Autodiagnoosi  Carcom Oy

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882979 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2205 : 19.11.2016, 10:52:53 »
Kyllä tuota jäätä ja loskaa riittää. Aika orpo olo olisi ajella kitkoilla, kun alla on jäätä ja päällä loskaa, joka tukkii lamellit.

Eikä yhtään harmittanut pukata loskassa mökin pihaan nelivedolla ja contin nastoilla. Ei ole yllättänyt kertaakaan tänä talvena.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2206 : 19.11.2016, 10:55:54 »
Nastat renkaissa on vähän kuin kirosanat puheessa. Ilmankin pärjää mutta molempia tarvitaan kun aletaan tosissaan haastamaan.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2207 : 19.11.2016, 11:07:43 »
Kyllä tuota jäätä ja loskaa riittää. Aika orpo olo olisi ajella kitkoilla, kun alla on jäätä ja päällä loskaa, joka tukkii lamellit.

Eikä yhtään harmittanut pukata loskassa mökin pihaan nelivedolla ja contin nastoilla. Ei ole yllättänyt kertaakaan tänä talvena.

En viitti ees sanoo kuinka huonoilla renkailla on pysytty penkkojen välissä. Ainoat luistotilanteet on olleet itse oikealla jalalla itse aiheutettuja. Pakkaskeleillä ei parantunut mennä valtateille, muuten no problem. :)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2208 : 19.11.2016, 11:45:13 »
Kyllä tuota jäätä ja loskaa riittää. Aika orpo olo olisi ajella kitkoilla, kun alla on jäätä ja päällä loskaa, joka tukkii lamellit.

Eikä yhtään harmittanut pukata loskassa mökin pihaan nelivedolla ja contin nastoilla. Ei ole yllättänyt kertaakaan tänä talvena.

Etuveto ja yli 5v vanhat hakka 7:t. Ei ole talvi eikä muukaan vuodenaika yllätänyt kun osaan ajaa.  ;)
V70 -04

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2209 : 19.11.2016, 13:08:23 »
Nastat renkaissa on vähän kuin kirosanat puheessa. Ilmankin pärjää mutta molempia tarvitaan kun aletaan tosissaan haastamaan.

Ja kirosanojen käyttö keskustelussa korreloi sivistyksen kanssa, eli...? :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2210 : 19.11.2016, 13:45:35 »
Kun järki loppuu, voima jatkaa? :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2211 : 19.11.2016, 14:43:49 »
Etuveto ja yli 5v vanhat hakka 7:t. Ei ole talvi eikä muukaan vuodenaika yllätänyt kun osaan ajaa.  ;)

Osaamisestako se on kiinni, kun ei halua ajaa etuvedolla saati vanhoilla renkailla? Itse olen törmännyt ihmisiin joilla on ollut kerran neliveto auto ja todenneet ettei vajaavetoiseen ole palaamista, jos saisi valita!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2212 : 19.11.2016, 15:11:51 »
Miksi samalla logiikalla en palaa takaisin nastoihin jos saan itse valita? :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2213 : 19.11.2016, 17:26:38 »
R2:ia testailtu nyt peili jäällä jossa ei oikein seisaallakaan ollessa pysynyt huolimattomalla kävelyllä niin tarviikohan nastoja enää kuin henkiseksi tueksi. Ilmeisesti pari vuotta sitten ennustamani taite kohta alkaa olla saavutettu.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2214 : 19.11.2016, 17:32:33 »
Miksi samalla logiikalla en palaa takaisin nastoihin jos saan itse valita? :D

Oletko omistanut nelivetoautoa?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2215 : 19.11.2016, 18:28:45 »
En. Olen omistanut takavedon nastoilla ja nyt on takaveto kitkoilla. Jälkimmäinen paljon miellyttävämpi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2216 : 19.11.2016, 18:38:42 »
Varmasti on kitkat miellyttävemmät, niin hiljasia nastoja tulla tällä vuosikymmenellä tule kukaan valmistamaan.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2217 : 19.11.2016, 18:42:05 »
En. Olen omistanut takavedon nastoilla ja nyt on takaveto kitkoilla. Jälkimmäinen paljon miellyttävämpi.

Jatketaan toisessa topic:ssa tästä keskustelu, mutta jos et ole omistanut nelivetoa, niin sinun vertauksesi ontuu.

Eikä harmittanut mökiltä tulla poiskaan, kun oli puhdasta peilijäätä, jonka päällä oli vettä. Toistan itseäni, että jos omistat nelivedon, niin osta talvella siihen parhaat mahdolliset talvirenkaat eli nastarenkaat (Oletuksena että poistut motarilta ja asut kehä kolmosen ulkopuolella).

Minulle ei hiljaisuus oli synonyymi turvallisuudelle ja eikä nuo contit ole edes äänekkäät. Varsinkaan kun molemmat autot on myös vaimennettu ja samoin vaimennutan myös seuraavat autot. Elämä on täynnä valintoja. 

Osaamisestako se on kiinni, kun ei halua ajaa etuvedolla saati vanhoilla renkailla? Itse olen törmännyt ihmisiin joilla on ollut kerran neliveto auto ja todenneet ettei vajaavetoiseen ole palaamista, jos saisi valita!

Miksi samalla logiikalla en palaa takaisin nastoihin jos saan itse valita? :D
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2218 : 19.11.2016, 19:11:15 »
R2:ia testailtu nyt peili jäällä jossa ei oikein seisaallakaan ollessa pysynyt huolimattomalla kävelyllä niin tarviikohan nastoja enää kuin henkiseksi tueksi. Ilmeisesti pari vuotta sitten ennustamani taite kohta alkaa olla saavutettu.


Höpöhöpö. Ihmettelen miten jotkut tykkää ajaa noilla löysärunkoisilla lullilla, joiden märän jään pito on täys nolla. Vaikka mitkä paineet kitkoissa esim. 17-18" niin mielestäni tuossa ajettavuudessa nastaan on niin suuri ero että mielummin ajelen nastalla. Ainut etu kitkassa on melu ja sen takia ihmiset niillä ajaa ( tyhmimmät jopa kesän, jolloin niiden ominaisuudet ovat täys nolla ).
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2219 : 19.11.2016, 19:14:14 »


Höpöhöpö. Ihmettelen miten jotkut tykkää ajaa noilla löysärunkoisilla lullilla, joiden märän jään pito on täys nolla. Vaikka mitkä paineet kitkoissa esim. 17-18" niin mielestäni tuossa ajettavuudessa nastaan on niin suuri ero että mielummin ajelen nastalla. Ainut etu kitkassa on melu ja sen takia ihmiset niillä ajaa ( tyhmimmät jopa kesän, jolloin niiden ominaisuudet ovat täys nolla ).

Nuo hakkakasit nastoina on yhtä epämääräiset ja löysärunkoiset ajaa, kuin R2:t kitkoina. Pitoa kyllä on, mutta niiden rajaa ei tiedä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

KL-varaosat  Race.fi