Samppasport  Futurez

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882925 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #915 : 27.10.2014, 12:13:56 »
Näissä kitka-nasta väännöissä voisi kummankin rengastyypin äänekkäimmät puolestapuhujat ilmoittaa, tuleeko kilometrejä 70tkm vuodessa vaiko 20tkm, onko oma talo esimerkiksi 10km hiekkatien päässä, jota aurataan omalla kalustolla, vai asutaanko keskusta-alueella, voiko auton halutessaan jättää kotiin, vai tarvitseeko ajaa säässä kuin säässä vuoden- ja kellonajasta riippumatta jne...

Siinä on nimittäin hienoinen ero, jos ajaa sen 70tkm vuoteen, asuu alueella, missä ajetaan paljon hiekkateillä ja joutuu reissaamaan ympäri suomea säässä kuin säässä, päivällä ja yöllä, verrattuna siihen että ajelee jotain 10-20km työmatka-ajoa kaupunkialueella, käyden välillä mökillä...  ::)

Ne hirvet ja muut kun ei tuolla metsätaipaleilla paljoa kysele, milloin tulevat eteen. Siinä ei autoilijalle etua tuo kuin helvetin hyvät valot ja renkaat, muulla et voi vaikuttaa.

Itsellä on kokemusta kummastakin ja valitsen renkaat käytön, enkä minkään fanaattisen uskomuksen mukaan.

Tämä on ihan hyvä pointti.

Keskimäärin suomalainen ajaa sen 18 000km vuodessa, joten "enemmistö" on tuolla sinun haarukkasi alapäässä ja ilmeisesti äänekkäämpi vähemmistö tuolla haarukan yläpäässä :)

Olisi ihan hyvä, jos vaihtoehtojen ja ajojen niin salliessa, valittaisiin rengas sen mukaan mikä riittää, eikä sen mukaan mitä "äänekkäin enemmistö" laulaa essonbaareissa. Kuten näemme, ulkona on heinäkuiset kelit, nastat raapii asvalttia, uraa syntyy, partikkelia lentää ilmaan ja määrärahat pienenevät tien ylläpitoon. Tämä on kestämätön yhtälö minusta ja siksi asioista pitää voida keskustella rationaalisesti.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #916 : 27.10.2014, 15:42:21 »
Kun olet autokuski niin olet varmaan käynyt ennakoivan ajon kurssin (pakollinen 5v välein) joka vaaditaan ammattiajopätevyyden saamiseksi tai sen ylläpitämiseksi.
Noup! Ymmärsit väärin, vanhalla autokuskilla tarkoitin että en ole enää. Ja kursseja en ole joutunut käymään kuin kerran ADR kurssin. Ja enkä todellakaan enää käy. Oon ollu sen verran viisas että ymmärtäny lopettaa moisen ammatin ajoissa.

massa ei PERIAATTEESSA vaikuta hidastuvuuteen mitään
mutta valitettavasti ne ei täysin aina niin ole ja siksi rekkojen jarrutusmatka on hieman pidempi kun henkilöautojen
Periaatteessahan, jos oikein olis, niin raskaampihan pysähtyisi nopeemmin kuin kevyt, PERIAATTEESSA. Koska jarrut omat suuremmat ja renkaat leveemmät ja niitä on enemmän.  :pomo:
Se periaatteesta. Tosiasiahan on se että massa vaikuttaa kuitenkin, tavalla tai toisella. En selitä!

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #917 : 27.10.2014, 16:01:31 »
Olen ihmetellyt tätä nastarenkaan huojakasta ajo-käytöstä ja päätinkin ottaa härkää sarvista, eli selvitin asiaa...soitin renkaan maahantuojalle ja pariin rengasliikkeeseen (toinen se mistä ostin kumit) ja kävi erittäin selvästi ilmi että KAIKKI nyky nastarenkaat on vaan huojakkaita ajaa, siis etenkin uutena ja sille ei voi mitään. Niiden ajotuntuma ja suuntavakaus hieman paranee kun niillä on ajettu 2000 km, mutta ne ei koskaan pääse kitkan ajovakauden tasolle kun alla on ne piikit ja muutenkin renkaat ovat erilaiset, ihan niin kun itse sen koin ja kuulemma JOKA vuosi käytetyistä nastarenkaista pitäisi ajaa se vulkanointi pois, eli hakea siihen sen tarjoama pito takaisin joka siitä katoaa iän ja ajon myötä, eli ymmärsin että nastarenkaasta pitää "rouhia" pinta pois että taas pitää sen kun pitää. Tämä sama ilmiö on kuulemma kitkoillakin, mutta paljon vähempänä. Kitkarengas on siis ominaisuuksiltaan paljon tasaisempi ja näin se ei huonone yhtä paljon kuluessaan kun nastarengas. Käytännössä on siis niin että uutena suht samat ominausuudet omaavat nasta ja kitkarenkaat muuttuvat käytettynä niin että kitkarengas on parempi kun vastaavan ikäinen nasta.

