Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4859 Vastauksia
  • 1059491 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HokkisPokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #525 : 24.02.2018, 00:08:56 »
Ehkei niitä kiinnosta kysyä good williä jos ne tietää jo etukäteen että vastaus on "Ootteko tyhmiä? Akun vaihto ja softaus riittää."  ::)

Kuulostaa kyllä aika hurjalta touhulta liikkeen puolelta.

Tämä oli hyvin outo juttu kaiken kaikkiaan. Tuo kysely lopulta tehtiin tuolle yksikön vaihdolle Kaivokselasta (olisi vaatinut että myös Bilia osallistuu kustannuksiin), kun olin kertonut keskustelusta Turun huollon kanssa. Sieltähän nimittäin sanottiin, että tottakai kysely tehdään jos sille tulisi jostain syystä tarve. Sillä, että auto on tuotu Hollannista, ei ole myöskään Volvolla mitään merkitystä.

Harmi keissi sinänsä, koska kun esim VOC laitettiin minun nimiini Kaivokselassa erään erittäin ystävällisen naisihmisen toimesta niin palvelu oli aivan ensiluokkaista. Tätä ei tehtykkään huollon puolella. Yksi epäkonsistentti jäärä voi saada huonon maineen koko firmalle. Tiedä sitten mitkä tuon puljun viralliset policyt on tässä tapauksessa. Olin jo päättänyt selvitellä tätä pidemmälle, mutta sen verran paljon on ollut muuta tekemistä, että en ole ehtinyt. Heillä olisi ollut mahdollisuus vielä hoitaa tämä asia kuntoon, mutta tämä asiaa hoitanut henkilö sitä tuskin halusi tehdä, koska varmaa on että kaikissa asioissa hän ei ollut rehellinen. Auto nyt tuli kuntoon kaikista ihmeväitteistä huolimatta ja se tietty on pääasia, mutta kyllä korpee.
Volvo V60 D6 Hybrid

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #526 : 24.02.2018, 11:33:07 »
Tämä oli hyvin outo juttu kaiken kaikkiaan. Tuo kysely lopulta tehtiin tuolle yksikön vaihdolle Kaivokselasta (olisi vaatinut että myös Bilia osallistuu kustannuksiin), kun olin kertonut keskustelusta Turun huollon kanssa. Sieltähän nimittäin sanottiin, että tottakai kysely tehdään jos sille tulisi jostain syystä tarve. Sillä, että auto on tuotu Hollannista, ei ole myöskään Volvolla mitään merkitystä.

Harmi keissi sinänsä, koska kun esim VOC laitettiin minun nimiini Kaivokselassa erään erittäin ystävällisen naisihmisen toimesta niin palvelu oli aivan ensiluokkaista. Tätä ei tehtykkään huollon puolella. Yksi epäkonsistentti jäärä voi saada huonon maineen koko firmalle. Tiedä sitten mitkä tuon puljun viralliset policyt on tässä tapauksessa. Olin jo päättänyt selvitellä tätä pidemmälle, mutta sen verran paljon on ollut muuta tekemistä, että en ole ehtinyt. Heillä olisi ollut mahdollisuus vielä hoitaa tämä asia kuntoon, mutta tämä asiaa hoitanut henkilö sitä tuskin halusi tehdä, koska varmaa on että kaikissa asioissa hän ei ollut rehellinen. Auto nyt tuli kuntoon kaikista ihmeväitteistä huolimatta ja se tietty on pääasia, mutta kyllä korpee.

Samanlaiselta touhulta kuulostaa kuin Herttoniemen Biliassa... Biliaan en vie enää autoani ellei ole ihan täysin pakko. Ja uudessa V60 mallissahan ei enää dieselhybridiä olekaan (tai ainakaan vielä) joten voi vaan veikata, että dieselhybridi saattoi olla floppi kokonaiskuvaa katsoen.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #527 : 24.02.2018, 11:52:17 »
dieselhybridi saattoi olla floppi kokonaiskuvaa katsoen.

Niinpä taisi olla. Ehkei Volvolla ollut sopivaa bensamoottoria saatavilla silloin kun tuon speksasivat
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #528 : 24.02.2018, 16:24:29 »
Ehkä jos uutisia on katsellut, tai lehtiä lukenut, niin ymmärtää ettei dieselikoneisiin enää kannata isommin satsata ;)
Vielä muutama vuosi sitten oikein tuettiin, että ihmiset siirtyisi diesel käyttöisiin autoihin...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #529 : 24.02.2018, 18:48:21 »
Myynti kikka. Nyt on hybridi in. Ja 5vuoden sisään taas bensa tai kaasu. Sit taas joku ingennööri tutkii et diesel onki taas.

Näin myydään autoja kokoajan.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #530 : 24.02.2018, 20:16:33 »
Myynti kikka. Nyt on hybridi in. Ja 5vuoden sisään taas bensa tai kaasu. Sit taas joku ingennööri tutkii et diesel onki taas.

Näin myydään autoja kokoajan.

Just näin. Jossain oli just juttua ettei tää sähkö/hybridi -hypetys oo mikää lopullinen juttu. Vety ym polttokennosysteemit tulee ja myös dieseliä kehitetään koko ajan.

 Aikansa kutakin ja nyt tehdään rahaa näillä hybrideillä  ;). Ja aikas kovaa vauhtia tuntuu moni hybridikokeilija pyrkivän eroon laitteista tyytymättöminä jatkuviin ongelmiin ja siirtyvät takas bensaan tai dieseliin  O0

« Viimeksi muokattu: 24.02.2018, 20:18:59 kirjoittanut Ansoni »
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #531 : 24.02.2018, 20:48:32 »
Just näin. Jossain oli just juttua ettei tää sähkö/hybridi -hypetys oo mikää lopullinen juttu. Vety ym polttokennosysteemit tulee ja myös dieseliä kehitetään koko ajan.

 Aikansa kutakin ja nyt tehdään rahaa näillä hybrideillä  ;). Ja aikas kovaa vauhtia tuntuu moni hybridikokeilija pyrkivän eroon laitteista tyytymättöminä jatkuviin ongelmiin ja siirtyvät takas bensaan tai dieseliin  O0

Mielelläni otan hybridin uudelleenkin alle, kaikki autot takkuilee kuitenkin jossakin määrin. Pikkaisen ehkä pääsin hätiköimään Audin kerätessä kaikki pikkuviat ja vaihdoin Volvoon, mutta nyt kuitenkin kilometrit vuoteen karsiutuneet sieltä 60-70 tkm määrästä arviolta 20 tkm vuoteen. Näin ollen parhaimmin pääsisi bensahybridillä. T8 vahva harkinta, tarpeeksi potkua ja sähköllä pääsee kortteliringit pyörittelemään... Saa nähdä kesän aikana/lopussa, sen verran on vaihtoehtoja avoinna ettei välttämättä tarvitse enää ainakaan täysin omaa autoa ollenkaan.

Sen verran kyllä voin myöntää ettei D6 ei ole ongelmattomimmasta päästä ja suorastaan pelolla odotan seuraavaa ongelmaa tai vikaa, ellei jopa ominaisuutta....  :D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #532 : 25.02.2018, 01:17:19 »
Just näin. Jossain oli just juttua ettei tää sähkö/hybridi -hypetys oo mikää lopullinen juttu. Vety ym polttokennosysteemit tulee ja myös dieseliä kehitetään koko ajan.

 Aikansa kutakin ja nyt tehdään rahaa näillä hybrideillä  ;). Ja aikas kovaa vauhtia tuntuu moni hybridikokeilija pyrkivän eroon laitteista tyytymättöminä jatkuviin ongelmiin ja siirtyvät takas bensaan tai dieseliin  O0

No ei taatusti ole hybridi mikään lopullinen ratkaisu. Sehän on vain tekohengitystä perinteiselle polttomoottorille. Vähän sama kuin entismuinaisissa mopoissa joissa oli polkimet joilla pystyi polkemaan vauhtia lisää. Mutta polkimet hävisi vikkelästi kun tekniikka kehittyi
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa HokkisPokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #533 : 26.02.2018, 22:51:59 »


Joo, välivaihehan tämä on. Plug-innissa on jo joku järki, jos vain tekniikka toimii ja kestää. Omasta ajosta suurin osa on työmatka-ajoa ja sitä tulee alle 50km päivä. Työpaikalla pystyn kaikenlisäksi lataamaan joka päivä. Muuta ajoa tulee tietty. Nurkka-ajot menee nekin sähköllä, kun jaksaa pistää kotona aina piuhan päähän. Todella vähän joutuu naftalla ruksuttamaan. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen, kun vikoja ei ole ollut, VOCia lukuunottamatta. Näidenkin aika varmaan vielä tulee.
Kesärenkaat ja toiset vanteet täytyy laittaa tilaukseen.
Volvo V60 D6 Hybrid

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #534 : 27.02.2018, 22:47:33 »
No niin, nyt viimeiset kolme kertaa liikkeelle lähtiessä webaston käytön jälkeen mittaristo ilmoittaa "Tehon syötön muutos katkaisi esivalmistelun" ja hytti eikä konekaan tunnu järin lämpimältä liikkeelle lähtiessä. Kenelläkään aiemmin käynyt tällaista? Akun varauksen väheneminen tuli ensimmäisenä mieleen, koska webasto varmaan kytkeytyy tällöin pois päältä jos virtaa ei ole saatavilla tarpeeksi? Saisi loppua jo nämä pakkaset...

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #535 : 28.02.2018, 05:47:49 »
Tuollainen ilmoitus tulee minulla jos työpaikalla on esilämmityksen startannu ja 2h kello ehtii juosta loppuun ennen autolle saapumista.

Voisikohan se laturi oireilla kylmyyden takia?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #536 : 28.02.2018, 07:13:46 »
Tuollainen ilmoitus tulee minulla jos työpaikalla on esilämmityksen startannu ja 2h kello ehtii juosta loppuun ennen autolle saapumista.

Voisikohan se laturi oireilla kylmyyden takia?

Tehonsyötön muutos keskeytti esivalmistelun=Sähkökäyttöinen lämmitin tai ilmastointijärjestelmä on suljettu ja Energiansiirto on keskeytetty.
Tuon takia juurikin tulee "2h kello ehtii juosta loppuun ennen autolle saapumista"
Itselle kyseinen ilmoitus on tullut, jos oven menee aukaisemaan kesken latauksen kahvasta, niin se keskeyttää latauksen ja siitä tulee myös puhelimeen ilmoitus! Ei aiheuta toimenpiteitä 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa patu97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #537 : 04.03.2018, 17:38:07 »
Heips!

Ihmettelyä liittyen maasähkölla lataamiseen. Haistoin tuossa äsken oman V60:ni ympärillä pyöriessä kirjaimellisesti palaneen käryä. Auto on siis latingissa tuolla Mennekeesin shukoadapterilla. Hetkeä aikaisemmin autolla oli ajettu moottoritieajoa osittain Save-modessa. Liekö kyse pelkästään akkujen lataamisen aikana toimivan tuuletuksen kuljettamien akkuhöyryjen katkuista vai onko syytä huolestua?

EDIT: Pistorasiahan se vain kärysi..
« Viimeksi muokattu: 04.03.2018, 18:24:42 kirjoittanut patu97 »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #538 : 04.03.2018, 18:25:44 »
Heips!

Ihmettelyä liittyen maasähkölla lataamiseen. Haistoin tuossa äsken oman V60:ni ympärillä pyöriessä kirjaimellisesti palaneen käryä. Auto on siis latingissa tuolla Mennekeesin shukoadapterilla. Hetkeä aikaisemmin autolla oli ajettu moottoritieajoa osittain Save-modessa. Liekö kyse pelkästään akkujen lataamisen aikana toimivan tuuletuksen kuljettamien akkuhöyryjen katkuista vai onko syytä huolestua?
Voisiko olla ollut DPF-suodattimen poltto käynnissä? Muistaakseni Save-modilla voi tehdä tuon polton.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mb5165

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #539 : 08.03.2018, 18:57:30 »
No niin, nyt viimeiset kolme kertaa liikkeelle lähtiessä webaston käytön jälkeen mittaristo ilmoittaa "Tehon syötön muutos katkaisi esivalmistelun" ja hytti eikä konekaan tunnu järin lämpimältä liikkeelle lähtiessä. Kenelläkään aiemmin käynyt tällaista? Akun varauksen väheneminen tuli ensimmäisenä mieleen, koska webasto varmaan kytkeytyy tällöin pois päältä jos virtaa ei ole saatavilla tarpeeksi? Saisi loppua jo nämä pakkaset...

Mulla teki tätä useasti vanhalla 12v akulla. Nyt koko talven aikana tullut vain kerran-pari akun vaihdon jälkeen. Jos nykäisee töpselin liian nopeasti ovien avaamisen jälkeen pois niin saattaa valittaa..

 

RallyBaron  Samppasport