Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Jarrujen parantaminen => Aiheen aloitti: Untzikkss - 15.07.2014, 21:06:34

Otsikko: pvhen levyt eteen??
Kirjoitti: Untzikkss - 15.07.2014, 21:06:34
millanen homma ois ? käykö vaikka 142kosen etu kelkka ja sen jarru hilppeet?
Otsikko: Vs: pvhen levyt eteen??
Kirjoitti: Untzikkss - 06.09.2014, 23:09:26
eikö kukaan ole laittanu pvhen levyjä??????
Otsikko: Vs: pvhen levyt eteen??
Kirjoitti: Juzi - 07.09.2014, 00:34:32
140 sarjan hilppeet tarvii enemmän tai vähemmän modia, mutta amazonista taitaa mennä olka-akselit suoraan tai pienellä laitolla.

Otsikko: Vs: pvhen levyt eteen??
Kirjoitti: Borderline - 14.10.2014, 21:31:38
140 sarjan hilppeet tarvii enemmän tai vähemmän modia, mutta amazonista taitaa mennä olka-akselit suoraan tai pienellä laitolla.

140-sarjan etupalkin vaihto vaatii runkoon modauksen ylätukivarsien vapaan tilan takia.
Myös ao. muutoksessa on samalla kolottu runkoaisoihin lisää tilaa ylös suunnassa, koska etupää jää aika ylös ja jos korkeutta kompensoi kierrejousia lyhentämällä, voi joustovara kärsiä. Lisäksi muuttuu raideväli, mikä pitää korjailla vanteen et:llä tai loksuja levittämällä.
Amazonin olka-akselit ei käy suoraan, koska PV:ssä olkatapit ja tukivarsien uloimmat päät ns. jäykät, eli niissä vain tapit ja metallipuslat rasvanipoilla.

Mulla oli joskus 80-90 lukujen taitteessa PV missä alkuperäisiin PV napoihin asennettuna amazonin vm 62-67 yksipiiri jarrusysteemi.
Eli muistaakseni näin: Amazonin navat laakereineen, myös jarrukilvet, satulat (yksipiiriset ja kolmella männällä) ja satulan kiinnikkeet amasta.
Joutui porailuhommia harrastaan satulan kiinnityksessä olkatappiin, mutta ei iso työ.
Orkkis PV:n pääsylkkä oli käytössä ja taka-akselilla PV:n rumpujarrut.
Jarrubalanssi oli siihen aikaan aivan välttävä, saattaa kyllä olla, että aika kultaa muistot  :)
Takajarruille ei ollut paineenrajoitusventiiliä, mutta noilla takajarrujen eri sylinterikokohalkaisijoilla pystyi hieman pelaamaan jarrujen käytöksessä.

Toivottavasti noista tiedoista apua jarrumodiin.