Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059710 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #495 : 24.01.2018, 21:13:40 »
Vois kertoa vähän omista kokemuksista tän mallin omistamisesta, autosta jäi pääsääntöisesti positiivinen kokemus, mutta haikein mielin ei tulou luovuttua vaan ehkä enemmänki helpotus oli ku ajatteli mahdollisesti tulevia kuluja jo takuuajan ylittäneestä autosta, ajelua tuli reilun vuoden omistajuuden aikana noin 40tkm. Mietin vähän et kenelle tällänen diisselihybridi oikein sopii, no ainaki teho/kulutussuhde on loistava! Ulkonäkö on myös hyvä ja ei ole aika ajanut vieläkään ohi sen suhteen. Mutta jos ajaa pitkää matkaa paljon nii kulutus jopa kovempi ku muilla malleilla johtuen raskaasta autosta. Nelivetoa arvostavalle tää ei ole oikea auto, jos etuveto riittää ja haluaa pikkusen valoista lähtöön apuja, nii silloin aika fine..kovaan ja vaihdikkaaseen ajoon tosta ei ole johtuen massasta ja tehojen suhteessa etu- ja takapään välillä..enemmänki semmoseen sivistyneeseen ajoon joka tarvittaessa kesäkeleillä liikahtaa, talvella tehot hukkuu vähän vanhanaikaiseen luistonestoon ja mutkissa herkkään puskemiseen. Auto on todella hiljainen ja varustelutaso pääsääntöisesti hyvä, Volvo on call ja adaptiivinen vakkari ja automaattiset ajovalot on must varustetaso jos tommosta harkittee. Jos on mahollista ladata töissä ja kotona ja siirtymä on luokkaa 30km nii halpoja kilsoja tulee, mutta ottaen huomioon korkeahkon hinnan, dieselverot, korkeahkon huoltohinnan sekä 2-3x korjaushinnan suhteessa normivolvoon nii loppujen lopuksi tämän auton kilsat taitaa olla niitä kalleimpia. Sitten ku vielä muistaa että tää on aika vanhahkoa hybridiä ja vasta tulossa on paremmat ja kestävämmät mallit nii siinä on sitten plussia ja miinuksia mahdollisesti että ottaako tän auton vai esim. D5awd mallin, ajettavuudessahan se pesee ton D6 mallin mennentullen ja palatessa, mutta kuivalla kesäkelillä kiihytyksissä jättää, muissa tilanteissa tehot hukkuu luistonestoon, ohituskiihtyvyys kesällä on mainio mutta märällä kelillä ja talvisin erittäin puskuherkkä. Auto ei missään tapauksessa ole huono ja kalliimpiakin autoja saa huonommilla ominaisuuksilla, mutta silti oma mielipide on, että hintalaatusuhde ei ole kunnossa jos vertaa vaikka saman mallin D5 koneella varustettuun nelivetoon ja jos ei neliveto ole kriteeri nii itse ostaisin pelkän etuvetosen mallin.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #496 : 25.01.2018, 18:13:11 »
Minkälaisiin toimintamatkoihin pelkällä sähköllä on porukka päässyt näillä jos on kilometrejä tullut jo 200 tkm tai sen yli? Mietityttää pääsiskö töihin ja takaisin sähköllä jos tälläiseen päätyisi seuraavaksi. Tuohon kun laittaisi Rican Stage 2 niin kai se myös tarvittaessa alle 6 sekunnin sataseen pyrähtäis. Toki tässä monenlaista vaihtoehtoa autokuumeessa pyöritellään, mutta tämä olisi ehkä sellainen järkivaihtoehto niistä mitä mielessä on. Toki voi mennä välillä tonni tai kaksi johonkin kalliimpaan korjaukseen, mutta vähän pelottaa jos koko akkupaketti pitäisi uusia tai sähkömoottori.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #497 : 25.01.2018, 21:39:31 »
On itseä myös alkanut pelottamaan käytetty D6 näiden juttujen takia. Luulisi että uudemmissa T8 malleissa olisi järkevämmin järjestetty se akun jäähdytys
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #498 : 25.01.2018, 21:57:25 »
Toisaalta nyt niitä näyttäisi saavan asialliseen hintaan äkkikatsomalta
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #499 : 25.01.2018, 22:04:13 »
Toisaalta nyt niitä näyttäisi saavan asialliseen hintaan äkkikatsomalta
Tämäpä juuri jos etsii facelift V60 autoa nelivetoisena niin alkaa oleen halvimpia vaihtoehtoa nuo lähes kaikilla herkuilla olevat hybridit.  ;)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #500 : 30.01.2018, 22:18:01 »
Sen lisäksi että lämmitintä ei saa päälle jos latausjohto on kiinni autossa mutta sieltä ei tule sähköä huomasin tänään että jos johdon tuolloin irrottaa autosta ja lähtee ajamaan niin sähköjärjestelmä näyttää jäävän vikatilaan; ts. auto ei suostu sähkökäyttöön johtuen "hybridijärjestelmän tilapäisistä käyttörajoituksista". Tokeni vasta kun käytti uudestaan roikan nokassa niin että sieltä tuli sähköä. Uskomatonta että tuollainen vika on yli 60k€ maksavaan autoon jääny.  :idiot2:

Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #501 : 30.01.2018, 22:44:44 »
Mulla nyt reippaan kuukauden ollut Volvo V60 D6 R-Design 2015. Mittarissa just 150tkm. Yhdeltä omistajalta ja merkkiliikkeen huollot tehty. Tuo kompuraongelma mietityttää että onkohan tuohon jo vaihdettu... Pitää soittaa vanhalle omistajalle ja kysellä. Auto kuitenkin toiminut aivan moitteettomasti, 3tkm tullut mittariin tässä kuukauden aikana.
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #502 : 31.01.2018, 07:23:41 »
Sen lisäksi että lämmitintä ei saa päälle jos latausjohto on kiinni autossa mutta sieltä ei tule sähköä huomasin tänään että jos johdon tuolloin irrottaa autosta ja lähtee ajamaan niin sähköjärjestelmä näyttää jäävän vikatilaan; ts. auto ei suostu sähkökäyttöön johtuen "hybridijärjestelmän tilapäisistä käyttörajoituksista". Tokeni vasta kun käytti uudestaan roikan nokassa niin että sieltä tuli sähköä. Uskomatonta että tuollainen vika on yli 60k€ maksavaan autoon jääny.  :idiot2:
Mikä vika tuo on? Ehkä siinä rasiassa pitäisi olla sähköä tarjolla, kun lataukseen on laitettu. Turhaa autoa roikan perään laittaa, jos ei piuhassa sähköä ole tarjolla.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #503 : 31.01.2018, 07:42:47 »
Oletko kuullut 2h kellolla varustetuista sähkötolpista?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #504 : 31.01.2018, 07:54:42 »
Oletko kuullut 2h kellolla varustetuista sähkötolpista?
Huhu puheilla olen kuullut...Edelleenkin, jos järjestelmä on suunniteltu niin, että piuhan päässä tarvii olla sähköä, niin silloin kai se kello kannattaa säätää niin että sähköä on vielä lähdössä päällä. Kannattaa neuvotella, että saisi ohitettua tuon kellokytkimen, kun ei se järkevää ole edes ladattavan hybridin kanssa!

https://op-kulku.fi/sahkoautoilu/taloyhtio-ja-sahkoauton-lataaminen
Jos lämmitystolpassa on kellokytkin, kellon voi ohittaa tai vaihtaa tavalliseen ulkopistorasiaan. Tällaisen ratkaisun kertakustannus on 100–200 euroa.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #505 : 31.01.2018, 08:33:52 »
Firman tolppiin tuo ei oikeen päde... Mutta joo, sorry, unohdin että tämä on 'ominaisuus', näin minulle Volvon teknisen osaston suunnaltakin kerrottiin. Kyllä näiden kanssa oppii elämään kun tietää.  ::)  Mutta tuli kuitenkin dokumentoitua josko joku muukin asiaa ihmettelee!
« Viimeksi muokattu: 31.01.2018, 08:41:18 kirjoittanut jmaatta »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #506 : 31.01.2018, 09:06:06 »
Firman tolppiin tuo ei oikeen päde... Mutta joo, sorry, unohdin että tämä on 'ominaisuus', näin minulle Volvon teknisen osaston suunnaltakin kerrottiin. Kyllä näiden kanssa oppii elämään kun tietää.  ::)  Mutta tuli kuitenkin dokumentoitua josko joku muukin asiaa ihmettelee!
Onhan näitä ihmettelyn kohteita kalliimmissakin autoissa. Joidenkin tehdasasenteiset kalliit lämmittimet ei lämmitä samanaikaisesti sisätiloja ja moottoria ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #507 : 06.02.2018, 20:49:39 »
Update nykyiseen tilanteeseen, matkaa tulee enää päiväselti 10-20 km taitettua ja pelkällä sähköllä turha toivo ajella näillä pakkasilla ja liukkauksilla. Keskikulutus näyttää olevan 8,7 litraa, koska pääasiassa kaupunkiajoa. Muutaman kuukauden kestää vielä tämä oma hybridikokeilu, ehkä kesän lopuilla voi tehdä parempia päätöksiä. Leudot kelit ja sulat tiet olisivat plussaa, jolloin sähköä voisi käyttää pääsääntöisesti. Latailen autoa n. joka kolmas päivä kun sähkö loppuu AWD-tilalla ajon jälkeen.

Kaikista eniten ärsyttää se, että jälleenmyyntiarvo on laskenut noin 5000€, Volvoliikkeestä saa vielä huonommin (17000€) uudempaan vaihtaessa. Kilometrit ovat kuitenkin pyörähtäneet jo 197 tkm lukemiin....

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #508 : 07.02.2018, 07:44:11 »
Update nykyiseen tilanteeseen, matkaa tulee enää päiväselti 10-20 km taitettua ja pelkällä sähköllä turha toivo ajella näillä pakkasilla ja liukkauksilla. Keskikulutus näyttää olevan 8,7 litraa, koska pääasiassa kaupunkiajoa. Muutaman kuukauden kestää vielä tämä oma hybridikokeilu, ehkä kesän lopuilla voi tehdä parempia päätöksiä. Leudot kelit ja sulat tiet olisivat plussaa, jolloin sähköä voisi käyttää pääsääntöisesti. Latailen autoa n. joka kolmas päivä kun sähkö loppuu AWD-tilalla ajon jälkeen.

Kaikista eniten ärsyttää se, että jälleenmyyntiarvo on laskenut noin 5000€, Volvoliikkeestä saa vielä huonommin (17000€) uudempaan vaihtaessa. Kilometrit ovat kuitenkin pyörähtäneet jo 197 tkm lukemiin....
Harvoin se auto on sijoitus :pomo:
Tuossa toisaalta foorumilta napattu juttu. Foorumilainen oli tarjonnut uuteen autoon vaihdossa lähes uuden veroista  vuosimallin 2017 17tkm ajettua ja varusteineen lähemmäs 45k€ maksanutta Superb Sportline. Hyvityshinta oli ollut 27k€ :o
Eivät kuulema ollut päässeet kauppoihin...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #509 : 07.02.2018, 12:28:47 »
Harvoin se auto on sijoitus :pomo:
Tuossa toisaalta foorumilta napattu juttu. Foorumilainen oli tarjonnut uuteen autoon vaihdossa lähes uuden veroista  vuosimallin 2017 17tkm ajettua ja varusteineen lähemmäs 45k€ maksanutta Superb Sportline. Hyvityshinta oli ollut 27k€ :o
Eivät kuulema ollut päässeet kauppoihin...

Nämä yhtenään autoja vaihtavat tuovat autoliikkeille varmasti leijonanosan tuloista. Minua ei ällistytä vaihtohyvitys vaan se että mitä liikkuu ihmisen mielessä kun pitää vaihtaa 17tkm ajettu auto toiseen :idiot2:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Autoracing  KL-varaosat