RallyBaron  Samppasport

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882964 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #450 : 31.01.2014, 20:57:56 »
Jos ottaisi olemmat?

http://www.iltalehti.fi/autot/2014013117997268_au.shtml

Katos vaa..Bondillahan oli tommoset Aston Martinissa jo vuosia sitten..
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #451 : 31.01.2014, 21:08:21 »
Pitkästä aikaa taas kitkat alla ja takatuuppari. Hyvin pärjännyt, ainakin tänä talvena kun ei oikein kunnon liukkaita ole ollutkaan.
E61 535d, G20 6,2d, XC60

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #452 : 31.01.2014, 21:24:22 »
Katos vaa..Bondillahan oli tommoset Aston Martinissa jo vuosia sitten..

Niin olikin, kenen kuviolla ne renkaat oli? Tuskin Nokian tuoteasettelua.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2014, 22:39:04 kirjoittanut D5GT »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #453 : 31.01.2014, 22:02:33 »
Katos vaa..Bondillahan oli tommoset Aston Martinissa jo vuosia sitten..
Juu bondi kopio FLAG autossa ollut toimintoa vuosi kymmenien takaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #454 : 31.01.2014, 22:48:21 »
Tollaset renkaathan ois tosi mahtavat kun olosuhteiden mukaan voisi valita nastat/kitkat. Munakuskitopic ikävä kyllä täyttyisi heti "siellä taas joku Tero-Petteri ajoi nastat esillä vaikka oli kuiva asvaltti" -tyylisistä viesteistä.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #455 : 31.01.2014, 23:40:13 »
vai nappia painamalla ;D voihan se olla ,mikäpä siinä . ja mikähän nappi siellä on josta painetaan ? langallinen kaukosäädin  :2funny: kaikkia ne keksii !

Veikkaisin sähköä ja magnetismia... samaan tapaan kuin vaikkapa iskarit pehmenee ja jäykistyy napista.

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #456 : 31.01.2014, 23:51:20 »
Jos ottaisi olemmat?

http://www.iltalehti.fi/autot/2014013117997268_au.shtml
Nuoki rattaat pyörii suolamössössä ja liassa jotka parantaa keksinnön toimintavarmuutta  :)
Hattua nostan jos toimii oikiasti eikä nykymallin mukaan lyhytikäinen tuote.
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #457 : 01.02.2014, 00:00:29 »
Nuoki rattaat pyörii suolamössössä ja liassa jotka parantaa keksinnön toimintavarmuutta  :)
Hattua nostan jos toimii oikiasti eikä nykymallin mukaan lyhytikäinen tuote.
Ei kai sen tarvi montaa vuotta kestää? 30tkm niin alkaa olemaan nyky kumit aika loppu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #458 : 01.02.2014, 10:18:46 »
Mä hommasin nastarenkaat  ;)
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #459 : 01.02.2014, 11:17:27 »
Mä hommasin nastarenkaat  ;)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Vanhat kunnon piikkirenkaat  ;). Hyvät jäällä, mutta muuten häviää nastat aika vikkelästi.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #460 : 02.02.2014, 01:21:38 »
Ei kai sen tarvi montaa vuotta kestää? 30tkm niin alkaa olemaan nyky kumit aika loppu.
Jep, eihän nykykumitkaan ikuisia ole. Mietin vain että suola ja kura saa karkeampaakin mekaniikkaa lyhyessä ajassa toimintakelvottomaksi. Tai lauhalla kelillä lämpimäksi ajetut rattaat parkkiin yöksi ja yön aikana pakkanen kirii -30 tai -40 pahemmalle puolelle. Ei kireällä pakkasella tietenkään ole yhtä liukasta kuin 0 asteessa, mutta pelaako nastat silloinkin (tai sen jälkeen). No, tottapa osaavat kehittää semmoiset että toimii. Ei millään muotoa ollut tarkoitus dissata keksintöä etukäteen. Edelleen nostan hattua jos toimii, oikiasti hieno tuote jos pelaa kunnolla.  :hg:
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #461 : 08.02.2014, 08:01:15 »
Lähti biimerin alta nokian ärrät ku leppäkeihäs(uudet), kun nastarenkaisiin ollaan totuttu... No sitten ajattelin koittaa testimielessä, että kummat on paremmat, pinnatut nastarenkaat, vaiko parhaat kitkat mitä rahalla saa, VASTAUS: pinnatut nastarenkaat on mun valinta!!(nordman 3). Maalla kun Keski-Suomessa asutaan ja täällä on tiet oikeasti jäässä, niin ei puhettakaan että olisin antanut vaimon ajaa kitkoilla lapsi kyydissä, kun meinas iteltäkin lähteä lapasesta monta kertaa!! Vaimokin totesi, että nuo halvimmat mahdolliset nastarenkaat on paljon paremmat... Taas kerran perustuu omaan kokemukseen ja on oma mielipide, joten älkää välittäkö ;D
(ja autokin on tontitettu 525tds touring, ite ajelen ennemmin volvolla)
« Viimeksi muokattu: 08.02.2014, 08:03:32 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #462 : 08.02.2014, 12:25:20 »
Tässä on oiva esimerkki siitä että renkaat on valittu tiestön mukaan. Järkevää.
Ite kun ajelee lähes täysin isoilla teillä ja kylillä, on riittänyt kitka.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #463 : 08.02.2014, 13:19:37 »
Lähti biimerin alta nokian ärrät ku leppäkeihäs(uudet), kun nastarenkaisiin ollaan totuttu... No sitten ajattelin koittaa testimielessä, että kummat on paremmat, pinnatut nastarenkaat, vaiko parhaat kitkat mitä rahalla saa, VASTAUS: pinnatut nastarenkaat on mun valinta!!(nordman 3). Maalla kun Keski-Suomessa asutaan ja täällä on tiet oikeasti jäässä, niin ei puhettakaan että olisin antanut vaimon ajaa kitkoilla lapsi kyydissä, kun meinas iteltäkin lähteä lapasesta monta kertaa!! Vaimokin totesi, että nuo halvimmat mahdolliset nastarenkaat on paljon paremmat... Taas kerran perustuu omaan kokemukseen ja on oma mielipide, joten älkää välittäkö ;D
(ja autokin on tontitettu 525tds touring, ite ajelen ennemmin volvolla)

Pakko kysyä miksi vaihdoit uudet hyvät kitkarenkaat pinnattuihin nastarenkaisiin? Eikö olisi kannattanut panostaa hyviin nastarenkaisiin? Kumminkin noista kitkarenkaista varmaan ihan hyvän kompensaation sait myymällä?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #464 : 08.02.2014, 14:35:35 »
Ja viimeistään kahden vuoden päästä niiden nastojen pito on jäälläkin surkeampaa kuin samanikäisillä kitkoilla. Mutta ei se mitään, koska nastojen ropina turruttaa turvallisuudentunteeseen.

 

Autoracing  KL-varaosat