Soitin siis maahantuojalle joka on ollut mukana seuraamassa rengastestejä kun niitä tehdään tuolla pohjoisessa ja sain paljon hyvää lisätietoa kitkoista ja nastoista, mutta en ala kuitenkaan kaikkea tässä kertomaan jotten tahallaan ärsytä lisää nastarenkailla ajavia, oli se niin selkeää sanaa että...
Selkeä viesti oli kuitenkin ammattimiehen näkökulmasta että nykyajan POHJOISIIN oloihin tehty kitkarengas ei häviä nastalle millään muulla alueella kun jos kirkkaan jään päällä on sulaa vettä, niin ainoastaan tässä kohdassa nasta pitää hieman paremmin kun kitka. Kaikissa muissa olosuhteissa kitka on vähintään yhtä hyvä tai parempi. Olihan se mukavaa kuulla ettei ne omat kokemukset olekaan ihan tuulesta temmattua mutua.  :)
Lisäksi noissa testeissä on kuulemma yksi hyvin suuri epäkohta, nimittäin se kun renkaista annetaan loppulausunto/-arvionti vasta sitten kun testaajilla on jo tiedossaan kaikki muutkin tulokset, niin ne vääjäämättä vaikuttavat annettuun arvioon niin ettei se ole täysin puolueeton, kun että jos se tehtäisiin toisin päin, eli niin että testaajien pitäisi arvioida rengasta ennen kun kaikki tulokset on selvillä niin loppuarviot/-tuntumat renkaista olisivat toisenlaiset monen renkaan kohdalla kun takaraivossa ei ole mitään mitattua tietoa sitä arviointia muokkaamassa.  :-\  Ja noista mitatuista arvoistakin voi saada monenlaiset loppupisteet, riippuen mitä niistä milloinkin painotetaan. Loppuarvostelukin kuitenkin vaikuttaa monen mieleen kun testejä luetaan.

Minulle tuli vaikutelma että yleiseen tietoon on ihan pakko varmuuden vuoksi antaa nastamyönteinen tulos/lausunto jostain kumman syystä, ilmeisesti asia on liian arkaluontoinen jotta koko totuuden voi julkisesti kertoa, en tiedä, eli se oikea pelkästään renkaan ominaisuudet esiin tuova todellisuus voisi olla jotain muuta jos noita testejä ei pitäisi arvioida kaikki kuskit huomioon ottaen. Kysyin myös että miltä vaikuttaa testien muu rehellisyys, niin ovat kuulemma suht rehellisiä kun kuskit/testaajat eivät alkuun itsekään tiedä millä renkaalla milloinkin ajavat ja sen takia voitelu ei niihin vaikuta, mutta käsittääkseni niin kauan kun ihminen on mukana noita arvioita antamassa, jonkin merkin lasit tai voitelu vaikuttaa jollain tasolla annettuun arvioon ja jopa radalla tehtyyn ajosuoritukseenkin. Arvaan että joku taas pillastuu tästä, mutta tämä on minun mielipiteeni, eli älä ota sitä niin vakavasti.  :nohnoh

Pääasia kuitenkin on että aukottomasti selvisi et nasta on vaan huonompi ajaa kun kitka ja nastankin ajotuntumaan voi tottua.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 16:08:45 kirjoittanut Volvo-car »

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #918 : 27.10.2014, 16:10:35 »
Rengasliikkeet ja maahantuoja joita ei ole nimeltä mainittu on yhtä uskottavia kuin jumala ja joulupukki.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #919 : 27.10.2014, 16:19:30 »
Ja kummalla tahansa ajaakin, kannattaa muistaa huonossa kelissä:

neljännes pois nopeudesta puolittaa jarrutusmatkan.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #920 : 27.10.2014, 16:25:58 »
Olen ihmetellyt tätä nastarenkaan huojakasta ajo-käytöstä ja päätinkin ottaa härkää sarvista, eli selvitin asiaa...soitin renkaan maahantuojalle ja pariin rengasliikkeeseen (toinen se mistä ostin kumit) ja kävi erittäin selvästi ilmi että KAIKKI nyky nastarenkaat on vaan huojakkaita ajaa, siis etenkin uutena ja sille ei voi mitään. Niiden ajotuntuma ja suuntavakaus hieman paranee kun niillä on ajettu 2000 km, mutta ne ei koskaan pääse kitkan ajovakauden tasolle kun alla on ne piikit ja muutenkin renkaat ovat erilaiset, ihan niin kun itse sen koin ja kuulemma JOKA vuosi käytetyistä nastarenkaista pitäisi ajaa se vulkanointi pois, eli hakea siihen sen tarjoama pito takaisin joka siitä katoaa iän ja ajon myötä, eli ymmärsin että nastarenkaasta pitää "rouhia" pinta pois että taas pitää sen kun pitää. Tämä sama ilmiö on kuulemma kitkoillakin, mutta paljon vähempänä. Kitkarengas on siis ominaisuuksiltaan paljon tasaisempi ja näin se ei huonone yhtä paljon kuluessaan kun nastarengas. Käytännössä on siis niin että uutena suht samat ominausuudet omaavat nasta ja kitkarenkaat muuttuvat käytettynä niin että kitkarengas on parempi kun vastaavan ikäinen nasta.

Soitin siis maahantuojalle joka on ollut mukana seuraamassa rengastestejä kun niitä tehdään tuolla pohjoisessa ja sain paljon hyvää lisätietoa kitkoista ja nastoista, mutta en ala kuitenkaan kaikkea tässä kertomaan jotten tahallaan ärsytä lisää nastarenkailla ajavia, oli se niin selkeää sanaa että...
Selkeä viesti oli kuitenkin ammattimiehen näkökulmasta että nykyajan POHJOISIIN oloihin tehty kitkarengas ei häviä nastalle millään muulla alueella kun jos kirkkaan jään päällä on sulaa vettä, niin ainoastaan tässä kohdassa nasta pitää hieman paremmin kun kitka. Kaikissa muissa olosuhteissa kitka on vähintään yhtä hyvä tai parempi. Olihan se mukavaa kuulla ettei ne omat kokemukset olekaan ihan tuulesta temmattua mutua.  :)
Lisäksi noissa testeissä on kuulemma yksi hyvin suuri epäkohta, nimittäin se kun renkaista annetaan loppulausunto/-arvionti vasta sitten kun testaajilla on jo tiedossaan kaikki muutkin tulokset, niin ne vääjäämättä vaikuttavat annettuun arvioon niin ettei se ole täysin puolueeton, kun että jos se tehtäisiin toisin päin, eli niin että testaajien pitäisi arvioida rengasta ennen kun kaikki tulokset on selvillä niin loppuarviot/-tuntumat renkaista olisivat toisenlaiset monen renkaan kohdalla kun takaraivossa ei ole mitään mitattua tietoa sitä arviointia muokkaamassa.  :-\  Ja noista mitatuista arvoistakin voi saada monenlaiset loppupisteet, riippuen mitä niistä milloinkin painotetaan. Loppuarvostelukin kuitenkin vaikuttaa monen mieleen kun testejä luetaan.

Minulle tuli vaikutelma että yleiseen tietoon on ihan pakko varmuuden vuoksi antaa nastamyönteinen tulos/lausunto jostain kumman syystä, ilmeisesti asia on liian arkaluontoinen jotta koko totuuden voi julkisesti kertoa, en tiedä, eli se oikea pelkästään renkaan ominaisuudet esiin tuova todellisuus voisi olla jotain muuta jos noita testejä ei pitäisi arvioida kaikki kuskit huomioon ottaen. Kysyin myös että miltä vaikuttaa testien muu rehellisyys, niin ovat kuulemma suht rehellisiä kun kuskit/testaajat eivät alkuun itsekään tiedä millä renkaalla milloinkin ajavat ja sen takia voitelu ei niihin vaikuta, mutta käsittääkseni niin kauan kun ihminen on mukana noita arvioita antamassa, jonkin merkin lasit tai voitelu vaikuttaa jollain tasolla annettuun arvioon ja jopa radalla tehtyyn ajosuoritukseenkin. Arvaan että joku taas pillastuu tästä, mutta tämä on minun mielipiteeni, eli älä ota sitä niin vakavasti.  :nohnoh

Pääasia kuitenkin on että aukottomasti selvisi et nasta on vaan huonompi ajaa kun kitka ja nastankin ajotuntumaan voi tottua.
Kymmenien tuhansien kilometrien ja eri merkkisten nastarenkaiden kokemuksella voin sanoa ettei nastat ole huojakkaita ajaa kun alla on järkevä autoon sopiva koko ja oikeat ilman paineet(ei siis ne mitkä on siinä ohjekirjassa.) Myöskin auton pitää olla kunnossa. (Erittäin tarkka tuo II korinen tästä).

Saat varmasti haluamasi vastauksen kun soittelet tarpeeksi eri tahoille jotka haluavat myydä sinulle renkaita.

Minne katosi nyt se ainoa oikea kanta asiaan eli omat kokemuksesi jota olet mainostanut täällä joilla  kumotaan muiden ja autolehtien tulokset, kun tuollalailla pitää lähteä hakemaan ammattimiehen/asiantuntijan lausuntoa.  ;)
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 16:28:51 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #921 : 27.10.2014, 16:31:42 »
Rengasliikkeet ja maahantuoja joita ei ole nimeltä mainittu on yhtä uskottavia kuin jumala ja joulupukki.

Niin ja vaikka olisi nimeltä mainittu, ei se mitään muuta...jos ihmisellä on vahva usko, niin se on sitä vaikka mitä joku muu sanoisi.  :pomo:

Kymmenien tuhansien kilometrien ja eri merkkisten nastarenkaiden kokemuksella voin sanoa ettei nastat ole huojakkaita ajaa kun alla on järkevä autoon sopiva koko ja oikeat ilman paineet(ei siis ne mitkä on siinä ohjekirjassa.) Myöskin auton pitää olla kunnossa. (Erittäin tarkka tuo II korinen tästä).

Saat varmasti haluamasi vastauksen kun soittelet tarpeeksi eri tahoille jotka haluavat myydä sinulle renkaita.

Minne katosi nyt se sinun ainoa oikea omat kokemuksesi jota olet mainostanut täällä joka kumoaa muiden ja autolehtien tulokset, kun tuollalailla pitää lähteä hakemaan ammattimiehen/asiantuntijan lausuntoa.  ;)

Auto on kunnossa ja myös rengaspaineet väh. 0,3 baria korkeammat kun suositus ja rengaskoko on kyseisen auton vakiokoko. Ko. auto ei siis ole Volvo.

Soitin muutamaan paikkaan jotta edes joku olisi puhunut toisin, mutta kaikki tuntuu olevan niin yksimielisiä tässä asiassa että oikein ihmetyttää. Ainoat jotka eivät ole yksimielisiä, ovat tavan tallaajat joilla ei ole omaa kokemusta siitä mistä puhuu, kuten useat jotka tännekin kirjoittelevat.

Edelleen perustan oman näkemykseni pelkästään kokemukseen, se oli maahantuoja joka alkoi puhumaan noista testeistä joita minä parhaan kykyni mukaan yritin kritisoida...ajattelin vaan kertoa siitäkin tänne kun joku niitä kuitenkin arvostaa. Sanotaan tähän vielä sen verran että kaikkea ei voi kertoa mitä kuulin, se olis monelle jo liikaa...

Nastat eivät ole mielestäsi huojakkaat ajaa kun olet niiden ajotuntumaan jo tottunut tai et ole kokenut vakaampaa kyytiä, syy on siinä.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 16:39:37 kirjoittanut Volvo-car »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #922 : 27.10.2014, 16:37:53 »
Edelleen perustan oman näkemykseni pelkästään kokemukseen, se oli maahantuoja joka alkoi puhumaan noista testeistä joita minä parhaan kykyni mukaan yritin kritisoida...ajattelin vaan kertoa siitäkin kun joku niitä kuitenkin arvostaa. Sanotaan tähän vielä sen verran että kaikkea ei voi kertoa mitä kuulin, se olis monelle jo liikaa...
Eli sinun muutaman sadan kilometrin kokemus salaisen maahantuojan merkittömillä renkailla ja epämääräisellä autolla todistaa että nasta rengas on suorastaan vaarallinen rengas. No onneksi tähän yhtälöön on helposti vastaus löydettävissä kun se on selvästi penkin ja ratin välissä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #923 : 27.10.2014, 16:42:03 »
Eli sinun muutaman sadan kilometrin kokemus salaisen maahantuojan merkittömillä renkailla ja epämääräisellä autolla todistaa että nasta rengas on suorastaan vaarallinen rengas. No onneksi tähän yhtälöön on helposti vastaus löydettävissä kun se on selvästi penkin ja ratin välissä.

