Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 2006, Ardicin päivitys Eberiksi?

  • 4 Vastauksia
  • 4708 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nummippj

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
V70 2006, Ardicin päivitys Eberiksi?
« : 22.02.2011, 18:25:26 »
Auto on V70 2,4D 163hv vm. 2006


Auton alkuperäinen Ardicci tuli tiensä päähän ja hankin tilalle Eberin D4 SC lämmittimen.
Itse lämmittimen asennus onnistui helposti, mutta miten puhaltimen ohjaus kannattaisi toteuttaa?

Tällä hetkellä lämmitin toimii ainoastaan omalla kytkimellään, ja lämmittää vain moottoria.
Onko Volvolta saatavissa jotain omaa "väyläliityntäyksikköä" tms. jolla saisi sisätilatkin lämpimäksi? Hinta?

Täytyykö uuden lämmittimen ohjaus tehdä Eberin omalla kellolla, vai voiko auton omaa Ardicin ohjausta hyödyntää?


Kiitokset vinkeistä jo etukäteen, toivottavasti saadaan Volvo lämpimäksi  :)

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V70 2006, Ardicin päivitys Eberiksi?
« Vastaus #1 : 22.02.2011, 19:40:29 »
Auton alkuperäinen Ardicci tuli tiensä päähän ja hankin tilalle Eberin D4 SC lämmittimen.
Itse lämmittimen asennus onnistui helposti, mutta miten puhaltimen ohjaus kannattaisi toteuttaa?

Tällä hetkellä lämmitin toimii ainoastaan omalla kytkimellään, ja lämmittää vain moottoria.
Onko Volvolta saatavissa jotain omaa "väyläliityntäyksikköä" tms. jolla saisi sisätilatkin lämpimäksi? Hinta?

Otsikossa mainituksi "päivitykseksi" en operaatiota sanoisi ;).  Ardicissa sinulla oli jo toimiva väylän kanssa keskusteleva ohjain ja viiksessä varmaan oli ajastimetkin. Ardic ja muutkin lämmittimet kärsivät mm. lyhyistä polttoajoista. Puhkimenneetkin ardicit saa korjattua ja lähes uusiakin saa edullisesti. Muistaakseni ainakin webastoon on ollut olemassa boksi, jolla lämmitin integroituu volvon järjestelmään.

Poissa artoR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2006, Ardicin päivitys Eberiksi?
« Vastaus #2 : 23.02.2011, 23:15:24 »
Puhallinkytkentää varten käyt ostamassa ohjelmoitavan IPCU-releen Eberi-jälleenmyyjältä ( tai Webasto, sama rele ). Pyydät että ohjelmoivat sen autoosi sopivalle tasajännitearvolle. En nyt muista tarkkaa arvoa. Releen mukana tulee yleiskytkis, kysy antavatko autoosi sopivia kaavioita. Jos eivät anna niin katotaan sitte lisää.

Orkkisohjausta varten on ilmeisesti Webasto valmistanut väylään liitettävää sarjaa, josta ei ainakaan maahantuoja ole kuullutkaan. Ainakin Ebaysta löytyi joskus kyseistä sarjaa. Kokemuksia setistä ei myöskään ole kuulunut, vähän epävarmalla pohjalla tuntuu olevan.. :-\
244Turbo -83    850T-5R -95    V70 2.4T Ocean Race -02
www.garaget.org/artoR

Poissa nummippj

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2006, Ardicin päivitys Eberiksi?
« Vastaus #3 : 08.03.2011, 15:28:26 »
Puhallinkytkentää varten käyt ostamassa ohjelmoitavan IPCU-releen Eberi-jälleenmyyjältä ( tai Webasto, sama rele ). Pyydät että ohjelmoivat sen autoosi sopivalle tasajännitearvolle. En nyt muista tarkkaa arvoa. Releen mukana tulee yleiskytkis, kysy antavatko autoosi sopivia kaavioita. Jos eivät anna niin katotaan sitte lisää.

Orkkisohjausta varten on ilmeisesti Webasto valmistanut väylään liitettävää sarjaa, josta ei ainakaan maahantuoja ole kuullutkaan. Ainakin Ebaysta löytyi joskus kyseistä sarjaa. Kokemuksia setistä ei myöskään ole kuulunut, vähän epävarmalla pohjalla tuntuu olevan.. :-\


Sori pieni viivitys, olin lomalla ja vielä ilman konetta  :buck2:

Kiitoksia vinkistä, täytyykin samantien tiedustella IPCU-releen saatavuutta, ilmeisesti sen asennus ei mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole? toivottavasti!

Ostin itse ebay:stä erillisen webaston väyläliityntäyksikön, mutta sen toiminta / asennus ei ainakaan minulle mitenkään auennut, sillä en edes ymmärtänyt miten itse poltin kytketään kyseiseen purkkiin... Toisaalta se maksoikin n 30€ etten edes tiedä oliko se oikea osa...

Poissa nummippj

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2006, Ardicin päivitys Eberiksi?
« Vastaus #4 : 08.03.2011, 22:56:21 »
Elikkäs eeberi.com:sta sais relettä hintaan 85€, mutta sieltä ei sais sitä kytkentä kaaviota... Etten ny viel uskaltanu tilata kun en tienny siitä asennuksesta....

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron