Itsellä on sähköalan vianhausta kokemusta ja se, että laite toimii kun siihen syöttää ulkopuolelta sähköä, ei takaa että toimii myös kun on systeemin perässä eli ajan takaa sitä, että hehku voi olla kunnossa mutta laitteen käynnistyshetkellä siihen ei tule jostain syystä virtaa.
Edit: tiedän monta oman alan ammattilaista, jotka ovat joskus etsineet vikaa pitkään ja syynä on ollut oletus joka on jätetty tutkimatta. Ihmeellisissä/oudoissa tapauksissa pitää jaksaa uudestaan selvittää alusta kaikki mikä mahdollista.
Esim. 1 - Sähkömoottori vaihdettu, ei toimi taajuusmuuttajan perässä. Vianhakua ja moottorin vaihto uudestaan. Ei toimi edelleenkään - vianhakua 30h. Lopulta selvisi, että moottorin lämpötilanmittaus oli kytketty yhdellä pykälällä pieleen ja systeemi mittasi lämpötilaksi -255 C. Kytkentää ei kukaan epäillyt eikä tarkistanut.
Esim. 2 - kone ei lähde napista käyntiin, tutkitaan vikaa ja lopulta alkaa varaosien vaihto, josta ei apua. 40h vianhaun jälkeen kutsutaan paikalle suomalainen joka huomaa heti, että konelogiikan kautta tulee käynninesto-lukitus joka johtuu, ettei hätä-seis tilannetta ollut kukaan kuitannut. Virheolettama: jotain on rikki, pakko olla.