Kulkukoira  Proturbo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidun auton myynti
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 08:19:32 »
Se katsastuksessa tehtävä mittaus ei riitä, pitää ajaa dynolla.
No kai sitten katsastuksessakin pitää ajaa dynolla. ELK
12
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidun auton myynti
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 08:17:26 »
Kaksi edellistä autoa kun vein liikkeeseen niin piti allekirjoituksella varmistaa että autossa ei ole mitään 3. osapuolen ohjelmistoja.
Kyllä. Tarkoitin lähinnä näitä halpoja kotteroita jotka kiertää suoraan kädestä käteen.
Ei oo pakko ostaa jos ei kelpaa  :D
Mutta eiköhän tässä nyt hetki mene ennen kuin tiukka syyni alkaa. Ainakin mun kärry on varmaan silloin jo loppuunkäytetty.
13
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V70 iskarin vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Lapinmies tänään kello 08:15:24 »
Kiitos vastauksista. Itellä ei ole osaamista vaihtoon, eli nyrkkipajalle auto suuntaa.

Ajattelinkin, että jotakin muuta osaa yleensä samalla vaihdetaan. Eli onko alla oleva tuote kääntölaakeri? Ylätuki?

https://www.autodoc.fi/autonosat/iskarin-ylapaa-ja-laakeri-10471/volvo/v70/v70-iii-bw/32910-1-6-d?criteria%5B100%5D%5B%5D=VA&categories%5B%5D=1180&supplier%5B%5D=37
14
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / S60 T5 2001 vakiosuuttimet (väri)
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 08:10:48 »
Mulla on vihreät. Onko se alunperin näissä vai onko joku vaihtanut. Numeroa en saanut tihrustettua.
Väri on tommonen ruohonvihree.
https://www.speeding.nu/p/branslesystem-an-kopplingar/branslesystem/spridare/spridare-1588/bosch-spridare-968-grona-465cc.html

Tossa sivulla on noita missä on käytetty mutta mun kotteroo ei siinä näy.
Moottori on se kesyin 5234 T3.
15
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Raitisilmasuodatin
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 07:54:36 »
Jos ei ole OEM-muovireunaa luulen että sen saa tungettua kaikin päin ;)
Voi olla aika murjomista kun kattoo noita mittoja. Kolmen sentin heitto.
Pituus   252 mm
Leveys   282 mm
Korkeus   24 mm
Nooh, katotaan. :D
16
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 07:11:01 »
Jos keskikonsolissa ei ole kahta usb-pistoketta niin ei ole Android autoa/Apple carplayta. Vaatii uuden pistokkeen ja softan jos sen haluaa.
17
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidun auton myynti
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 07:05:00 »
Tääkin kiertyy melko kauan kun ei kerro ohjelmoinnista. Hys hys.
Kaksi edellistä autoa kun vein liikkeeseen niin piti allekirjoituksella varmistaa että autossa ei ole mitään 3. osapuolen ohjelmistoja.
18
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidun auton myynti
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 07:03:38 »
Päivän Hesarissa sivutaan aihetta ihan konkreettisesti.
Optimoinnilta vaaditaan kesäkuusta alkaen päästöjen osalta hyväksytyn asiantuntijan (?) tai tutkimuslaitoksen selvitys tai tyyppihyväksyntätodistus.
Minusta outoa että päästömittaustodistus ei riitä, siis silloinkaan kun päästörajat eivät ylity.
Tämä varmaan vaikuttaa jälleenmyyntiin.
Se katsastuksessa tehtävä mittaus ei riitä, pitää ajaa dynolla.
19
Jakajapumppu lienee Bosch vp37 ja tuo musta mötikkä on sähköjen läpivienti määränsäätimelle.

Mulla oli joskus opel omega jossa oli Bemarin 2.5l kutosdiesel, siinä oli tuo sama pumppu. Sen pumpun joskus avasin kun määränsäädin takelteli. Tuon läpiviennin/johdon voi muistaakseni vaihtaa, mutta vaatii johtojen tinausta, ei pitäisi olla tekemätön paikka kuitenkaan. Pumpun kansi pitää avata. Jos hommaan ryhdyt, niin merkkaa määrä säätimen, eli tuon osan missä musta laatikko on kiinni, paikka tarkasti suhteessa pumpun runkoon. Sen sijainti on millipeliä. Jos se on liian edessä, saat korkean, hörnöttävän tyhjäkäynnin ja pirusti voimaa, liian takana nuhaisen ja laiskan koneen. Säätö/viritys on ns hammer mod, siitä löytyy lisää infoa netistä.

Jos johdossa on riittävästi varoja niin onnistuu varmaan liittää johto nykyisestä avaamatta pumppua.

Tuliko vikavaloa tai oliko "kaasun takertumista"? Tuo määrä säädin on aika yksinkertainen kapistus, se ui polttoaineesta ja on vähän magneettisena voinut kerätä metallimujua, eli jos se nyt on jo rikki, niin avaa se ja putsaa. Toki tuo kerrasta sammuminen viittaa johonkin muuhun.

e: tuo vikakoodi voisi viitata siihen yhteen suuttimeen, minne menee sähköjohto. Se on takaisinkytkentä määränsäätimelle, eli jos ecu ei saa ruiskutusmäärästä signaalia, ei se osaa komentaa pumppua.

e2: eikös tässä ole pumpulle oma hammashihna? Onhan se ehjä?
20
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / XC90 navigaattorin ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut XC90vm16 tänään kello 01:18:33 »
Xc90 vm16 on kartta näyttää mitä sattuu, eli välillä on aivan oikeassa kohdassa menossa, mutta useimmiten auto ajaa sen mukaan metsässä tai järvessä monen kymmenen kilometrin päässä.

Heittoa saattaa olla 1km-100km.

Marmoritiskin mukaan koko navigointipalikka pitäisi vaihtaa, hintaa reilu pari tonnia.

Onko vastaavasta kokemusta ja löytyisikö muuta keinoa ratkaista asia?

Ongelma ei sinänsä ole navigoinnin puolesta merkittävä, mutta hankaloittaa kovasti, kun tie hukkuu kesken ajon, eikä esim. kamera varoitukseen voi luottaa tai onnettomuustilanteessa oncall toimintaan.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
KL-varaosat  Race.fi