Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059867 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #480 : 15.01.2018, 22:15:20 »
Jos meillä on tossa hallissa 500 kappaletta 16A tolppapaikkoja niin ei siellä mitään 8 kiloampeerin päänalleja ole. Silti kaikki voi käyttää sitä 13-16A virtaa joka omasta pistorasiasta irtoaa, koska syyt.
Ei tarvi 8 kA päänalleja, kun on käytössä kolme vaihetta. 3x2,5 kA pääsulakkeet kuitenkin tarvii, jos aikoisi tuollaisen kuorman imaista. Käytännössä on mitoitettu jotenkin siten, että vain osa tolpista on käytössä yhtä aikaa. Auton lohkolämmitin ei ota toisekseen kuin max 4A, joten ehkä 3x600 A pääsulakeet riittänevät yhtäaikaiseen lämmityskäyttöön.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Diaz

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #481 : 15.01.2018, 23:11:33 »
Ei tarvi 8 kA päänalleja, kun on käytössä kolme vaihetta. 3x2,5 kA pääsulakkeet kuitenkin tarvii, jos aikoisi tuollaisen kuorman imaista. Käytännössä on mitoitettu jotenkin siten, että vain osa tolpista on käytössä yhtä aikaa. Auton lohkolämmitin ei ota toisekseen kuin max 4A, joten ehkä 3x600 A pääsulakeet riittänevät yhtäaikaiseen lämmityskäyttöön.

Joo, mutta tarkoitin nyt sitä että ei todellakaan mitoiteta niin että "kaikki on päällä", vaan kyllä noihin lasketaan samanaikaisuuskertoimilla sopivat nousut ja johdonsuojat. Pelkästään pääsulakkeen oikein mitoituksessa säästä aivan jäätäviä summia rahaa.

Auton lohkarin virralla ei ole tässä mitään merkitystä, kun nuo mitoitetaan lohkari+sisätilalämppärin käyttöö ja siinä tapauksessa yhteisvirta on luokkaa 10-14 A.

TLDR pointti oli se että käytännössä kaikki voi ottaa tolpastaan sen pari tuntia täyttä virtaa pihalle ja siltikään ei tarvita mitään järkyttäviä nousuja ja johdonsuojia sen vuoksi, koska ihmiset nyt vaan ei käytä niitä samaan aikaan koskaan.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #482 : 16.01.2018, 15:50:17 »
Osaako joku muuten sanoa mihin tämä numero liittyy: https://photos.app.goo.gl/9bY8njUHkUl0s7yH2 ?

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #483 : 16.01.2018, 16:14:20 »
Osaako joku muuten sanoa mihin tämä numero liittyy: https://photos.app.goo.gl/9bY8njUHkUl0s7yH2 ?
Joku limited edition joka on tehty jollain spekseillä jollekin markkina-alueelle... ;D

313:sta olisit saanut hatun noston ;)
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #484 : 16.01.2018, 18:54:38 »
Joku limited edition joka on tehty jollain spekseillä jollekin markkina-alueelle... ;D

313:sta olisit saanut hatun noston ;)
2013 vuosimallin V60 D6 mallia tehtiin vain 1000kpl, kaikki samoilla varusteilla ja saman värisinä. Auto oli kunnon sekasikikö. Sisältä(mittaristo) ja perästä oli samanlainen kuin 2014 -> facelift, mutta keulasta taas vanhempi + pari speciaali koristetta. Samoin sisustan tikkaukset oli erilaiset kuin muissa + jotain muuta pientä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #485 : 16.01.2018, 19:04:05 »
Kiitos tästä selvennyksestä. :)

