Samppasport  Futurez

Amazon 1970 2D B20E+AW70

  • 395 Vastauksia
  • 70225 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #45 : 26.06.2019, 19:15:40 »
Tuleeko sulle 140-sarjan levyt ja satulat?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #46 : 26.06.2019, 19:58:03 »
Kyllä, joka nurkkaan. Tosin Aman etusatulat ovat samat.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #47 : 26.06.2019, 21:53:36 »
Laitatko kuvia kun saat nippuun. Kiinnostaa kovasti.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #48 : 27.06.2019, 07:00:39 »
Kyllä tänne tulee dokumentaatiota kaikesta.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #49 : 30.06.2019, 09:10:34 »
Seurannassa ollut kauan, hieno projekti!

Mutta tuli pari kysymystä mieleen tuosta napamuutoksesta :)


Koneistamo sai valmiiksi sisempien laakerien holkit, nyt sopii 140:n laakerit ja navat Aman olkavarsiin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Oisko noista soviteholkeista mahdollista saada mittoja?

Ulompi laakeri eikös ole sama(140/Ama), eli navan vaihto vaatii vain tuon soviteholkin?  Sattuukos levyn offset samaan, vai tarvitseeko jarrusatulan kiinnityksiin tehdä muutoksia?

Pitääkö olla nimenomaan 140-sarjasta, 240:n navatko ei mene samalla muutoksella?
« Viimeksi muokattu: 30.06.2019, 09:18:02 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #50 : 30.06.2019, 09:29:22 »
Kiitos.

Ei ole sen parempia mittoja, vein olka-akselit ja 140 laakerin koneistamoon ja he tekivät, mutta se on ~1,5mm paksu ja 24mm leveä.
Mulla oli laakereiden halkaisijat lapulla, mutta se on hävinnyt.

Totta, ulompi laakeri on sama. Offsetti on vielä tarkistamatta, kun ei ole 140 levyjä vielä.
En ole tarkistanut 240 navan laakereita, joten en tiedä. 140 navat siksi koska mulla on sellaiset ;)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #51 : 30.06.2019, 10:19:28 »
140 ja 240 vm 75-79 samat etulaakerit.

Ja erona taisi uudemmissa 240 olla olka-akselin ulomman pään halkaisija.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2019, 10:21:53 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #52 : 30.06.2019, 10:40:09 »
Kiitos.

Ei ole sen parempia mittoja, vein olka-akselit ja 140 laakerin koneistamoon ja he tekivät, mutta se on ~1,5mm paksu ja 24mm leveä.
Mulla oli laakereiden halkaisijat lapulla, mutta se on hävinnyt.
Okei, mittaamalla siis selviää mikäli tarvetta ilmenee :)  Onko holkki puristussovitteella kiinni, vai menikö ihan vaan käsin painaen?

140 ja 240 vm 75-79 samat etulaakerit.

Ja erona taisi uudemmissa 240 olla olka-akselin ulomman pään halkaisija.

Vähän röyhkeästi offtopiccina, mutta onkos levyissä eroja, jos esim 240:n jäähdytetyt levyt tahtoisi Amaan niiden 140:n napojen ja esim 240 satuloitten kanssa?
« Viimeksi muokattu: 30.06.2019, 10:42:13 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #53 : 30.06.2019, 13:59:13 »
140 ja 240 vm 75-79 samat etulaakerit.

Ja erona taisi uudemmissa 240 olla olka-akselin ulomman pään halkaisija.

Okei.

Okei, mittaamalla siis selviää mikäli tarvetta ilmenee :)  Onko holkki puristussovitteella kiinni, vai menikö ihan vaan käsin painaen?
 
Vähän röyhkeästi offtopiccina, mutta onkos levyissä eroja, jos esim 240:n jäähdytetyt levyt tahtoisi Amaan niiden 140:n napojen ja esim 240 satuloitten kanssa?

Puristussovite.
Ei haittaa. Mulla ei ole tarvetta jäähdytetyille levyille, ajelen rauhallisesti, joten jarrut ei kuumene ;)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #54 : 30.06.2019, 14:39:10 »
Off topic 2, yksi varttuneempi herrasmies kilpailee 142 ratahistoricsarjassa, vakioauto.

Sillä on ihan tavalliset Motonetin palat ja vakiolevyt. Pystyy ajamaan yli vartin täysiä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #55 : 30.06.2019, 15:11:11 »
Off topic 2, yksi varttuneempi herrasmies kilpailee 142 ratahistoricsarjassa, vakioauto.

Sillä on ihan tavalliset Motonetin palat ja vakiolevyt. Pystyy ajamaan yli vartin täysiä.

Hyvä, hyvä ;D
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #56 : 30.06.2019, 19:37:08 »
On offset ero 140 vs 240 levyissä

 sullahan on volvo245 helppo päivittää 164e jarruhin sitten kun nälkä kasvaa

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #57 : 01.07.2019, 07:11:50 »
On offset ero 140 vs 240 levyissä

 sullahan on volvo245 helppo päivittää 164e jarruhin sitten kun nälkä kasvaa

Ok.
Tuskin kasvaa nälkä niin paljon.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #58 : 02.07.2019, 14:43:15 »
Etupalkin otin työnalle. Siellä on ollut joskus ylimääräinen yhdyskunta.







Seuraavaksi lähtee etutukivarsien kera hiekkapuhallukseen. Sen jälkeen pitää tehdä uusi pohja palkkiin.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #59 : 05.07.2019, 14:12:32 »
Käsijarrurauta oli välistä niin hapan, että päätin porata se auki ja puhdistaa kunnolla, tietenkin.







Muutama muukin osa sai puhdistuksen, maalin ja lakan päälle.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Elekma  Autoracing