Kulkukoira  Proturbo

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 257090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JJS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Näin meillä
    • 945 kuvat
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #555 : 05.05.2013, 20:59:23 »
Pakko ainakin talven aikana tehdä jotain radikaalia tuolle perän korkeudelle (pistä vaikka jäykkäperä sinne)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #556 : 05.05.2013, 22:56:08 »
Kyllä sille perän korkeudelle tulee tapahtumaan jotain jo tälle kesälle. Eihän tuommosta BTCF-approved kenoa kukaan kattele..
Tartteis vaan kehitellä jostain niitä merssun jousia mallattavaksi.
Tällä hetkellä siellä on neljä jousenvälikumia per jousi, että pysty täyttä autoo kuljettamaan vappuna :D
Oikeestaan jo noilla lötköillä jousilla pystyn tätä tiputtelemaan, kunhan (tod.näk vkl) saan noi takapohjaanlyöntikumit rakennettua.

EDIT. 7.5.

Tänään koulun jälkeen vein auton maalaamoon, lupailivat että voisi olla perjantaiksi valmis.
Tuli myös käytyä paikallisesta varaosaliikkeestä kysymässä tuota kuskinpuolen etuvilkkua ja siellähän semmonen oli jopa varastossa. 24e jäi hintaa, joten tuli sitten sekin hoidettua pois päiväjärjestyksestä. Vieläkun sais tuon vänkärin umpion uusittua ja samalla sinnekkin uutta vilkkua..
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013, 15:38:29 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #557 : 10.05.2013, 13:02:59 »
Tänään sain pirssin takas tuolta maalaamosta. Tosi näppärää jälkee tuli, etulokari oli maalattu pokkaukseen asti, siitä pieni raja näkyy mutta pitää kattoa jaksaako sitä rueta häivyttämään sen kummemmin. Pieni sävyero on, kun vertaa oveen mutta sillekkään ei nyt oikein voi mitään tähän hätään.
Tankinluukkukin on paikallaan, ei sekään ihan 100% saman sävynen ole mutta parempi noin ku mitä se aikasemmin oli.

Huomenna tarkotus vaihtaa noi takaovien listat, etuvilkku, parkkipolttimot eteen, kasata mittariston ympärille muoveja, kattoverhoilua vähän kiinnitellä jollain vippaskonstilla takas pahviin kiinni ja jos sais taakse pohjaanlyöntikumit niin pystyis madaltamaan takapäästä tuon pahimman kenotuksen pois.
Ovipahveihinkin olis kaikki kiinnikkeet, pitää kattoo kerkeänkö viikonloppuna ne laittamaan vai pitääkö ens viikolla joku ilta ährätä hieman.

Jotain pientä tiiserikuvaa tulee huomenna, Backwoodsin jälkeen sitten enemmälti tulee varmaankin kuvia niille jotka ei paikan päälle pääse.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #558 : 12.05.2013, 18:44:09 »
Jepjepjoo, suurinosa ajasta meni pakoputken kans tapellessa. Ei se hyvä oo vieläkään, mutta eipähän ainakaan kolkata tuohon koriin jatkuvasti kiinni.

Takana on myös pohjaanlyöntikumit, 99/900/90 Saabin takapohjaanlyöntikumit+parit jääkiekot lisänä ettei vaan tukivarret hakkais enää ainakaan kovin pahasti.

Otin myös takajousista yhteensä neljä välikumia pois, nyt siis 2/jousi paikallaan. Pitää antaa päivän tai pari asettua tuon perän ja sitten todennäkösesti otan vielä loputkin pois. Kahella autolla tullaan Backwoodsiin, niin ei tartte senkään takia olla noita kumeja niin paljoa..



Takapäätä jos sais edes pari senttiä alaspäin, niin ois ihan hyvä ainakin näin alkuun.

Sisustaa siis vielä läjään, sille ja maalipinnalle vähän rakkautta. Eikait tuolle sen enempiä jaksa/kerkeä/viitsi tehdä ennen ensi viikonloppua. Haukkukaa sitten vaan ihan rohkeesti ;D

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #559 : 20.05.2013, 18:17:06 »
Eipä tässä kummempia ole tapahtunut, perä edelleen himpun verran korkee koska Backwoodsiin mentiin yhdellä autolla niin oli pakko jättää noi kaks jousen välikumia vielä paikoilleen. Kun autossa on neljä henkeä, sillon on perän korkeus kohdillaan=makaa pohjaanlyöntikumien ja tukivarsien varassa aika pitkälti :D
Tarttee varmaan tehdä/teettää uudet ylätukivarret takapäähän, että saa perän ja maan välistä liiat ilmat pois..

Tuolla näyttelyssä ei oltu ihan parhaassa edustuskunnossa, kuski mukaanlukien ::) Onneks olot helpottu iltaa kohden.
Auto näytti kököltä ja kirsikkana kakun päällä unohtu kaikki pesukamppeet kotia. Lauantaina kauheella kiireellä maksista hakemaan joku ylihintainen paska säämiskä, että sai edes kuivattua autoo..
Ja sitten vielä kaiken hyvän lisäksi ainoo äänenvaimennin irtos just, kun sain auton alueelle parkkiin :D Noh, vähän maassa ryömimistä ja sain sen hakattua sinne paikalleen takasin.
Hauskaa kuiteskin oli ja muutama ihminen kävi jutuillakin, suurinosa tyyty haukkumaan ja naureskelemaan vähän sivummalta.



Kaverin räpsy


Ja yks surkee myös alueelta


Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9010
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #560 : 20.05.2013, 19:10:21 »
Aa, siksi teillä kesti niin kauan päästä pesujonosta osastolle  :)

Mää morottelin harmaasta 745:stä ohimennessä kun olitte pesujonon kärjen lähellä.

Hyvät pörinät oli tosiaan siinä kun ajoit osastolle  :D

Olishan tuo voinu olla konepelti pystyssä, melko varmasti koko kruisinkien ainoa pervo  S*

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #561 : 20.05.2013, 20:45:37 »
Juu, ja just siinä meidän jonossa oli kaikki jotka pesi autoonsa ihan oikeesti ja kunnolla :) Oisko menny joku puoltoista tuntia siinä jonotellessa.

Tajusin sut, kun ohitit meidät. Oli vaan hitaat refleksit, jäi morottelut vähän jälkeen siinä :D

Nojuu, meinasin mää sitä jossain vaiheessa esitelläkkin mutta se vaan sitten jäi. Olisin mää tietty esitelly sitä, jos joku olis tullu kauniisti pyytämään :D

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #562 : 20.05.2013, 21:22:01 »
Miten toteutit -1astetta camberia eteen?


Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #563 : 20.05.2013, 21:24:48 »
Sen verran sitä siellä oli ihan itsestäänkin. Liekkö jossain sitten väljää tai jotain. Jotain pitää sinne tehdä, sais vähän lisää miinusta sinnekkin, nyt näyttää kuvissa että edessä camber olisi melkeinpä plussan puolella.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #564 : 20.05.2013, 21:33:14 »
Sen verran sitä siellä oli ihan itsestäänkin. Liekkö jossain sitten väljää tai jotain. Jotain pitää sinne tehdä, sais vähän lisää miinusta sinnekkin, nyt näyttää kuvissa että edessä camber olisi melkeinpä plussan puolella.

Ilmeisesti normaalia kulumaa. :)

Isot pojat neuvoi näin:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230362


Edit: Ite käänsin tuota pulttia 23mm, ja silmämääräisesti näyttää kyllä paljon enemmältä, kuin -1.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2013, 21:36:44 kirjoittanut järviin »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #565 : 21.05.2013, 14:49:34 »
Juu, tuota on tullu kateltua tässä. Pitää kattoo jossain vaiheessa, jos sais aikaseks räpeltää noiden kanssa vielä tämän kesän aikana.

Kulutustakin tullu seurailtua vähän, Kajaanin reissulla keskikulutus oli jotain 10-12,5l luokkaa. Pelkässä kaupunkirallissa kulutus on ollut 15l luokkaa, tai himpun verran yli.
Öljyt+suodatin tartteis vaihdella, n.1500km alkaa olemaan mittarissa ja onhan tuota aikaakin mennyt kohta puoli vuotta. Ilmanputsari, sytytystulpat+syttyjohdot vois uusia kans. Nuo johdot on vaan niin pirun kalliit, niin joutuu niiden vaihtoo vielä hetken oottelemaan.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #566 : 28.05.2013, 15:25:28 »
Ehkä himpun verran turha nosto taas kerran, mutta menkööt.

Kilometrejä on joitain satasia kertyny lisää mittariin. Ihan hyvästi on pelannut, ainoot murheet lähinnä tuon takavaimentajan paikallaan pysymisen kans :D Pitäis joku päivä jaksaa viritellä se liitos kuntoon.
Polttoaineen lisäämisellä on selvitty tähän asti ainakin.

Yksi päivä tuossa innostuin myös säätelemään tuota kickdown-vaijeria löysemmälle. Nyt kolmonen vaihtuu keventämällä kaasua, ei tartte kokonaan höllätä kaasua. Neljääkymppiä pystyy ajamaan kolmonen päällä, kierrokset n.1500-1600rpm vrt. kakkosella ne on jotain 2100-2200rpm luokkaa. Täytyy vielä hieman koittaa löysätä tuota vaijeria, jospa se kolmonen ja nelonen alkais menemään päälle ihan niinkuin kuuluukin. Kuinka helposti tuo laatikko sanoo sopimuksen irti, jos on liian löysä vaijeri? Että kärsiikö tuota vielä löysäillä vai rupeeko sieltä käryä tulemaan?

Joitain kuvia kävin tuossa yksi ilta viime viikolla ottamassa:





Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #567 : 29.05.2013, 15:26:58 »
Jos sä et sitä nyt kokonaan irti ota niin tuskin se laatikko miksikään menee, varsinkaan vakio padalla. Ennemmin tulee vastaan tilanne että se liian viipyilevä pienelle vaihtaminen alkaa ärsyttämään.

Se kickdown vaijeri kun hoitaa sen pienemmälle vaihtamisen myös muutenkin kuin kickdown kiihdytyksessä.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #568 : 29.05.2013, 15:30:44 »
Juuu, tämä pienemmälle vaihtaminen olikin jo tiedossa. Tuo löysä vaijeri->palaako laatikko vaan mietitytti. Ja ei oikeestaan yhtään vielä haittaa, ettei pienempää pykällä kovin nopeesti. Matka-ajossa 80-90km/h vauhdissa ärsyttää se, että tiputtaa ylämäen tullessa kolmosta tupaan ja kierrokset nousee yli 3000-3500rpm lukemiin. Tai sitten pitää rueta ajamaan vähintään satasta noihin ylämäkiin :D

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #569 : 30.05.2013, 17:56:56 »
Siis kun se vaijeri on liian löysällä, niin sä huomaat että painavasi kaasua aina vaan symemmälle ikä mitään oikein tunnu tapahtuvan. Samalla tavalla kun sä koet että auto ei toimi oikein kun se vaihtaa liian herkästi pienemmälle, susta tuntuu että nyt tää ei toimi oikein kun se ei vaihda pienemmälle. Se vaijeri voi silmämääräisesti olla aika "hullunlöysälläkin" silloin kun se toimii oikein.

 

Elekma  Autoracing