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #486 : 17.01.2018, 06:31:26 »
Vähän päivitystä omaan tilanteeseen. Auto jätti kolmannen kerran tien poskeen ja siitä Omamekaanikon hoteisiin jälleen kerran, nyt löytykin kompurasta vika ja vaihtokustannus (sis. vianselvityksen kulut) uuden malliseen kompuraan 2900 euroa, ihanan kallista! No volvo tuli sen verran vastaan että puolet suostui maksamaan...mutta se mikä hauskinta, niin selvisi, että autoon on juuri ennen sen ostoa eli 40tkm ja reilu vuosi sitten juurikin uusittu kompura, mutta joku vanhempi kompura. Nyt vasta tullut uudenmallista kompuraa ja Volvollakin myönsivät, että vika on melko usein toistunut tässä mallissa ja epäilivät, että jos tehdään ilmastointijärjestelmän huolto ei merkkiliikkeessä (mulle ei ole tehty), niin silloin ei olla tietoisia välttämättä että tuohon ilmastointijärjestelmään vaatii kylmäaineen mukaan erikoisöljyseoksen..no omamekaanikon kanssa asiasta enemmänkin porisin ja päivittelin kovaa hintaa niin totesi, että tulevaisuudessa on syytä varautua että tulee isompiakin korjauksia..joku sähköjärjestelmän osa jota en nyt muista on kuulemma mennyt myös melko usein vaihtoon ja sen vaihtokustannus yksinään on lähes 5k, ja kuulemma useamman akkupaketinkin on jo saanut vaihtaa ja sen hinta on 15k vaihtotöineen..nämä tulleet kuulemma 150-250tkm väliin ajetuissa vehkeissä. No autosta oon tykännyt, mutta kyllä se taitaa munkin osalta nyt hybridikokeilut riittää ja autoliikkeeseen uutta kaaraa alle ja Volvo vaihtoon.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #487 : 17.01.2018, 07:19:14 »
Vähän päivitystä omaan tilanteeseen. Auto jätti kolmannen kerran tien poskeen ja siitä Omamekaanikon hoteisiin jälleen kerran, nyt löytykin kompurasta vika ja vaihtokustannus (sis. vianselvityksen kulut) uuden malliseen kompuraan 2900 euroa, ihanan kallista! No volvo tuli sen verran vastaan että puolet suostui maksamaan...mutta se mikä hauskinta, niin selvisi, että autoon on juuri ennen sen ostoa eli 40tkm ja reilu vuosi sitten juurikin uusittu kompura, mutta joku vanhempi kompura. Nyt vasta tullut uudenmallista kompuraa ja Volvollakin myönsivät, että vika on melko usein toistunut tässä mallissa ja epäilivät, että jos tehdään ilmastointijärjestelmän huolto ei merkkiliikkeessä (mulle ei ole tehty), niin silloin ei olla tietoisia välttämättä että tuohon ilmastointijärjestelmään vaatii kylmäaineen mukaan erikoisöljyseoksen..no omamekaanikon kanssa asiasta enemmänkin porisin ja päivittelin kovaa hintaa niin totesi, että tulevaisuudessa on syytä varautua että tulee isompiakin korjauksia..joku sähköjärjestelmän osa jota en nyt muista on kuulemma mennyt myös melko usein vaihtoon ja sen vaihtokustannus yksinään on lähes 5k, ja kuulemma useamman akkupaketinkin on jo saanut vaihtaa ja sen hinta on 15k vaihtotöineen..nämä tulleet kuulemma 150-250tkm väliin ajetuissa vehkeissä. No autosta oon tykännyt, mutta kyllä se taitaa munkin osalta nyt hybridikokeilut riittää ja autoliikkeeseen uutta kaaraa alle ja Volvo vaihtoon.
Kannattaako noihin "Pärnäsen" korjaamoihin tuollaista peliä viedä, jos oikeasti väärällä ilmastoinnin limulla voi saada kompuran rikki?
Volvollakin joutuvat kyseisiin autoihin kouluttamaan erikseen asentajat jotka saavat tehdä kyseiseen autoon vaativampia remontteja.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #488 : 17.01.2018, 14:37:21 »
Kannattaako noihin "Pärnäsen" korjaamoihin tuollaista peliä viedä, jos oikeasti väärällä ilmastoinnin limulla voi saada kompuran rikki?
Volvollakin joutuvat kyseisiin autoihin kouluttamaan erikseen asentajat jotka saavat tehdä kyseiseen autoon vaativampia remontteja.

Niin siitähän mie just kirjotinkin, että ei kannata viedä, kun rivien välistä lukee eli itse aina käyttänyt merkkiliikkeen huollossa ja on sitä aikaisemminkin käytetty :) Mutta kyllähän se tuohon hybridiin kun tulee jotain häikkää niin aina vaatii erikoismiehen, jolla kalliimpi hinta ja kaikki vähänki sähköön liittyvät osat on korkeajännitteisiä, jolloin siinä tulee pakolliset testaukset aina päälle uuden osan asentamisessa ja osien hinnatkin ovat sitten sen mukaisia, verrattuna normaaliautojen varaosiin.

