Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Yhdistys tiedottaa / Vs: VRCF:n yhteystiedot ja henkilökunta esittäytyy
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 03.05.2024, 07:44:06 »
Editoin itseni tonne aloitusviestiin listan jatkoksi. Mitäs tähän nyt pitää kirjoittaa, nimekseni tosiaan siunaantunut Itva Letchu herranvuonna 1996 Espoossa, puolet geeneistä peräisin Pakistan/Intia -akselilta ja siitä tuo nimikin juontaa juurensa. Emännän ja kissan kanssa asustellaan ainakin tällä hetkellä Riihimäen kuningaskunnassa, joskaan tänne ei ole tarkoitus jäädä loppuelämäksi. Työnkuvaan kuuluu yrittäminen IT-alalla ja tieto- ja viestintätekniikan insinööriopinnot rullaavat myös kolmatta vuotta, joka tosin päättyi juuri eilen. Volvoilu-intoni alkuperän luultavasti liian moni tuntee jo entuudestaan, mutta tuo kuvassa esiintyvä AKI-10 jätti lapsena minuun lähtemättömän vaikutuksen Volvoilun ihanasta maailmasta, tulihan sen auton takapenkillä oman lapsuuteni kultaisimmat hetket vietettyä.

92
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut Miksa89 03.05.2024, 07:39:32 »
Noniin, tänään taasen vähän värkkäilin. Bensaa ei enään taida valua äkkiseltään mitä kahtoin, syy tälle säädin kiihrytyspumputangon niin että näkyy 5mm.

Eikä nuo lammikkoa muodosta kaasareide putkiin auton käydessä.
Bensanpinnankin sain mitattua tuollein kansi kiinni ja putki irti, jolloin molemmat on 28mm, eli muutaman millin korkeammalla kun nuo sun 31,5mm. Tämä taitaa johtua että mulla 15mm kannen ja kohon väli ja sulla immeisesti vähän enemmän.

Mutta en nää ongelmaa kun ei kastu putket, muulloin kun kaasua enemmän painassa kun kiihytyspumppu ruuttasee kunnon satsin.
Mietin vaan että minkähän takia mulla tuo boaa nopeasti ja melkein sammuu kun kaasun painaa pohjaan tyhjäkäynniltä, luulis että kiihytys pumpun antama bensa riittää kun kasteleen sen verta kaasareita ???

Ja muuten mites sulla noi misabien kiinnitys kanteen on onnistunut? Itseltä jouduin ottamaan pakosarjan pulttien paikoista monta milliä pois että sain imu- sekä pakosarjan samaan tasoon ja tuntuu ettei misabit silti kiristy kunnolla kanteen tai ovat kierot koska hörppivät ilmaa ilman silikooni liimaa.
Ilmasta puheen ollen tänään viimeiseksi huomasin kun ihmettelin tuota että miksi 1 sylinteri imee vähemmän, niin bräkiksellä kun ruuttasin 1 sylinterin imukaulan ja pakossarjan väliin niin kierokset laski, eli imuvuotoa on! >:(
Pitänee vielä kokeilla, tekee mieli kohta heittää noi imusarjat mäkeen tai onkohan ne kierot että joutuu plaanaamaan…

Noniin tuo imuvuotohommeli varmasti tuottaa käyntivaivaa!

Ite tein sillain että mittasin tönärillä jokasen kiinnityskorvan paksuuden imusarjasta joka jakaa saman pinnapultin pakosarjan kanssa ja rälläkällä hioskentelin pakosarjan vastaavat kohdat sillain että ovat 0.1mm sisään saman paksuiset aina per pinnapultti.
Ja sitten viä käytin niitä orkkis prikkoja jotka vähän kuperia niin antaa kans hiukan anteeks.
Niin ja tiivisteenä semmonen massatiiviste missä vahvike rinkulat pakoaukoissa,eikä semmonen tiiviste mikä on kaks pellilättyä ja massa keskellä.
Ja sitten viä kasaan aina VHT coppergasketilla tiivisteen molemminpuolin.

En usko että ovat niin kierossa että plaanata tarvis,itte kylä plaanasin omani mutta vaan sen takia kun oli joskus lohjennu korva ja oli tigattu takas vähän sinneppäin.

Niin ja kun käyttää niitä volvon orkkis imu/pakosarjan prikkoja niin ite ainakin jouduin paria pienentään kun ottas muuten kiinni imusarjan runnereihin eikä laippaan.

Ite joskus taistelin noiden kiihdytyspumppujen kans helkkaristi ja säätelin ne johonkin netistä löytämääni Alfaromeon ohjearvoihin mutta ei vieny maata merelle sekään homma,eli toisinsanoen tuntuu siltä että kun sieltä vaan jotain tulee niin toimii sillain kun toimii.
Kun tuo kierresäätö säätää pumpun tuottoa ja suutin purkausnopeutta,eli suutinta vaihtamalla määrä pysyy samana mutta kesto muuttuu.

Mutta tosiaan suosittelen tota imu/pakosarjan tiivisteen vaihtoa ja passaa laippojen paksuudet samaks kiinnityskohdilta ja kasaa VHT coppergasketin kans niin pitää varmasti.  :)

On kans sen verran hanurihommaa tuo imuvuotojen kans pelaus että kannattaa tuhrata mieluusti vähän työtä ja tarmoo siihen laippojen paksuuden passailuun.  :)



93
Jos kerran vida käytössä niin mitäpä näyttää laatikon paineet?

Jos vaihteiston työpaine takkuaa niin varmasti nykii ja vaihtaa miten sattuu.

Onko vaihteisto aivan samanlainen kuin ennen remonttia?
94
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Zebe 03.05.2024, 07:25:30 »
Oletko jo vaihtanut laatikkoon öljyt? Siinä näkisi tuleeko ulos jotakin mujua  joka juorua jostakin vakavammasta vauriosta, josta syytä huolestua. Jos öljyt ok niin eikun vetoja.

Meillä kahdessa laitteessa gs6-37dz, ainakin toisessa jousitettu sintteri ja toisessa saattaa olla massalevy.  Kyllä laatikoiden äänimaailma on aika raju ja toimii silti ok. Toisella ajettu useita tuhansia radalla kilpaa ja toisella räppäilty jääradalla ja radalla ja siirtymät liikennöity normaalisti.

Nyt tallin lattialle ilmaantui varalaatikko joka otetaan kisoihin mukaan, koska molemmat lodjut toimii äänistä huolimatta normaaliin tapaan niin ajetaan.

En oo vielä öljyjä laskenu pois, täyttöproppu niin ahtaassa välissä ettei meinaa uusia saada paikallaan ollessa laatikkoon. Täytyy ehkä pieni huoltoluukku tehdä vaihteistotunneliin täyttöpropun kohdille ja laskea öljyt pois.

Jos laatikkoon on vaan hitsattu toinen koppa eikä ole tasoa oikastu hitsauksen jälkeen nii saattaa sojotaa akselin mihin sattuu, vetelee älyttömästi tuo alumiini ku hitsailee.. Tiiän yhen tapauksen missä laakeri hirtti akseliin kiinni ja vaihteistosta katkes siirtäjä tuon vinouden takia

Näinhän se on. Koneeseen tuleva laippa on oikaistu mulla ollessa, mutta eihän se sitä kerro että itse kytkinakseli olisi suorassa linjassa.
95
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut sp69 03.05.2024, 07:21:46 »
Jos laatikkoon on vaan hitsattu toinen koppa eikä ole tasoa oikastu hitsauksen jälkeen nii saattaa sojotaa akselin mihin sattuu, vetelee älyttömästi tuo alumiini ku hitsailee.. Tiiän yhen tapauksen missä laakeri hirtti akseliin kiinni ja vaihteistosta katkes siirtäjä tuon vinouden takia
96
Onko vikakoodeja olemassa?
97
Yhteydenotot   M I E L E L L Ä Ä N   yksityisviesti / sähköposti / soitto!


autoharri@hotmail.com


0405544358


2 kpl muiden ulkonäöstä poikkeavaa.

