Kulkukoira  Proturbo

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882947 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3300 : 01.01.2019, 12:38:56 »
Harvemmin on seuraavia valoja kun pyritään taajamasta poispäin..
Kai sentään kiihdytyskisoissa joillakin kanssa kumppaneilla nastarenkaitakin on. Eikös se vajaa 1/5osa aja kitkoilla ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3301 : 01.01.2019, 13:24:00 »
Mielipiteet on, kuin persereikä. Meillä jokaisella on sellainen. Näin myös toimittajalla!

Pitäisiköhän itsekkin ruveta tänne rustaamaan, jokaista ajoreissua mitkä olen suorittanut nastoilla ilman minkäänlaisia ylimääräisiä ongelmia  ;D?

Kerropa tosiaan kun teet pidemmän matkan nastarenkailla ilman, että nastasi kuluttuvat tietä, kaivertavat uria ja heittävät paskaa ilmaan muiden harmiksi.

Poissa Egsise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3302 : 01.01.2019, 15:12:13 »
Ehkä meilläkin tiestö olisi eri kunnossa jos painoraja olisi se 40 tonnia mikä saksassakin, nyt ihmetellään miten ohuemmalla asvalttikerroksella rakennettu tie ei kestä 76 tonnin täysperävaunuja. Nastojahan niissä ei ole joten eiväthän ne voi kuluttaa tietä?

Eilen olin parissa valoissa etuvedolla ja edessä oli nissanikaskai, varmaan jokin halpamalli etuveto ja kitkoilla kun renkaat suti tyhjää.
Hyvin kyllä näki kun sillä keula veteli puolelta toiselle mutta eteenpäin se ei oikein päässyt, ehtihän meitä mennä peräti kolme niistä valoista..
Ei mulla kiire ollut ei siinä mitään, hymyilyttää vain nuo halpis wannabe citymaasturit.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3303 : 01.01.2019, 15:17:46 »
Huomaa kyllä, että ihmisen kytkimen käyttö valoissa on kyllä aivan täysin on/off tyylistä. Ihan sama mikä veto tai mitkä renkaat niin aina kykä suoraan ylös.  ;D
Mulla tällähetkellä joku 3 nastaa kahdessa pyörässä, kumit ihan loppu enkä silti jää paikalleen sutimaan ilman lukkoakaan jos ei ole pakko.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3304 : 01.01.2019, 15:38:42 »
Isosti vaikuttaa vetopitoon jousituksen toiminta. Nykyään kaikki autot on pintakovia, vetopito (ainakin etuvetoisissa) surkea. Ihan sama mitkä renkaat alla.

Tai niillä rallinastoilla jäällä toimii.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3305 : 01.01.2019, 16:12:12 »
Tai niillä rallinastoilla jäällä toimii.

Ne ei oo nastat!!

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3306 : 01.01.2019, 18:07:46 »
Kerropa tosiaan kun teet pidemmän matkan nastarenkailla ilman, että nastasi kuluttuvat tietä, kaivertavat uria ja heittävät paskaa ilmaan muiden harmiksi.

Kitkatko eivät heitä paskaa saati kerää lameleihin soraa/kiviä, eivät kuluta teitä tai tee uria?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3307 : 01.01.2019, 18:28:24 »
Kitkatko eivät heitä paskaa saati kerää lameleihin soraa/kiviä, eivät kuluta teitä tai tee uria?
:2funny: just näin  :2funny:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3308 : 01.01.2019, 19:06:19 »
Kitkatko eivät heitä paskaa saati kerää lameleihin soraa/kiviä, eivät kuluta teitä tai tee uria?
Polkupyörä-aikaan kaverin kanssa tehtiin havainto, että hyvin loskaa syrjäyttävä rengas ei "heitä" sitä paskaa juuri mihinkään vrt. vaikka slicksiin tai asfalttikumiin.

Lumella taas se pureva talvirengas heittelee lumenpaloja, slicksin sutiessa paikoillaan.

Ja koska tässä(kin) topicissa on julistettu suomen päätiet suolatuiksi ja tiedämme nastarenkaiden vesi/sohjo-ominaisuuksien olevan paremmat, eikös kitka ole tällöin ympäristön paskaajan valinta?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3309 : 01.01.2019, 19:08:25 »
eikös kitka ole tällöin ympäristön paskaajan valinta?

Sieltähän se tuli P>

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3310 : 01.01.2019, 19:55:18 »
Jos kaikki ajaisi kitkoilla, tiet olisivat pakkasella kiillottuneita peililuikkaiksi. Jonkin laitteen pitää kuluttaa lumi ja jää pois tien pinnalta, kun suola ei pure.

Ai niin, se laite onkin keksitty jo -70 luvulla - nimittäin nastarenkaat. Melko hyvä keksintö tänäänkin Etelä-Pohjanmaalla ja Pirkanmaalla vallinneessa kelissä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3311 : 01.01.2019, 20:01:10 »
Jos kaikki ajaisi kitkoilla, tiet olisivat pakkasella kiillottuneita peililuikkaiksi. Jonkin laitteen pitää kuluttaa lumi ja jää pois tien pinnalta, kun suola ei pure.

Ai niin, se laite onkin keksitty jo -70 luvulla - nimittäin nastarenkaat. Melko hyvä keksintö tänäänkin Etelä-Pohjanmaalla ja Pirkanmaalla vallinneessa kelissä.

Ei kaikki voi ajaa kitkoilla. Sillonhan kaikki olisivat kuolleet, nehän on hengenvaaralliset.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3312 : 01.01.2019, 20:03:32 »
Ei kaikki voi ajaa kitkoilla. Sillonhan kaikki olisivat kuolleet, nehän on hengenvaaralliset.
Kahvit meni rinnuksille, tuo on niin totta  :2funny:
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3313 : 01.01.2019, 20:07:21 »
Kahvit meni rinnuksille, tuo on niin totta  :2funny:
Ihan oikeesti! Autot lähtee itsestään valumaan tai lentelemään pitkin kävelyteitä, tai sitten autosta ulos astuva kuski lähtee kuuta kiertävälle radalle!

JA KAIKKI TÄSTÄ TOPICISTA LUETTUNA!!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3314 : 01.01.2019, 20:09:42 »
Ihan oikeesti! Autot lähtee itsestään valumaan tai lentelemään pitkin kävelyteitä, tai sitten autosta ulos astuva kuski lähtee kuuta kiertävälle radalle!

JA KAIKKI TÄSTÄ TOPICISTA LUETTUNA!!

Odota kun joku tulee kohta rengaskaupan kautta kotio ja pääsee kirjoittamaan testivoittajista. Loputhan on paskaa tietenkin (sitä mitä itsellä ei ole).  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing