Proturbo  Autodiagnoosi

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882953 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #960 : 27.10.2014, 20:20:17 »
Eikös ne CONTIT ole ne parhaimmat renkaat...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10099.msg224701#msg224701

Sä osaat vain vinoilla ja et pysy aiheessa, eikös olisi paljon fiksumpaa kun asiat keskustelee ja ei mennä henkilökohtaisuuksiin? Olenko minä vinoillut sinulle?
Kyseessä ei ole Contit vaikka ne tekeekin parhaimpia renkaita. En voi sanoa mitä merkkiä ne on, koska alussa niin sanoin ja en ole tavannut syödä sanojani, siksi jääköön edelleen kertomatta. Renkaiden merkillä ei tässä topicissa ole mitään merkitystä kun tässä käsitellään kaikkia merkkejä samalla viivalla ja olen SATA VARMA että vaikka kertoisin merkin, asenne täällä ei VARMASTI muutu mihinkään, olen huomannut että siihen ei vaan rahkeet riitä. Sitten keskitään uusia vinoilun aiheita, jos ei renkaista niin jostain muusta...jos yhtäkkiä alkaisin puolustamaan nastoja, olisin hyvä jätkä ja kaikki merkit olisivat ylivetoja ja sikaturvallisia talvirenkaita ja kukaan ei urputtaisi mitään, mutta kun en voi nastoja kehua, niin silloin mennään henkilökohtaisuuksiin kun aihe on niin arka joillekin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #961 : 27.10.2014, 20:22:48 »
Sä osaat vain vinoilla ja et pysy aiheessa, eikös olisi paljon fiksumpaa kun asiat keskustelee ja ei mennä henkilökohtaisuuksiin? Olenko minä vinoillut sinulle?
Kyseessä ei ole Contit vaikka ne tekeekin parhaimpia renkaita. En voi sanoa mitä merkkiä ne on, koska alussa niin sanoin ja en ole tavannut syödä sanojani, siksi jääköön edelleen kertomatta. Renkaiden merkillä ei tässä topicissa ole mitään merkitystä kun tässä käsitellään kaikkia merkkejä samalla viivalla ja olen SATA VARMA että vaikka kertoisin merkin, asenne täällä ei VARMASTI muutu mihinkään, olen huomannut että siihen ei vaan rahkeet riitä. Sitten keskitään uusia vinoilun aiheita, jos ei renkaista niin jostain muusta...jos yhtäkkiä alkaisin puolustamaan nastoja, olisin hyvä jätkä ja kaikki merkit olisivat ylivetoja ja sikaturvallisia talvirenkaita ja kukaan ei urputtaisi mitään, mutta kun en voi nastoja kehua, niin silloin mennään henkilökohtaisuuksiin kun aihe on niin arka joillekin.
Vinoillut?
Olen lainannut vain sanomisiasi! Jos koet sen vinoiluksi, niin kannattaa varmaan katsoa mitä itse kirjoittaa ;)
Niin ja en ole "nastamies" :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #962 : 27.10.2014, 20:28:08 »
Vinoillut?
Olen lainannut vain sanomisiasi! Jos koet sen vinoiluksi, niin kannattaa varmaan katsoa mitä itse kirjoittaa ;)
Niin ja en ole "nastamies" :D

Olen pahoillani jos olen loukannut sua sanomalla nastamies, ei ole ollut tarkoitus. Luulin että ajat nastoilla kun niin kärkevästi kommentoit niitä vastaan kommentoijaa. Mitä hyötyä muutenkaan on lainailla jotain vanhoja sanomisia, ainakin minä elän tässä hetkessä.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #963 : 27.10.2014, 20:38:56 »
Eivät ole, joitakin vuosia sitten ostin Contin kitkat, malli oli joku vitonen. Aivan onnettomat renkaat jotka korvasin nastoilla kymppitonnin jälkeen. Testivoittaja ei ole hyvä joka autossa.
En tiedä millaset on kakkoskoppasessa, mutta ykkökoppasessa V70:ssä oli oikein passelit renkaat, kuten jo edellä mainitsin.
Ja ostin ne vaan ihan sillä että oli testattu hyväks, niin aattelin kokeilla kun kokemusta oli jo edellisestä mallista hitosti kevyemmän auton alla yli leveenä. Talven saldo, yksi loskaliirto. Eikä sekään kovin paha.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #964 : 27.10.2014, 20:39:55 »
jos yhtäkkiä alkaisin puolustamaan nastoja, olisin hyvä jätkä ja kaikki merkit olisivat ylivetoja ja sikaturvallisia talvirenkaita ja kukaan ei urputtaisi mitään, mutta kun en voi nastoja kehua, niin silloin mennään henkilökohtaisuuksiin kun aihe on niin arka joillekin.

Kun heitit ensimmäisen kiven, niin osoitappa täältä nimellä kuka on väittänyt, että KAIKKI nastarenkaat ja merkit ovat ylivetoja ja sikaturvallisia talvirenkaita?

Minä voin sanoa, että EI ole kuten ei myöskään ole nastattomat talvirenkaat.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #965 : 27.10.2014, 20:47:04 »
En tiedä millaset on kakkoskoppasessa, mutta ykkökoppasessa V70:ssä oli oikein passelit renkaat, kuten jo edellä mainitsin.
Ja ostin ne vaan ihan sillä että oli testattu hyväks, niin aattelin kokeilla kun kokemusta oli jo edellisestä mallista hitosti kevyemmän auton alla yli leveenä. Talven saldo, yksi loskaliirto. Eikä sekään kovin paha.
Täällä kans toisessa ajopelissä Contin vitoset toista talvea alla. Ei pahaa sanottavaa, omasta mielestä loistavat renkaat, tai oikeastaan parhaat talvirenkaat mitä mulla on ollut. Nyt ostin 960:iin Michelinin kitkat, en ole metriäkään vielä niillä ajanut liukkailla, kuivasta tai märästä asfaltista on kokemusta niilläkin, eikä pahaa sanottavaa, mutta liukkaat sitten vasta muodostavat lopullisen mielipiteen niistä. Paineita on joka renkaassa 2.6 bar, enkä sen alle päästä.
Volvo PV&Duett

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #966 : 27.10.2014, 20:50:15 »
Kun heitit ensimmäisen kiven, niin osoitappa täältä nimellä kuka on väittänyt, että KAIKKI nastarenkaat ja merkit ovat ylivetoja ja sikaturvallisia talvirenkaita?

Minä voin sanoa, että EI ole kuten ei myöskään ole nastattomat talvirenkaat.

Tarkoitan siis sitä että jos vaikka kehuisinkin jotain kiinalaisia renkaita sikahyviksi, niin kukaan ei ajattelisi että kylläpä on tyhmää tuollaisilla kumeilla ajaa ja en saisi samaa lokaa kun kehumalla kitkoja, mutta siitä huolimatta minun on pakko pysyä rehellisenä ja siksi en pysty pitämään nastoja kitkoja parempina, edes vaikka tekisin sen parhaan kaverin mieliksi, koska silloin puhuisin soopaa.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #967 : 27.10.2014, 20:55:02 »
Tarkoitan siis sitä että jos vaikka kehuisinkin jotain kiinalaisia renkaita sikahyviksi, niin kukaan ei ajattelisi että kylläpä on tyhmää tuollaisilla kumeilla ajaa ja en saisi samaa lokaa kun kehumalla kitkoja, mutta siitä huolimatta minun on pakko pysyä rehellisenä ja siksi en pysty pitämään nastoja kitkoja parempina, edes vaikka tekisin sen parhaan kaverin mieliksi, koska silloin puhuisin soopaa.

Olet väärässä!

Lueppa ilman aurinkolaseja omaa kiihkoasi kitkoista ja lue parin käyttäjän tekstit täältä ovatko he kiihkoilleet nastarenkaista. Mulle pitäisi maksaa, että ottaisin kiinalaiset nastarenkaat auton alle.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #968 : 27.10.2014, 20:55:27 »
Tarkoitan siis sitä että jos vaikka kehuisinkin jotain kiinalaisia renkaita sikahyviksi, niin kukaan ei ajattelisi että kylläpä on tyhmää tuollaisilla kumeilla ajaa ja en saisi samaa lokaa kun kehumalla kitkoja, mutta siitä huolimatta minun on pakko pysyä rehellisenä ja siksi en pysty pitämään nastoja kitkoja parempina, edes vaikka tekisin sen parhaan kaverin mieliksi, koska silloin puhuisin soopaa.

Meeppä lukemaan kesärengaspohdiskelua...

On aika "paskamyrsky" kiinakumeista siellä.
Ja allekironnut on niitä testannut hieman keskivertoa enemmän.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #969 : 27.10.2014, 21:02:28 »
Aika pieni ero jääjarrutuksessa tuossakin. Vauhtia 90 ja "reilu auton mitta" eroa kitkalla ja nastalla.

Veikkasin ite paria kymmentä metriä mielessäni...
Tuollaisella jäällä kitkarengas onkin todettu lähes yhtä hyväksi. Siis saman tason renkaista puhuttaessa ;)
Ainut on se sateen kiillottama jää missä nasta alkaa tekemään eroa(edelleenkin puhutaan kärkimerkeistä)
Mutta tuo kolmas monessa ns ensiasennusrengas M+S merkinnällä olikin sitten mielenkiintoinen tapaus :pomo:
https://www.youtube.com/watch?v=uH1MG_FQUXg
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #970 : 27.10.2014, 21:24:20 »
XC70 tuli tuollaiset ensiasennusrenkaat (M+S) ja oli muuten järkyttävät myös ajaa kesällä. Tuntui ettei motarilla pysynyt 140-160km/h vauhdissa tiellä, kun tuli pikkuinenkin kurvi.

Mutta tuo kolmas monessa ns ensiasennusrengas M+S merkinnällä olikin sitten mielenkiintoinen tapaus :pomo:
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #971 : 27.10.2014, 21:30:28 »
Olet väärässä!

Lueppa ilman aurinkolaseja omaa kiihkoasi kitkoista ja lue parin käyttäjän tekstit täältä ovatko he kiihkoilleet nastarenkaista. Mulle pitäisi maksaa, että ottaisin kiinalaiset nastarenkaat auton alle.

Miten tämä on näin vaikeaa saada joku tajuammaan mitä tarkoittaa...minä en ottaisi kiinalaisia renkaita vaikka maksettaisiin, mutta tuo oli vain vertauskuva siitä että vaikka ajaisin kiinalaisilla niin tuomio ei olisi niin kova kun se on kitkoilla ajavana. Joko nyt menee ymmärrykseen vai miten tämä pitäisi ilmaista?
Itse en kiihkoa kitkoista yhtään mitään, olen koko ajan kertonut vain omia kokemuksia niistä. Jos se on jonkun mielestä kiihkoa niin hyvää päivää vaan sinnekin...samalla ajattelutavalla kaikesta kokemastaan kertominen on kiihkoilua.  :idiot2:

Täsmennyksenä; olen koko ajan puhunut NORMAALISTA liikenteestä kun puhun kitkojen hyvyydestä, en mistään rataolosuhteista tai nopeuskisoista niin kun jotkut vinoilumielessä sinne tänne väliin tuputtaa. Niillä ei ole mitään painoarvoa arkiliikenteeseen verrattuna.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 21:33:18 kirjoittanut Volvo-car »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #972 : 27.10.2014, 21:31:39 »
XC70 tuli tuollaiset ensiasennusrenkaat (M+S) ja oli muuten järkyttävät myös ajaa kesällä. Tuntui ettei motarilla pysynyt 140-160km/h vauhdissa tiellä, kun tuli pikkuinenkin kurvi.
Hienosti Aleenin Markku pääsi niillä tuon mäen kikkailemalla ylös, kun perinteisesti ei mennyt 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #973 : 27.10.2014, 21:32:59 »
Miten tämä on näin vaikeaa saada joku tajuammaan mitä tarkoittaa...minä en ottaisi kiinalaisia renkaita vaikka maksettaisiin, mutta tuo oli vain vertauskuva siitä että vaikka ajaisin kiinalaisilla niin tuomio ei olisi niin kova kun se on kitkoilla ajavana. Joko nyt menee ymmärrykseen vai miten tämä pitäisi ilmaista?
Itse en kiihkoa kitkoista yhtään mitään, olen koko ajan kertonut vain omia kokemuksia niistä. Jos se on jonkun mielestä kiihkoa niin hyvää päivää vaan sinnekin...samalla ajattelutavalla kaikesta kokemastaan kertominen on kiihkoilua.  :idiot2:
En nyt ymmärrä, että kuka muu kuin sinä teet näistä kitkoista täällä ongelman :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #974 : 27.10.2014, 21:36:44 »
En nyt ymmärrä, että kuka muu kuin sinä teet näistä kitkoista täällä ongelman :pomo:

Mikähän ongelma tässä on kyseessä kun kertoo omia kokemuksiaan? En millään ymmärrä tällaista ajatuksenjuoksua. Onko se ongelma kun ostin nastat joilla ei tee mitään vai se kun kerron omasta kokemuksesta että kitkat on paremmat kun nastat. Kerro selvin sanoin mikä tässä on ongelmallista, minusta ei mikään?

 

Ateho  Elekma