Näissä on tappi joka on reitetyllä puolella melkein yhdessä kulmassa.

Yhden varaosanumero on 8671224

Ja toisen                         8619968

Hinta***160e /kpl



ABS - boxi Tracksilliseen.

9162675

10.0946-0402.3



Hinta***160e


 9140774



Hinta***160e.


9140773 - numeroinen Tracksittomaan.



160e

Myös alla olevilla numeroilla olevat boxit löytyy.

9472095

9496946

9472971

9472969

9472650

9496440

9496450

9472866

9472100

8622093

Hinta***160e



VASEN erittäin hienokuntoinen peilin koppa.

https://flic.kr/p/2p9Q6uL

https://flic.kr/p/2p9H8om

Hinta***38e postikuluineen PAKETTINA.



VOLVO shortsit.



Edessä vetoketju ja nappi , jossa VOLVO - teksti

Edessä etusivutaskut.

Oikealla sivussa läpällinen sivutasku.

Takana oikealla takatasku , jossa nappi VOLVO - tekstillä








Taskussa brodeerattu sinisellä VOLVO

KOKO L ja M

Hinta***40e.



UUSI Volvon OIKEA työpaita.


Koko XS











Hinta***40e.



UUDET käyttämättömät VOLVO - työhaalarit.


OIKEAT työhaalarit,ei koristekäyttöön tarkoitetut.


Muutama eri koko.








Nämä väriraidat ei näy isossa kuvassa.

HAALARIT ON TÄMÄN VÄRISET.











Alla olevat koot löytyy.

 46 , 48 , 62 , 62 LEGS + 20 cm. ,62 LONGER + 20 cm

D 96 , D 100 , D 104, D 112 , 116 , 118 , 150 , 152 , 156 , 158 , 160.


D 104 on NOIN 183 cm ja NOIN 83 kg.


D 96 on NOIN 170 cm - 175 cm ja NOIN 70 kg - 77 kg.



65 % Polyester

35% Puuvilla.

Hinta***40e.



Postitus onnistuu.


Loimaa


0405544358

autoharri@hotmail.com
98
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Wompatti 03.05.2024, 06:51:35 »
Oletko jo vaihtanut laatikkoon öljyt? Siinä näkisi tuleeko ulos jotakin mujua  joka juorua jostakin vakavammasta vauriosta, josta syytä huolestua. Jos öljyt ok niin eikun vetoja.

Meillä kahdessa laitteessa gs6-37dz, ainakin toisessa jousitettu sintteri ja toisessa saattaa olla massalevy.  Kyllä laatikoiden äänimaailma on aika raju ja toimii silti ok. Toisella ajettu useita tuhansia radalla kilpaa ja toisella räppäilty jääradalla ja radalla ja siirtymät liikennöity normaalisti.

Nyt tallin lattialle ilmaantui varalaatikko joka otetaan kisoihin mukaan, koska molemmat lodjut toimii äänistä huolimatta normaaliin tapaan niin ajetaan.
99
Myydään varaosat / Biltema 016 kopio immu
« Uusin viesti kirjoittanut tuomas97 03.05.2024, 06:29:21 »
Käynyt autossa kiinni, kuvista poiketen toinen ritilä löytyy mukaan ja posti kulkee kun raha vaihtaa omistajaa.
Sijainti. Pohjoispohjanmaa
Hp80+pk
Wa.O401312187



100
Myydään renkaat ja vanteet / Vs: Alkuperäiset 960 ll version aluvanteet
« Uusin viesti kirjoittanut far960 03.05.2024, 03:52:38 »
Ylös.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Futurez  Kulkukoira