Kulkukoira  Proturbo

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2070 : 26.02.2016, 10:54:10 »
Ilmi tulleen rengastestihuijauksen myötä tämäkin väittely saa uuden boostin.

NRE:llä on painotettu, että testivoitto on pakko tulla. NRE myy nastarenkaita moninkertaisen määrän vrt. kitkarenkaisiin.

NRE mainostaa sivuillaan miten monessa testissä Hakka8 on voittanut, kitkojen osalta hehkutus on pienempää ja mainitaan mm. jaettuja sijoituksia:

Legendaaristen talvikelien selättäjien voittokulku jatkui myös Ruotsissa, Norjassa ja Venäjällä. Testivoitot Nokian Hakkapeliitta 8:lle tulivat Ruotsin tunnetuimman autolehden Vi Bilägaren (13/2014), norjalaisen Motorin (5/2014) ja Venäjän suurimman autolehden Za Rulemin (9/2014) vertailussa.

Za Rulem kirjoittaa, että Hakkapeliitta 8 on ylivoimainen lumella ja jäällä. Lehden mukaan nastarengasuutuus on mukava ajettava, kestävä ja myös polttoaineenkulutus oli testin pienin. Samassa testissä Nokian Nordman 5 oli hienosti kolmas. Katumaastureihin suunnattu Nokian Hakkapeliitta 8 SUV voitti myös Za Rulemin (10/2014) SUV-talvitestin. Venäläisen autolehden Autoreviewn (19/2014) vertailussa Nokian-talvirenkaat nappasivat testivoiton kaikissa sarjoissa: paras nastarengas (Hakkapeliitta 8), paras pohjoismainen kitkarengas (Hakkapeliitta R2) ja paras keskieurooppalainen nastaton talvirengas (Nokian WR A3).

Norjan merkittävimmän autolehden Motorin vertailussa Nokian Hakkapeliitta R2 oli hienosti jaetulla ykköstilalla. Tulos oli sama myös ruotsalaisen Vi Bilägaren (14/2014) suuressa kitkarengastestissä. Vi Bilägaren mukaan Hakkapeliitta R2:n talviominaisuudet ovat erinomaiset ja lisäksi kevyesti rullaava kitkarengas on turvallinen kaikissa keleissä.


Jos kyse on siitä, että huijauksessa on eniten hyötynyt Hakka 8, niin aijai miten makoisaa.

JA! Haluaisin lisätä, että olen ajanut sekä Hakka7:lla että Hakka8:lla, ja R2:lla ehdottomasti eniten ja olen kovasti hämmästellyt miten hyvin R2:lla pärjää vrt. aiempiin nastarenkaisiin.

Voiko tämä tunne olla juuri siksi, että kuluttajanastarenkaat ovatkin olleet heikompia kuin testeissä menestystä niittäneet erikoisrenkaat?


Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2071 : 26.02.2016, 11:06:29 »
Jos kyse on siitä, että huijauksessa on eniten hyötynyt Hakka 8, niin aijai miten makoisaa.
Mitäh? Sinä nautit siitä kun ihmisiä kusetetaan ja heille on mahdollisesti myyty talvikeliin vaarallisempia renkaita, kuin mitä on annettu ymmärtää?

Perisuomalaisuus siis tuli ilmi. Vahingonilo, se paras ilo. Joku on tuhlannut viimeiset pennoset turvalliseen liikkumiseen, käy ilmi että häntä on kusetettu ja sinä naurat ja nautit?

Loput jätän sanomatta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2072 : 26.02.2016, 11:08:26 »
Mitäh? Sinä nautit siitä kun ihmisiä kusetetaan ja heille on mahdollisesti myyty talvikeliin vaarallisempia renkaita, kuin mitä on annettu ymmärtää?

Perisuomalaisuus siis tuli ilmi. Vahingonilo, se paras ilo. Joku on tuhlannut viimeiset pennoset turvalliseen liikkumiseen, käy ilmi että häntä on kusetettu ja sinä naurat ja nautit?

Loput jätän sanomatta.

Tarkoitin makoisalla tietenkin topicin aihetta, eli kitkat vs. nastat -väittelyä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2073 : 26.02.2016, 11:20:52 »
Jos kyse on siitä, että huijauksessa on eniten hyötynyt Hakka 8, niin aijai miten makoisaa.

Tuohan on relevanttia vain jos ihmiset vertaisivat omia kitkakokemuksia rengastestin nastatuloksiin.