Minä en yritä todistaa mitään, usko tai älä, mutta totuus voi joskus tehdä kipeää... ;D Kyseleppä ihan ite mitä rengasliikkeissä ollaan mieltä nastan ja kitkan ajotuntuman eroista.
Lukaskaapa ihan ajatuksella tuo yllä kirjoittamani uudelleen, siitä voi avoimella mielellä luettuna avautua jotain ajateltavaakin.
Syy löytyy aina ratin ja penkin välistä, tapahtui liikenteessä mitä tahansa.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 16:44:34 kirjoittanut Volvo-car »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #924 : 27.10.2014, 16:44:28 »
Soitin muutamaan paikkaan jotta edes joku olisi puhunut toisin, mutta kaikki tuntuu olevan niin yksimielisiä tässä asiassa että oikein ihmetyttää. Ainoat jotka eivät ole yksimielisiä, ovat tavan tallaajat joilla ei ole omaa kokemusta siitä mistä puhuu, kuten useat jotka tännekin kirjoittelevat.
Juuri tälläiset soittelijat korpeaa suurestin, kun maksavat asiakkaat yrittävät soittaa liikkeeseen, mutta koko ajan piippaa varattua >:(
Jos seuraa haluaa, niin eikö näitä 0800 alkuisia numeroitakin vielä ole tarjolla ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #925 : 27.10.2014, 16:46:42 »
Huomaatteko kuinka pinnassa on nastamiehe hermo... :2funny: :2funny: :2funny:  toisaalta en kyllä yhtään ihmettele, minullakin se on todella koetuksella silloin kun nastoilla joudun ajamaan.

Ok, hei jatketaan ihan asiallisesti ettei tule kinaa...ja jos omaa kokemusta ei löydy jatketaan tietoa hakevalla linjalla, vain niin asiat selviää.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 16:49:08 kirjoittanut Volvo-car »

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #926 : 27.10.2014, 16:47:33 »
Minä en yritä todistaa mitään, usko tai älä, mutta totuus voi joskus tehdä kipeää... ;D Kyseleppä ihan ite mitä rengasliikkeissä ollaan mieltä nastan ja kitkan ajotuntuman eroista.
Lukaskaapa ihan ajatuksella tuo yllä kirjoittamani uudelleen, siitä voi avoimella mielellä luettuna avautua jotain ajateltavaakin.

Miksi kysyä, kun oma persdyno sanoo, että alla olevat kitkat (nokian r2 235/45-18 ) on ihan surkeat ajaa nyt kesäkelillä.

Rumba rengaspaineiden kohdilleen etsiminen aloitettava.
Nyt kyllä vaihtuu kesärenkaat takaisin, niin kauan kuin oikea talvi tulee.

Eihän noilla aja erkkikään !!!
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #927 : 27.10.2014, 16:49:22 »
Minä en yritä todistaa mitään, usko tai älä, mutta totuus voi joskus tehdä kipeää... ;D Kyseleppä ihan ite mitä rengasliikkeissä ollaan mieltä nastan ja kitkan ajotuntuman eroista.
Lukaskaapa ihan ajatuksella tuo yllä kirjoittamani uudelleen, siitä voi avoimella mielellä luettuna avautua jotain ajateltavaakin.
Miksi kyselisin rengasliikkeistä kun osaan itsekkin tehdä arvion asiasta? Olen monet kerrat langennut rengasliikkeiden myyjien suosituksiin. Ne on kuin ne ravintolan keittiömestarin suositukset joihin ei kannata langeta..
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #928 : 27.10.2014, 16:52:15 »
Miksi kysyä, kun oma persdyno sanoo, että alla olevat kitkat (nokian r2 235/45-18 ) on ihan surkeat ajaa nyt kesäkelillä.

Rumba rengaspaineiden kohdilleen etsiminen aloitettava.
Nyt kyllä vaihtuu kesärenkaat takaisin, niin kauan kuin oikea talvi tulee.

Eihän noilla aja erkkikään !!!

Mulla on muuten ihan sama aatos, eli noi nastat vaihtuu Contin vanhoihin kitkoihin jos auto ei vaihdu lähiaikoina. Onneksi on toinen auto (Volvo) jolla voi ajaa edelleen niillä parhailla renkailla mitä markkinoilla on saatavilla, eli kitkoilla.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 16:54:05 kirjoittanut Volvo-car »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #929 : 27.10.2014, 16:53:54 »
Huomaatteko kuinka pinnassa on nastamiehe hermo... :2funny: :2funny: :2funny:  toisaalta en kyllä yhtään ihmettele, minullakin se on todella koetuksella silloin kun nastoilla joudun ajamaan.

Ok, hei jatketaan ihan asiallisesti ettei tule kinaa...ja jos omaa kokemusta ei löydy jatketaan tietoa hakevalla linjalla, vain niin asiat selviää.
En ole huomannut kuin erään kitka fanaatikon hokevan matraansa ja sivusta toiseen ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Autoracing  KL-varaosat