KL-varaosat  Race.fi

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882955 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3105 : 28.11.2018, 07:47:10 »
Kun olen tuollaisessa mersussa kyydissä ollut tuskastuneena  :-\melko usein voi todeta että sillä merkillä ilman 4 Matikia ei tee mitään, luistonesto on järkyttävän temppuileva, ollaan oltu jäämässä risteyksissä muitten alle kun Mersu ei suostukaan paikoiltaan  lähtemään liikkeelle tosissaan etenee muutaman metrin ja :o pakkopysähtyy kuskin tominnasta riippumatta :'(, jokin "krumelunki" sen luistonestojärjestelmässä jättää sen risteyksen keskelle ja rukkaset ristissä katsotaan kun sivulta lähestyvät yrittävät valmistautua väistämään "lakko" Mersua, kyseessä siis aito takaveto paska kitkarenkailla vuosimalli 2016 ja viimetalvena oli ihan yhtä hirveä käytös  :idiot2:nastarenkailla.
Ok. Ei oo tuollaisella takaveto C-sarjalaisella tullut ajettua, mutta meno oli kyllä nastoista huolimatta "koomista" Voi olla että oli jo talven ajetut nastat alla ja paras pito oli kadotettu..
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3106 : 28.11.2018, 09:25:17 »
Ok. Ei oo tuollaisella takaveto C-sarjalaisella tullut ajettua, mutta meno oli kyllä nastoista huolimatta "koomista" Voi olla että oli jo talven ajetut nastat alla ja paras pito oli kadotettu..

Tarkistitko asian, että oli vuoden vanhat nastat? Käytettyjen nastojen ja uusien kitkojen ero kohtaa kahden vuoden kohdalla!

Ei tainnut oikein tämä esimerkki toimia varsinkaan, kun et ole tuollaisella mersulla edes ajanut. Aina se luistonesto ei ole onni ja autuus.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8922
  • Teiden tukko
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3107 : 28.11.2018, 09:32:18 »
Tai sitten calibrassa ei ollut voimaa.

Kummasti tuntuu 100 heppainen etuveto melkein 200 heppaiselta kitkoilla, kun suttaa yrittämättäkin.

Kyllähän sinä Calibralla ajaneena tiedät, onko sielä voimaa?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3108 : 28.11.2018, 10:46:41 »
Tarkistitko asian, että oli vuoden vanhat nastat? Käytettyjen nastojen ja uusien kitkojen ero kohtaa kahden vuoden kohdalla!

Ei tainnut oikein tämä esimerkki toimia varsinkaan, kun et ole tuollaisella mersulla edes ajanut. Aina se luistonesto ei ole onni ja autuus.
Ei kai se sun mamman subjektiivinen kokemuskaan nyt autuaaksi tee mitä täällä tuot vahvasti esille. Tai sitten kannattaa kysyä pääsisikö Ivaloon testaamaan renkaita ;D
Laitas tuosta "Käytettyjen nastojen ja uusien kitkojen ero kohtaa kahden vuoden kohdalla!" niin lukaisen sen...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3109 : 28.11.2018, 11:38:05 »
Ajoin aamulla x5sella jossa 255/50R19 Nokian hakka8 nastat alla. Aika uuden oloiset oli.

En tiedä miksi mutta olivat liukkaammat kun omat hakka R3 kitkat.

Molemmat siit nelivetoja ja melko raskaita autoja.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3110 : 28.11.2018, 13:20:49 »
Ajoin aamulla x5sella jossa 255/50R19 Nokian hakka8 nastat alla. Aika uuden oloiset oli.

En tiedä miksi mutta olivat liukkaammat kun omat hakka R3 kitkat.

