Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059568 Lukukerrat

Moottoripää ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #720 : 25.11.2018, 17:50:33 »
Kun ei kysy keneltäkään niin kukaan ei kiellä. Ja toinen; helpompi pyytää anteeksi kuin lupa.  ::)
Toisaalta tulee olemaan elo taloyhtiössä vaikeaa jos heti alussa alkaa tekemään vasten sääntöjä.

Tehtiinpä tuossa muuttoa toiseen asuntoon. Taloyhtiön kanssa heti keskustelu alle voiko ladata tolpasta jos sähkön kulutus on tiedossa. Vastaus oli simppeli ei ja hallituksen pj:n kanssa käytiin sama keskustelu ja ei mitään ymmärrystä tähän suuntaan ja ehdoton ei tuli heti kättelyssä. Joko pitäisi asuntoa taas vaihtaa tai auto.

Näiden asuntomarkkinoiden kanssa, taitaa olla sama lähteä etsimään uutta kiesiä joka ei tarvitse latausta kuin korkeintaan ylläpitolaturille... Ja ilmoitin siis kaikille osanottajille, että kWh mittarilukemat voin ilmoittaa mielelläni taloyhtiöllle mitä latailen. Jos arviolta latailen 8kwh noin kerran viikossa, kesällä useamminkin joten käyttö olisi noin 600 kwh ympäri vuoden, pistokepaikka kuitenkin maksaa sen 15€/kk sähköineen... Jos sähkön hinta siirtoineen on vaikka noin 0,12€/kWh, joka sekin on yläkanttiin niin taloyhtiö ei edelleenkään tee tappiota tuosta. Vaikka järki-immeisiä pitäisi ollakkin koko hallitus niin kummasti ei matikka uponnut.
Vaikea sanoa kun en taloyhtiötä tiedä. Mutta voinut olla siellä vastaava tilanne aikaisemmin. Silloin yksikin osakas jos vastustaa niin ei onnistu. Kiitos yhden vertaisuus periaatte. Jos yks saa niin kaikkien pitää saada. Kestääkö sulakkeet että kaikista pistokkeista ladataan? Sen takia hallituksen pitää kieltäytyä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Brokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #721 : 25.11.2018, 18:39:53 »
Mitä avaimen i tekee? Kun sitä painaa vilkkuu valoja avaimessa. Saako tuohon jotenkin kytkettyä kauko käynnistyksen? VOC löytyy jo.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #722 : 25.11.2018, 19:13:31 »
Kyllä käsittääkseni latautuu, kun on piuhan päässä. Tilapäinen on aika vakio ilmoitus jos auto on kylmässä tai kuumassa.

Omassa on taas sellainen ongelma, ettei webasto käynnisty jos ei ole piuhan päässä kiinni. Piuha kun on kiinni niin auto lämpenee ja jäähtyy. Varmaan joku täppä vidissä tai jotain...
Kai olet sallinut mittariston valikosta lämmitin ulkona? Jos on täppi sisätilossa, niin ei käynnistä polttoainelämmitintä. Oletetaan nyt että sellainen löytyy autosta ja se on kunnossa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Dee6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #723 : 26.11.2018, 20:50:59 »
Joo, kieltämättä aika pieni olis poikkema ruuvaukseksi. Jostain oon luekellut et juuri leasing vehkeistä otetaan pieniäkin määriä pois että pysytään soppareiden määräämissä kilometreissä. Joku sille mittaristolle on kuitenkin tullut kun cruise on poistunut käytöstä. Liekö sit normaalia vikaantumista, tai ropeltamisen seurausta.

Onko kenelläkään kokemusta kuinka helposti mittarilukemaa pystyy muuttamaan takaisin? Huolto ilmoitti että voi onnistua tai sitten ei. Alkuperäinen mittaristo meni paskaksi kun koitettiin cruise palauttaa ohjelmoimalla, ja siksi siis uusi mittaristo tuli. Ilmeisesti aika herkkiä vehkeitä jos ohjelmoinnit ei mee ihan nappiin.

Kyllä ton auton jälleenmyyntiarvo kuitenkin tipahti päivässä tän seurauksena jonkin verran. Vaikee selitellä seuraavalle omistajalle miks huoltokirjasta puuttuu välistä huolto ja auto ajettu vähemmän kun mittarilukema näyttää.

Samaa vikaa cruisessa omassa autossa. Miten tuo mittaristo meni paskaksi, onko jotain huomioitavaa kun lähtee tuota yrittämään korjata?

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #724 : 26.11.2018, 21:57:49 »
Kai olet sallinut mittariston valikosta lämmitin ulkona? Jos on täppi sisätilossa, niin ei käynnistä polttoainelämmitintä. Oletetaan nyt että sellainen löytyy autosta ja se on kunnossa 8)

Auto tosiaankin lämpenee webastolla tai sähköllä, kun piuha on kiinni seinässä. Piuhan ollessa kiinni saa lämmittimen päälle myös suoraan mittaristosta. Kun piuha on irti, niin lämmitin ei lähde päälle ei ajastimella eikä suoraan. Avaimessa ei ole kaukokäynnistystä ja autossa ei ole Volvo OnCall -palvelua. Luulisin, että tässä on taas joku "varustelupaketti", jolla autoa ei saa lämmitettyä keskellä metsää ilman aggregaattia ELK
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #725 : 26.11.2018, 22:08:00 »
Auto tosiaankin lämpenee webastolla tai sähköllä, kun piuha on kiinni seinässä. Piuhan ollessa kiinni saa lämmittimen päälle myös suoraan mittaristosta. Kun piuha on irti, niin lämmitin ei lähde päälle ei ajastimella eikä suoraan. Avaimessa ei ole kaukokäynnistystä ja autossa ei ole Volvo OnCall -palvelua. Luulisin, että tässä on taas joku "varustelupaketti", jolla autoa ei saa lämmitettyä keskellä metsää ilman aggregaattia ELK
Eli polttoainelämmitin lähtee päälle kun pistoke on seinässä ::)
Tuleeko jotain tekstiä, kun yrität suorakäynnistää polttoainelämmittimen mittaristosta?
https://www.volvocars.com/fi/support/cars?pc=312H&my=2014&sw=13w46&&tab=ownersmanualonline&category=b3e5e974205cf12bc0a801e80149fa4c-om-fi-312h-2014-13w46&article=0aa39045c4ec7177c0a801e800164158-om-fi-312h-2014-13w46
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #726 : 27.11.2018, 06:11:37 »
Toisaalta tulee olemaan elo taloyhtiössä vaikeaa jos heti alussa alkaa tekemään vasten sääntöjä.
Vaikea sanoa kun en taloyhtiötä tiedä. Mutta voinut olla siellä vastaava tilanne aikaisemmin. Silloin yksikin osakas jos vastustaa niin ei onnistu. Kiitos yhden vertaisuus periaatte. Jos yks saa niin kaikkien pitää saada. Kestääkö sulakkeet että kaikista pistokkeista ladataan? Sen takia hallituksen pitää kieltäytyä.

Ei ollut ennakkotapauksia tässä taloyhtiössä, selitin kuinka homma toimii ja kuinka sulake tulee kestämään. Nykyisessä tolpassa 16A, aiemmassa oli 10A. Volvon lataushan on snadisti vain tehokkaampi sisätilanlämmittimeen verrattuna kilowateiltaan. Tolpat on vielä kaiken lisäksi neljän ryhmissä viety mittarikeskukseen eli neljän auton kulutusta pystyy seuraamaan suoraan taloyhtiön mittarista. Tässä ei siis voi katsoa, että kaikilla pitäisi olla latausvalmius koska hybridien määrä on niin pieni asukaskantaan verrattuna (ainakin tässä vaiheessa) Se, että kaikki ostaisivat ladattavan hybridin tekisi asialle varmasti jotain taloyhtiössä. Mutta kukaan ei varmasti tee niin kun kuulee tämän tarinan. Liian vanhanaikainen hallitus, tämä on minun mielipide. Viereisessä taloyhtiössä on jopa yksi latauspiste Type 2 päälle kun piharemontti on valmistunut vuoden sisään. Kyselin toki samaisesta piharemontista milloin tähän tulee, kuulemma 25v sisällä....

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #727 : 27.11.2018, 18:14:51 »
Eli polttoainelämmitin lähtee päälle kun pistoke on seinässä ::)
Tuleeko jotain tekstiä, kun yrität suorakäynnistää polttoainelämmittimen mittaristosta?
https://www.volvocars.com/fi/support/cars?pc=312H&my=2014&sw=13w46&&tab=ownersmanualonline&category=b3e5e974205cf12bc0a801e80149fa4c-om-fi-312h-2014-13w46&article=0aa39045c4ec7177c0a801e800164158-om-fi-312h-2014-13w46
Suorakäynnistysnäppäin vilkkuu hetken ja sitten maailman täyttää täysi hiljaisuus. Näin käy myös jos ajastaa auton lämmityksen. Joku, jolla on VIDA, voisi vilkaista onko siellä mahdollisesti valinta: "esi-ilmastoi vain kun ollaan piuhan päässä" tai jokin jänniteraja, joka estäisi lämmittimen käynnistyksen. Lataus päällä akkujännite nousee, luulisin.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Big bore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #728 : 27.11.2018, 19:09:59 »
Kaverin autossa oli ko. ongelma. Ohjelma täytyy kuulemma vaihtaa. Jos en paljon väärin muista oli 700-800 euroa hinta.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #729 : 27.11.2018, 22:29:10 »
Sama ongelma oli omassa, mutta heti kun oli uitettu Suomeen. Tämä oli ohjelmoinnilla korjattavissa, jonka kustannusta en tiedä. Myyjäliike kustansi korjauksen kun webasto ei toiminut. Muistelen, että jokin "Suomi-integraatio" piti tehdä o.O

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #730 : 27.11.2018, 22:33:36 »
Olisiko noissa vähän sama kuin normi diesel malleissa suomessakin. Webasto vakiona, mutta ajastus toiminto on lisävaruste softa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #731 : 28.11.2018, 18:49:15 »
Olisiko noissa vähän sama kuin normi diesel malleissa suomessakin. Webasto vakiona, mutta ajastus toiminto on lisävaruste softa.

Aivan. Tämä on järkevä selitys. Webasto on tässä autossa siis ajonaikainen lisälämmitin ja sen voi päivittää lämmittimeksi+taukolämmittimeksi. Tuo aikaisempi "Suomi-integraatio" on varmaan se mitä pitää marmorille maksaa. Hybrid taas lämpenee/jäähtyy vain piuhan päässä ollessaan eli vastaa "lohkolämmitintä".
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #732 : 28.11.2018, 19:12:25 »
210tkm huolto takana. Apulaitehihna piti kiristää normihuollon lisäksi. Sekä vikakoodikin löytyi autosta; hybridijärjestelmän alhainen jännite. Tähän ei ole mitään ilmiötä liittynyt joten mistä lie tullut, ei voi liittyä apulaitehihnaan. Ja vänkärin takarengas kulunut sisäreunasta, muutoin uudenveroinen yksilö huoltajan mielestä. Ihan siis Volvon liikkeestä tämä.

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #733 : 03.12.2018, 09:20:17 »
Kompuran vaihto on jokaisessa yksilössä edessä, vai onko jokin vm missä alkaa kestämään? Mitä kompuran vaihto kustantaa nukyhinnoilla ja saako niihin jonkunlaisen takuun, esim 2 vuotta, mikä on normaali osatakuu?
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #734 : 05.12.2018, 16:46:25 »
Kompuran vaihto on jokaisessa yksilössä edessä, vai onko jokin vm missä alkaa kestämään? Mitä kompuran vaihto kustantaa nukyhinnoilla ja saako niihin jonkunlaisen takuun, esim 2 vuotta, mikä on normaali osatakuu?

Mulle vaihdettiin kompressori noin 160 000 km paikkeilla ja auto oli alle neljä vuotta vanha. Merkkiliikkeessä tulivat vastaan kompressorin hinnassa puoleen ja myyjäliike maksoi loput. Aikaa vaihtoon varattiin puolitoista päivää, koska auto piti tehdä sähköttömäksi. Lopullista hintaa en tiedä, mutta työtunteja tuli noin kymmenen tuntia. Arvioisin, että noin tuhannen euron luokkaa...
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

 

KL-varaosat  Race.fi