Carcom Oy  Ateho

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882959 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1050 : 08.11.2014, 11:20:55 »
Paskat on joo!! Itellä riitti 1km liukkaalla sen toteamiseen ja kuivalla asfaltilla paskat, mutta sentään pitoa oli... :2funny:
Halvimmat nastat  misukan rungolla veti nokialaista pataan 6-1.
Ainakin ropinassa..
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Nippon50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1051 : 08.11.2014, 11:43:47 »
Eilen tuli contin viking contact 6  ärrän alle pyöräytettyä. Kitkakumeet siis 225\45\17" koossa. Rengaspaineista sen verta että volvon antamilla paineilla ei tee mitään. Eiköhän tän päivän renkailla laitella vaan mitä valmistaja suosittelee. Itellä 2.7bar. Hiljaset ovat, yllättävän tarkka ohjaustuntuma vaikka rengas onkin todella pehmeä. Saas nähdä kuinka pitävät kun peilijää kelit alkaa.
Ex.Volvo v70R vm.2004
Ex.volvo s40 2.0 classic vm.04
Ex.volvo v70 2.5t vm.06
Ex.volvo xc70 2.5t vm.04

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1052 : 08.11.2014, 14:41:30 »
Onneksi on auto, eikä polkupyörä, niin se ropina on pienimmästä päästä murheista... :2funny:
Kyllä niillä kitkoillakin varmaan pärjää, en sitä sano, mutta näille peilijääteille nasta oli vaan mukavampi ratkaisu.
Lumikeleillä kitkat piti kuin tauti, se oli hyvää niissä kyllä.
Hiljaisuutta en pidä kyllä minään mittarina talvirenkaassa, minkä tehtävä on vain yksinkertaisesti pito ja ajo-ominaisuudet.
Ihmisille, jotka ajaa paljon paljaalla asfaltilla, sekin ominaisuus tietenkin tulee esille helpommin. (Hiljaisuus).
« Viimeksi muokattu: 08.11.2014, 14:43:35 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1053 : 08.11.2014, 16:18:05 »
Aikoinaan sanottiin että mitä enemmän ääntä, sen enemmän pitoa. Ei tosin pidä nykyään paikkaansa.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1054 : 08.11.2014, 17:01:46 »
Aikoinaan sanottiin että mitä enemmän ääntä, sen enemmän pitoa. Ei tosin pidä nykyään paikkaansa.
-80-luvulla oli ääntä.
Miten jotkut voivat vielä nykyään valittaa, että talvirengas pitää meteliä?
Varsinkin, kun radio kuuluu ilmeisesti jokaisen nykyauton vakiovarustukseen.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1055 : 08.11.2014, 17:06:09 »
Riippuu ehkä vähän autosta.. töissä on nissan qashqai, johon ainakin rengasmelu tunkee sisälle ihan älyttömästi!
Volvo PV&Duett

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1056 : 08.11.2014, 17:09:41 »
Riippuu ehkä vähän autosta.. töissä on nissan qashqai, johon ainakin rengasmelu tunkee sisälle ihan älyttömästi!

Laita siihen kesärenkaat, niin ei ole meteliä.
Talvella voi olla liukkaampi ajella, mutta korvat kiittää.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1057 : 08.11.2014, 17:15:56 »
Laita siihen kesärenkaat, niin ei ole meteliä.
Talvella voi olla liukkaampi ajella, mutta korvat kiittää.
Miks kesärenkaat kun kitkarenkaat on hiljaisemmat kuin kesikset? Juuri tuli ilmi sun kokemukset muista kukn nastarenkaista.. :D
Volvo PV&Duett

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1058 : 08.11.2014, 17:20:07 »
Miks kesärenkaat kun kitkarenkaat on hiljaisemmat kuin kesikset? Juuri tuli ilmi sun kokemukset muista kukn nastarenkaista.. :D
Siinä tapauksessa suosittelen niitä kitkarenkaita. Lukeehan niissä "M+S", jota ei kesärenkaissa lue.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1059 : 08.11.2014, 17:22:22 »
Edelleen renkaat auton, ajoalueitten, ja ajotavan mukaan valittava renkaat.
Jotenkin toho ysiin ei ees huvita kitkoja koittaa. Nasta renkaalla pysyy pirun hyvin ajamaan pidon rajalla. Sen kun saattuu kuulemaan millon rupee pito oleen luiston rajalla  ::) Ja ennen kun alkaa jeesustelua siitä että kokeile kitkoja... Olen ajanut faijan 4x4 voyagerilla kitkoilla... Siihnä ne toimi ihan hyvin...

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1060 : 08.11.2014, 17:22:54 »
Siinä tapauksessa suosittelen niitä kitkarenkaita. Lukeehan niissä "M+S", jota ei kesärenkaissa lue.
Tämähän riippuu ihan valmistajasta  :P

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1061 : 08.11.2014, 17:33:40 »
Tämähän riippuu ihan valmistajasta  :P
Jos renkaassa lukee M+S, niin se on talvirengas.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1062 : 08.11.2014, 18:03:44 »
Jos renkaassa lukee M+S, niin se on talvirengas.
Ei sitten aleta vääntään tästä!  :nohnoh

Oon yhen talven ajanut Mustangilla jenkkien M+S renkailla. Ei ollu paha talvi mutta nykyinen kitkarengas pesee mennessä ja tullessa ne.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1063 : 08.11.2014, 19:54:04 »
Kaverilla oli PickUpissa (Chevrolet Scodssdale) puoli talvea tuommoiset "jenkkiämmässät". Ei sillä päässyt mihinkään, ei se kääntynyt mihinkään eikä pysähtynytkään juuri mitenkään. Ihan kesärenkaisiin verrattavat oli...

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #1064 : 08.11.2014, 20:25:19 »
Kaverilla oli PickUpissa (Chevrolet Scodssdale) puoli talvea tuommoiset "jenkkiämmässät". Ei sillä päässyt mihinkään, ei se kääntynyt mihinkään eikä pysähtynytkään juuri mitenkään. Ihan kesärenkaisiin verrattavat oli...
Noihinhan sai jälkiasennusnastoja?

 

Elekma  Autoracing