Molemmat siit nelivetoja ja melko raskaita autoja.
Edellisessä cittarissani (XC60 2014) valitsin Michelin X-ICE North XIN2 alle, mutta en tykännyt jäällä sivuttaispidosta. Oli pakko hommata Nuo Hakkapeliitan 8 seuraavaksi talveksi. Selvästi huomasi kun jäällä sivuttaispito parani mutta liukasta silti piti. Ehkä johtui tuosta korkeammasta painopisteestä. Mietinnässä oli silloin Hakkapeliitan R2 Suv mutten uskaltanut silloin hankkia alle, kun nastoillakin tuntui tietyissä tilanteissa sivuttaispito katoavan sen hetken parhailla nastarenkailla eli Hakkapeliitan 8. Nyt näin jälkeenpäin ajatellen, jos kitkat olisi toiminutkin paremmin tuon XC60:sen alla. Harmi kun en silloin uskaltanut :-\
Misukat oli hyvät ajettavat ja hiljaiset kuivalla asfaltilla vs Hakkapeliitan 8 nähden.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3111 : 28.11.2018, 13:52:21 »
Mulla oli edellset talvirenkaat Misukat, todella mukavat ajaa, mutta sitten meni kaikki nastat poikki. Nyt 8:t, neljätalvea ajettu, 3 nastaa pois, pintaa vielä +6mm. Kilometriä on tullu. ;D
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3112 : 28.11.2018, 14:33:04 »
Mulla oli edellset talvirenkaat Misukat, todella mukavat ajaa, mutta sitten meni kaikki nastat poikki. Nyt 8:t, neljätalvea ajettu, 3 nastaa pois, pintaa vielä +6mm. Kilometriä on tullu. ;D
Hakkapeliitta 8 on kyllä kulutukseltaan kestävä rengas. Yhden talven kerkesin niillä ajamaan (reilu 14tkm) ja vielä tuo 8mm erottui selvästi 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3113 : 28.11.2018, 15:48:59 »
Nyt näin jälkeenpäin ajatellen, jos kitkat olisi toiminutkin paremmin tuon XC60:sen alla. Harmi kun en silloin uskaltanut :-\

Ei. Tappovehje kitkoilla.

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3114 : 28.11.2018, 15:56:36 »
Tänään tuli laitettua uudet continental nastat alle, oli pakko ostaa samanlaiset ku edelliset koska ne vanhat kesti 8 vuotta, valm. 46/10. Auto rekisteröity 1-2011 eli olisko jopa alkuperäiset talvirenkaat. Auto rullannu 192tkm.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3115 : 28.11.2018, 16:01:47 »
Ei. Tappovehje kitkoilla.
Lähinnä sillä kun tuolla vajaavetoisella Xc40:llä on pärjännyt ainakin toistaiseksi kitkoilla vallan mainiosti. Silloinkin kyllä tuntui että tuossa XC60 alustassa on jotain kummaa  ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3116 : 28.11.2018, 16:19:21 »
Tänään tuli laitettua uudet continental nastat alle, oli pakko ostaa samanlaiset ku edelliset koska ne vanhat kesti 8 vuotta, valm. 46/10. Auto rekisteröity 1-2011 eli olisko jopa alkuperäiset talvirenkaat. Auto rullannu 192tkm.

En itse kehuisi 8v kestolla. Ominaisuudet on kaukana siitä mitä niiden pitäisi olla.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Ambasador

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3117 : 28.11.2018, 17:08:52 »
Itellä  Misukan kesä ja nasta talvikumit auto xc60, on se kyllä niin hiljanen auto, että ei sieltä paljon ääniä erota, kummatkin on hyvin toimineet. Voihan se niinkin olla jotta iän myötä tuo kuulo on heikentynyt!

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3118 : 28.11.2018, 17:43:29 »
En itse kehuisi 8v kestolla. Ominaisuudet on kaukana siitä mitä niiden pitäisi olla.

Kyllä minä tiedän että noi olisi pitäny vaihtaa kauan sitten mutta hyvin ollaan noillakin pärjätty. Laskin että noin 90 prosenttia nastoista oli hävinny mutta renkaissa vielä 4.5mm. Ja eivät ole kauheasti muuttuneet viimeset 3 talven ajassa.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3119 : 28.11.2018, 18:11:23 »
Mulla oli edellset talvirenkaat Misukat, todella mukavat ajaa, mutta sitten meni kaikki nastat poikki. Nyt 8:t, neljätalvea ajettu, 3 nastaa pois, pintaa vielä +6mm. Kilometriä on tullu. ;D

Joku siis kuitenkin jopa kehuu Nokian 8 rengasta?  Aiemminhan täällä on oltu kovin negatiivisia tuosta renkaasta ainakin on kerrottu  ettei nastat pysy kiinni tai nainakin katkeaa, ja puolustettuani em. rengasta oli melkoiset talkoot lukea miten ei muilla ole kestänyt kuin 1-2 talvea kilometreistä lähes riippumatta, lopulta se nastojenkin pysyminen on paljolti myös itsestä kiinni, no nastoja voi kyllä katketa ennen aikojaan laatu kun tuppaa heittämään kaikessa mitä me ihmiset tehdään, kulutus tavaraahan nämä renkaat onneksi on ja hyvä niin ettei ajettaisi niillä maailman parhaimmin kestäneillä +10 :D vuotiailla lähes uusilta näyttävillä kovettuneilla luistimilla.   :)

 

RallyBaron  Samppasport