Ateho  Elekma

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882932 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2310 : 07.01.2017, 15:17:57 »
Ainakin Hakkapeliitan R2 kitkat kerää huomattavasti enemmän tuota sepeliä kuvion väliin, kuin Hakkapeliitan 8 8)

Jotka on sitten kaikki takana tulevan tuulilasissa ::)

Poissa Pekuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • 66 duett ajossa ei museossa
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2311 : 07.01.2017, 17:59:57 »
Kyllä oli liukkaat lumityöt duetilla jyväskylässä tänään.kitkat edelleen alla
66 duett ajossa ei museossa.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2312 : 07.01.2017, 19:15:18 »
Kyllä oli liukkaat lumityöt duetilla jyväskylässä tänään.kitkat edelleen alla

Kyllä hymyilytti ajella kahdella eri nelivedolla joissa contin nastat alla. Rantaväylällä nauratti eniten, kun joku ajeli muka vasemman puoleiselle kaistalle 320D bemarilla. Mä vain painoin vihreiden syttyessä pedaalin pohjaan automaattinelivetopakussa ja bemari jäi, kuin paska tikun nokkaan. Hyväksyi seuraavissa valoissa sen, että neliveto on yliveto  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2313 : 07.01.2017, 19:56:23 »
Eikö tuollainen liikennevalokisailu ja varsinkin henkselinpaukuttelu siitä ole vähän lapsellista pelleilyä?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2314 : 07.01.2017, 20:06:16 »
Kyllä hymyilytti ajella kahdella eri nelivedolla joissa contin nastat alla. Rantaväylällä nauratti eniten, kun joku ajeli muka vasemman puoleiselle kaistalle 320D bemarilla. Mä vain painoin vihreiden syttyessä pedaalin pohjaan automaattinelivetopakussa ja bemari jäi, kuin paska tikun nokkaan. Hyväksyi seuraavissa valoissa sen, että neliveto on yliveto  ;)
Mä nyt tyhmänä kysyn että miten tämä liitty topicciin? Vetotapa topicin asiaahan tää mun mielestä on.  ???

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2315 : 07.01.2017, 20:08:12 »
Eikö tuollainen liikennevalokisailu ja varsinkin henkselinpaukuttelu siitä ole vähän lapsellista pelleilyä?

Kerrotko lisää? Kaveri ryhmittäytyy tarkoituksella vasemman puoleiselle kaistalle oikean puoleiselta kaistalta, kun odotin punaisissa valoissa, niin pitäisikö minun lähteä nelivedolla tavallista hitaammin? Minä ainakin nautin täysillä nelivedosta+hyvistä talvirenkaista talvella ja tässäkin tapauksessa eipä paljon tarvinnut miettiä, kun painoi vain pedaalin pohjaan ja laittoin vakkarin takaisin päälle. Jos se on sinulta pois, niin ei ole minulta.

Riemulla ei ole rajaa, kun nelivedolla ajaa...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2316 : 07.01.2017, 20:27:48 »
Kerrotko lisää? Kaveri ryhmittäytyy tarkoituksella vasemman puoleiselle kaistalle oikean puoleiselta kaistalta, kun odotin punaisissa valoissa, niin pitäisikö minun lähteä nelivedolla tavallista hitaammin? Minä ainakin nautin täysillä nelivedosta+hyvistä talvirenkaista talvella ja tässäkin tapauksessa eipä paljon tarvinnut miettiä, kun painoi vain pedaalin pohjaan ja laittoin vakkarin takaisin päälle. Jos se on sinulta pois, niin ei ole minulta.

Riemulla ei ole rajaa, kun nelivedolla ajaa...

Olin viime Tiistaina kaverin XC70 A 2016 kyydissä ja totesin, onpa helpon tuntuista lähteä mukavan tehokkaasti liikkeelle sutimatta, kun sitten ajoin samana päivänä omalla V70 2016 A D4 oli ihan hiipimällä lähdettävä liikkeelle ettei jää nastat risteyksiin, olisin ostanut nelivedon jos olisin tiennyt sen noin paljon mukavammaksi käyttää kun on ne muutamat talven liukkaimmat kelit, ja hintalisäkin olisi mielestäni ollut ihan siedettävä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2317 : 16.01.2017, 01:12:14 »
Joillakin autoilla voi ajaa kitkoilla ja toisilla ei.