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #489 : 17.01.2018, 20:25:17 »
Lainaus
Vähän päivitystä omaan tilanteeseen. Auto jätti kolmannen kerran tien poskeen ja siitä Omamekaanikon hoteisiin jälleen kerran, nyt löytykin kompurasta vika ja vaihtokustannus (sis. vianselvityksen kulut) uuden malliseen kompuraan 2900 euroa, ihanan kallista! No volvo tuli sen verran vastaan että puolet suostui maksamaan...mutta se mikä hauskinta, niin selvisi, että autoon on juuri ennen sen ostoa eli 40tkm ja reilu vuosi sitten juurikin uusittu kompura, mutta joku vanhempi kompura. Nyt vasta tullut uudenmallista kompuraa ja Volvollakin myönsivät, että vika on melko usein toistunut tässä mallissa ja epäilivät, että jos tehdään ilmastointijärjestelmän huolto ei merkkiliikkeessä (mulle ei ole tehty), niin silloin ei olla tietoisia välttämättä että tuohon ilmastointijärjestelmään vaatii kylmäaineen mukaan erikoisöljyseoksen..no omamekaanikon kanssa asiasta enemmänkin porisin ja päivittelin kovaa hintaa niin totesi, että tulevaisuudessa on syytä varautua että tulee isompiakin korjauksia..joku sähköjärjestelmän osa jota en nyt muista on kuulemma mennyt myös melko usein vaihtoon ja sen vaihtokustannus yksinään on lähes 5k, ja kuulemma useamman akkupaketinkin on jo saanut vaihtaa ja sen hinta on 15k vaihtotöineen..nämä tulleet kuulemma 150-250tkm väliin ajetuissa vehkeissä. No autosta oon tykännyt, mutta kyllä se taitaa munkin osalta nyt hybridikokeilut riittää ja autoliikkeeseen uutta kaaraa alle ja Volvo vaihtoon.

No enpä noihin sanomisiin paljon luottaisi, jos vasta kolmannella kerralla saivat kompuran autosta vaihdettua. Mistä tietää mitä muuta turhaa ne on muihin autoihin vaihtaneet, jos eivät ole analysoineet kunnolla vikakoodeja, joita auto työkseen kerää muistiin yli 20:lta tietokoneelta? Hiukan myös ihmetyttää, jos on kompressoriöljyä ja "parempaa Volvo-erikoisseos kompressoriöljyä".  Monimutkaisempiakin kylmälaitteita on tehty maailmassa jo aika kauan.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #490 : 18.01.2018, 18:16:51 »
Aiheeseen liittymättömät viestit poistettu, jatketaan aiheesta.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #491 : 18.01.2018, 19:13:12 »
Hjuvä näin. Minulla menee hyvin, vieläkin. 23 kk  käyttöä ja 26 tkm ajoa kulutuksella 1.3 l/100km.
Aleni siis juuri 0.1 kun saan myös töipaikoilla ladattua.
Toki vasta n. 46 tkm ajettu ja siten onkelmia odotellessa?
T: Antti R.
Ps. Onko kellään ollut 'keyless'in kanssa ongelmia?
Tuntuu että kuskin ovesta ei toimisi samalla tavalla kuin muista...
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #492 : 18.01.2018, 21:33:46 »
Hjuvä näin. Minulla menee hyvin, vieläkin. 23 kk  käyttöä ja 26 tkm ajoa kulutuksella 1.3 l/100km.
Aleni siis juuri 0.1 kun saan myös töipaikoilla ladattua.
Toki vasta n. 46 tkm ajettu ja siten onkelmia odotellessa?
T: Antti R.
Ps. Onko kellään ollut 'keyless'in kanssa ongelmia?
Tuntuu että kuskin ovesta ei toimisi samalla tavalla kuin muista...
Sä pääset noin 40% pienemmällä mitä ”luvattu” ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #493 : 19.01.2018, 15:45:41 »
Juu mutta eihän tuossa ole kaikki :(
Webasto mukaan niin menee 'luvatun' yli että heilahtaa.
Melkein 2l/100km kun tankkauksista laskee.
Edellinen siis 04.12.2017. Nyt ajettu 1480km ja tankki puolessa :)
T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #494 : 19.01.2018, 15:49:33 »
Juu mutta eihän tuossa ole kaikki :(
Webasto mukaan niin menee 'luvatun' yli että heilahtaa.
Melkein 2l/100km kun tankkauksista laskee.
Edellinen siis 04.12.2017. Nyt ajettu 1480km ja tankki puolessa :)
T: Antti R.
Mulla on reilun 33tkm otannalla mitattu kulutus 2,51l/100km. Omaa sähköä noin 3300kWh 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron