0
Moottoripää ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kun ei kysy keneltäkään niin kukaan ei kiellä. Ja toinen; helpompi pyytää anteeksi kuin lupa.
Tehtiinpä tuossa muuttoa toiseen asuntoon. Taloyhtiön kanssa heti keskustelu alle voiko ladata tolpasta jos sähkön kulutus on tiedossa. Vastaus oli simppeli ei ja hallituksen pj:n kanssa käytiin sama keskustelu ja ei mitään ymmärrystä tähän suuntaan ja ehdoton ei tuli heti kättelyssä. Joko pitäisi asuntoa taas vaihtaa tai auto.Näiden asuntomarkkinoiden kanssa, taitaa olla sama lähteä etsimään uutta kiesiä joka ei tarvitse latausta kuin korkeintaan ylläpitolaturille... Ja ilmoitin siis kaikille osanottajille, että kWh mittarilukemat voin ilmoittaa mielelläni taloyhtiöllle mitä latailen. Jos arviolta latailen 8kwh noin kerran viikossa, kesällä useamminkin joten käyttö olisi noin 600 kwh ympäri vuoden, pistokepaikka kuitenkin maksaa sen 15€/kk sähköineen... Jos sähkön hinta siirtoineen on vaikka noin 0,12€/kWh, joka sekin on yläkanttiin niin taloyhtiö ei edelleenkään tee tappiota tuosta. Vaikka järki-immeisiä pitäisi ollakkin koko hallitus niin kummasti ei matikka uponnut.
Kyllä käsittääkseni latautuu, kun on piuhan päässä. Tilapäinen on aika vakio ilmoitus jos auto on kylmässä tai kuumassa.Omassa on taas sellainen ongelma, ettei webasto käynnisty jos ei ole piuhan päässä kiinni. Piuha kun on kiinni niin auto lämpenee ja jäähtyy. Varmaan joku täppä vidissä tai jotain...
Joo, kieltämättä aika pieni olis poikkema ruuvaukseksi. Jostain oon luekellut et juuri leasing vehkeistä otetaan pieniäkin määriä pois että pysytään soppareiden määräämissä kilometreissä. Joku sille mittaristolle on kuitenkin tullut kun cruise on poistunut käytöstä. Liekö sit normaalia vikaantumista, tai ropeltamisen seurausta. Onko kenelläkään kokemusta kuinka helposti mittarilukemaa pystyy muuttamaan takaisin? Huolto ilmoitti että voi onnistua tai sitten ei. Alkuperäinen mittaristo meni paskaksi kun koitettiin cruise palauttaa ohjelmoimalla, ja siksi siis uusi mittaristo tuli. Ilmeisesti aika herkkiä vehkeitä jos ohjelmoinnit ei mee ihan nappiin. Kyllä ton auton jälleenmyyntiarvo kuitenkin tipahti päivässä tän seurauksena jonkin verran. Vaikee selitellä seuraavalle omistajalle miks huoltokirjasta puuttuu välistä huolto ja auto ajettu vähemmän kun mittarilukema näyttää.
Kai olet sallinut mittariston valikosta lämmitin ulkona? Jos on täppi sisätilossa, niin ei käynnistä polttoainelämmitintä. Oletetaan nyt että sellainen löytyy autosta ja se on kunnossa
Auto tosiaankin lämpenee webastolla tai sähköllä, kun piuha on kiinni seinässä. Piuhan ollessa kiinni saa lämmittimen päälle myös suoraan mittaristosta. Kun piuha on irti, niin lämmitin ei lähde päälle ei ajastimella eikä suoraan. Avaimessa ei ole kaukokäynnistystä ja autossa ei ole Volvo OnCall -palvelua. Luulisin, että tässä on taas joku "varustelupaketti", jolla autoa ei saa lämmitettyä keskellä metsää ilman aggregaattia
Toisaalta tulee olemaan elo taloyhtiössä vaikeaa jos heti alussa alkaa tekemään vasten sääntöjä. Vaikea sanoa kun en taloyhtiötä tiedä. Mutta voinut olla siellä vastaava tilanne aikaisemmin. Silloin yksikin osakas jos vastustaa niin ei onnistu. Kiitos yhden vertaisuus periaatte. Jos yks saa niin kaikkien pitää saada. Kestääkö sulakkeet että kaikista pistokkeista ladataan? Sen takia hallituksen pitää kieltäytyä.
Eli polttoainelämmitin lähtee päälle kun pistoke on seinässä Tuleeko jotain tekstiä, kun yrität suorakäynnistää polttoainelämmittimen mittaristosta?https://www.volvocars.com/fi/support/cars?pc=312H&my=2014&sw=13w46&&tab=ownersmanualonline&category=b3e5e974205cf12bc0a801e80149fa4c-om-fi-312h-2014-13w46&article=0aa39045c4ec7177c0a801e800164158-om-fi-312h-2014-13w46
Olisiko noissa vähän sama kuin normi diesel malleissa suomessakin. Webasto vakiona, mutta ajastus toiminto on lisävaruste softa.
Kompuran vaihto on jokaisessa yksilössä edessä, vai onko jokin vm missä alkaa kestämään? Mitä kompuran vaihto kustantaa nukyhinnoilla ja saako niihin jonkunlaisen takuun, esim 2 vuotta, mikä on normaali osatakuu?