Tässäkin topikissa kuitenkin lähinnä argumentoitu niin, että on ajettu nastoilla ja toimii näin, on ajettu kitkoilla ja toimii näin. Ei siihen ole mitään vaikutusta sillä, millaiset renkaat jossain testissä on ollut tai onko jotain testirengasta viilattu enemmän kuin toista testirengasta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2074 : 26.02.2016, 11:23:02 »
Tuohan on relevanttia vain jos ihmiset vertaisivat omia kitkakokemuksia rengastestin nastatuloksiin.

Tässäkin topikissa kuitenkin lähinnä argumentoitu niin, että on ajettu nastoilla ja toimii näin, on ajettu kitkoilla ja toimii näin. Ei siihen ole mitään vaikutusta sillä, millaiset renkaat jossain testissä on ollut tai onko jotain testirengasta viilattu enemmän kuin toista testirengasta.

Kyllä faktatiedot on otettu rengastestien mittaustuloksista. Selaile vaan taakse päin.

Ja tämä toki pätee puolin ja toisin :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2075 : 26.02.2016, 11:28:46 »
Jos kyse on siitä, että huijauksessa on eniten hyötynyt Hakka 8, niin aijai miten makoisaa.

Nyt ollaan jännän äärellä! Ehdottomasti faktaa pöytään etteikö R2 olisi hyötynyt manipuloinnista :)

Odotan :nälkä:

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2076 : 26.02.2016, 11:31:34 »
Nyt ollaan jännän äärellä! Ehdottomasti faktaa pöytään etteikö R2 olisi hyötynyt manipuloinnista :)

Odotan :nälkä:

On varmasti hyötynyt ja oma kokemus R2:sta ei ollut yhtä hyvä kuin Misukan X-ice, mikä tukee pientä manipulaatiota faktoista.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2077 : 26.02.2016, 11:44:01 »
Jos mä olisin rengasvalmistaja, ja manipuloisin testattavia tuotteita, niin tottakai manipuloisin eniten sitä tuotetta millä on eniten kysyntää/markkinaa.

Ja taas jos vaikka haluttais korostaa jotain muuta mallia tai tuoda esille jokin uus juttu, ni laittasin manipulointirahat siihen.

Mikäänhän ei ole median ja sitä seuraavan kuluttajan mielestä parempi etusivun otsikko kuin "Testivoittaja tuli täysin puskista!" ja "Uuden tyyppinen tuote pesee vahnat 6-0". Trendiä seuraavat ostaa tämän perusteella parhaan, ja Hakkapeliittauskovaiset ostaa edelleen Hakkapeliittaa, oli testitulos mikä hyvänsä...

Mulla on nyt ysissä R2:t alla ja voi pojat miten niissä onkin pitoa, poislukien jääpinnalla. Viime talvena oli seiskassa HKPL7:t alla ja niissäkin oli pitoa Neuvostoliiton mitalla. Joten ole nyt sitten mitään mieltä tässä :D
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2078 : 26.02.2016, 12:05:18 »
Nyt ollaan jännän äärellä! Ehdottomasti faktaa pöytään etteikö R2 olisi hyötynyt manipuloinnista :)

Odotan :nälkä:

Oman päättelyketjun ja perusteet toin jo julki.

Onko tuo sitten parasta mihin nastarengasväki kykenee? "Odotan faktaa"?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2079 : 26.02.2016, 12:15:22 »
Onko tuo sitten parasta mihin nastarengasväki kykenee?

Wat?  ???

Sitä vain ihmettelen, että sysäät Hakka 8 alimpaan helvettiin kun niitä onkin manipuloitu, mutta ko. uutisessa ei puhuttu mitään että pelkästään nastarenkaita olisi muunneltu, joten uutinen antaa olettaa että kumpiakin renkaita on manipuloitu (ja todenäköisesti onkin).

Tätä asiaa et jostain kumman syystä halua tiedostaa, saatika ymmärtää, mikä on tavallaan valitettavaa sillä se vie väittelyltä pohjan  :-\ -vähän niinkuin pelaisi shakkia pulun kanssa. Kun on voittamassa, se kaataa kaikki nappulat ja paskoo shakkilaudalle ja kuljeksii ympäriinsä niinkuin olisi voittanut :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 26.02.2016, 12:29:54 kirjoittanut razori »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2080 : 26.02.2016, 12:38:39 »
-vähän niinkuin pelaisi shakkia pulun kanssa. Kun on voittamassa, se kaataa kaikki nappulat ja paskoo shakkilaudalle ja kuljeksii ympäriinsä niinkuin olisi voittanut :facepalm:

 :2funny:

Tässä jotenkin kiteytyy nykyisen nettikeskustelun syvin olemus.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2081 : 26.02.2016, 12:42:01 »
Oman päättelyketjun ja perusteet toin jo julki.

Onko tuo sitten parasta mihin nastarengasväki kykenee? "Odotan faktaa"?
Minä(kin) odotan lisempää tietoa, mitä renkaita on mahdollisesti manipuloitu ja kuinka paljon, ennenkuin alan heittelemään syytöksiä/arvauksia, vaikka en ole nastauskovainen (vaikka satunkin niillä ajamaan).

Onhan tästä ollut kyllä vahvat epäilyt jo vuosia. Niin paljon tullut "kentältä" erilaista palautetta, mitä testeissä on annettu ymmärtää.

...vähän niinkuin pelaisi shakkia pulun kanssa. Kun on voittamassa, se kaataa kaikki nappulat ja paskoo shakkilaudalle ja kuljeksii ympäriinsä niinkuin olisi voittanut :facepalm:
:2funny: :2funny: :2funny:

Erittäin osuvasti huudettu siellä takana! Minusta tuo ei kiteytä vain nettikeskustelua tänäpäivänä, vaan yleisesti kaikkea keskustelua.

Minua oikeasti harmittaa, nykyään kun on niin vaikea löytää "hyödyllistä" keskustelu/väittelyseuraa.  :-\  Tuntuu siltä, että ennenpitkää mennään aina siihen "juupaseipä" -väittelyyn ja aletaan ampumaan kärpäsiä haupitseilla.
Hyvä keskustelu/väittely on "hedelmällistä" eli antoisaa. Tällä tarkoitan sitä, että keskustelun molemmat osapuolet ovat sekä ottajan-/ että saajan asemassa. Molemmat oppivat jotakin uutta ja myöskin korjaavat jotain vanhaa.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2082 : 26.02.2016, 13:30:04 »

Sitä vain ihmettelen, että sysäät Hakka 8 alimpaan helvettiin kun niitä onkin manipuloitu, mutta ko. uutisessa ei puhuttu mitään että pelkästään nastarenkaita olisi muunneltu, joten uutinen antaa olettaa että kumpiakin renkaita on manipuloitu (ja todenäköisesti onkin).


Onko tämä sinun tyylisi parempaa keskustelua? Missä kohtaa sysään Hakka 8:t alimpaan helvettiin? Kysyn ihan rehellisesti enkä vittuilemalla.

Lisäksi: kuten jo mainitsin, kirjoitin oman päättelyketjun ja perusteet auki. Yhtä lailla on mahdollista, että R2:ia on jopa enemmän manipuloitu, emme voi tietää asiaa puoleen tai toiseen. Minä sentään esitin perusteita monelta eri kantilta (myyntimäärä, painotukset markkinoinnissa, omat kokemukset).

Minä sanoisin, että nastarengaskeskustelun nastapuoli kuulostaa ihan perinteiseltä maakravun toiminnalta: kun hätä merellä on suurin, ollaan maalla viisaampia.

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2083 : 26.02.2016, 14:07:55 »
 :2funny: :2funny: :2funny:
Repesin, täällä on jo puoletkin eri renkaiden käyttäjille. Pitääpä olla tarkkana puolen valinnassa, kumpaan väeksi mainittuun kuulun. Nämähän on vain renkaita, voiko näittenkin kanssa kokea "viholliskokemuksia"
Sori, ei pitäny pokka.
Asiaan. Eipä yllätä tuo rengasvalmistajien suljaaminen. Oma kokemus on että uutena hyvissä renkaissa ei ole ollut isoja eroja, kilometrien myötä nokialaiset antautuneet nopeimmin.
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2084 : 26.02.2016, 17:09:02 »
Toisesta topicista poimitusta uutisesta, TM:n sanomaa:

Test World saa toki valmistajilta parhaat mahdolliset renkaat, valmistajan parhaalta tuotantolinjalta.

- Tottakai valmistajat valitsevat kokeisiin valioyksilöitä. Esimerkiksi nastarenkaiden osalta tuloksiin vaikuttavat nastaulkonemat ovat testiin luovutetuissa renkaissa keskimääräistä suuremmat

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo