Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2400 : 08.03.2017, 18:45:48 »
Pysytäänkö suomen oloissa ;D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2401 : 08.03.2017, 18:51:11 »
Eikai nastarenkailla kulje muutkuin tientukot ja muut roskat

Oikeassa olet, nimittäin suurimmassa osassa raskaan kaluston ajoneuvoista on talvisin nastarenkaat edessä. Mitenkäs Helsinkiläiset meinaavat saada apetta pöytään asti, jos rekat eivät voi ajaa helsinkiläisiin kauppoihin niitä täyttämään jonkun typerän nastakiellon takia?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2402 : 08.03.2017, 19:04:20 »
Onkohan ihan nastat? Noin niinkuin suurimmassa osassa

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2403 : 08.03.2017, 19:11:12 »
Onkohan ihan nastat? Noin niinkuin suurimmassa osassa

Nonyt niitä raskaan kaluston kuskeja tänne mukaan väittelyyn, kun mua kumminkaan uskota :D

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2405 : 08.03.2017, 20:29:41 »
Arvaapa ajoivatko kitkoilla.
Harva ajaa suomen maanteillä 335km/h...

Nyt on muuten liukas keli Jyväskylän alueella. Jokapaikka peilijäässä/kuurassa. Tämmöinenkö se saksan talvi on ollut 20 vuotta sitten? Lunta pyryttää vaakatasossa, lumi kinostuu esim. riesteyksien penkkojen taakse, auton viereen, talon viereen.

Toivottavasti se "harkinnanmukainen" talvirengaskausi olisi jo ensitalvena, niin voisi päristellä kesärenkailla pitkin vuotta! *taavih->
Ei muuten volvokaan liikkunut mihinkään kun äsken kokeilin, tasamaalla parkissa, 3cm:n kuopissa renkaat. Alla jäätä noin viisi senttiä, sen päällä hyvin hento vesikerros, jonka päällä lumi. Hyvin se kesärengas paikoillaan jauhoi, voipahan kehua ajaneensa työpaikan pihalla 120km/h. :pomo:

Tosin nyt täytyy muistaa, jos alla olisi yli kymmenen vuotta vanha Günterin piirtämä mukaneliveto ja kitkat (vaikka keskieuroopan) yhdistettynä 130 hevosvoimaisen vinorautanelosen ja kivikautisen öljyvatkain-automaatin vääntö olisi kääntänyt maapallon pois meidän aurinkokunnasta. :nohnoh:

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2406 : 08.03.2017, 20:33:53 »
Harva ajaa suomen maanteillä 335km/h...

Meillä on kuitenkin myös jääteitä täällä missä on talvikelit säännönmukaisesti. Eräällekin tuhannen asukkaan saarelle lauttayhteyden korvike talvisin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2408 : 08.03.2017, 21:09:45 »
Perämeri ja Pohjanmaa, sanotaan laulussa.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/nopeusennatys-jaalla-nyt-yli-335-kmh-1

http://www.iltalehti.fi/autot/2011030813323589_au.shtml

Arvaapa ajoivatko kitkoilla.
Siinähän kärsis nokian mahtava maine hyvistä nastarenkaista, jos kitkoilla ois menty nopeampaa :nohnoh
Tuossahan vaan promottiin hyvin mukana pyöriviä nastoja ;)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2409 : 08.03.2017, 21:15:41 »
Juha Kankkunenkin ajoi Valtralla kitkarenkailla 130km/h.

http://www.valtra.fi/nokian-renkaat-ja-valtra-ajoivat-uuden-huiman-traktoreiden-maailman-nopeusennatyksen.aspx
Hmm, en löytänyt suoraa mainintaa nastattomasta renkaasta ja myös Nokian renkaiden sivuilla http://www.nokiantyres.com/static/studio/pub/web/campaigns/maailmanennatys/index.html kyseisen ennätystraktorin kuvissa on renkaissa nastat. Käsittääkseni kyseiset renkaat ovat saatavilla myös nastojen kanssa...?

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2410 : 08.03.2017, 21:26:06 »
Nyt ollaan selkeästi taas asian ytimessä! O0
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2411 : 08.03.2017, 21:29:48 »
Hmm, en löytänyt suoraa mainintaa nastattomasta renkaasta ja myös Nokian renkaiden sivuilla http://www.nokiantyres.com/static/studio/pub/web/campaigns/maailmanennatys/index.html kyseisen ennätystraktorin kuvissa on renkaissa nastat. Käsittääkseni kyseiset renkaat ovat saatavilla myös nastojen kanssa...?
Lähikuva renkaasta ja näyttäisi noissa nastan paikka olevan, mutta ei nastoja tai sitten lähteneet irti. Mutta tosiaan noita TRI-renkaita taitaa olla nastoillakin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2412 : 08.03.2017, 21:34:18 »
Lähikuva renkaasta ja näyttäisi noissa nastan paikka olevan, mutta ei nastoja tai sitten lähteneet irti. Mutta tosiaan noita TRI-renkaita taitaa olla nastoillakin.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Mistä tuo lähikuva löytyi?

Kun juuri sitä mietin, onko valkoiset pisteet renkaissa kiinnijäänyttä lunta vai nastat. :D

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2413 : 08.03.2017, 21:34:28 »
Mä nauroin, että ensimmäisen kerran sain etuvetoisen auton menemään neliveto luisussa ja ihan hakkapeliitta 8:lla. Tympeä sellainen automaatti, joka pienessä ylämäessä, joka kaartaa lyö kickdownia alaspäin  ;D. Ja jotku puhuu kesärenkaiden laitosta alle. Ei tartte kyllä edes miettiä keski-suomessa  ;)

Harva ajaa suomen maanteillä 335km/h...

Nyt on muuten liukas keli Jyväskylän alueella. Jokapaikka peilijäässä/kuurassa. Tämmöinenkö se saksan talvi on ollut 20 vuotta sitten? Lunta pyryttää vaakatasossa, lumi kinostuu esim. riesteyksien penkkojen taakse, auton viereen, talon viereen.

Toivottavasti se "harkinnanmukainen" talvirengaskausi olisi jo ensitalvena, niin voisi päristellä kesärenkailla pitkin vuotta! *taavih->
Ei muuten volvokaan liikkunut mihinkään kun äsken kokeilin, tasamaalla parkissa, 3cm:n kuopissa renkaat. Alla jäätä noin viisi senttiä, sen päällä hyvin hento vesikerros, jonka päällä lumi. Hyvin se kesärengas paikoillaan jauhoi, voipahan kehua ajaneensa työpaikan pihalla 120km/h. :pomo:

Tosin nyt täytyy muistaa, jos alla olisi yli kymmenen vuotta vanha Günterin piirtämä mukaneliveto ja kitkat (vaikka keskieuroopan) yhdistettynä 130 hevosvoimaisen vinorautanelosen ja kivikautisen öljyvatkain-automaatin vääntö olisi kääntänyt maapallon pois meidän aurinkokunnasta. :nohnoh:
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2414 : 08.03.2017, 21:35:31 »
Siinähän kärsis nokian mahtava maine hyvistä nastarenkaista, jos kitkoilla ois menty nopeampaa :nohnoh
Tuossahan vaan promottiin hyvin mukana pyöriviä nastoja ;)

Ei muuta, kuin köröttelemään kitkoilla ja pistämään paremmaksi.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy