Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882971 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2415 : 08.03.2017, 21:35:58 »
Mistä tuo lähikuva löytyi?

Kun juuri sitä mietin, onko valkoiset pisteet renkaissa kiinnijäänyttä lunta vai nastat. :D
Tuolla on lisää kuvia ja ei näytä takapyörissäkään nastoja olevan.
http://deloonwerker.be/130-kilometer-per-uur-met-een-valtra/

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2416 : 08.03.2017, 21:54:26 »
Ei muuta, kuin köröttelemään kitkoilla ja pistämään paremmaksi.
Vaikka heti, jos yhdistys sponssaa contit tai är kakkoset, Audikin pitäs saada vähän viritettynä :P

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4400
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2417 : 09.03.2017, 06:51:08 »
Jatketaan nasta/kitka keskustelua, toimeentulotuki ei kuulu tänne.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2418 : 09.03.2017, 09:56:16 »
Ja kitkarenkaillahan Ruotsinkin ralli voitettiin...

Ralliahan kaupungissa kuuluukin ajaa.

Jos nastarengaskielto astuu 2025 voimaan, ja helsinkiläisten rahoilla elävät maakunnat lopettavat kuljetukset Helsinkiin, voi samat tavarat tuoda myös vesiteitse Vuosaaren satamaan, tai rautateitse Ilmalaan. Vaikka ulkomailta asti.

Mielenkiintoinen kannanotto Helsingin puolelta tuo kitkarenkaiden osuuden kasvattaminen.

Lisäksi haluaisin muistuttaa, että jos kirjoitan täällä tai me, tarkoitan paikkaa jossa itse olen, eikä paikkaa jossa lukija on.  Samoin, jos kirjoitan minä, tarkoitan minua, enkä sinua, arvon lukija.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2419 : 09.03.2017, 10:22:19 »
Ralliahan kaupungissa kuuluukin ajaa.

Jos nastarengaskielto astuu 2025 voimaan, ja helsinkiläisten rahoilla elävät maakunnat lopettavat kuljetukset Helsinkiin, voi samat tavarat tuoda myös vesiteitse Vuosaaren satamaan, tai rautateitse Ilmalaan. Vaikka ulkomailta asti.

Mielenkiintoinen kannanotto Helsingin puolelta tuo kitkarenkaiden osuuden kasvattaminen.

Lisäksi haluaisin muistuttaa, että jos kirjoitan täällä tai me, tarkoitan paikkaa jossa itse olen, eikä paikkaa jossa lukija on.  Samoin, jos kirjoitan minä, tarkoitan minua, enkä sinua, arvon lukija.
Olikos sulla vielä Bemun alla Hakkapeliitan R2:t?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2420 : 09.03.2017, 12:55:35 »
Olikos sulla vielä Bemun alla Hakkapeliitan R2:t?

Kyllä... Ja pitoa riittää. Odotan kyllä milloin alkaisi lipsua, niin voisi vaihtaa, mutta ei sitä nyt huvikseen viitsi.

Indikaattorit näyttää 6 mm merkkiä, eli noin 6 mm pintaa jäljellä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2421 : 09.03.2017, 13:13:11 »
Kyllä... Ja pitoa riittää. Odotan kyllä milloin alkaisi lipsua, niin voisi vaihtaa, mutta ei sitä nyt huvikseen viitsi.

Indikaattorit näyttää 6 mm merkkiä, eli noin 6 mm pintaa jäljellä.
Paljon suurin piirtein oot ajanut noilla R2:lla? Omassa on kanssa noi 6mm indikaattorit näkyvillä. Huollossa mittasivat marraskuussa 7mm. Ajomäärästä ei ole tietoa, kun käytettynä tuli ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2422 : 09.03.2017, 16:05:27 »
Paljon suurin piirtein oot ajanut noilla R2:lla? Omassa on kanssa noi 6mm indikaattorit näkyvillä. Huollossa mittasivat marraskuussa 7mm. Ajomäärästä ei ole tietoa, kun käytettynä tuli ::)

Oisko näillä nyt joku 25 000 km. En mitannut paljonko oli pintaa uutena. Varmaan 10...11mm?

Olin valmis ostamaan uudet jo parin talven jälkeen, kun pelkäsin että pito katoaa, mutta eipä ole vieläkään kadonnut.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2423 : 09.03.2017, 17:14:54 »
Oisko näillä nyt joku 25 000 km. En mitannut paljonko oli pintaa uutena. Varmaan 10...11mm?

Olin valmis ostamaan uudet jo parin talven jälkeen, kun pelkäsin että pito katoaa, mutta eipä ole vieläkään kadonnut.
Eli hyvin kestää kulutusta painavankin auton alla :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2424 : 09.03.2017, 17:25:30 »
Eli hyvin kestää kulutusta painavankin auton alla :)
Eihän tuollainen X3 ole painava auto kun on samaa luokkaa jonkun S60 AWD:n kanssa. Korkeahan se kyllä on.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2425 : 09.03.2017, 19:32:07 »
Kun nyt kerran kyseltiin noista raskaan kaluston nastoista niin ei todellakaan ole "lähes kaikissa." Lakihan vaatii nastarenkaat ainoastaan räjähdekuljetuksissa ja silloin ne on oltava joka pyörässä. Maitoautot on yksi mikä tuli itselle mieleen joissa voisi ollakin nastoja paljon käytössä, mutta en puukuljetuksissa ainakaan täältäpäin tunne ketään kenellä olisi nastapyöriä. Kaikilla ei ole edes etupyörään ketjuja mukana ja hyvin harvoin sitä kyllä tarvitseekaan.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2426 : 09.03.2017, 19:47:15 »
Oisko näillä nyt joku 25 000 km. En mitannut paljonko oli pintaa uutena. Varmaan 10...11mm?

Olin valmis ostamaan uudet jo parin talven jälkeen, kun pelkäsin että pito katoaa, mutta eipä ole vieläkään kadonnut.

Sama havainto R2:sista että ne kestää kyllä ajoa ilman että ominaisuudet katoaa merkittävästi. Loistavat renkaat.
Tesla S75D '17

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2427 : 09.03.2017, 19:59:50 »
En mitannut paljonko oli pintaa uutena. Varmaan 10...11mm?

Taitaa uutena olla lähempänä 9mm, kuin 10mm tuo kulutuspinta.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2428 : 10.03.2017, 06:37:03 »
Taitaa uutena olla lähempänä 9mm, kuin 10mm tuo kulutuspinta.
Oisko Rodion Bemarin alla Hakkapeliitan R2 SUV, ja niissä on enemmän kulutuspintaa vs henkilöauton R2 verrattuna?
8,5mm muistaakseni oli mitattuna, kun erään käyttäjän raportista sen löysin. Eli lähempänä 9mm ollaan 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2429 : 10.03.2017, 06:43:40 »
Oisko Rodion Bemarin alla Hakkapeliitan R2 SUV, ja niissä on enemmän kulutuspintaa vs henkilöauton R2 verrattuna?
8,5mm muistaakseni oli mitattuna, kun erään käyttäjän raportista sen löysin. Eli lähempänä 9mm ollaan 8)

En uskaltanut noin alhaikseksi vetää tuota arviota. GY:n kitkoissa taisi olla hieman alle 9mm. GY:n nastoissa 10mm ja Continentalin nastoissa oli yli 9mm. Toki renkaan profiilikin vaikuttaa paljonko tuota pintaa on. Tai ainakin näin olen huomannut, kun olen digitaalisella rengastönärillä noita uutena mittaillut.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

RallyBaron  Samppasport