Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3270 : 29.12.2018, 23:33:21 »
Pätkän mukana tulleet Goodriden nasta vuodelta 2011 lensi toissapäivänä paaliin ja alle käärittiin Continental IceContact 2:set.

Nyt ei tarvitse pelätä liikenteessä S*

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3271 : 30.12.2018, 01:42:21 »
Pätkän mukana tulleet Goodriden nasta vuodelta 2011 lensi toissapäivänä paaliin ja alle käärittiin Continental IceContact 2:set.

Nyt ei tarvitse pelätä liikenteessä S*
Mulla oli toissa talvena 2012 paistetut.... Lumella ihan ok mutta jäälle mennessä aivan järkyttävän huonot....

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3272 : 30.12.2018, 11:10:57 »
Pätkän mukana tulleet Goodriden nasta vuodelta 2011 lensi toissapäivänä paaliin ja alle käärittiin Continental IceContact 2:set.

Nyt ei tarvitse pelätä liikenteessä S*

Huomaako eroa  ;D ;D ;D?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Egsise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3273 : 30.12.2018, 12:11:34 »
Tänään loppui mun "kitkailut" ja nastat on molemmissa autoissa alla. Tämä johtui siitä, että erehdyin kysymään mammalta oliko liukasta jouluaattona, johon sain vastauksen, että kyllä oli liikenneympyröissä. Kysyin sitten, että pitäisikö heittää nastat alle, johon sain vastauksen "Eikö ne jo ole alla. Jos olisin tiennyt olisin ajanut hiljempaa"  ;D ;D ;D.
Tuossa tulee hyvä pointti esille, ajetaan pidon mukaan niin pääse talvi yllättämään vaikka alla olisi kesärenkaat.
Mullakin emäntä moitti että etuvetoisessa kakkosautossa on liukkaat renkaat vaikka ne on syksyllä ostettu.
Tämä kommentti tuli kun oli ajanut reissun etuvetoisella kolmosautolla jossa on tosi hyvä pito.
Eli vertailu oli BfGoordich g-Force Stud muutaman asteen pakkasella kaupungissa jäällä ja Continental Conti Ice Contact -20°C pakkasella kaupungin ulkopuolella lumisella tiellä.

Onhan noissa renkaissa iso ero vaikka nastoja on molemmissa mutta mielikuva näytti vaikuttavan pitoon eniten(tiesi hintaeron ja testivoittajan), huomiotta jäi kokonaan millaisella tiellä se ajoi.

Itse en ole huomannut suurta eroa talvirenkaiden välillä, vanhoillakin renkailla mistä on nypitty nastat pois pärjää myös kunhan ajaa pidon mukaan.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3274 : 30.12.2018, 13:47:11 »
Tuossa tulee hyvä pointti esille, ajetaan pidon mukaan niin pääse talvi yllättämään vaikka alla olisi kesärenkaat.
Mullakin emäntä moitti että etuvetoisessa kakkosautossa on liukkaat renkaat vaikka ne on syksyllä ostettu.
Tämä kommentti tuli kun oli ajanut reissun etuvetoisella kolmosautolla jossa on tosi hyvä pito.
Eli vertailu oli BfGoordich g-Force Stud muutaman asteen pakkasella kaupungissa jäällä ja Continental Conti Ice Contact -20°C pakkasella kaupungin ulkopuolella lumisella tiellä.

Onhan noissa renkaissa iso ero vaikka nastoja on molemmissa mutta mielikuva näytti vaikuttavan pitoon eniten(tiesi hintaeron ja testivoittajan), huomiotta jäi kokonaan millaisella tiellä se ajoi.

Itse en ole huomannut suurta eroa talvirenkaiden välillä, vanhoillakin renkailla mistä on nypitty nastat pois pärjää myös kunhan ajaa pidon mukaan.

Kiitokset ja ymmärsit kupletin juonen. Toisella foorumilla asia nähtiin, niin että ulosmitataan renkaan ominaisuudet.

On renkaita ja on sitten renkaita. Aina ei riitä, että on musta ja melkein pyöreä  ;). Itse pidän noista conti ice contact 2:sta. Hiljaiset nastoiksi (VRT Hakka 9) ja todella tarkat ajaa sekä ilmoittaa selkeästi missä menee pidon raja.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3276 : 30.12.2018, 14:31:11 »
Hyvin marginaalisen :D
Veikkaan isompaa marginaalia kuin asuntolainassa...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3277 : 30.12.2018, 18:02:25 »
Veikkaan isompaa marginaalia kuin asuntolainassa...

Eipä noilla kahdella renkaalla muuta yhteistä kuin, että ovat mustat ja niissä on nastoja. Pyöreiksikään en noita edellisiä kehuisi :D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3278 : 31.12.2018, 08:06:08 »
Itsellä oli pari päivää lainassa vanhempien 960 Volvo jossa alla Nokian hakkapeliitta 7:t. Pintaa vielä ihan hyvin, mutta hitto oli liukkaat varsinkin jäällä. Tai sitten se 2.5 litraisen vaparin jäätävä alavääntö joka vaikutti :D. Tietty ero voi olla myös vetotavassa mutta se on toisen topicin aihe. En tiedä miltä vuodelta nuo Nokialaiset oli, mutta tänään isä aikoi käydä hakemassa uudet nastat alle.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3279 : 31.12.2018, 08:30:53 »
Hakka 7 voi olla jo likelle 10vuotias rengas, ainakin sen verta vanha malli on jo.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1694
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3280 : 31.12.2018, 08:47:12 »
Isäpuolen autossa on kuin uudet 0107 paistetut Hakkapeliitta 7:t. Olen motkottanut jo pitkään että vaihtaisi ne. Kommentoi vaan että kaikki nastat tallella ja hyvin pitää. Ei vanha pappa tahdo uskoa että ne on liukkaat kuin saippua  :(
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3281 : 31.12.2018, 09:50:12 »
Tulee mieleen, kun Appiukolta erehdyin ostamaan tuon meidän kakkosauton. Auto oli seitsämän vuotta vanha ja alkuperäiset renkaat (Toki ajettu, vain 31tkm). Talvirenkaat oli pirellit joissa yli 6mm pintaa ja kaikki nastat tallella. Mamma totes, että noillahan ajelee vielä pari talvea. Minä totesin, että nuo on kuusi talvea pyörineet alla ja niillä me ei ajeta metriäkään.

Mutta kyllä joku ne vielä osti pois
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3282 : 31.12.2018, 11:25:56 »
Aikahan se useimmiten talvirenkaista pidon vie eikä kuluma.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3283 : 31.12.2018, 12:37:39 »
Moni katsoo vaan urasyvyyttä ja juurikin sitä ett onko nastat tallella.

3mm on sakkoraja talvirenkaalla ja kyllä 5mm on jo aika romu. Jos miettii edes järjellä sitä kun on loskaa maassa vähänkin ei se 5mm enää paljoa pitoa tuo.

3vuotta aika maksimi mitä ite ajaisin.



Tänään katsoin kun uudehko S90 D4 lähti "uusien" conti wintercontact7 kanssa peilijäältä eikä kertaakaan edes sutassu.  S*

Eleetön liikkeelle lähtö kitkoilla.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3284 : 31.12.2018, 12:45:50 »
Tänään katsoin kun uudehko S90 D4 lähti "uusien" conti wintercontact7 kanssa peilijäältä eikä kertaakaan edes sutassu.  S*

Eleetön liikkeelle lähtö kitkoilla.

Automaatilla tasamaalla triviaalia, jos ei ole kiire minnekään.

 

Elekma  Autoracing