Proturbo  Autodiagnoosi

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #630 : 17.02.2014, 20:56:48 »
Noniin, kymmenen vuotta vanha testi ja kyse olikin käytetty kitka vs. uusi kesärengas.
Siitä kai kyse on ollut, että kitkat ajetaan "loppuun" kesällä ;)
Vai hankkiiko, joku jo suvikummien tilallekin uudet kitkat :o
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #631 : 17.02.2014, 21:22:31 »
Siitä kai kyse on ollut, että kitkat ajetaan "loppuun" kesällä ;)
Vai hankkiiko, joku jo suvikummien tilallekin uudet kitkat :o

Itse totesin, että kitka on hiljaisempi kuin kesärengas. En tarkoittanut, että uusi kesärengas vs. vanha kitkarengas, vaan yhtä paljon kuluneet.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #632 : 17.02.2014, 22:40:36 »
Siitä kai kyse on ollut, että kitkat ajetaan "loppuun" kesällä ;)
Vai hankkiiko, joku jo suvikummien tilallekin uudet kitkat :o
Tottakai, volvo-car ajaa kitkoilla kesälläkin kun ne ovat myös paljon paremmat kesärenkaina kuin oikeat kesärenkaat. Täysin samalla lailla kun ne ovat talvirenkaina paremmat kuin oikeat talvirenkaat. Vieläpä aukottomasti todistettuna.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #633 : 17.02.2014, 23:06:07 »
Tottakai, volvo-car ajaa kitkoilla kesälläkin kun ne ovat myös paljon paremmat kesärenkaina kuin oikeat kesärenkaat. Täysin samalla lailla kun ne ovat talvirenkaina paremmat kuin oikeat talvirenkaat. Vieläpä aukottomasti todistettuna.

Taas huomaa kun ei olla luettu mitä on kirjoitettu tai sitten sitä on vaan vaikeaa ymmärtää...

Olen sanonut että vasta kovettuneet/vanhemmat kitkat ovat hyvät kesäkumit, en että myös uudet, vaan uusista sanoin nimenomaan ettei niillä kannata ajaa kun kuluvat nopeammin juuri pehmeytensä vuoksi, eli en itsekään ajaisi tuoreilla kitkoilla kesällä.

Jos puhutaan oikeista talvirenkaista, niin silloin puhutaan nimenomaan kitkoista. Perusteluksi riittää se että koko talvena ei taida olla kun muutama peilijää keli missä joku saattaa oikeesti tarvita nastoja ja nyt ei puhuta korvien välin tarpeesta, vaan siitä mitä todellisuudessa keliolot vaatii. Toisaalta pääosin keli on sellainen jossa kaikki autoilijat voisivat ajaa nimenomaan kitkoilla, eli mitkäs renkaat ne onkaan ne oikeat talvirenkaat, ne millä ajetaan pääosin renkaille väärissä keliolosuhteissa vai ne missä ajetaan pääosin renkaille oikeissa keliolosuhteissa?

Minä ymmärtäisin nastoilla ajavia paljon enemmän jos teitä ei suolattaisi niin kun niitä suolataan, eli normaalista talvikelistä yritetään keinotekoisesti tehdä kesäkeliä ja silti pitää ajaa nastoilla, mikä logiikka tässä on?
« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 23:08:34 kirjoittanut Volvo-car »

The moose

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #634 : 17.02.2014, 23:49:08 »
Taas huomaa kun ei olla luettu mitä on kirjoitettu tai sitten sitä on vaan vaikeaa ymmärtää...

Olen sanonut että vasta kovettuneet/vanhemmat kitkat ovat hyvät kesäkumit, en että myös uudet, vaan uusista sanoin nimenomaan ettei niillä kannata ajaa kun kuluvat nopeammin juuri pehmeytensä vuoksi, eli en itsekään ajaisi tuoreilla kitkoilla kesällä.

Jos puhutaan oikeista talvirenkaista, niin silloin puhutaan nimenomaan kitkoista. Perusteluksi riittää se että koko talvena ei taida olla kun muutama peilijää keli missä joku saattaa oikeesti tarvita nastoja ja nyt ei puhuta korvien välin tarpeesta, vaan siitä mitä todellisuudessa keliolot vaatii. Toisaalta pääosin keli on sellainen jossa kaikki autoilijat voisivat ajaa nimenomaan kitkoilla, eli mitkäs renkaat ne onkaan ne oikeat talvirenkaat, ne millä ajetaan pääosin renkaille väärissä keliolosuhteissa vai ne missä ajetaan pääosin renkaille oikeissa keliolosuhteissa?

Minä ymmärtäisin nastoilla ajavia paljon enemmän jos teitä ei suolattaisi niin kun niitä suolataan, eli normaalista talvikelistä yritetään keinotekoisesti tehdä kesäkeliä ja silti pitää ajaa nastoilla, mikä logiikka tässä on?

täysin samaa mieltä.

lisättäköön kokemuksia

faijan autolla joskus silloin kun kitkarengas oli kuumintahottia ja useampi meistä leikki vielä pikkuautoilla, saksantuliasina kitkarengasta tuotiin markkinoille konttikaupalla, eräs liike hämeenperällä.. no sieltä kitkat alle ja järjettömät kehut päälle. pitoa oli kyllä lumella ja rouhitulla jäällä mutta peilijäällä auto yleensä ojassa, riippumatta kuljettajasta.

omalla autolla kuluneilla kitkoilla 2 kesää ajaneena (nokia hakka Q)auton kulutukseen ei mitään eroa vs kesärengas, ainoastaan pito juuri kastuneella asvaltilla erilainen tai melkei olematon. eli tarkkana sai olla. niin ja hiljaisemmat mitä kovaksi kulunut edellinen kesärengas. ja pito edellisenä talvena parempi mitä hakkapeliitta mikälie numero. ehkäpä tuo kehitys on mennyt kymmenessä + vuodessa hieman eteenpäin.

sit vielä loppukaneetiksi sellanen et ihme et ylipäätään kitkoja kukaan viitsii valmistaa kun ne on kuulemma niin paskoja, mutta silti ne tuntuu kelpaavan jopa ammattiautoilijalle joka ajaa vuodessa sen 100 ooo ++ km, riippumatta siitä mitä täällä joku kirjoittaa jolla kokemusta on vaan omasta navasta.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #635 : 18.02.2014, 00:16:01 »
Kitkat oli vanhassa autossa ja ekana kesänä venytin renkaiden vaihtoa ihan vaan kokeillakseni ominaisuuksia. Kyllähän niillä pärjäs, mutta kiihdytyksissä varsinkin märällä tiellä luiston esto vilkutti koko ajan ja mutkapätkiä ajaessa sivuttaispidon lähtö oli aika äkkinäistä.
Kyseessä oli siis vielä hyvällä pinnalla oleva rengas joka toimi lumella todella hyvin.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #636 : 18.02.2014, 00:17:58 »
Taas huomaa kun ei olla luettu mitä on kirjoitettu tai sitten sitä on vaan vaikeaa ymmärtää...
Trolleja on vaikea ymmärtää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #637 : 18.02.2014, 00:28:39 »
Trolleja on vaikea ymmärtää.
Perusteleppas että minäkin ymmärrän?

Jos toisen kokemuksilla kitkat on hänelle oikea vaihtoehto, niin mikä ahdistaa?

Samoin voisit perustella miksi kitkarengas ei ole talvirengas.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #638 : 18.02.2014, 00:48:00 »
Perusteleppas että minäkin ymmärrän?

Jos toisen kokemuksilla kitkat on hänelle oikea vaihtoehto, niin mikä ahdistaa?

Samoin voisit perustella miksi kitkarengas ei ole talvirengas.
No nettitrollaaminen nyt vaan ei johda mihinkään järkevään toimintaan, enkä jaksa kyseistä toimintaa ymmärtää.

Kitkathan ovat parhaat, ei kai tämmösessä keskustelussa voi ahdistaa tommonen tosiasia joka on vieläpä aukottomalla persdynolla todistettu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #639 : 18.02.2014, 00:49:31 »
Tuo nyt ei avannut minulle yhtään mitään. Miksi kitkarengas ei ole talvirengas?

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #640 : 18.02.2014, 00:53:53 »
Luulen tietäväni mikä joitakin nastoilla ajavia ahdistaa, sitä ei vaan saa kovin helposti heitä itseään sanomaan. Kaikki johtuu kokemattomuudesta ja pelkuruudesta vastustaa yleistä näkemystä, sitä vaan luullaan että nastat on ne ainoat oikeat ja todellisuudesta ei ole mitään hajua. Näinhän esim. monet lehtinikkarit koko ajan yrittää ihmisiä aivopestä ja yllättävän hyvin se uppoaa kansaan. Jos jokainen kitkoja arvosteleva joskus joutuisi kunnolla kokemaan mitä ne kitkat oikeesti on, voisi tulla aika hiljaista kun huomataan ettei olla ymmärretty noiden kumien päälle yhtään mitään, vaan on menty vaan valtavirran mukana kun tahdottomat kananpojat.

Kyseessä ei myöskään ole mikään trollaaminen, vaan omien kokemuksien kertominen ja toivo siitä että joku muukin uskaltaa huomata saman kun itse on huomannut hyväksi. Miksi mitään pitää todistaa millään persdynolla tai millään muullakaan, tässä puhutaan omista kokemuksista, vai onko niin että se jo ahdistaa jos joku uskaltaa olla eri mieltä asioista kun mitä valtavirran mukana menijät ovat?

Mistä se muuten kertoo kun olen ajanut tosi paljon kitkoilla ja KOSKAAN en ole ollut niiden kanssa millään tavalla ongelmissa, oli keli mikä tahansa? Ja tämä on totuus, uskoi sitä tai ei, ihan sama.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 00:56:30 kirjoittanut Volvo-car »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #641 : 18.02.2014, 00:59:29 »
Miksi kitkarengas ei ole talvirengas?
Koska siitä irtoaa niin hienoa tekstiä kaikilta keneen kalikka kalahtaa. Nää fanaattisuudet on vaan niin hienoa luettavaa.

Edit:[spoiler] Perusteluja (tarkemmin jotakin muuta kun MuTua) vailla olin ekassa kommentissa, mikäli se ei suoraan auennut. [/spoiler]
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 01:02:44 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #642 : 18.02.2014, 01:08:59 »
Koska siitä irtoaa niin hienoa tekstiä kaikilta keneen kalikka kalahtaa. Nää fanaattisuudet on vaan niin hienoa luettavaa.

Huomaatko kuinka fanaattisia vastustajia juuri nastamiehet ovat ja kuinka se kalikka kolisee siellä päin koko ajan, niin kuin nytkin?  :pomo:
Hehän tässä suurinta melua pitävät oikeita talvirenkaita kohtaan josta eivät mitään ymmärrä kun ei ole RIITTÄVÄÄ OMAA kokemusta asiasta. Tässä on sellainenkin piirre olemassa, kitkamiehet tietää mitä nastakumit on kun ovat joskus niitä joutuneet käyttämään ja sen takia pystyvät vertaamaan todellisuutta ihan eri tavalla kun nastamiehet jolla ei ole kun uskoteltu "tieto" kitkojen hyvyydestä. Siksi rohkaisen jokaista kokematonta nastafanaatikkoa kokeilemaan itse kumpi on parempi ja tulee vasta sitten kun on kokemusta, puhumaan mitään eri renkaiden hyvyydestä tai huonoudesta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #643 : 18.02.2014, 01:13:07 »
Huomaatko kuinka fanaattisia vastustajia juuri nastamiehet ovat ja kuinka se kalikka kolisee siellä päin koko ajan, niin kuin nytkin?  :pomo:
Eio kolissu muutako yhen auton kylki viime aikoina, nyt kun kerran kysyit. Mutta kiitos rohkaisusta. Ainiin, testini perusteella harkitsen kitkoja, jos se oloa lohduttaa.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 01:14:58 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #644 : 18.02.2014, 01:18:29 »
Koska siitä irtoaa niin hienoa tekstiä kaikilta keneen kalikka kalahtaa. Nää fanaattisuudet on vaan niin hienoa luettavaa.
Tuo taas ei mitenkään liity renkaan talviominaisuuksiin. Enemmän siihen trollaamiseen... :facepalm:

 

Futurez  Kulkukoira