Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059824 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #510 : 07.02.2018, 12:47:29 »
Nämä yhtenään autoja vaihtavat tuovat autoliikkeille varmasti leijonanosan tuloista. Minua ei ällistytä vaihtohyvitys vaan se että mitä liikkuu ihmisen mielessä kun pitää vaihtaa 17tkm ajettu auto toiseen :idiot2:

Se uutuudenviehätys ja naapurikateus. Säälin saa pyytämättäkin mutta kateus on ansaittava  :idiot2:
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #511 : 07.02.2018, 13:41:32 »
Se uutuudenviehätys ja naapurikateus. Säälin saa pyytämättäkin mutta kateus on ansaittava  :idiot2:

Eikö tänäpä tarvii tuplasti (triplasti) kalliimpia kulkineita ennenkuin kulmakarvat kohoaa. Moni käytetty XC60:kin maksaa yhden superbin verran ja ylikin :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #512 : 09.02.2018, 22:11:39 »
Hassusti oli oikealta edestä kulunut sisempi jarrupala totaalisesti loppuun kun taas ulompi pala sekä vasemman puolen molemmat palat oli vielä "ihan hyvät". 136800km mitarissa.

Oikea:


Vasen:
« Viimeksi muokattu: 10.02.2018, 21:50:46 kirjoittanut jmaatta »

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #513 : 10.02.2018, 19:57:12 »
Tankkasin tossa taas. Kaksi kuukautta ja 2200km söi kaikki 45 litraa dieseliä.
Mihin toi kaikki on mennyt kun työmatkat ,Muurala-Itis 30km/suunta, menee sähköllä?
Ai niin kävin 12/-17 myös Rajamäellä töissä...
Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #514 : 10.02.2018, 21:53:40 »
Ei mene minulla ihan noin pienellä kulutuksella kun tulee pidempiä siirtymiä väliin ja vähän kylmäkin ollut viime aikoina. Jossain 5l/100km tietymillä huitelee keskikulutus tankkausten perusteella. Kesää odotellessa...

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #515 : 11.02.2018, 23:43:13 »
Hassusti oli oikealta edestä kulunut sisempi jarrupala totaalisesti loppuun kun taas ulompi pala sekä vasemman puolen molemmat palat oli vielä "ihan hyvät". 136800km mitarissa.

Oikea:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Vasen:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sisempihän se alkaa kulumaan vauhdilla kun sylinteri ja/tai liu’ut jumittelee. Erikoista kuitenkin että noin vähillä kilsoilla. Ei vissiin ole jarrunesteitä koskaan vaihdettu eikä muutenkaan jarruja herkistelty? Kantsii putsata ruosteet&törskät pois sieltä liukupinnoista ja vaihtaa ne nesteet
« Viimeksi muokattu: 11.02.2018, 23:52:51 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #516 : 12.02.2018, 09:27:57 »
Nämä yhtenään autoja vaihtavat tuovat autoliikkeille varmasti leijonanosan tuloista. Minua ei ällistytä vaihtohyvitys vaan se että mitä liikkuu ihmisen mielessä kun pitää vaihtaa 17tkm ajettu auto toiseen :idiot2:

Syynä on varmaan se Skoda?  :-*

Ei vaan, on nekin ihan hyviä autoja tavallaan. Yhden Octavian olen omistanut.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #517 : 14.02.2018, 10:27:55 »
Hassusti oli oikealta edestä kulunut sisempi jarrupala totaalisesti loppuun...
Tämä kuuluu olevan ominaisuus, ei vika ainakaan 316 millisissä etulevyissä, niin 60, 70 ja 80 -malleissa. Eikä mitään tekoa mäntien, liukujen tai palojen takertelulla, omassa V70:ssä sama juttu. 300 tai 336 mm levyistä en osaa sanoa.
Ei ole yx eikä kax autoa, missä on sama omituisuus, pitää vaan tarkistella useammin kuin normaalisti.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2018, 10:30:08 kirjoittanut -jadi- »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #518 : 14.02.2018, 10:31:25 »
Tjoo, vaihtelin tosiaan uudet palat molemmin puolin ja olen nyt seuraillut kun auton pysäyttää että olisiko tuo oikea levy ajon jäljiltä kuumempi mitä toinen. Suurin piirtein samanlämpöiset on molemmat olleet ettei se kyllä vaikuta laahaavankaan. Kiitos vaan infosta -jadi-, ei huoleta ihan yhtä paljon enää.  ::)

