Kulkukoira  Proturbo

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882994 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3120 : 28.11.2018, 18:16:30 »
...hyvä niin ettei ajettaisi niillä maailman parhaimmin kestäneillä +10 :D vuotiailla lähes uusilta näyttävillä kovettuneilla luistimilla.   :)
Höh, eikö sinulla ole yhtään urheiluhenkeä!?  :o

Vuonna 2011 ajoin 22 vuotiailla Michelin -merkkisillä laaturenkailla koko kesän (22tkm). Oli hyvät renkaat! Auto meni kuin sukkasillaan, eikä renkaista hävinnyt milliäkään koko kesän aikana. :2funny:
Kumi oli semmoista harmaan kiiltävää ja aivan kivikovaa. ;D Sitten niistä meni runko eräällä reissulla, kolme neljästä muodosti palleron kulutuspintaansa (ilmeisesti kudokset meni poikki kun ajoin erääseen tien poikki olleeseen halkeamaan).
Tosin sekin oli minusta hyvä ominaisuus, hierovat penkit! Se 2-3cm kohouma kolmessa renkaassa oli jotain semmoista, mihin ei urheiluopiston hierojat kykene. 8)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3121 : 28.11.2018, 19:21:51 »
Joku siis kuitenkin jopa kehuu Nokian 8 rengasta?  Aiemminhan täällä on oltu kovin negatiivisia tuosta renkaasta ainakin on kerrottu  ettei nastat pysy kiinni tai nainakin katkeaa, ja puolustettuani em. rengasta oli melkoiset talkoot lukea miten ei muilla ole kestänyt kuin 1-2 talvea kilometreistä lähes riippumatta, lopulta se nastojenkin pysyminen on paljolti myös itsestä kiinni, no nastoja voi kyllä katketa ennen aikojaan laatu kun tuppaa heittämään kaikessa mitä me ihmiset tehdään, kulutus tavaraahan nämä renkaat onneksi on ja hyvä niin ettei ajettaisi niillä maailman parhaimmin kestäneillä +10 :D vuotiailla lähes uusilta näyttävillä kovettuneilla luistimilla.   :)
Itsellä ei ole ollut mitään ongelma nastojen pysyvyyden kanssa edes nokialaisilla. Karpalla taisi tästäkin olla ”faktaa” että nokialaisista nastat katkee ja sinkoilee mihin sattuu. Saa korjata jos olen taas väärässä muistini kanssa ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3122 : 28.11.2018, 20:28:48 »
Ajoin aamulla x5sella jossa 255/50R19 Nokian hakka8 nastat alla. Aika uuden oloiset oli.

En tiedä miksi mutta olivat liukkaammat kun omat hakka R3 kitkat.

Molemmat siit nelivetoja ja melko raskaita autoja.

Kaverinkin X6 bemarissa on uudet hakkapeliitta 9:t alla ja ovat liukkaammat, kuin mun auton alla oleva CVC6:t. Johtuu varmaan, että autossa on tehoakin yli 300 heppaa enemmän, kuin omassa nelikossa ja piirtää viivaa vaikka kesärenkailla.

Ei kai se sun mamman subjektiivinen kokemuskaan nyt autuaaksi tee mitä täällä tuot vahvasti esille. Tai sitten kannattaa kysyä pääsisikö Ivaloon testaamaan renkaita ;D
Laitas tuosta "Käytettyjen nastojen ja uusien kitkojen ero kohtaa kahden vuoden kohdalla!" niin lukaisen sen...

Oliko sinun C-mallin mersun vertaaminen jollainlailla parempi esimerkki? Kyllä minulle riittää, että parempi puolisko sanoo, että on liukasta. Hänen mielipidettään arvostan enemmän, kuin anonyymin kaverin kommentteja netissä! Eikä kyse olisi etteikö hänkään pärjäisi. Kyse on siitä, että hänkin tietää, että paremmat talvirenkaat talveen löytyy varastosta, kunhan joku ne vaihtaisi alle.

Saat ihan itse etsiä tästä ketjusta tuon, että milloin käytetyn nastarenkaan ja uuden kitkarenkaan ominaisuudet kohtaavat. On tässäkin ketjussa tuotu useamman kerran esille.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2018, 20:31:47 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3123 : 28.11.2018, 20:35:47 »
Itsellä ei ole ollut mitään ongelma nastojen pysyvyyden kanssa edes nokialaisilla. Karpalla taisi tästäkin olla ”faktaa” että nokialaisista nastat katkee ja sinkoilee mihin sattuu. Saa korjata jos olen taas väärässä muistini kanssa ;D

Kuten hakkapeliitta 4:sten, niin 8:nkin kanssa oli ongelmia ensimmäisissä renkaissa, että nastat eivät pysyneet. Uudemmissa hakkapeliitta 8:n renkaissa on vain ominaista, että nastat painuvat sisään renkaaseen. Viime keväänä katselin 12 sarjaa läpi eikä tällä ominaisuudella ollut merkitystä oliko valmistettu Suomessa vai Venäjällä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3124 : 28.11.2018, 20:37:49 »
Kuten hakkapeliitta 4:sten, niin 8:nkin kanssa oli ongelmia ensimmäisissä renkaissa, että nastat eivät pysyneet. Uudemmissa hakkapeliitta 8:n renkaissa on vain ominaista, että nastat painuvat sisään renkaaseen. Viime keväänä katselin 12 sarjaa läpi eikä tällä ominaisuudella ollut merkitystä oliko valmistettu Suomessa vai Venäjällä.
Onneksi kitkarenkaissa ei ole tuollaisia ongelmia...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3125 : 29.11.2018, 07:08:05 »
Onneksi kitkarenkaissa ei ole tuollaisia ongelmia...

Ja? Ei ole continental:n contiicecontact 2:n, kun nastat on liimattu.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3126 : 29.11.2018, 07:20:52 »
Kaverinkin X6 bemarissa on tehoakin yli 300 heppaa enemmän, kuin omassa nelikossa ja piirtää viivaa vaikka kesärenkailla.

Asfaltilla kesärenkailla kouluviivoitin riittää  sen viivan mittaamiseen. 8) On  nimittäin painoa sen verran eikä ne kesärenkaat mitkään 225:set olet.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3127 : 29.11.2018, 07:24:43 »
Ja? Ei ole continental:n contiicecontact 2:n, kun nastat on liimattu.
Painumista kylläkin Contin nastoissa tapahtuu. Näköjään tuollakin foorumilla renkaista joku samalla nimimerkillä jaksaa vääntää ;D
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30573.1740



Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3128 : 29.11.2018, 07:27:26 »
Painumista kylläkin Contin nastoissa tapahtuu. Näköjään tuollakin foorumilla renkaista joku samalla nimimerkillä jaksaa vääntää ;D

Kuten olen todennut kolmas ja neljäs sarja tulossa enkä ole vastaavaan ongelmaan törmännyt! Loput voit lukea vaikka tuosta toisesta topic:sta.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3129 : 29.11.2018, 13:12:08 »
Yksi kitkoihin siirtymisen syistä on tuo, ettei tarvi murehtia niitä nastoja 8)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3130 : 30.11.2018, 20:03:55 »
Mun "pärjääminen" kitkoilla päättyi tähän päivään ja vaihdoin nastat alle ennen, kuin lähdin mökille. Miksi kiusata itseään enempää, kuin on tarve. Sen verran vitutti ajaa kitkoilla, kun on jäätä ja vettä sen päällä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3131 : 30.11.2018, 20:11:09 »
Mun "pärjääminen" kitkoilla päättyi tähän päivään ja vaihdoin nastat alle ennen, kuin lähdin mökille. Miksi kiusata itseään enempää, kuin on tarve. Sen verran vitutti ajaa kitkoilla, kun on jäätä ja vettä sen päällä.
Kuskistahan tuokin on kiinni. Samanlailla täällä Pirkanmaalla meidänkin sivutiet on jalan alla todella liukkaat. Omassa autossa ei luistonesto edes vilkuttanut ja vaimokin näkyi pääsevän Contin 6:lla ehjänä tuohon pihaan Fiestallaan. Autosta noustessa totesi että onpa liukas piha ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3132 : 30.11.2018, 20:25:55 »
Oishan se tavallaan kiva testata esim tossa winter beatterissa hyviä kitkoja yhen talven ajan ::) Ei vaan persus kestä kokeiluita  :buck2: :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3133 : 30.11.2018, 20:34:12 »
Kuskistahan tuokin on kiinni. Samanlailla täällä Pirkanmaalla meidänkin sivutiet on jalan alla todella liukkaat. Omassa autossa ei luistonesto edes vilkuttanut ja vaimokin näkyi pääsevän Contin 6:lla ehjänä tuohon pihaan Fiestallaan. Autosta noustessa totesi että onpa liukas piha ;D

Miten se oli kuskista kiinni (Netin välityksellä ei edes 80% ole parempia kuskeja, vaan 110% miehistä)? Tasan samat reitit ajoin tänään toisella autolla missä oli saman valmistajan nastat eikä tarvinnut "pärjätä" samallalailla. Ja kyllä ajoin ihan samoja nopeuksia, kuin kesärajoituksilla.

Jännä vain miten joku anonyymi voi netin välityksellä kehua "pärjäävänsä" paremmin, kun ei edes tiedä missä toinen ajaa sekä mihin kellon aikaan  ;D. Nämä tiet eivät olleet nähneet suolaa!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3134 : 30.11.2018, 21:16:54 »
Oishan se tavallaan kiva testata esim tossa winter beatterissa hyviä kitkoja yhen talven ajan ::) Ei vaan persus kestä kokeiluita  :buck2: :2funny:

Tästäkö syystä nastat on niin hyvät kun laatu kitkat maksaa?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

 

KL-varaosat  Race.fi