KL-varaosat  Race.fi

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882961 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1020 : 07.11.2014, 08:03:11 »
Itse tarkoitin nykyaikaisella autolla 2000-luvun autoja. Se auton keski-ikä kun on sen 10v suomessa.
Niinon. Taisi pikkuautot olla painavimmillaan jossain 2000 -luvun alkupuoliskolla? Sitten on alettu painoa karsimaan päästöjen nimissä.

Mutta joo. Renkaat autokohtaisesti.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1021 : 07.11.2014, 08:50:02 »
Ei tässä nyt ollut kyse urista.

Yksinkertaisesti ei tarvitse olla kuin muutama sentti loskaa/suojapaskalunta, niin heti nousee tiestä ylös  :buck2:

Ja tekee vauhdista riippumatta,  40 alkaen. Eikä mitään pitoa, jarrutuksessa menee kuin pulkka.

Se on pääasia, että on neliveto, niin vauhtia saa ainakin  :2funny:

Jännä juttu, täällä on sama leveys, mutta en ole havainnut mitään kertomasia ongelmia.

Ehkä on vialliset renkaat, liian pieni pintapaine (auto kevyt?), väärät paineet renkaissa?

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1022 : 07.11.2014, 08:54:35 »
Jännä juttu, täällä on sama leveys, mutta en ole havainnut mitään kertomasia ongelmia.

Ehkä on vialliset renkaat, liian pieni pintapaine (auto kevyt?), väärät paineet renkaissa?

1800kg on otteessa omapaino,  eli kait se ~2000kg on ajopaino.
2.9bar o  jokaisessa renkaassa.  235/45-18 on koko ja uudet renkaat.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1023 : 07.11.2014, 11:25:48 »
1800kg on otteessa omapaino,  eli kait se ~2000kg on ajopaino.
2.9bar o  jokaisessa renkaassa.  235/45-18 on koko ja uudet renkaat.
Samoissa painoissa tuo S80:nen ja rengas koko 215/55 17. Paineet 2,6 bar  ja hyvin meni loskassakin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1024 : 07.11.2014, 11:34:56 »
1800kg on otteessa omapaino,  eli kait se ~2000kg on ajopaino.
2.9bar o  jokaisessa renkaassa.  235/45-18 on koko ja uudet renkaat.

Itse pidän noin 2.5 bar, hieman painavampi (mutta ei paljon) auto. Autovalmistajan suositus olisi 2.1 edessä ja 2.0 takana (kesärenkaille). 235/55-17.

Renkaan pyörimissuunnat on oikein?

Jos oikeasti on noin huono ajaa, mene tekemään valitus ostopaikkaan.


Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1025 : 07.11.2014, 11:37:00 »
Turha vissiin taas mainita iskarien kunnon vaikutuksesta ajotuntumaan. ;)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1026 : 07.11.2014, 11:47:33 »
Itse pidän noin 2.5 bar, hieman painavampi (mutta ei paljon) auto. Autovalmistajan suositus olisi 2.1 edessä ja 2.0 takana (kesärenkaille). 235/55-17.

Renkaan pyörimissuunnat on oikein?

Jos oikeasti on noin huono ajaa, mene tekemään valitus ostopaikkaan.

2.5 oli rengasliikkeen jäljiltä ja oli aivan kaamea ajettava kesäkelissä.

Kyllä ne eteenpäin ajaessa oikeinpäin pyörii  :pomo:
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1027 : 07.11.2014, 12:40:41 »
2.5 oli rengasliikkeen jäljiltä ja oli aivan kaamea ajettava kesäkelissä.

Kyllä ne eteenpäin ajaessa oikeinpäin pyörii  :pomo:
Oliko tuo 2,5bar liian vähän?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1028 : 07.11.2014, 13:43:31 »
Noilla aikanaan autonvalmistajien laittamilla suositusrengaspaineilla ei oo mitään tekemistä sillä paljonko nykyaikaiseen renkaaseen kuuluu painetta laittaa, itse en alle 2,5 bar ajele kesärenkaallakaan, talvirenkaaseen joku 2.7 on ihan sopiva paine. Pysyy kuluminenkin hanskassa. Pakkasilla ne paineet on kuitenkin jotain ihan muuta. Ennenmuinoin rengas kului keskeltä jos painetta oli liikaa, ja reunoilta jos liian vähän, nykyään liian pienillä paineilla ajetun renkaan tunnistaa siitä, että se on keskeltä kuluneempi.
Volvo PV&Duett

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1029 : 07.11.2014, 14:09:40 »
Kuulostaa kyllä noin leveeseen ja matalaan renkaaseen aika vähäiseltä paineelta. Olen pitäny vähintään tuon verran normi muhkussakin (205/55/16), yleensä vähän enemmänkin. Tankin läpästä olen tainnut katsoa ekopaineet ja talvirinkuloihin sit vielä vähän lisää usein. Mataprofiiliset sitten vaatisi vieläkin kovempia paineita...

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1030 : 07.11.2014, 14:15:47 »
Mulle laittoivat liikkeessäkin 2.7 baria tällä viikolla 205/60/16 kokoisiin kitkoihin, kun uudet kävin hakemassa.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1031 : 07.11.2014, 15:39:05 »
Oliko tuo 2,5bar liian vähän?

Oli aivan liian vähän, hyvä kun kaista riitti, kun muljusi joka suuntaan.
Nytkin kun on 2.9 niin pystyy peukalolla vielä painamaan renkaan kylkeä.
Nokia ei osaa tehdä kunnon runkoja sitten millään.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1032 : 07.11.2014, 16:59:49 »
Oli aivan liian vähän, hyvä kun kaista riitti, kun muljusi joka suuntaan.
Nytkin kun on 2.9 niin pystyy peukalolla vielä painamaan renkaan kylkeä.
Nokia ei osaa tehdä kunnon runkoja sitten millään.

Kuten itse totesin jo viime talvena, niin hakkapeliitta 8 on paskat renkaat ja seuraavat on Continental:n nastarenkaat jahka saavat ensi vuodeksi uudet mallit.

Mitä rengaspaineisiin tulee, niin järkeään saa laittaa 0,3-0,5 bar enemmän, kuin mitä ilmoittavat.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1033 : 07.11.2014, 17:08:45 »
Nytkin kun on 2.9 niin pystyy peukalolla vielä painamaan renkaan kylkeä.

Öö? Pystyn minäkin painamaan peukalolla kalliota, mutta ei se liiku...

Mielenkiintoista, että monella hyväksihavaitut ja testeissä voittajarenkaat muuttuvat sinun autossasi täydeksi paskaksi? Reklamaatio, reklamaatio, jos luotat siihen, että syy ei ole alustassa muuten.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1034 : 07.11.2014, 18:13:59 »
Öö? Pystyn minäkin painamaan peukalolla kalliota, mutta ei se liiku...

Mielenkiintoista, että monella hyväksihavaitut ja testeissä voittajarenkaat muuttuvat sinun autossasi täydeksi paskaksi? Reklamaatio, reklamaatio, jos luotat siihen, että syy ei ole alustassa muuten.

Mutta renkaan kylki painuukin, enkä kalliota laittaisi renkaiden tilalle..

Minä en ole koskaan testien mukaan renkaita ostanut.

Nuo oli vaan ainoat vaihtoehdot mitä löytyi edes lähelle siinä koossa mitä hain, 225 oli hakusessa.

Ja kyllä sen tiedän, että leveys on se suurin tekiä tässä, tosin kevyemmissä autoissa ollut leveää eikä samanlaista ongelmaa ole ollut.

Mitä renkaan pintaa katselin,  ei ole kunnollisia uria, vaan koko rengas on lähes lamellien peitossa.
Kun aikaisemmissa ollut isommat pitkittäis sekä poikittais urat.

Ja alusta on kunnossa.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

Proturbo  Autodiagnoosi