusta silloin kun vebasto ei ole päällä, esim tänään kun varta vasten kokeilin. Autossa aina latauskaapeli kiinni. Mittasin myös jännitteen 12v akulta kun käynnistän vebaston, ja myös sammutettaessa, oli alimmillaan 13.45v eli ei ole virrasta kiinni. Jännite siksi noin iso koska latauskaapeli kiinni.

Poissa Aluvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #273 : 25.10.2017, 14:49:26 »
En itsekään usko että "hybridijärjestelmän toimintahäiriö, tarvitsee huollon" tulee liian alhaisesta starttiakun jännitteestä. Ilmoitus tulee omassa autossa myös sähkölämmittimellä ja välillä ilman lämmitintäkin. Omassa autossa akku vaihdettiin viime vianhaun yhteydessä kuukausi sitten ja ilmoituksia on tullut samaan malliin.

Palaan tässä samalla oman auton vikaan joka tänään sitten toistui. Viime vianhaun jälkeen auto antoi käynnistyksen jälkeen n.80% käynnistyksistä ilmoituksen "hybridijärjestelmän toimintahäiriö, tarvitsee huollon". Vein auton huoltoon vikakoodien lukuun mutta mitään vikakoodeja ei löytynyt.

Tänään sitten noin kuukausi edellisestä tielle jättävästä keissistä sama toistui. Aamulla töihin lähdettäessä tuli ilmoitus "hybridijärjestelmän toimintahäiriö, huolla kiireellisesti" ja ilmoituksen jälkeen jäi huutomerkki tauluun. Auto toimi kuitenkin normaalisti ja ajoin töihin riskillä. Kävin ruokiksella kokeilemassa auton käynnistystä ja kappas samat manööverit kuin viimekerralla. Eli sähköjärjestelmän tarkastus ja hybridihäiriöt kiireellisellä huollolla perään. Autossa toimii taas vaan 12v laitteet ja käyntiin ei saa millään. Kokeilin vikakoodien nollausta ja starttiakun irrotusta puoleksi tunniksi mutta nämäkään ei auttaneet. Ei muuta kun hinuri tilaukseen ja kappas parin tunnin päästä auto starttasi kun sitä alettiin hinurin lavalle siirtämään. Noo pajalle lähdettiin lavakyydillä ja harjoitukset jatkuu sielläpäin.

Kovasti odotan että tällä kertaa vian aiheuttaja saadaan selville. Ei oikein maistu jos auto tekee samat temput kun on vene tai kärry perässä jossain hevon helvetissä :2funny:

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #274 : 25.10.2017, 15:26:56 »
En itsekään usko että "hybridijärjestelmän toimintahäiriö, tarvitsee huollon" tulee liian alhaisesta starttiakun jännitteestä. Ilmoitus tulee omassa autossa myös sähkölämmittimellä ja välillä ilman lämmitintäkin. Omassa autossa akku vaihdettiin viime vianhaun yhteydessä kuukausi sitten ja ilmoituksia on tullut samaan malliin.

Palaan tässä samalla oman auton vikaan joka tänään sitten toistui. Viime vianhaun jälkeen auto antoi käynnistyksen jälkeen n.80% käynnistyksistä ilmoituksen "hybridijärjestelmän toimintahäiriö, tarvitsee huollon". Vein auton huoltoon vikakoodien lukuun mutta mitään vikakoodeja ei löytynyt.

Tänään sitten noin kuukausi edellisestä tielle jättävästä keissistä sama toistui. Aamulla töihin lähdettäessä tuli ilmoitus "hybridijärjestelmän toimintahäiriö, huolla kiireellisesti" ja ilmoituksen jälkeen jäi huutomerkki tauluun. Auto toimi kuitenkin normaalisti ja ajoin töihin riskillä. Kävin ruokiksella kokeilemassa auton käynnistystä ja kappas samat manööverit kuin viimekerralla. Eli sähköjärjestelmän tarkastus ja hybridihäiriöt kiireellisellä huollolla perään. Autossa toimii taas vaan 12v laitteet ja käyntiin ei saa millään. Kokeilin vikakoodien nollausta ja starttiakun irrotusta puoleksi tunniksi mutta nämäkään ei auttaneet. Ei muuta kun hinuri tilaukseen ja kappas parin tunnin päästä auto starttasi kun sitä alettiin hinurin lavalle siirtämään. Noo pajalle lähdettiin lavakyydillä ja harjoitukset jatkuu sielläpäin.

Kovasti odotan että tällä kertaa vian aiheuttaja saadaan selville. Ei oikein maistu jos auto tekee samat temput kun on vene tai kärry perässä jossain hevon helvetissä :2funny:
Kiinnostaisi tietää paljon autolla on ajettu/vm 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Aluvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #275 : 25.10.2017, 21:46:20 »
Tuossa edellisellä sivulla on ekasta vikaantumiskerrasta juttua ja auton tiedot. Elikkäs on vm.-13 ja ajettu 166tkm

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #276 : 26.10.2017, 06:48:27 »
Tuossa edellisellä sivulla on ekasta vikaantumiskerrasta juttua ja auton tiedot. Elikkäs on vm.-13 ja ajettu 166tkm
Sieltähän se löytyi 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #277 : 07.11.2017, 17:42:30 »
Mielenkiintoinen tilanne tänään. Puremoodilla pystyi ajamaan sähköllä, mutta hybridmoodilla ei. Eli purelta painelin hybridille, niin sähköpalkki meni nollille ja diesel hörähti käyntiin. Hybridiltä purelle ja sähkö taas käytössä. Kenelläkään sattunut tällaista aiemmin?

Poissa mb5165

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #278 : 09.11.2017, 16:18:52 »
Ainakin itsellä tekee tuota kun löpövalo palaa ja jostain ihmeen syystä lopettaa käyttämästä webastoa lämmittämiseen silloin. Insinöörit ajatelleet että parempi pitää konetta käynnissä ja lämmittää sitä kautta kun vähän polttoainetta tankissa.. Huoh  >:(

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #279 : 09.11.2017, 18:59:57 »
Ainakin itsellä tekee tuota kun löpövalo palaa ja jostain ihmeen syystä lopettaa käyttämästä webastoa lämmittämiseen silloin. Insinöörit ajatelleet että parempi pitää konetta käynnissä ja lämmittää sitä kautta kun vähän polttoainetta tankissa.. Huoh  >:(
Silloin kun tuo ilmoitus tulee, niin löpöä on noin 5 litraa jäljellä! Ihmisiä ne insinööritkin on. Ehkä ajattelivat, että parempi löpöä ajoon kuin auton lämmittämiseen. Kun tuon ominaisuuden tiedostaa, niin osaa käydä ajoissa tankilla ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #280 : 10.11.2017, 07:17:13 »
Hieman tilannepäivitystä tähän. Auto eilen ollut roikan päässä ja jonkun spesialistin tutkittavana. Akuissa joku komponentti rikki, joka vähintään vaatii muutaman releen ja kondensaattorin vaihdon ja pahimmillaan akuston uusinnan. Tästä syystä ei myöskään webasto toimi eli hybridijärjestelmä jumittaa sitä jostakin syystä. Hinta-arvio akuston vaihdolle noin 17500€. Vianetsinnässä kesti noin 8 tuntia jossa ajassa toinen mekaanikko suoritti vuosihuollon dieselpuolelle onnistuneesti. Itselleni tuli 369€ lasku, myyjäliikkeelle hieman isompi vianetsinnästä. Asia menee puntaroitavaksi myyjäliikkeelle, mutta kauppa raukeaa siinä tapauksessa jos minun kustannettavaksi tuo akuston vaihto tulee. Auto ollut siis Bilian huollettavana. Kilometrejä mittarissa 193tkm. Suomesta löytyy vain kourallinen ihmisiä jotka osaavat syvemmin huoltaa hybridien akustoa, eli huoltoajan varaaminen on kuukausien keikka.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 07:18:57 kirjoittanut j.kiiskinen »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #281 : 10.11.2017, 07:41:08 »
Hieman tilannepäivitystä tähän. Auto eilen ollut roikan päässä ja jonkun spesialistin tutkittavana. Akuissa joku komponentti rikki, joka vähintään vaatii muutaman releen ja kondensaattorin vaihdon ja pahimmillaan akuston uusinnan. Tästä syystä ei myöskään webasto toimi eli hybridijärjestelmä jumittaa sitä jostakin syystä. Hinta-arvio akuston vaihdolle noin 17500€. Vianetsinnässä kesti noin 8 tuntia jossa ajassa toinen mekaanikko suoritti vuosihuollon dieselpuolelle onnistuneesti. Itselleni tuli 369€ lasku, myyjäliikkeelle hieman isompi vianetsinnästä. Asia menee puntaroitavaksi myyjäliikkeelle, mutta kauppa raukeaa siinä tapauksessa jos minun kustannettavaksi tuo akuston vaihto tulee. Auto ollut siis Bilian huollettavana. Kilometrejä mittarissa 193tkm. Suomesta löytyy vain kourallinen ihmisiä jotka osaavat syvemmin huoltaa hybridien akustoa, eli huoltoajan varaaminen on kuukausien keikka.
Akustolle taisi Volvollakin olla 8v takuu? Tosin oliko kilometri rajoitteinen ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #282 : 10.11.2017, 08:24:56 »
Minäkin muistelen että olis 8v takuu akuille. Ilmoittele kuitenkin miten homma etenee, ja mikä oli vika ja hinta.

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #283 : 12.11.2017, 08:38:51 »
Aika kovan hinnan antoivat akuille. Iltasanomissa juuri juttua paljonko maksaa Nissanin akku (https://www.is.fi/autot/art-2000005442836.html). 24kWh 6200€ ja 30kWh 7750€. Ja nuo akut ovat 2-3 kertaa tehokkaampia kuin Volvon hybridin akku.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #284 : 12.11.2017, 11:03:20 »
Taitaa olla sama premium kerroin kuin muissakin varaosissa. Tuppaa olemaan osat 2-5 kertaa kalliimpia sinisellä kuin muualla.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy