Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Lisävaloista juttua

  • 2281 Vastauksia
  • 781250 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #795 : 28.10.2015, 16:41:50 »
Tuossa vielä kuvat napista. Onkoha jollain osanumeroa jos sais vaikka oikeanvärisen?






Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #796 : 28.10.2015, 19:27:06 »
Eikö auton rekkarilla tule just oikee, sillä eikös selviä valmistenumerot ja tarkkat tiedot kaikesta muustakin autoon sopivasta? Rekkarin perusteella ne mullekkin tilas ja sattuhan tuo oikee.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #797 : 28.10.2015, 21:14:55 »
Eipä tullu itelle oikee rekkarilla >:( Mut olkoon eri sävynen V:>
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #798 : 29.10.2015, 18:35:58 »
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lisävalo-sae-70w-ref17-5-ref17-5/3010130500/

Biltemalaiset ei katsastussedälle kelvannut enää viime keväänä, niin tuommoset tuli laitettua tilalle. Hyvin näkee taas kun illat pimenee  8)
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #799 : 29.10.2015, 19:04:17 »
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lisävalo-sae-70w-ref17-5-ref17-5/3010130500/

Biltemalaiset ei katsastussedälle kelvannut enää viime keväänä, niin tuommoset tuli laitettua tilalle. Hyvin näkee taas kun illat pimenee  8)

http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-70w-luminalights-power-x-ref17-5-9-32v/3010130030/

Itsellä vaihtui periaatteessa vastaavat noiden tilalle:
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-35w-luminalights-x-ref-12-5-9-32v-ref12-5-9-32v/3010130010/

Lähti maalit tuosta alimmista, niin pienellä välirahalla sain nuo 70W. Eniten tykkään tuosta hajavalosta, joka valaisee hyvin myös lähelle/sivulle sekä kauas. Eli periaatteessa neljä lediä hajoittaa ja kolme näyttää pitkälle. Minusta parempi valona, kuin tuo X-Visionin meteor-ledinä jotka voi olla että lähtee vaihtoon mutta ensin odotan lumet ja katson miten pelittävät kunnolla matka-ajossa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #800 : 30.10.2015, 10:14:21 »
Biltemalaiset ei katsastussedälle kelvannut enää viime keväänä

Miksei?  ???

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #801 : 30.10.2015, 22:26:01 »
Miksei?  ???

"Vähän on järeät tuikut Volvon keulaan" tms se höpötti. Ref-lukuhan siinä oli liikaa, minkä tiesinkin jo ostaessa. Ensimmäinen ei edes maininnut lisävaloja, mutta vuotta myöhemmin sattui virkaintoinen nuori katsastaja. Jälkinäyttöön (ei valojen takia) otin pois niin sanoi, että ilman valoja ei saa kilpitelinettäkään olla, koska se leikkaa jonku kävelijän jalat poikki... Kesän ajelin valot paikallaan, mutta johdot irti, enkä enää jaksa värkätä.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Kinkama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #802 : 31.10.2015, 21:15:01 »
Auto on V50 vuosimallia -08, valot ovat tehdasasenteiset tuplaxenonit. Tulee tänä talvena senverran paljon pimeillä teillä ajoa että ajattelin lisäpitkät asennuttaa vaikka nuo Volvon omat valot ovatkin aivan parhaimmistoa mitä tuon ikäisissä ja monissa uudemmissakaan on. Oli muuten yksi valintaperuste kun autoa aikoinaan ostin.

Kiinnitysraudoiksi tilasin irroitettavan kilvenaluslevyn. http://www.oljebaren.se/fi/lisavaloteline-tarvikkeet/lisavaloteline/nopea-lisavaloteline/nopea-lisavaloteline-kaksi-lisavalolle.html

Valoiksi valitsin X-visionin meteor LEDit, mutta niiden referenssiluku on 27,5 joten ilmeisesti aika reippaasti paukkuu yli sallituista jos nuo päätän ostaa.

Se varsinainen kysymykseni onkin siis noiden auton omien valojen referenssi, umpioissa olevissa tarroissa lukee 37,5. Eli s40/v50 volvoissa lisäpitkille jäisi 100-75=25ref jäljelle lisäreitä varten? Vai jaotellaanko tuo omien valojen lähivalo-kaukovalo jotenkin erikseen? Auton omassa umpiossa siis xenonit + pitkille vielä halogenit.

Toivottavasti asia ei ole näin eikä tarvisi mitään SAE-100-LEDejä hankkia, näyttää ainakin jussinmäen kuvavertailussa hajottavan valoa aika tehokkaasti myös puiden latvoihin. Vastaantulijoiden häikäisyä en tahtoisi harrastaa.




Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #803 : 31.10.2015, 22:27:57 »
Auto on V50 vuosimallia -08, valot ovat tehdasasenteiset tuplaxenonit. Tulee tänä talvena senverran paljon pimeillä teillä ajoa että ajattelin lisäpitkät asennuttaa vaikka nuo Volvon omat valot ovatkin aivan parhaimmistoa mitä tuon ikäisissä ja monissa uudemmissakaan on. Oli muuten yksi valintaperuste kun autoa aikoinaan ostin.

Kiinnitysraudoiksi tilasin irroitettavan kilvenaluslevyn. http://www.oljebaren.se/fi/lisavaloteline-tarvikkeet/lisavaloteline/nopea-lisavaloteline/nopea-lisavaloteline-kaksi-lisavalolle.html

Valoiksi valitsin X-visionin meteor LEDit, mutta niiden referenssiluku on 27,5 joten ilmeisesti aika reippaasti paukkuu yli sallituista jos nuo päätän ostaa.

Se varsinainen kysymykseni onkin siis noiden auton omien valojen referenssi, umpioissa olevissa tarroissa lukee 37,5. Eli s40/v50 volvoissa lisäpitkille jäisi 100-75=25ref jäljelle lisäreitä varten? Vai jaotellaanko tuo omien valojen lähivalo-kaukovalo jotenkin erikseen? Auton omassa umpiossa siis xenonit + pitkille vielä halogenit.

Toivottavasti asia ei ole näin eikä tarvisi mitään SAE-100-LEDejä hankkia, näyttää ainakin jussinmäen kuvavertailussa hajottavan valoa aika tehokkaasti myös puiden latvoihin. Vastaantulijoiden häikäisyä en tahtoisi harrastaa.




Sulla ja 25 jäljelle omien valojen jälkeen.

Jos multa kysyttäisiin, niin ottaisin näin jälkikäteen joko linkkien ykkös tai kakkosvaihtoehdot vrt nuo X-Visionin LED:n meteorit. On nimittäin harvinaisen matala tuo valokeula. Eli kyseessä on enemmän pistevalot. Itse kaipaan valoa koko matkalle noin 150-200 meteriin. Kauemmas ei tarvitse edes näyttää.

Hyviä vaihtoehtoja:
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-80w-luminalights-power-x-ref10-ref10/3010130040/
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-40w-lazer-st-4-ref7-5/3010120082/
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-35w-luminalights-x-ref-12-5-9-32v-ref12-5-9-32v/3010130010/
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-x-vision-race-r2-ref10-ref10/3010120550/
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-sae-80w-ref10-ref10/3010120080/
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valopari-w-light-ref12-5/3010130400/
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-46w-maxtel-9--ref-12-5-ref-12-5/3010130250/
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #804 : 31.10.2015, 22:54:05 »
Auton omat bi-xenonit on jo sen verta hyvät että epäilen että jotkin ref 10:n valot ei tuo mitään lisää nykyisiin valoihin. Totuus on että mitä paremmat valot jo autossa vakiona niin sitä paremmat pitää olla lisäpitkätkin että ne tuo mitään lisää valokeilaan. Tietysti jos ref 10:n valot kääntää tosi rajusti ojan penkoille näyttämään niin sinne niillä voi saada jotain hyötyä  nykyisiin lisää. Referenssit tulee kunnon valoissa nykyisellään ongelmaksi jos niihin joku sattuu puuttumaan. Aika häilyvä tuo raja tuntuu olevan mutta raja on tuo 100 jos joku siihen puuttuu. Yks. vaihtoehto on että ottaa lisävalot pois leimalle tai nyppäsee vakio umpiosta sen halogeeni lisävalon pois käytöstä niin lieventää vakio valojen referenssiä mutta siihen ei taida olla tietääkseni mitään sääntöä paljo se silloin on? Sitä kun ei taideta kertoa umpiossa. Vai onko se silloin sama kuin jos merkintää ei ole ollenkaan eli 17.5ref.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #805 : 01.11.2015, 04:11:45 »
Auto on V50 vuosimallia -08, valot ovat tehdasasenteiset tuplaxenonit. Tulee tänä talvena senverran paljon pimeillä teillä ajoa että ajattelin lisäpitkät asennuttaa vaikka nuo Volvon omat valot ovatkin aivan parhaimmistoa mitä tuon ikäisissä ja monissa uudemmissakaan on. Oli muuten yksi valintaperuste kun autoa aikoinaan ostin.

Kiinnitysraudoiksi tilasin irroitettavan kilvenaluslevyn. http://www.oljebaren.se/fi/lisavaloteline-tarvikkeet/lisavaloteline/nopea-lisavaloteline/nopea-lisavaloteline-kaksi-lisavalolle.html

Valoiksi valitsin X-visionin meteor LEDit, mutta niiden referenssiluku on 27,5 joten ilmeisesti aika reippaasti paukkuu yli sallituista jos nuo päätän ostaa.

Se varsinainen kysymykseni onkin siis noiden auton omien valojen referenssi, umpioissa olevissa tarroissa lukee 37,5. Eli s40/v50 volvoissa lisäpitkille jäisi 100-75=25ref jäljelle lisäreitä varten? Vai jaotellaanko tuo omien valojen lähivalo-kaukovalo jotenkin erikseen? Auton omassa umpiossa siis xenonit + pitkille vielä halogenit.

Toivottavasti asia ei ole näin eikä tarvisi mitään SAE-100-LEDejä hankkia, näyttää ainakin jussinmäen kuvavertailussa hajottavan valoa aika tehokkaasti myös puiden latvoihin. Vastaantulijoiden häikäisyä en tahtoisi harrastaa.



Tais olla motonetissa ruostumaton levy 9.90e
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #806 : 01.11.2015, 08:21:34 »
Noita 2 kpl päällekkäin niin saa tuohon 25 referenssirajaan varmasti tehokkaimmat valot. http://www.lazer.fi/index.php?page=st-8
Noissa nykyään myös 5 vuoden takuu.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #807 : 01.11.2015, 08:51:43 »
Noita 2 kpl päällekkäin niin saa tuohon 25 referenssirajaan varmasti tehokkaimmat valot. http://www.lazer.fi/index.php?page=st-8
Noissa nykyään myös 5 vuoden takuu.

Mun mielestä nuo Lazer:t on ylihinnoiteltuja eikä rahalle saa vastinetta. Toinen on, että valo on kellertävä eikä valkoinen joista jälkimmäisestä itse pidän lisävaloissa. Jos mahdollista ja on käyntiä esimerkiksi pohjoisessa, niin Rovaniemellä erikoistekniikalla kannattaa käydä kokeilemassa noita testiseinällä. Itsellä ainakin avautui hieman käsitys noista led-lisäpitkistä.

Kannattaa tuolta katsella vaikka testiä:
http://www.jussinmaki.net/blogi/lisavalovertailu-2015/
« Viimeksi muokattu: 01.11.2015, 08:55:37 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #808 : 01.11.2015, 09:08:44 »
Ja tietysti ennen yhdenkään valon ostamista odotellaan ensi viikolla saapuvaa Tekniikan Maailmaa, jossa taisi olla lähes 50 led-lisävaloa testissä. Nähdään sitten puolueettomasti mitatut jakaumat.  :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #809 : 01.11.2015, 09:13:58 »
Auton omat bi-xenonit on jo sen verta hyvät että epäilen että jotkin ref 10:n valot ei tuo mitään lisää nykyisiin valoihin. Totuus on että mitä paremmat valot jo autossa vakiona niin sitä paremmat pitää olla lisäpitkätkin että ne tuo mitään lisää valokeilaan. Tietysti jos ref 10:n valot kääntää tosi rajusti ojan penkoille näyttämään niin sinne niillä voi saada jotain hyötyä  nykyisiin lisää. Referenssit tulee kunnon valoissa nykyisellään ongelmaksi jos niihin joku sattuu puuttumaan. Aika häilyvä tuo raja tuntuu olevan mutta raja on tuo 100 jos joku siihen puuttuu. Yks. vaihtoehto on että ottaa lisävalot pois leimalle tai nyppäsee vakio umpiosta sen halogeeni lisävalon pois käytöstä niin lieventää vakio valojen referenssiä mutta siihen ei taida olla tietääkseni mitään sääntöä paljo se silloin on? Sitä kun ei taideta kertoa umpiossa. Vai onko se silloin sama kuin jos merkintää ei ole ollenkaan eli 17.5ref.

Itse olen taas eri mieltä tuosta etteikö ne tuo mitään nykyisiin valoihin. Tänä päivänä, kun lukee hieman noita TM-testejä niin näkee, että LED-valot tai yleensä ajovalot on päinvastoin huonontuneet entä parantuneet (Laser-valoja normiautoihin odotellessa). Mitä lisävalojen referensseihin tulee, niin hyvä esimerkki on X-Visionilla dominator xenon, jonka referenssi on saatu 20:n Hollantilaisessa testifirmassa, kun taas saman valmistajan Meteor:n Xenon on 37,5. Kun noita on testannut vierekkäin ensimmäinen vie voiton 100-0. Eli välttämättä referenssi ei kerro totuutta.

Sitten jos rupeat repimään umpiosta tyyppikilpeä pois voi vittumainen katsastusmies todeta sinun valot laittomiksi. Bixenon-umpion uusiminen ei mahda olla ihan ilmaista.

Eli jos noita lisäpitkiä laittaa kannattaa miettiä mitä haluaa. Lisää valoa tuolle omien valojen alueelle vai kauemmas mahdollisesti.
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-80w-luminalights-power-x-ref10-ref10/3010130040/ Esimerkiksi noilla varmana saa pidemmälle hieman lisää valoa, jos pitää saada lailliset tuohon volvoon jossa referenssit oli 37,5.
tai
http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/led_kaukovalo_9_36v_80w_pyoereae-p-33740-3789/
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Ateho  Elekma