Elekma  Autoracing

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882962 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1380 : 25.04.2015, 18:00:42 »
Kaikki eivät aja onnen varassa, ja nastattomista löytyy juuri se osuus joka ainakaan ei aja tuurilla.

Kitkaa tarvitsevat nastarenkailla ajavatkin, lienee selvintä puhua nastattomista ja nastoitetuista renkaista.

Mulle on ihan sama millä kukakin ajaa ja kuvittelee pystyvänsä liikennöimään.

Pitääkö taas kaivaa se tutkimus tähän keskusteluun, missä nimenomaan nastattomilla ajavat kaahaavat, ajavat enemmän onnettomuuksia ja vielä päissään  ;)?

Kannattaa myös muistaa mistä se kitka tulee nastattomilla ajaville, kun jäästä puhutaan.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1381 : 25.04.2015, 19:14:17 »
Pitääkö taas kaivaa se tutkimus tähän keskusteluun, missä nimenomaan nastattomilla ajavat kaahaavat, ajavat enemmän onnettomuuksia ja vielä päissään  ;)?

Kannattaa myös muistaa mistä se kitka tulee nastattomilla ajaville, kun jäästä puhutaan.

Ko. Tutkimus siis kertoi, että jääkelissä nastattomilla ajavien osuus syyllisenä oli suurempi kuin niiden osuus liikennevirrasta.

Sen sijaan kaikissa muissa keleissä, sekä keskiarvona, nastattomien autojen osuus syyllisinä oli pienempi kuin niiden osuus liikennevirrassa.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1382 : 25.04.2015, 20:04:57 »
Pitääkö taas kaivaa se tutkimus tähän keskusteluun, missä nimenomaan nastattomilla ajavat kaahaavat, ajavat enemmän onnettomuuksia ja vielä päissään  ;)?

Kannattaa myös muistaa mistä se kitka tulee nastattomilla ajaville, kun jäästä puhutaan.

Aivan sama mulle, kaiva vaan mitä huvitaa.

Raskaasta liikenteestä ajaa 99 % nastattomilla, sitä sietää vaikka tutkia noilla oletuksilla.
Itse en ajele jäällä, jääratojakaan ei nykyisin enää ole juurikaan.

Jos joku asuu sellaisessa paikassa ettei tunne ilman nastoja pärjäävänsä niin ajakoon nastoitetuilla, turha täällä on kenenkään vaahdota jos jostain löytyy muunlaisissa olosuhteissa eläviä.


Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1383 : 25.04.2015, 20:39:29 »
Aivan sama mulle, kaiva vaan mitä huvitaa.

Raskaasta liikenteestä ajaa 99 % nastattomilla, sitä sietää vaikka tutkia noilla oletuksilla.
Itse en ajele jäällä, jääratojakaan ei nykyisin enää ole juurikaan.

Jos joku asuu sellaisessa paikassa ettei tunne ilman nastoja pärjäävänsä niin ajakoon nastoitetuilla, turha täällä on kenenkään vaahdota jos jostain löytyy muunlaisissa olosuhteissa eläviä.

Toisilla on ajatusmaailma, että ajetaan parhaimmilla mitä rahalla saa.

Neliveto on yliveto ja lisänä parhaat mahdolliset nastat talvella, niin johan hymyilyttää.

EDIT: Ai niin nelivedossa on vielä Nokian R2 kitkat, jotka jää välikelinrenkaiksi  ;).
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1384 : 29.04.2015, 23:44:35 »
Ai niin kuva on poliisin mainitsemasta Keski-Suomesta missä kelit ei ole pitkään aikaan vaatineet nastarenkaita

Eli ei pk-seudulta. Uutisessa sanottiin, että nastoja kytätään pk-seudulla. Vain pk-seudulla. Lisäänkö vielä rautalankaa?  ;)

Eikä sekään tarkoita, että pk-seudun autoilija saa sakot, jos alla on nastat, vaan voi sanoa haluavansa Lappiin, niin homma on ok. Eli pointtini oli, että poliisi toimi täysin oikein. Ja sanoi. Ei silloin "pitkään" aikaan ollut tarvetta nastoille vähän etelärannikkoa pohjoisempanakaan. Sen jälkeen toki on ollut toisin, mutta ei kai poliisilta meteorologin taitoja vaadita? Eivät kuitenkaan pohjoisempana olleet vaatimassa kesärengastusta, koska vuodenaika on vielä mikä on. Että mikä tuossa nyt poliisin toimesta meni niin kamalan väärin???

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1385 : 30.04.2015, 07:04:47 »
Eli ei pk-seudulta. Uutisessa sanottiin, että nastoja kytätään pk-seudulla. Vain pk-seudulla. Lisäänkö vielä rautalankaa?  ;)

Eikä sekään tarkoita, että pk-seudun autoilija saa sakot, jos alla on nastat, vaan voi sanoa haluavansa Lappiin, niin homma on ok. Eli pointtini oli, että poliisi toimi täysin oikein. Ja sanoi. Ei silloin "pitkään" aikaan ollut tarvetta nastoille vähän etelärannikkoa pohjoisempanakaan. Sen jälkeen toki on ollut toisin, mutta ei kai poliisilta meteorologin taitoja vaadita? Eivät kuitenkaan pohjoisempana olleet vaatimassa kesärengastusta, koska vuodenaika on vielä mikä on. Että mikä tuossa nyt poliisin toimesta meni niin kamalan väärin???

Uutisessa todettiin, ettei etelä-KESKI-SUOMESSA tarvita nastarenkaita. Ja kyllä niitä täälläkin kytättiin, kun työkaveri joutui viime viikolla selittelemään miksi nastat oli alla. Eivät meinanneet uskoa ennen, kuin näyttö lomamökki varauksen ja paikkakunta oli Jämsä.

"Poliisi alkaa tänään sakottaa tästä – ”Käytölle ei enää lain mukaisia perusteita” "– Sää on ollut ainakin Etelä- ja Keski-Suomessa jo pidempään sellainen, ettei nastarenkaiden käytölle ole enää lain mukaisia perusteita."

Poliisin toimessa oli se väärää, että kannattaa miettiä mitä pistää mediaan jakoon ja kenen vastuu on DISINFORMAATIOSTA. Tänä päivänä, kun moni kiva kaveri lukee keltaistalehdistöäkin, kuin piru raamattua.

Onneksi on vielä nastattomat nastarenkaat alla:
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1386 : 30.04.2015, 07:27:25 »
Siitä vaan kesärenkailla:



Noh, onneksi täälä etelässä rannikolla on +1,5 astetta, eli lunta ei ole. Kesärenkailla pärjää, joskin talvirenkaat pitää paremmin näin kylmässä vesikelissä.

Paikalla TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1388 : 01.07.2015, 15:14:26 »
Olen aina tiennyt tämän (viimeiset kaksi vuotta). Nastat ovat perkeleestä. Nastoille lisävero.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1389 : 01.07.2015, 15:51:59 »
NASTARENKAAT KIELLETTÄVÄ!!!

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/07/01/mysteerivian-ratkaisu-lahella-nastarenkaat-syyllinen/20158359/304

Vag:t on kiellettävä. Tuolla asuneena vanhoissa autoissa ei mitään ongelmia vaikka ajettu vain nastoilla.

Siksi ostan tänäkin vuonna molempiin autoihin markkinoiden PARHAAT uudet nastarenkaat ja kitkauskovaiset voivat ajaa millä haluavat, kunhan täyttävät lain vaatimukset.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1390 : 01.07.2015, 15:58:34 »
Vag:t on kiellettävä. Tuolla asuneena vanhoissa autoissa ei mitään ongelmia vaikka ajettu vain nastoilla.

Siksi ostan tänäkin vuonna molempiin autoihin markkinoiden PARHAAT uudet nastarenkaat ja kitkauskovaiset voivat ajaa millä haluavat, kunhan täyttävät lain vaatimukset.

Tätä sun provoamista on oikeastaan välillä ihan hauskakin seurata... :2funny:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Paul t4

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
  • Valtra Racing Club Finland
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1391 : 01.07.2015, 15:58:49 »
Vag:t on kiellettävä. Tuolla asuneena vanhoissa autoissa ei mitään ongelmia vaikka ajettu vain nastoilla.

Siksi ostan tänäkin vuonna molempiin autoihin markkinoiden PARHAAT uudet nastarenkaat ja kitkauskovaiset voivat ajaa millä haluavat, kunhan täyttävät lain vaatimukset.
En tiennytkään  ::)
"My hovercraft is full of eels"
 XC70 D5 AWD A - 04 (2:en hengen paku)
ex S40 T4 - 98
ex 240 2.3 GL a - 86

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1392 : 01.07.2015, 21:27:18 »
Tätä sun provoamista on oikeastaan välillä ihan hauskakin seurata... :2funny:

Niin meinaatko, että uskot nastarenkaiden tällä kertaan aiheuttaneen noiden jakopäiden kulumisen (hihnan/pyörien)? Ensin se oli octomurske sen jälkeen asvaltti ja nyt sitten nastat. Puuttuu enään meri-ilma ja kuun asento.

Ja edelleen ostan ne parhaat nastarenkaat vaikka auton mukana tulikin markkinoiden parhaat kitkarenkaat.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1393 : 01.07.2015, 21:34:18 »
Tähän nasta vs kitka vääntöön kummemmin puuttumatta, eiköhän kuitenkin jakopään suojauksesta tai muusta valmistusteknisestä syystä ole kyse, ettei nuo jakopäät kestä. Ei noita kuitenkaan ole kaikista merkeistä mennyt..?
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1394 : 01.07.2015, 21:34:42 »


 

Carcom Oy  Ateho