Autoracing  KL-varaosat

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882955 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1785 : 23.12.2015, 11:00:37 »
No ei varsinaisesti ole. Vaikkakin kelit on ollut välillä siitä ikävät että ensin on tosi kosteaa ja sitten yöksi vetää pakkaselle. On ainakin nuo pienemmät sivutiet aika lipsakassa kunnossa. Kävin yksi pakkasilta oikein varta vasten testaamassa lähistön mutkaisella asfaltoidulla pikkutiellä jossa kesäkelissä voi huoletta ajaa rajoituksen sallimaa 80:ä. Alla siis R2 SUV renkaat nyt toista talvea nelikko volvolla. Kyllä se koetti kaarteissa luistella sen verran että jouduin laskemaan nopeuden 60-70 tienoille. Tuoreilla nastarenkailla olisi voinut ajaa mutkat kovempaa, takuulla. Tärkeintä tietty rengasasioissa että tuntee ja tietää pidon rajat. Ja sen oppii ajamalla.
Tuossa emännän v40:ssä on Hakkapeliitan R2 alla, niin kyllä ne tuossa jäätyneellä asfaltilla liukkaammat on, mutta ei ongelmaksi asti. Kuivalla asfaltilla pidän niitä ikävämpänä ajaa, vaikka koko on 215/50/17.
Mietin pitkään noita R2 SUV tuohon XC60:seen, mutta en arvannut ostaa, kun sivuttaispito on tuollaiselle korkeamman painopisteen omaavalle autolle se tärkein ominaisuus. Toki sitten, kun Pirkanmaallekin saadaan jääkelejä tai edes talvi :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1786 : 23.12.2015, 11:30:45 »
sivuttaispito on tuollaiselle korkeamman painopisteen omaavalle autolle se tärkein ominaisuus

Se on ihan totta. Ikävästi liukkaalla korkea auto ottaa luisua jäisellä tiellä, se tulee yllättävämmin kuin normaalilla alustalla.
Tesla S75D '17

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1787 : 23.12.2015, 12:08:42 »
Se on ihan totta. Ikävästi liukkaalla korkea auto ottaa luisua jäisellä tiellä, se tulee yllättävämmin kuin normaalilla alustalla.
2 kertaa sen huomannut, ja molemmat kerrat citymaasturilla ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1788 : 23.12.2015, 21:35:04 »
Seuraavat renkaat voi hyvin olla keskieuroopan kitkat. Liukasta ei ole ollut ja kesärengasmaista jykevyyttä kaipaa moottoriteitä ja vaikka ihan kehiä ajaessa.

Jos vuoden keskikämpötila nousee neljä astetta, kai se alkaa näkyä talvissakin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1789 : 23.12.2015, 21:50:20 »
Osta C-luokan nastat niin pitää eikä huoju...

Ja kannattaa muistaa, ettei tämmöinen lämpöaalto ole yhtään mitenkään ennenkuulumaton ilmiö tällä planeetalla.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1790 : 23.12.2015, 23:09:47 »
Osta C-luokan nastat niin pitää eikä huoju...

Ja kannattaa muistaa, ettei tämmöinen lämpöaalto ole yhtään mitenkään ennenkuulumaton ilmiö tällä planeetalla.
Jos haluaa vaarantaa muiden liikenteessä olijoiden terveyden, niin mikäs siinä...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1791 : 23.12.2015, 23:14:19 »
Jos haluaa vaarantaa muiden liikenteessä olijoiden terveyden, niin mikäs siinä...
:2funny:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1792 : 23.12.2015, 23:37:36 »
Tuossa emännän v40:ssä on Hakkapeliitan R2 alla, niin kyllä ne tuossa jäätyneellä asfaltilla liukkaammat on, mutta ei ongelmaksi asti. Kuivalla asfaltilla pidän niitä ikävämpänä ajaa, vaikka koko on 215/50/17.
Mietin pitkään noita R2 SUV tuohon XC60:seen, mutta en arvannut ostaa, kun sivuttaispito on tuollaiselle korkeamman painopisteen omaavalle autolle se tärkein ominaisuus. Toki sitten, kun Pirkanmaallekin saadaan jääkelejä tai edes talvi :D

Tuon sivuttaispito-ongelman huomasin kun oli viikon alla Nokian R kitkat. Vaihdoin ne Misukan kitkoihin niin loppui vatkaaminen ja sivuttaispitoa löytyy, kannattaa seuraavaksi miettiä jotain muuta kuin Nokian renkaita...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1793 : 23.12.2015, 23:42:41 »
Pienistä asioista on asiat kiinni.

Kun valitellut R2 kitkojen levottumuutta ja venkoilua, kovemmissa nopeuksissa ja kiihdytyksissä.

3.2 paineitakin kokeiltu, eikä tyystin hävinnyt.
Nyt hävisi ko vaivat.
Tuli kokolailla orkkis et vanteisiin, eli 52.5, ennen 45.

Eli nyt voi hyvällä omallatunnolla kohta ostella uudet kitkat ja kasvatetaan profiili 45 -> 50.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1794 : 23.12.2015, 23:43:21 »
Tuon sivuttaispito-ongelman huomasin kun oli viikon alla Nokian R kitkat. Vaihdoin ne Misukan kitkoihin niin loppui vatkaaminen ja sivuttaispitoa löytyy, kannattaa seuraavaksi miettiä jotain muuta kuin Nokian renkaita...

Tuo sivuttaispito ei ollut syy, mutta muutenkin suosittelen ennemmin Continental contiicecontact 2:a, kuin R2 nokialaisia  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1795 : 24.12.2015, 00:47:18 »
Omalla ajotyylilläni en oikeastaan ole mistään saanut vielä nastoja irti mitenkään poikkeuksellisesti. Katsotaan keväällä, kun kesärenkaat tulee alle. Meinaan tämä talvi ei ainakaan ole nastarenkaita suosinut :pomo:
Sama täällä. Omassa on Nokian Kasit toista talvea ja ajotapa se normaali, että aina luistaa ihan vähän. Jos nastat ovat irrotakseen taivuttelemalla, niin minulla ne tulevat sen tekemään.

Toki aluksi noin tuhannen kilometriä uusia nastoja totutellaan varovasti ja sutimatta ajaen. Nokian 8 vaatii Kontiaista suuremman paineen, että levottomuus rauhoittuu edes hieman. Hienosti kyllä tuollainen kapea pizzaleikkuri painuu kaistojen välisen lumikinoksen läpi.

Rannikon märkä talvikeli oli sulattanut päätiet jo puhki. Mökille tullessa märästä -1 asteesta tultiin taas kerran jääpolannekelin läpi normaaliin lähes -10 asteen talveen. Eihän tuo ole ongelma talvirenkain liikkuvalle, mutta autosta portaille noustessa meinasi tulla kuperkeikka, joten kävin saman tien hiekoittamassa jäisenä kiiltävän mökin pihan. Nyt se liiterissä pitkään jemmattu hiekoitussäkki on sitten avattu.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2015, 00:53:49 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1796 : 24.12.2015, 00:55:20 »
Tuo sivuttaispito ei ollut syy, mutta muutenkin suosittelen ennemmin Continental contiicecontact 2:a, kuin R2 nokialaisia  ;)
Voitko verrata Kontiaisen alkuperäistä ja tätä uutta kakkosversiota? Mitä eroa? Edeltäjästä hyvää kokemusta, mutta uudesta ei mitään tietoa?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1797 : 24.12.2015, 10:09:10 »
Voitko verrata Kontiaisen alkuperäistä ja tätä uutta kakkosversiota? Mitä eroa? Edeltäjästä hyvää kokemusta, mutta uudesta ei mitään tietoa?

Valitettavasti olin nokiauskovainen ja jäi ykköset kokeilematta. Ostin kyllä sellaiset tuohon focukseen, mutta oli myös aikaisemmin hankitut hakkapeliitta 8:t jotka olin ostanut kovemmalla hinnalla joten Hakkapeliitta 8:t jäi focukseen ja contit meni broidille.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1798 : 24.12.2015, 10:36:20 »
Hakka kasit:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21438.0
http://s134.photobucket.com/user/JaniKar/media/renkaat/20140916_170405_zpsehtzs33t.jpg.html

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=317759

Koneelta jos jaksaisi kaivaa, niin löytyisi pari helmeä kuvaakin miten nuo nastat kadonneet ihan normaalilla käytöllä (Oikein sisäänajettuna ja oikeat paineet).
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #1799 : 24.12.2015, 10:40:29 »
Hakka kasit:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21438.0
http://s134.photobucket.com/user/JaniKar/media/renkaat/20140916_170405_zpsehtzs33t.jpg.html

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=317759

Koneelta jos jaksaisi kaivaa, niin löytyisi pari helmeä kuvaakin miten nuo nastat kadonneet ihan normaalilla käytöllä (Oikein sisäänajettuna ja oikeat paineet).
Tuosta nastojen painumisesta sen verran, että naapuri reklamoi Contin nastarenkaista, kun nastat olivat kanssa painuneet täysin sisään X5 alla.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

KL-varaosat  Race.fi