Nykyaikainen etuveto-kiisseli-automaatti ei näköjään ole auto jolla voi ajaa kitkoilla (Continentalit). Ei minkäänlaista palautetta kuskille onko siellä vetävillä pitoa vai ei. Sen tietää sitten kun auto ei menekään sinne mihin ratti näyttää, tai siitä että se ei lähde liikkeelle. Tämä matkaansaattaa hassunhauskoja tilanteita kun normaalissa kuivassa talvikelissä pikkupakkasessa paljaalla asvaltilla 80 vauhdista yrittää kiihdyttää ohitukseen. Hups etupää lähtikin sivulle. Sitten lähtee takapää irti because me too. Sitten tehdäänkin muutamalla vastaheitolla kurssin oikaisua. Kaikki tämä suoralla tiellä pääsemättä edes kaistanvaihtoon asti.

Wanhanliiton takapotkulla pystyy automaatilla tekemään 100 vauhdista näyttävän kickdown-ohituksen jäätiköllä. Raapas vähän sladiin mutta luisto kuuluu talveen. Ei siinä sen kummempaa, pysyy hallussa. Kitkoillakin päästy monta rengaskertaa ihan hyvin kun autosta tietää meinaako se rengas luistaa vai ei. Etuvetoisella mummo-V70:llä pystyy huoletta ajamaan talvella maantiellä satasta tai kovempaakin jos rajoitus sallii. Yhdet vanteiden mukana tulleet kitkarenkaat tosin siitäkin vaihdettu pois nastoiksi, joskaan ei tunnottomuuden vaan silkan jarrutuspidon puutteen takia.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2318 : 16.01.2017, 04:40:44 »
Samaa mieltä. Jotkut autot ei ole nastoillakaan hyvä ajaa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2319 : 16.01.2017, 06:54:33 »
Samaa mieltä. Jotkut autot ei ole nastoillakaan hyvä ajaa.

Mä sanoisin, että eri rengasmerkit/mallit toimivat erillalailla eri autoissa. Johtuu ihan painosta, alustasta yms.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #2320 : 23.01.2017, 17:50:51 »
Rodion, katsotaan keväällä. Mulla on hakka 8:it bemussa ja sulla kitkat, kumpi on tyytyväisempi kalasataman shikaaneissa. Tokihan ennuste on, että jos ei itse hölmoile niin toisten hölmöilyt tekee osumia. Toi on varmasti ensi talvena maailman auratuin, suolatuin ja hiekoitetuin paikka.

Toista talvea jo erittäin hyvin.

Oletko itse huomannut miten urilla ja paskassa kunnossa tuo asvaltti on? Kiitos vaan nastakuskit.

Täällähän on nykyään keski-euroopalainen talvi.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #2321 : 23.01.2017, 18:03:31 »
Toista talvea jo erittäin hyvin.

Oletko itse huomannut miten urilla ja paskassa kunnossa tuo asvaltti on? Kiitos vaan nastakuskit.

Täällähän on nykyään keski-euroopalainen talvi.
Joo, pitäis olla kengissäkin nastat, ei meinannu äsken kävellen päästä mihinkään. :-[
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #2322 : 23.01.2017, 20:21:57 »
Joo, pitäis olla kengissäkin nastat, ei meinannu äsken kävellen päästä mihinkään. :-[

Aamen!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2323 : 23.01.2017, 21:50:57 »
Hankkikaa vartalonhallintaa itsellenne, ellette ole jo kasikympin tuolla puolen.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2324 : 23.01.2017, 22:11:03 »
Hankkikaa vartalonhallintaa itsellenne, ellette ole jo kasikympin tuolla puolen.

Jaa siitäkö se on kiinni, että peilijäällä ei kaikki pysy pystyssä vaikka ikää on alle 80v?

"Tilastokeskuksen kuolemansyytilaston mukaan tapaturmaisiin kaatumisiin ja putoamisiin kuoli vuonna 2012 yhteensä 1 156 henkilöä, 609 miestä ja 547 naista. Tapaukset ovat lisääntyneet määrällisesti kahdessakymmenessä vuodessa lähes 40 prosenttia. Lisäksi kuolemaan myötävaikuttavana syynä kaatuminen tai putoaminen oli mukana yli 800 kuolemantapauksessa."

Hanki nastakengät ja jää pahimmilla keleillä kotiin

Nastakengät tai irrotettavat nastapohjalliset ovat avainhankinta ikäihmisen talveen. Irrotettavat nastapohjat saa tarvittaessa otettua pois sisätiloihin siirtyessä ja ne saa kiinnitettyä lähes kaikkiin kenkiin.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

RallyBaron  Samppasport