Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059577 Lukukerrat

cerisu ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #615 : 20.06.2018, 06:35:36 »
Joo, tuo Fortumin C&D asemien Type 2 hinta ihan järjetön suurimmalle osalle hybridillä ajaville kun lataus on niin hidas. Tulee tuplasti kalliimmaksi kuin bensalla ajaminen. Ehkä siitä johtuen en ole kertaakaan nähnyt C&D:n laturilla autoa latauksessa. Muilla ketjuilla hinnoittelu vaihtelevaa. Tosin harvoin tulee maksullisia käytettyä. Jyväskylässä Virta pisti alkuun latauspisteensä 1,55€/h mutta pudotti pian sen jälkeen 1,25€/h kun annoin palautetta että tulee kallimmaksi kuin bensa. Tuolla hinnalla T8 menee samaan hintaan bensan kanssa. Parhaiten latauspaikkoja tietoineen löytyy https://www.plugshare.com. Tosin tarkemmat tiedot saattaa puuttua joten ne kannattaa katsoa ketjun omilta sivuilta.

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #616 : 20.06.2018, 10:09:50 »
Jep näin totesin, lataa tosiaan moottorilla akkuja. Näkyy myös siitä keskikonsolin graafisesta näytöstä animoituna, kun tämä tilanne päällä.

Nyt reilu 2000km takana, erittäin tyytyväinen. Ilman sähköäkin matka-ajossa taloudellinen, myös moottoritie nopeuksilla 5,30l/100km.

Kysymys - minulla on töihin matkaa reilu 40km, josta puolet Hämeenlinnan motaria. Motarilla ei sähköä käytössä, kun vauhtia yleensä reippaasti. Työpaikalle päästyä sähköä mennyt reilut puolet. Lataus onnistuisi Fortumin tarjoamissa paikoissa, mutta se maksaa 0,04€ minuutti. Lataus takas täyteen kestänee sillä Tyypin 2 tehokkaammallakin latauksella noin 3h. Tämä tarkoittaa, että Fortum veloittaa 7.20€ ja sit pitäis vielä raahautua siirtämään auto normipaikoille. Ei mitään järkeä. Mieluumin laitan auton parkkiin firman ruutuun (ei latausta), ajelen sähköt loppuun kotimatkalla ja loppupätkän dieselillä. Hinnaksi tulee muutamia Euroja. Onko tuo 0,04€ / min normi hinta kaikilla maksullisilla latauspaikoilla?

Lataushybrideillä pääsääntöisesti aikaperusteiset veloitukset latauksessa ovat huono diili. kWh-perusteiset taas ovat yleensä ok, toki riippuen sen kWh:n hinnasta. Lataushybrideissä poikkeukset taitavat olla Mitsun Outlander ja BMW i3, kun noita saa kumpaakin pikalaturilla.

Poissa kaseva

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #617 : 27.06.2018, 19:15:01 »
Talouteen muutti reilu viikko sitten -14 vuosimallin V60 D6 Hybridi (Saabin korvikkeeksi). Paremmalla puoliskolla on suht' selkeät kriteerit työmatka-auton suhteen jotka tässä ratkaisussa nyt täyttyivät järkevään hintaan (?) suhteessa Volvo/BMW/Range -vaihtoehtoon

Kyllähän tuo laite aikalailla "myi itsensä" heti koeajolla, vaikka liike fiksusti oli jättänyt hybridin lataamatta.  :nohnoh   Varsinainen deal-breaker kuitenkin oli kahden pienen lapsen taloudessa takapenkin viihdekeskusjärjestely + minut yllättänyt kohtalaisen hyvin soiva äänentoistojärjestelmä. Varusteita tuohon on kai ruksittu jonkin verran, vai liekö Volvot jo perustasolla hyvin varusteltuja? En tiedä, itselläni virtaa suonissa raaka-LHM (Citroënin aikanaan käyttämä hydraulineste) ja laitokselta on aikanaan kotiutettu Saab 99:llä joten nämä kaksi merkkiä ovat aika hallitsevassa asemassa mitä autoihin tulee.

Volvot on kuitenkin aina saaneet ns. hiljaisen hyväksynnän vaikkei mitään omistamisen halua olekaan päässyt syntymään. Jos tämä osoittautuu tunteisiin meneväksi niin saa kattoo kuin käy. Saabille kävi miten kävi ja Citroënilla kun ei ole tällä hetkellä mitään mielenkiintoista mallistossa vanhan liiton patulle niin... kun taas Volvon mallisto nykyään on enemmän kuin mielenkiintoinen.

Aika monimutkaiselta tuntuu käytettävyys tässä autossa, mutta eiköhän siihen opi ajan kanssa. Varsinainen kysymys kuitenkin kuuluu miten tuon navigaattorin saa päivitettyä? Se huutelee jotain päivitysavainta tms. Yritin vähän haeskella täältä mutta en tainnut osata käyttää hakua. Jos ketju on jo olemassa niin voisiko joku ystävällisesti tiputtaa linkillä.

Pakolliset kuvat.  8)






« Viimeksi muokattu: 27.06.2018, 19:16:44 kirjoittanut kaseva »
V60 D3 Inscription -19 || G11 730d xDrive -16 || 96 V4 GL -80 || Goldwing 1200 -86

Poissa mb5165

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #618 : 11.07.2018, 16:36:54 »
Uusi ilmastointilaite sisään ja 1245€ lompakosta ulos. Elämä on.

Itsellä kävi volvo viikko sitten myös kompressorin vaihdossa. Hinta 999e sis. laina-auton rempan ajaksi. Ainoa miinus oli, että kompuraa piti odotella toista viikkoa kun oli ruotsistakin loppu. Hieman vissiin ollut kysyntää  :) Jos täällä pk-seudulla pitää vaihdattaa kompressori niin täältä ainakin suositukset  Etelän Autohuollolle Klaukkalassa.

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #619 : 16.07.2018, 18:53:43 »



Liityin tänään ilmastointiongelmaisten joukkoon. Laitoin samantien myyjäliikkeseen sähköpostia kuvan kanssa. Ihan pikkusen kastui paita kun ajelin töistä kotiin  :-\

Tähän autoon on viimeisin huolto tehty SAH:lla ennen kauppoja ja siellä todettiin että kompura vuotaa johon myyjäliike totesi, ettei pidä paikkaansa. Varmaan parin päivän sisään selviää että meneekö väännöksi vai maksaako myyjäliike kiltisti uuden kompuran.


Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #620 : 16.07.2018, 19:32:17 »
Ei varmaan yhen yhtä alkuperäisellä kompuraversiolla ole selvinny "hengissä" .. siltä ainaki tämänki ketjun perusteella alkaa tuntumaan.

No leukaa rintaan ja kättä taskuun, sillähän tuostakin selvitään! Positiivisemmassa hengessä; viime tankillinen meni täsmälleen co2 lukeman mukaiseen 1.9l/100km lukemaan. Nyt tulossa vähän korkeampaa lukemaa, auto majailemassa Helsinki-Vantaalla ja ekaa kertaa pääsi käyttämään auton mukana tullutta type 2 latauskaapeliakin. VOC muuten sanoo että "Car is in standby; Your car has entered standby to save power". :)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #621 : 17.07.2018, 04:56:24 »
Minkä ikäisestä yksilöstä on kyse ja paljo on ajettu?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #622 : 17.07.2018, 09:36:04 »
Minkä ikäisestä yksilöstä on kyse ja paljo on ajettu?

Facelift -13 ja 166tkm alkaa olemaan, että ihan selvä homma että näin tuli käymään. Auto antaa ajaa ihan normaalisti kyllä muuten. En tosin lataukseen ole laittamassa ennenkuin jäähdytys on kunnossa. Pöristellään dieselillä, toki ajot minimissä. Kunhan nyt vaan myyjäliike vastaa että saan viedä auton huoltoon ni se on sillä selvä.

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #623 : 17.07.2018, 12:20:44 »
Kävin Käyttöautolla jutustelemassa myyjäliikkeen pyynnöstä. Volvolla kamppis päällä ja -13 vm auton kanssa tulevat puolet vastaan kompuran vaihdossa. Nyt kinuan vielä sitten myyjäliikkeen maksamaan toisen puolikkaan :)

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #624 : 17.07.2018, 12:56:20 »
Ja myyjäliike maksaa kiltisti loput kompurasta :)

Poissa JockeSK

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #625 : 19.07.2018, 20:06:29 »
Kiitos hyvistä keskusteluista aiemmin täällä! Uskalsin viime viikolla lopultakin vaihtaa Mondeomme 2014 D6:een. Tuntuu todella hyvältä autolta, vaikka alla on toistaiseksi kitkarenkaat... (kiitos Koskin Automyynnille - toiset renkaat ovat ”tulossa ihan pian”). Jo nyt, vaikka ajot on olleet pääosin maantiellä ja ilma sikahelteinen, kulutus on pysynyt reilusti alle 5 litran. Mitä se sitten onkaan, kun loma loppuu ja siirrytään normityömatkoihin! Ajotuntuma, penkki ym. mukavuus on parasta ikinä. Tilat sairaan pienet, mutta pitkät tavarat (kosketinsoittimet) sentään mahtuu hyvin.


Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #626 : 20.07.2018, 07:37:56 »
Kiitos hyvistä keskusteluista aiemmin täällä! Uskalsin viime viikolla lopultakin vaihtaa Mondeomme 2014 D6:een. Tuntuu todella hyvältä autolta, vaikka alla on toistaiseksi kitkarenkaat... (kiitos Koskin Automyynnille - toiset renkaat ovat ”tulossa ihan pian”). Jo nyt, vaikka ajot on olleet pääosin maantiellä ja ilma sikahelteinen, kulutus on pysynyt reilusti alle 5 litran. Mitä se sitten onkaan, kun loma loppuu ja siirrytään normityömatkoihin! Ajotuntuma, penkki ym. mukavuus on parasta ikinä. Tilat sairaan pienet, mutta pitkät tavarat (kosketinsoittimet) sentään mahtuu hyvin.


Kai tuli kotilaturi ja asiointilaturi mukaan?

Poissa JockeSK

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #627 : 20.07.2018, 12:21:06 »
Pelkkä kotilaturi.

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #628 : 20.07.2018, 12:31:17 »
Höh, noh eipä nuo tarvikeasiointilatauskaapelit onneksi enää hirveitä maksa. Jos päädyt hankkimaan sellaisen, niin suosittelen "coiled" tyyppistä kaapelia, ei tarvitse joka kerta pyyhkiä loskaa, rapaa ja paskaa siitä kun pakkaat kaapelia takas autoon.



Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #629 : 20.07.2018, 14:28:37 »
Ei kait V60 hybridiin ole vakiona kuulunut kuin tuo ”kotilaturi”. Itse hommasin tuon Type2 piuhan tuolta Plugit Finland kaupasta.
Juurikin tuollainen venyvä 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Carcom Oy  Ateho