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #519 : 14.02.2018, 10:36:24 »
Jätä se kuskin puolen sisempi pala talteen, voit käyttää sen sitten kuluneen tilalla, ei tarvitse yhden palan takia ostaa koko satsia uusia paloja. ;)
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #520 : 14.02.2018, 14:14:57 »
Tämä kuuluu olevan ominaisuus, ei vika ainakaan 316 millisissä etulevyissä, niin 60, 70 ja 80 -malleissa. Eikä mitään tekoa mäntien, liukujen tai palojen takertelulla, omassa V70:ssä sama juttu. 300 tai 336 mm levyistä en osaa sanoa.
Ei ole yx eikä kax autoa, missä on sama omituisuus, pitää vaan tarkistella useammin kuin normaalisti.

Eihän ne ihan prikulleen yhtä tahtia voikaan kulua yksimäntäisissä mutta noin iso ero ei kyllä ole normaalia.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #521 : 14.02.2018, 21:55:57 »
Ei mene minulla ihan noin pienellä kulutuksella kun tulee pidempiä siirtymiä väliin ja vähän kylmäkin ollut viime aikoina. Jossain 5l/100km tietymillä huitelee keskikulutus tankkausten perusteella. Kesää odotellessa...
Ite ajoin volvolla sen reilu 40tkm ja kaupunkipyörittelyssä selvisin noin 1,5 litran kululla, maantiellä tuo veiki sen 6-7l/100km ja tänä talvena ku alko perän luiruaminen riittämään nii awdllä se oli maantiellä about 8 ja kaupungissa sit +10l/100km...mut jotenki tuntu että ku alko ajeleen taas ”nelivedolla” ettei paluuta entiseen pelkällä sähköllä ajamiseen ollut :) mutta kyllähän niitä varmasti alkaa lähitulevaisuudessa tuleen oikeita nelivetoja joissa hybridiominaisuus (järkihintaan). Mut kohta varmasti alkaa tuleen melko paljon xc60 T8 myyntiin ku niitä paljon menny kaupaksi, joten siitä oiva hybridivaihtoehto, jos vetotapa ei ole este ja haluaa hyville kesäkeleille tehoja

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #522 : 14.02.2018, 22:15:35 »
Edellisellä tankkauksella VOC näytti 2.8l/100km, Webaston kanssa sitten 5.02l/100km. Keskinopeus 38km/h ja Webastohan käy käytännössä koko ajan ja siihen esilämmittelyt päälle niin ynnäsin Webaston kulutukseksi reilut 6dl/h .. ihan hyvin Webaston ilmoittamaan kulutusspeksiin menee.

Poissa HokkisPokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #523 : 23.02.2018, 22:51:39 »
Tervehdys kaikille!

Ensimmäistä kertaa tälle palstalle kirjoittelen. Päätin rekisteröityä, kun tuli pitkästä aikaa taas Volvo hankittua. 3 viikkoa ajellut nyt V60 Hybridillä ja täytyy sanoa, että tyytyväinen olen ollut. Hieman pintakovalta vaikuttaa alusta, vaikka painoa on pari tonnia. Tuo on pieni miinus edelliseen kulkineeseen verrattuna.

Työmatkani on edestakaisin 30-45 km, vähän reitistä riippuen ja hyvin pystyy sähköllä tuon ajamaan. Muutenkin ajosta suurin osa menee 10km-40km välille eli sähköpainotteisia kilometrejä. Pidempiäkin reissuja tietty tulee. Ajan yleensä n. 15000 km vuodessa.

Tämä yksilö oli rahtusen verran alle 130k ajettu ja oikein siistissä kunnossa. Eurokitkat oli alla ja ne vaihdoin contin kitkoihin. Nyt on kuin huopikkailla sipsuttelisi.

Käytin varmuuden vuoksi viime viikolla sinisellä välihuollossa. VOC pyysi huoltoa ja olen yleensä muutenkin käytetyn ostettuani, teettänyt huollon. (Hollannista uitettu) Suosittelivat Service 2.0 huoltoa, koska siinä tulisi päivitys myös VOCille. VOC herjaa kuitenkin edelleen huoltoa. Pistin tiedustelua perään ja ilmeisesti tuota ks päivitystä ei oltu tehty. Odottelen vielä vastausta mitä tuon kanssa nyt tehdään. Kaikki toimii kyllä niin kuin pitääkin.



Juu, VOC päivitettiin Suomeen ja minun nimiini heti oston jälkeen. Tämä tehtiin Kaivokselan Biliassa.



Tästä keissistä mennyt jo hetki aikaa, mutta ajattelin päivittää tilanteen, jos jollekin toiselle sattuu kohdalle.

Auto meni takaisin Kaivokselaan pienen väännön jälkeen, jolloin tehtiin diagnoosi tälle herjalle. Juu, asialle ei siis oltu tehty mitään, kun auto oli aikaisemmin huollossa. Diagnoosi oli, että VOCin vara-akussa oli alhainen jännite. Tämä nyt ei ollut kovin järisyttävä uutinen, mutta se että koko VOC yksikkö pitää vaihtaa tämän takia oli melkoinen pommi. Hinta-arvio 1500-1800€. Siinä sitten käytiin läpi tiedustelun tekemiset tehtaalle vastaantulosta etc. (tämä keskustelu olisi jo oma pitkä tarina sinänsä) Kyselyä ei tehtaalle alunperin suostuttu tekemään, koska auto tuotu Hollannista.

Mahdollinen korjauslasku oli niin suuri, että oli pakko alkaa selvittelemään tätä VOC akkuasiaa itse. Selvisi, että tämä akkuvika on melko yleinen ja tässä tilanteessa vaihdetaan pelkkä vara-akku. Ei kun soittelemaan Kaivokselaan ja meiliä perään. Jälleen sama vastaus, koko yksikkö vaihdettava. Ei korjaannu akun vaihdolla, vaikka akku on se mikä vian aiheuttaa. Ei auttanut, vaikka kerroin, että näin se on Volvon virallisissa huolloissa korjattu lukemattomia kertoja. Pääkaupunkiseudulla valinnanvaraa virallisille huoltopaikoille ei kovin paljon ole, joten soitin Turkuun Keskusautohallille. (Virallinen suuri Volvo-huolto) Sieltä kertoivat, että yleinen vika ja tähän malliin vaihdetaan vain akku ja softa päivitetään. Langan päässä oli heidän sähköasiantuntija, mutta pakko oli tuplavarmistaa kertoa tämä Kaivoksela keissi juurtajaksaen, että en turhaan ajele Turkuun. Sanoi, ettei ole tällaisesta VOC yksikön vaihdosta kuullutkaan ja että kyllä tähän mennessä kaikki vastaavat on akun vaihdolla tullut kuntoon.
Akku vaihdettiin ja kaikki ok. Hinta taisi olla 170€ yhteensä.

Kyllä täytyy sanoa, että luotto meni tähän paikalliseen puljuun. Ei pelkästään tämän VOC yksikön pakkovaihtoyrityksen vuoksi, mutta myös sen vuoksi miten tätä asiaa hoidettiin. ”Etkö sinä ymmärrä, se on rikki” -tyyppiset kommentit ei pitäisi kuulua tämän kaliiberin yrityksen asiakaspalveluun -nyrkkipajat on asia erikseen. Ja Useamman saksalaisen olen myös aukaisemmin ostanut, Hollannista tuotuna, ja ikinä ei ole ollut ongelmia myöskään good will tiedusteluiden kanssa, jos sellaiselle on ollut tarvetta - päinvastoin, tehty pyytämättä.
Volvo V60 D6 Hybrid

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #524 : 23.02.2018, 23:11:21 »
...
Kyllä täytyy sanoa, että luotto meni tähän paikalliseen puljuun. Ei pelkästään tämän VOC yksikön pakkovaihtoyrityksen vuoksi, mutta myös sen vuoksi miten tätä asiaa hoidettiin. ”Etkö sinä ymmärrä, se on rikki” -tyyppiset kommentit ei pitäisi kuulua tämän kaliiberin yrityksen asiakaspalveluun -nyrkkipajat on asia erikseen. Ja Useamman saksalaisen olen myös aukaisemmin ostanut, Hollannista tuotuna, ja ikinä ei ole ollut ongelmia myöskään good will tiedusteluiden kanssa, jos sellaiselle on ollut tarvetta - päinvastoin, tehty pyytämättä.
Ehkei niitä kiinnosta kysyä good williä jos ne tietää jo etukäteen että vastaus on "Ootteko tyhmiä? Akun vaihto ja softaus riittää."  ::)

Kuulostaa kyllä aika hurjalta touhulta liikkeen puolelta.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron