Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Arska F - 30.08.2015, 13:48:17

Otsikko: Arskan seitenkymppi, ja yks albiino kasipallo
Kirjoitti: Arska F - 30.08.2015, 13:48:17
Joo, kaipa se pitäisi väsätä näistä seitenkympeistä jonkinlaista esittelyä, kun näitä pari kerran talossa on?

Aloitetaanpa siis tästä mielestäni kuvauksellisemmasta yksilöstä, eli kolmoskoppaisesta:
(http://s15.postimg.org/bq22hbljr/20150819_145958_no_reg.jpg) (http://postimg.org/image/bq22hbljr/)

Vehjashan on siis vuodelta 2008, 2.5T, ja koneen jatkona Gear eiku sori... Feartronic  ;D Oli tullessaan n. 160tkm ajettu...
Varustetasona Summum, nahkajakkaroilla, perussoittimella jne...
Sentään oli alkuperäinen tilaaja jaksanut ruksia lisävarusteita "tummien" takalasien, xenonvalojen ja vetokoukun verran.
Pari rengassarjaakin tuli mukana, kesärenkaina nuo kuvassa näkyvät Volvon orginaalit 17" (Canicula), talvirenkaina sitten 16" (Naos)-vanteet, jotka tällä hetkellä ovat hakemassa vielä uutta pintaa tuli värjäytettyä uudelleen (olivat sen verran rupiset, ei ilennyt katsella...)

Ehostamaanhan sitä tietenkin joutui, ensimmäisenä listalle pääsi nuo "tummat" takalasit, mamma kävi pojan kanssa takapenkillä ja totesi suoraan "liian vaaleat" siis kalvoa tehdastummennuksen päälle, 35% kelmulla sai hallituksen hyväksynnän takalasien tummuusasteelle (Kiitokset Autofiksaamo Timantille työstä).
Seuraavaksi toimenpidelistalle pääsi kiinteäksi muuttunut irroitettava vetokoukku, josta tulikin jo foorumille laitettua kyselyjä (kiitokset avustaneille). Lopputulos vetokoukkusavottaan oli koukun kuulaosan kiinnikkeen irroitus koukun rungosta, ja "tarpeeton" määrä väkivaltaa, sekä uusi kuulaosa  siniseltä.


Perushuoltoja tämä on saanut osakseen, ja kilometrejä.

Seuraavaksi työlistalla on:

*Jakohihna kiristimineen+vesipumppu
*Apulaitehihnan vaihto
*Vaihteisto-öljyjen vaihto (ei mitään tietoa edellisestä vaihdosta, liekkö koskaan  V:>) ...Juu, tehdasorkkikset oli  :2funny:
*180tkm huolto
*Kesärenkaat, nykyisten kuviot alkaa olla aika huonosti erottuvat


(http://s8.postimg.org/cu0imrjip/20150819_150103.jpg) (http://postimg.org/image/cu0imrjip/)

Tulevaisuusprojekteja:
*Äänentoiston parantaminen
*Ledejä sisustaan hehkulankojen tilalle
*Lisää kilometrejä (oon kuullu, että autot tykkää siitä, että niillä ajetaan)

Ykköskoppanen (kavereiden kesken HKE*))


(http://s7.postimg.org/6t9kzxc6v/Traktori.jpg) (http://postimg.org/image/6t9kzxc6v/)

Vanhempi palvelija, vuodelta 2000
170-heppanen vapari, M56-manuaaliaskilla, ja töihinkin joutuu toisinaan, eli kiskoo meillä kaikenlaista painavaa halkokuormista meetwurstin raaka-aineeseen. Toimii pääasiassa rouvan tallikuljettimena. (mistä tulee tuo nimikin HKE*))
(*)nyt sitten kaikki miettii, että mitä hittoa se HKE tarkoittaa, no lyhennehän se on :pomo: eli kyseinen Volvo tuntee meillä nimen HevonKarva - Express, eli kabiini on siivoamisesta huolimatta viikon sisään täynnä hevonkarvaa ja hevonp**kaa)

Jatkan tämän HKE:n osalta tarinaa myöhemmin, taitaa lastenhoidolliset tehtävät kutsua...

Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: sjos - 30.08.2015, 21:44:37
Mk3 17" vanteesta voisi heittää nimen, *canicula*
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 31.08.2015, 08:49:51
Mk3 17" vanteesta voisi heittää nimen, *canicula*

Kiitosta taas,  -H-
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit... Valoa Hevonkarva-expressiin +muuta kuvasaastetta...
Kirjoitti: Arska F - 13.09.2015, 19:11:30
Tallissa tapahtui!

Viime talvi niitä tuli katseltua, tai tarkemmin sanottuna, niillä tuli katseltua. Mutta ei enää jaksanut huonotehoisia tuikkuja keulalla. Joten ne saivat lähteä  :hello:

Kieltämättä aihettakin oli, siispä Mjotonetin kautta talliin puuhastelemaan!

Valosettiä lähdin parantelemaan perinteisellä hyväksi havaitulla reseptillä:

(http://s13.postimg.org/dy9cpywhf/20150903_140904.jpg) (http://postimg.org/image/dy9cpywhf/)

Eli... Neljä kappaletta Osramin Night Breakereita (nää tais olla jotkut +110% Unlimited-versiot)
Olin varautunut myös relekikkailuun (siitäkin on kokemusta), mutta arveluttamaan jäi, miten Volvon polttimovahti suhtautuu pelkkään releen ohjauskäämiin polttimon tilalla?? Onneksi tuohon piuhojen paksuntamiseen ei tarvinnut (ainakaan vielä) lähteä, ei merkittävää jännitehäviötä, vaikka umpion sisällä olevien johtojen paksuus muistuttikin aika lailla sitä kuuluisaa MinniHiiren p****nkarvaa...

Sen verran tuli vilkaistua vanhoja polttimoita, ettei umpioiden sisältä löytynyt kahta saman valmistajan poltinta. Oli Philipsiä, Osramia (sen heitin sinne keväällä itse), sekä GE:tä ja neljäs oli joku merkitön kaheneuron halpis  :2funny:

Saakohan noita parkkipolttimon kantoja jostain uusia? Ovat aika surkeassa kunnossa, lähes mustaksi palaneet...

Kuten tuosta tarinasta voi jo päätellä, operaatio onnistui, ja nyt näkee heikommassakin päivänvalossa ajella mutkaista tietä näkymättömiin :3/4 jättää sen:

Niin, sitä muuta kuvasaastetta tulee tässä:

Viime viikolla onnistuin löytämään koulun parkista kolmoskoppaselle hyvän ruudun, sai "seurustella" päivän lajitoverinsa kanssa, toivottavasti vanhempi yksilö muisti opettaa tuolle tenavatähdelle hyviä tapoja  :2funny:

(http://s23.postimg.org/jbi9o0r2v/20150908_084330_no_reg.jpg) (http://postimg.org/image/jbi9o0r2v/)

Vanhemmassa yksilössä (joka vaikutti hyvin säilyneeltä) oli hirvitarrat lokarissa, sekä foorumin tarra takalasilla... Joten saattaapi omistaja vaikka löytyä täältä??
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 29.09.2015, 07:40:23
Tääkin päivitys tulee hieman viiveellä, opiskelukiireitä...

Mutta kolmonen sai uuden jakoremmin tuossa jokin aika sitten, ja ne uudet kesärenkaat :pomo:
Seuraavaksi jos vaihtelisi ohjaustehostimeen öljyt ja etu-umpioihin uudet sisuskalut, syksypimeät alkaa olla ajankohtaiset...
Vaihteisto-litkujen vaihdolle kävin kyselemässä tarjouksia, ja yllättäen sininen oli edullisin, noin 100 euroa hintaeroa seuraavaan...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 30.09.2015, 12:20:50
Jess *taavih->

Eilen tuli odotettu viesti. Kolmosen talvivanteet maalattu, jos ne vaikka ehtisi huomenna hakemaan. Hinta tippui arviosta pari kymppiä, eli 130€ investointi tuli talvikiekkoihin tehtyä, nähny en niitä vielä ole, mutta eiköhän niistä kuvakin tule...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit... Mk 3 talvivanteet...
Kirjoitti: Arska F - 01.10.2015, 13:23:07
Nyt ne sain haettua, ja  voi sanoo että oli työnjälki kohdallaan, kyllä noita passaa talven suolakylvyssä uittaa  ;D
No ei sentään, vahaa niskaan, ja paljon....


(http://s18.postimg.org/w31v5xdpx/20151001_130125.jpg) (http://postimg.org/image/w31v5xdpx/)   

(http://s14.postimg.org/yyb8e5qil/20151001_130139.jpg) (http://postimg.org/image/yyb8e5qil/)

 -H- Takomo Ikoselle työstä, epäilen vahvasti, että jos noita olisi alkanut käsipelissä hioskelemaan, niin tuo homma olisi vieläkin vaiheessa, ja ukko tienannut vähintään maksakirroosin  <Kippis> ...

Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 02.10.2015, 17:56:43
Nonii, tästä päivityksestä ei paljoo jää lastenlapsille kehumista, kun kuviakaan ei tullu otettua, vaikka olishan se kolme litraa mustanpuhuvaa, pahallehaisevaa (ok, haju ei kuitenkaan olisi välittynyt kuvasta  :uglystupid2:) ohjaustehostinöljyä kahesta Volvosta pumpattuna ollu melko hyvä aihe kuvattavaksi (kuvatekstillä: ei näin)  :nohnoh

Mutta tuli vaihdettua kyseiset litkut molempiin, ihan perinteisellä menetelmällä, Mjotonetin imuruiskulla säiliö tyhjäksi, tuoretta öljyä tilalle -> kone käyntiin, ja pari kertaa ruori laidasta laitaan. Tuon kun toisti x kertaa, niin kirkasta öljyä jäi säiliöön.
Oikein fiksu kun olisi ollut niin, olisihan tuota samalla vaihtanut koko säiliön, kun näytti olevan tummahko, ja kiinteellä suodattimella... Mutta, pitäähän sitä jotain projektia säästää tulevaisuuteenkin.

Samalla kun haalarit oli kerran päällä, niin piti purkaa kolmosesta umpiot irti, ja polttimot vaihtoon, kun toinen xenoni oli punertava sävyltään. Uutta Osramia sisään +70% NightBreaker D1S, ja 110% NightBreaker H7. Kaippa noilla näkee, no... Aamulla testataan.  :3/4 jättää sen:

EDIT: Valoja testailtu parinakin aamuna, ero entiseen huomattava  O0
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 07.10.2015, 19:37:14
Seuraava ostos/Hankintakin on jo tiedossa:

Neljä kappaletta mustia, pyöreitä ja piikikkäitä... Jospa tuossa ensi viikolla olisi aikaa kierrellä kyselemässä hintoja...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit... MK 3 = Exxon Valdez...
Kirjoitti: Arska F - 22.10.2015, 16:13:28
Jepjep...

Kylläpä nyt taas kokeilee... Jakoremmillä ajettu alle 2000km, ja kampiakselin stefa vuotaa  :(
Kolmonen siis merkkaa reviiriään...  :facepalm: Purattaa sen alle kuukausi takaperin avatun jakopään uudestaan, ja taas saa euro siivet...
Toivottavasti ei tarttee siniselle viedä, vaan onnistuis ihan tuossa luottopajalla... Onnistuu kuulemma, jos ei hammaspyörä ole lämpösovitteella kiinni...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 26.10.2015, 19:57:50
No... Nyt hirvittää... ELK

Luottopajasta ei ole kuulunut mitään, joten käväsin tänään sinisellä kyselemässä, ja huomenna mennään sitten tutkittavaksi.
Positiivista: Sinisen mekaanikko oli kovasti sitä mieltä, että tuo vuoto (4cm läikkä tallin lattialle joka yö) ei ole kotoisin kampiakselin stefasta...

Negatiivista: Mahdollisia vuotopaikkoja on "pari" lisää, ja todennäköinen on VVT-pyörä...

No, huomenna sen puolen päivän jälkeen tietää varmaksi, että mikä siellä kusee, mutta joku viisas sanoi: Tieto lisää tuskaa...
...Ja ne talvirenkaat on edelleen kaupassa...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 27.10.2015, 14:08:32
Tuomio tuli...

Joko kampiakselin stefa tai sitten öljypumpun O-rengas, mistä vuotaa... Noin 400€ "lysti"  :'(... Ens viikolla loppuu seki vuoto sitten...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 03.11.2015, 14:33:39
Jepp...  -H-

Exxon Valdez tulpattu, ja ei ollu kampiakselin stefa, vaan öljypumpun tiiiviste, oli aika rapsakassa kunnossa :)) muistutti olemukseltaan näkkäriä  ;D
Sininen yllätti positiivisesti  P>, loppusumma jäi alle kustannusarvion, no... Tästä säästyneet €urot voi upottaa suoraan "öljykanisteriin", eli saa öljyt ostettua säästöllä, tai sitten HKE:n *) jarrukamoihin...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 14.11.2015, 15:58:06
Jepp... Tulipa käytyy tallilla puuhastelemassa, kolmonen sai uudet öljyt ja suodattimen. Kilsoja taulussa 180298...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 14.12.2015, 12:46:37
Opiskelukiireet alkaa hellittämään, joten lienee aika suunnitella perinteistä joulua...  :D

Perinteistä siinä mielessä, että kun muut avaa paketteja, niin minä todennäköisesti olen tallissa paskaset haalarit päällä kiroamassa ja availen ihan jotakin muuta  :2funny:

Päivän epistola on rukoilla armaalta kirstunvartijalta budjettia  P>  :kukkia: noin 150€ edestä, että voisi mennä motonettiin hakemaan tarpeita...

Ostoslistalla näyttää olevan:

2 kpl jarrulevyjä (Brembo)
1 kpl jarrupalasarjoja (Brembo)
2 kpl jarruletkuja...

Budjetin saamiseen on hyvät (ellei jopa erittäin hyvät) mahdollisuudet, koska kirstunvartija alkaa v********maan täristäviin jarruihin  :tickedoff:
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit... Hevonkarva-expressin etujarrut.
Kirjoitti: Arska F - 28.12.2015, 13:07:26
Jep, ei tullu syötyä liikaa sikaa, mahtu vielä taipumaan pyöräkoteloon ihmettelemään kieroja laikkoja...

2mm mittasin vasemmalta puolelta heittoa, joten ei tarvinne miettiä mistä tärinä tuli...

Tästä siis lähdettiin:

(http://s29.postimg.org/w2gs2cy0z/20151228_074912.jpg) (http://postimg.org/image/w2gs2cy0z/)

232tkm kurvattu orkkislaikka, kiero...
Irtosi kuitenkin nätisti vasemmalta, oikea tarvitsi lekaa irrotakseen... :2funny:

Tätä tuli tilalle:


(http://s30.postimg.org/pkqkk0z19/20151228_080138.jpg) (http://postimg.org/image/pkqkk0z19/)

(http://s30.postimg.org/w9x401kd9/20151228_080149.jpg) (http://postimg.org/image/w9x401kd9/)

Palat samalta valmistajalta, katsotaan kauanko kestävät  :pomo:
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 10.01.2016, 09:45:09
(http://s7.postimg.org/cyd9md5mv/20160109_140825.jpg) (http://postimg.org/image/cyd9md5mv/)

Pakkasaamu, ja paljon perkele  :peetu:

Normijantteri olis tässä vaiheessa hiihtäny akkukauppaan, ja ostanu uuden patterin, mutta...
(Tässä pitää tietää, että meillä asuu hevostelija) Ei meillä, koska kirstunvartija on sullonut jokaisen euron hevonperseeseen Joten, kierrätys kunniaan, ja serkkulikan Touranista pelastettu (kierrätetty), pätkä-ajolla tyhjennetty Varta vesityksen kautta latinkiin, ja pellin alle... Eilen se toimi vielä hyvin, nyt seurataan, että pitääkö virtansa vai ei... No, onneksi pari akkuja myyvää puljua on sunnuntainakin auki, jos huonolle näyttää...

Edit:

8h ja 15 min myöhemmin...

Onneks oli akkukauppaa auki, nyt on uutta Boschia sisällä, ekat 4h näytti siltä että kierrätysVarta jää pellin alle, mutta seuraavan neljän tunnin aikana kävi sitten selväksi, että ei se sinne jää, kun ei varaukset pysy sisällä....
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 20.01.2016, 15:01:48
 :peetu: Haluun kanta-asiakaskortin akkukauppaan :peetu:

Kyllä alan pikkuhiljaa uskoo siihen että nuo Vollet keskustelee keskenään tuolla tallissa...
HKE kehuskellu harmaalle kymmenen päivää uutta akkuaan, toisella alkanu sitten maski vihertää, että mulle kans ja... :nälkä:

Onneks oli vielä Joensuun akkukaupoissa myymätöntäkin tavaraa, vaikka aika avaraa oli jo hyllyissä  :2funny:
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 28.01.2016, 10:25:03
"Vapaapäivä" koulunpenkiltä, tiesi siirtymistä tallin puolelle...
HevonKarvaExpressiin tuli pakkasilla virran loppumisen lisäksi toinenkin omituinen oire, moottorijarrutukselta kytkin lattiaan, moottori sammuu... Aivan kuin kaasuläppä olisi täysin kiinni?!?
Ensimmäisenä sitä tietenkin aatteli pahinta, että MangeettiMakaroonin valmistama kaasuläppäkotelo (ihanan kallis) on tullut tiensä päähän, mutta nettivideoiden perusteella haarukoitu oireisto ei oikein sopinut tähän vaivaan...
Piti kuitenkin käydä katsomassa että miltä siellä näyttää, josko tuo olisi vaikka päässyt karstoittumaan, mikä aiheuttaisi tuon kaasuläpän kiinnijuuttumisen. Onneksi jostain lehdestä tuli aikanaan tilaajalahjana tuommoinen Borescope, mikä on osoittautunut aika käteväksi tutkia näitä juttuja osia irroittelematta, siitä vähän kuvasaastetta:

(http://s23.postimg.org/mwt7tbh13/3_1.jpg) (http://postimg.org/image/mwt7tbh13/)
Imusarjan sisäkalut näyttävät varsin siistiltä...

(http://s16.postimg.org/94pdbhepd/6_1.jpg) (http://postimg.org/image/94pdbhepd/)
Kaasuläpällä havaittavissa hieman karstaa, tuo oli varsin helppo siivota pois.

Koeajolenkin perusteella diagnoosi osu oikeaan, ei temppuillu... Jos tuota vielä jatkuu, pitänee katse kääntää Immun suuntaan...


Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 22.02.2016, 19:13:19
On se kumma, miten nuo "vapaapäivät" koulunpenkiltä aiheuttavat aina siirtymisen samaan paikkaan tai samoihin harrasteisiin  :2funny:

Tänään etsittiin kolmoskoppaan jarrukamoja, toistaiseksi tuntemattomasta syystä tässä on viime aikoina tykästytty Brembon valmisteisiin, joten sellaisia etsimään siis...

Paikallisilla kivijalkakaupoilla tuntuu olevan jotain ongelmaa, niiltä loppuu osaaminen...
Motonet:
Löytyy levyt eteen ja taakse, ja vielä palatkin taakse, mutta etupalojen kohdalla se osaaminen sitten loppuukin...
AD:
Löytyy levyt, mutta kumpaakaan palasarjaa eivät pysty Brembona toimittamaan  :facepalm:

Positiivinen ylläri, paikallinen Autoa(a)si -korjaamo. Pystyisi tilaamaan kaikki hilut, hinta oli vaan hieman suolainen, lähes 500€...

Referenssihinta tuli tietenkin haettua siniseltä, vaatimattomat 647€

Nettikaupoista, kuten MisterAuto ja Autonvaraosat24.fi löytyisi kaikki noin 300€ hintaan, vaan uskaltaako näistä lähteä niitä tilailemaan?!?
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Orlov - 22.02.2016, 19:21:59
Harvemmin niillä mitään oikeasti on varastossa, mutta jos on vko aikaa odotella toimitusta, niin kyllä mister-autosta on osat tulleet tähän asti :)
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: BroHesus - 22.02.2016, 19:28:11
Entä löytyskö osat sparetosta? Tilasin viime pe veljen kaa osia kuten hihnasarja, jarrupalat, pari pakoputkee ja muuta pientä. Osat oli jo tänään Vantaalla. Ja on siis ennenkin tilattu ongelmitta.
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Juhizz - 22.02.2016, 21:05:44
Nettikaupoista, kuten MisterAuto ja Autonvaraosat24.fi löytyisi kaikki noin 300€ hintaan, vaan uskaltaako näistä lähteä niitä tilailemaan?!?
Uskaltaa. Molemmista tilannut monta kertaa ja aina on sujunut. Voin suositella myös autodoc.fi
Siellä on nyt myös ilmaiset toimitukset.
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 23.02.2016, 08:31:02
Entä löytyskö osat sparetosta? Tilasin viime pe veljen kaa osia kuten hihnasarja, jarrupalat, pari pakoputkee ja muuta pientä. Osat oli jo tänään Vantaalla. Ja on siis ennenkin tilattu ongelmitta.

Sparetostakin löytyis, ja olis vielä halvin paikka tehdä ostokset, mutta toimitusajat "lorottaa kintuille" n. kuukauden päivät... Tosin, eipä tällä vielä kiire ole, kun ei (vielä toistaiseksi) pääse tuohon sähkökäsäriin kiinni.
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: BroHesus - 23.02.2016, 08:33:03
Sparetostakin löytyis, ja olis vielä halvin paikka tehdä ostokset, mutta toimitusajat "lorottaa kintuille" n. kuukauden päivät... Tosin, eipä tällä vielä kiire ole, kun ei (vielä toistaiseksi) pääse tuohon sähkökäsäriin kiinni.

Omassa tilauksessa oli 2 tuotetta tuolla kuukauden toimituksella ja silti saivat kerättyä ne heti, mutta toki tuohon kuukauden odotukseen pitää varautua.
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 23.02.2016, 08:43:26
Omassa tilauksessa oli 2 tuotetta tuolla kuukauden toimituksella ja silti saivat kerättyä ne heti, mutta toki tuohon kuukauden odotukseen pitää varautua.

Näissä olisi ollut kolme neljästä :2funny:
Eli ainoastaan takalevyt olisi muistaakseni löytynyt "heti"
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 23.02.2016, 19:09:13
Muistiin itselle (ja jos joku muukin sattuu näitä kaipaamaan...)

Varaosanumerot Volvo/Brembo

Etulevy (316mm)
30769061/09.A426.11

Etupalasarja
30793857/P 24 077

Takalevy (302mm, ei jäähdytetty, sähkökäsäri)
30769059/08.A537.11

Takapalasarja (sähkökäsäri)
30794555/P 86 021
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 13.03.2016, 16:45:29
Koitti lopultakin päivä, että pystyy itse lukemaan Volvosta(kin) vikakoodit turvautumatta korjaamojen apuun...
Joten, pitihän sitä käydä lueskelemassa molemmat läpi, jos (kun) sieltä jotain harrastettavaa löytyy...
HKE oli "puhdas", ei koodeja...
Harmaassa oli sitten senkin edestä, 183 repullista  :2funny: erilaisia vikakoodeja... En sen tarkemmin niitä tutkinut, koska en ole tuosta aikaisemmin lukenut/luetuttanut koodeja missään, eli voivat olla vanhojakin...
Tein sitten sellaisen tempun, että poistin kaikki löytyneet (lähtivät veks, eli ei pitäisi olla vikoja päällä, ja huomenna pakollisten ajelujen jälkeen talliin ja luetaan koodit uudestaan...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 14.03.2016, 16:29:45
... pakollisten ajelujen jälkeen talliin ja luetaan koodit uudestaan...

Ja "puhdasta" oli, voi siis käydä huomenna tarjoamassa konttorille kai sieltä leiman (vikalistan) saa
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 07.04.2016, 20:35:13
Noo, kolmonen leimattu menestyksekkäästi, huomenna vois kaivella Kärsserin varastosta ja etsiä alkuperäisen värin kaiken sen päällä olevan p****n alta, ja lopettaa samalla vauhdilla nastanropinankin, se on ilmeisesti vapaapäivä taas  :2funny:


(http://s27.postimg.org/cp6n3ssn3/20160407_132958.jpg) (http://postimg.org/image/cp6n3ssn3/)

Nuo alle...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 08.04.2016, 11:50:28
Ei hemmetti, Kolmonen olikin harmaa, eikä beige :2funny:

Eka kotipesu tälle keväälle suoritettu, ei mitään tarkempaa, vain vaahdolla ja harjalla... Kesäkuviot alla, olipa hyvin liimattu vanteet napoihin (ruoste-nimisellä pikaliimalla)

Piti vielä Kärsseriäkin korjata, kun oli painekytkin jumissa... (kuvasaastetta ehkä myöhemmin viikonlopun aikana, jos sais vaikka tuon ykköskopankin niin puhtaaksi, että ilkeis ottaa "kaverikuvan" näistä, sellaista ei vielä olekaan...)
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 11.04.2016, 08:45:32
No, renkaanvaihtoja ja pesuja tuli harrastettua viikonloppu, olokin on tänään sen mukainen... :facepalm:
Mutta se luvattu "kaverikuvakin" tuli otettua...
Siinäpä talouden ruotsinlautat samassa kuvassa, kerrankin puhtaana samaan aikaan  :2funny:


(http://s22.postimg.org/l6egl0rh9/IMG_8800_sens.jpg) (http://postimg.org/image/l6egl0rh9/)
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 03.05.2016, 10:06:39
...Taas se aika kuukaudesta eiku vuodesta... Haalaria aamusta heti päälle ja talliin etsimään HevonKarvaExpressin mystisesti kadonnutta käsijarrua, löytyi tällä kertaa hieman eri paikasta kun viime vuonna  :2funny:

Ja sitten konttorille pelkäämään, suomalainen mieshän ei pelkää kun kuolemaa, polliisia ja katsastusmiestä (ei välttämättä tässä järjestyksessä)... Vikalistan hakuun läksin, koska etuiskarit tuntuvat hieman löysältä, mutta "leima" tuli, ja ilman huomautuksia, jo toisen kerran peräkkäin tuolle. Suikkapää vielä oikein kehui vähäisiä kilometrejä ja vanhuksen hyvää kuntoa...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 18.05.2016, 18:48:24
Eipä näillä oikeestaan oo ollu ku ajella... Perushuoltoja yms...

Kolmoskoppasen jarrut on vieläki vaiheessa, tuli hieman muuta projektia eteen/tilalle, kuten yhden peräkärrin elvytys... Mutta jotain sentään Volvollekin. Kolmonen pääsee askiöljyjen vaihtoon ens viikolla (lopultakin) siniselle... Kai ne on hyvä vaihtaa, kun mittarissa on jo reilut 190tkm, eikä lootaöljyjen vaihdosta ole mitään tietoa, liekkö koskaan...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 27.05.2016, 16:16:35
Kolmosen askiöljyt vaihdettu, kilsoja 190868... Olipa vissiin ihan aiheellinen huoltotoimenpide. Ainakin sinisen mekaanikko oli sitä mieltä että ei ole ihan äsken törmännyt noin pahalle haiseviin lootaöljyihin  :2funny: Eikä tuo värikään enää ihan terve ollut (imho).
...Todennäköisesti niitä ei ollut vaihdettu koskaan, se askiöljyjen vaihto kun ei vieläkään kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan... Pitää sorvata oma.
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 31.05.2016, 14:04:45
Ja nyyt kasvaa metrinen tatti otsaan!  :peetu:

Tuli aamulla kateltua HevonkarvaExpressiä sillä silmällä, että nyt loppuu se takajarrujen vinkuna...
Levyt, palat ja käsärikengät taakse siis uutta, olishan se liian hyvin menny, jos homma olis menny putkeen!

Oikeella puolellahan ei ollu mitää ongelmaa, mutta vasemmalla puolella sitten senkin edestä  :2funny:
Purkuvaiheessa tuli jo vasenta kateltua, että täällä ei oo kaikki kunnossa, levyn sisäpinta ruosteessa! Hetko, meillä on mäntä jumissa nyt... No, niinhä se oliki, eiku uutta satulaa hakemaan, ja tällähän se korjaantuu  ;D Niinhä sitä moni luulisi joo....
Edellinen jarru "asentaja" oli paskonut jarruputken päästä nipan, ja eihän sitä enää normaaleilla työkaluilla auki saanut, ei edes epänormaaleilla... Pikainen konsultaatiopuhelu tutulle autokorjaamoyrittäjälle, lopputuloksena hällä saattaa olla konsti, millä se lähtee auki. Huonolla säkällä vaihdetaan sitten koko jarrulinja abs-purkille asti  :facepalm:  *tumppuun->  :facepalm: Tämä selvinnee huomenna, että mitä kaikkea siihen vaihdetaan...

Muita havaintoja kuskinpuolen takasesta löytyi sitten levyn poispudotuksen jälkeen, käsärikenkien kitkapinnat tippui nätisti lattialle... Bosch-laatua olivat...
Kuvasaastetta saattaa tulla, kunhan v***tus vähän laskee...

Tilannepäivitys klo 17:40...
Selvis (toistaseks) nipan vaihdolla, oli putkessa sen verran lyhennysvaraa... Mutta raaka totuus on se, että seuraavan kerran kun tuolle jarruputki-osastolle tarvitsee jotain tehdä, joutuu uusimaan kaiken ABS-purkilta taaksepäin...

Edittiä 1.6.16, sitä luvattua kuvasaastetta....

(http://s33.postimg.org/is0yztgvf/IMG_20160531_WA0000.jpg) (http://postimg.org/image/is0yztgvf/)
Tältä näytti vanhat osat (käsärikenkiä en sitten kuvannukkaa näköjään...)

(http://s33.postimg.org/472w8576z/20160601_075346.jpg) (http://postimg.org/image/472w8576z/)
Valmista on kiva katella...


(http://s33.postimg.org/q44mnefu3/20160601_092946.jpg) (http://postimg.org/image/q44mnefu3/)

(http://s33.postimg.org/ntfrapju3/20160601_093012.jpg) (http://postimg.org/image/ntfrapju3/)
Vanhasta satulasta pari räpsyy... Oli nippa hieman jumissa joo...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 06.06.2016, 17:01:28
No joo...

Tuli jatkettuu HKE:n kanssa harrastamista, eli perushuoltoa... Mietin siinä tovin, että nollaanko huoltovalon koneella vai mittariston kautta... Hain sitten kuitenki koneen, ei olis kannattanu....

(http://s33.postimg.org/pkbpw5nuz/koodinperkeles.jpg) (http://postimg.org/image/pkbpw5nuz/)
 :peetu:

Olisko kellään kokemusta/tietoa että korjaantuuko tuo muullakin konstilla kun menemällä siniselle ja maksamalla ittensä kipeeks??

Netistä löyty tämmönen:
http://www.ebay.com/itm/ELECTRONIC-CONTACTLESS-THROTTLE-POSITION-SENSOR-FOR-VOLVO-V70-C70-S60-S70-S80-XC-/171503903834?hash=item27ee6de45a:g:TSQAAOSwBahVAuOY
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 08.06.2016, 19:50:48
Pari päivää (googletteluu, erinäisiä sähköposteja eri puolelle Suomea) myöhemmin....

HKE:n vikakoodi varmistettu asentoanturista tulevaksi, varmistui myös se, että jos tuon pelkän asentoanturin vaihtaa, joutunee kaasuläpän sopeutuksen tekemään... Eikä muun läppäkotelon elektroniikan toiminnastakaan ole varmuutta...
Siniseltä saa uuden läppäkotelon asennettuna n.650€, tarvinnee jossain vaiheessa sijoittaa wanhukseen tuo uuden läppäkotelon hinta, mutta toimii se sen operaation jälkeen taas +200tkm...
Tämmöinen vikakoodihan on kuin syöpädiagnoosi, sen tietää nyt, että tuo ei ainakaan tuosta itsestään korjaannu, jos ei mitään tee "kuolema" tulee jossain vaiheessa kyllä, mutta onneksi tämän voi pelastaa "terminaalivaiheestakin" takaisin elävien kirjoihin. Mennään eteenpäin, siihen asti kun alkaa "yskittää" :3/4 jättää sen:
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: puppet - 08.06.2016, 20:32:19
Miksi se pitää ohjlemoida uudestaan jos vaihdat sacerin anturin? Oma toimi säätämisen jälkeen "normaalisti", (eli sama vika oli vielä tallella) mutta omassani oli sisäinen vika, jonka takia vaihdoin uuden kotelon. Uusi maksoi 421€-alennus=400€+ ohjelmointi ja vikakoodien luku/nollaus 100€. Itse ajoin 21km uudella kotelolla+pari testilenkkiä ennen koodausta.
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 14.06.2016, 15:51:00
Osaa näemmä vanhassakin Volvossa olla bitti poikittain, kaasuläppäviasta kielivä koodi on poissa (ei todellakaan lopullisesti, oletan). Laitoin aamulla testerin kiinni, ja katselin vähän arvoja kaasuläpältä (moottori sammuksissa tietenkin) :
Kaasuläppä kiinni, arvo 5-8%
Kaasuläppä auki, arvo 88%
Jälkimmäinen ei tuntunut oikealta, pitäisi olla 100%, mielestäni... Noo, avosandaalia kaasupolkimelle, lappu lattiaan kymmenkunta kertaa, ja kaasuläppä auki -arvo oli sen 100%. Takaisin vikakoodeihin, siellähän se ECM-917A oli edelleen, mutta tällä kertaa se suostui poistumaan *taavih->
Tarvinnee käydä yksi kappale tiivisteitä ja irrotella tuo läppäkotelo pellin alta puhdistukseen, voi olla vaan karstanen... V:>

Huomenna jos keskittyisi tuohon kolmoskoppaan, se taitaa kaivata pesun ja vahaa...


Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 18.06.2016, 08:05:32

(https://s31.postimg.org/j3t7zfmd3/IMG_20160615_WA0002.jpg) (https://postimg.org/image/j3t7zfmd3/)
Karkee oli pinta...  V:>
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 25.07.2016, 08:30:52
Hitto, tänään kuulemma pääsen hakemaan kolmoseen huolto-osat ja jarrukamat!! Ainakin kirstunvartija sanoi näin... Osasyynä voi tietenkin olla se, että kuskinpuolen etulaikka halkesi kesälomareissulla...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 25.07.2016, 16:18:06
Jepjep...

Kolmosen huoltohommia varovasti aloteltu... Hommahan meni heti alkuun samalla tavalla kun Jeesuksen pääsiäinen  :2funny: ...Eli vituiksi...
Takajarrukamat meni tilaukseen, pitäs tulla huomiseksi.
Piti sitten olla rähmäkäpälä ja tiputtaa roppu öljynlaskuastiaan...
No, sitähän luulisi, että ei siitä mitään suurta haittaa ole, mutta oli siitä  :peetu:
Volvon öljyroppu on just passelin kokoinen tukkimaan Motonetin öljynlaskuastian kaukalon "pohjassa" olevan reiän, siis juuri sen mistä öljy valuu kaukalosta sinne pöntön sisäpuolelle, tässä vaiheessa moottorissa oli vielä 1,5 litraa öljyä sisällä, ja tämä puoltoista litraahan löytyi sitten tallin lattialta. Muilta osin öljynvaihto meni aika nätisti, eli just kuten pitikin.

Sainpahan kuitenkin nuo etujarrujen osat, seuraavaks purkamaan niitä... Etupyörä pois, ja... Tässä vaiheessa tuli mieleen lähteä tallista lueskelemaan joko foorumia tai Vidaatm Mutta ihminenhän nuo on kasannutkin alunperin, joten jarrusylinteri ja ies pois, levy on näköjään kiinni TX50-kantaisella pultilla, ei auennut, katkesi molemmilta puolilta, eikä uusia kiinnitysruuveja levylle tullut, ei edes Brembon paketissa. Kaipa tuo kestää kiinni ilmankin??  :-\ (saa luvan kestää) Orkkislevyt oli tiukassa, sai antaa lekaa ihan kunnolla.

Kuvasaastetta ei nyt tullu otettua, keljutti muutenkin...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 27.07.2016, 14:03:54
Huoltohommat vaan jatkuu, tänään vuorossa kolmosen takajarrut... Koska kuvat on kuulemma kivoja, niin tänään sai jopa jokusen perunalaatuisen räpsyn tekstin sekaankin...

(https://s31.postimg.org/5mfsg3gav/20160727_082306.jpg) (https://postimg.org/image/5mfsg3gav/)
Tämmöset "eväät" tälle päivälle...

(https://s32.postimg.org/4bsvuuv6p/20160727_095001.jpg) (https://postimg.org/image/4bsvuuv6p/)
Pyöräkotelosta löytyi näin masentava näky. (tuo tappi tuossa kuvassa on omavalmisteinen Special Tool, helpottaa renkaanvaihtoa yms pyörien kanssa pelaamista aika paljon...)

No, tää kyseinen kapistushan on sähkökäsärillä, ja sille pitää tehä tietokoneen kanssa temput ennen näppien rasvaamista, jotkut käyttää tähän myös 9V paristoa, mutta kun tuo kone tuossa kerran on, niin miksi kikkailla?

(https://s32.postimg.org/ik6ju1t35/20160727_083054.jpg) (https://postimg.org/image/ik6ju1t35/)
Huoltotilan aktivointi (vetää käsärimoottorit sisään)

Sitten vaan näpit mustaksi... Vanhat kamat pois, ja uutta tilalle. Takapäässä onnistui jopa levyjen kiinnitysruuvien avaaminen ehjänä, positiivista...

(https://s32.postimg.org/qcbakj0tt/20160727_103341.jpg) (https://postimg.org/image/qcbakj0tt/)
Näyttää huomattavasti paremmalta kun lähtötilanteessa  ;)

(https://s32.postimg.org/gygflekjl/IMG_20160727_WA0000.jpg) (https://postimg.org/image/gygflekjl/)
Vanha laikka sisäpuolelta, surkeaan kuntoon on päässyt (orkkis? 194tkm rullattu...)

(https://s31.postimg.org/wu6qrtodj/IMG_20160727_WA0002.jpg) (https://postimg.org/image/wu6qrtodj/)
Eipä hääviltä näyttäny vanhat palatkaan, tuossa verrattuna uuteen (tehdasasenteisia ilmeisesti nuokin??)

Sitten vaan näpit puhtaaksi tietokoneen käyttöä varten ja huoltotilan deaktivointi...

(https://s32.postimg.org/a53crevwh/20160727_105212.jpg) (https://postimg.org/image/a53crevwh/)
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: janne81 - 27.07.2016, 21:09:07
Kaverilla onki tuo sama delphi ni täytyy sitä liisata ku itse alkaa näppejä sotkemaan  ;)

Huvittava tuo öljynvaihto homma, vaikka se ei vissiin sillo paljon naurattanu.. aika näkysää tuo parilitraa öljyä nimim. kokemusta on  :2funny:
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 28.07.2016, 12:05:08
Kaverilla onki tuo sama delphi ni täytyy sitä liisata ku itse alkaa näppejä sotkemaan  ;)

Huvittava tuo öljynvaihto homma, vaikka se ei vissiin sillo paljon naurattanu.. aika näkysää tuo parilitraa öljyä nimim. kokemusta on  :2funny:

Tuo AutoCom on kyllä hyvä softa ollu, ja pääsee kiinni oikeestaan kaikkiin Suomen teillä liikkuviin vehkeisiin, no, Ladaa ja Pontiacia ei listoilta löydy  :2funny:

Juu, ei sillä hetkellä pahemmin hymyilyttäny kyllä kun par litraa öljyä oli lattialla, hyvä pointti tuossa oli se, että aina tulee laitettua pahvia alle, että jos/kun roiskeita tulee, osuvat yleensä pahville. Tällä kertaa "roiske" oli normaalia isompi...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Maxxxed - 28.07.2016, 12:29:00
Tarvii kai jossai vaiheessa vaihtaa tälläseen tuo oma V70  :-*
Ihan kivan näköinen tää V70 III
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 28.07.2016, 19:41:48
Tarvii kai jossai vaiheessa vaihtaa tälläseen tuo oma V70  :-*
Ihan kivan näköinen tää V70 III

Joo, on toi ihan kivannäköinen, emäntä ihastui takatiloihin, on hieman enemmän kun kakkoskoppasessa (eka pirssi meillä, missä kuskinkin takana mahtuu aikuinen kunnolla istumaan kun kuskinpenkki on mulle säädetty). Jos tuosta nyt huonoja puolia pitää etsiä, niin alustan osissa on ihan liian monessa palikassa neljä kirjainta ovaalin sisällä  :2funny:
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: janne81 - 28.07.2016, 21:43:08
FoMoCo niissä kyllä lukee  :juhau: (pilk.nus. sori)  ;D
Se ei kyllä oo yhtään huonoasia kun vertaa edelliseen etupään ripustukseltaan.
Joo, on toi ihan kivannäköinen, emäntä ihastui takatiloihin, on hieman enemmän kun kakkoskoppasessa (eka pirssi meillä, missä kuskinkin takana mahtuu aikuinen kunnolla istumaan kun kuskinpenkki on mulle säädetty). Jos tuosta nyt huonoja puolia pitää etsiä, niin alustan osissa on ihan liian monessa palikassa neljä kirjainta ovaalin sisällä  :2funny:
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: mheguli - 29.07.2016, 07:51:10
FoMoCo niissä kyllä lukee  :juhau: (pilk.nus. sori)  ;D
Se ei kyllä oo yhtään huonoasia kun vertaa edelliseen etupään ripustukseltaan.

Joo, keston osalta nämä kuusi kirjainta ovat positiivinen asia alustassa ja vaikkapa seisontajarrussa, mutta remontointi... mitään ei voi tehdä ilman erikoistyökaluja (alapallon irroitus, etulaakeri, ja ne taka-akselin pitkittäistukivarren etupuslat). Edessä camberin säätö vähän niin ja näin... mitähän muuta näissä vielä oli? Kyllä P2-alustaa on vain huomattavasti helpompi rempata. Toki sitä joutuu myös remppaamaan paljon useammin.

Asiaan: Itselläkin olis kohta jarruremppa esissä. Vaihtelitko tai remppailitko liukutappeja samalla? Pitäisi vissiin hommata varoiksi nuo levyjen kiinnitysruuvit. Mikähän se koko olisi? Yhden ruuvin tuhosi jo mitään puhumatta etulaakerin vaihtanut liike. Renkaita vaihtaessa vähän yllätti, kun jarrulevy hölskyikin miten sattui (ko. laakerissa rupee muuten olemaan väljää jo n. 20 tkm ajon jälkeen en tiedä mikä laakeri on kyseessä, mutta Autoasi teki). Mikähän mahtaisi olla oikea koko?
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 29.07.2016, 07:57:33
Mikähän mahtaisi olla oikea koko?

Navan sisään katkennutta ruuvia oli hankala mitata, mutta villi veikkaus olisi jotain M8 -luokkaa, mutta voin katsoa löytyykö Volvolta siihen jopa osanumeroa... Volvon osanumero ruuville: 30741279... Google kertoi M10 x 1,5 - nousulla, pituus 19,7mm

Vaihtelitko tai remppailitko liukutappeja samalla?

Liukutapit sai joka nurkassa osakseen puhdistuksen ja uudet rasvat.

FoMoCo niissä kyllä lukee  :juhau: (pilk.nus. sori)  ;D

Jep, tiesin tuon, kyseinen merkki ei vaan koskaan ole oikein iskenyt, jos tiedät mitä tarkoitan  ;) Mutta onpahan nyt edes osittainen taivaspaikka varmistettu  :2funny:
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Juhizz - 29.07.2016, 08:09:52
Erään kataloogin mukaan tuon ruuvin koko olisi "M14x40"..
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 29.07.2016, 08:14:46
Erään kataloogin mukaan tuon ruuvin koko olisi "M14x40"..

Ei oo noin iso...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Juhizz - 29.07.2016, 08:15:49
Ei niin.. Katsoin toisaalta. M10x20
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 09.08.2016, 19:39:56
Jepjep... Että tämmönen päivä taas  :facepalm:

Aattelin aamulla käydä juottamassa HevonkarvaExpressin niin saa kirstunvartija ajella hevostelemaan, jerrykannu konttiin, ja kohti Vjenajaa.. Ajelin ensin Suomen tulliin, siellä ulos kabiinista passintarkastusta varten, ovet lukkoon kun ei ollut näköyhteyttä autoon, pikaisen passinvilautuksen jälkeen takasi autolle, napista ovet auki ja rajan ylitykseen... Venäjän tullissa tulikin sitten se ylläri  :2funny: Ovet kyllä aukee, takaluukku ei V:> (tässä pitää tietää, että Itätavaritsin tullimies  C:-) haluaa nähdä autosta ihan joka nurkan, myös takaluukun sisukset, vararenkaat yms...) Onneksi ne ymmärtää myös jonkun verran suomea... Takapenkin kautta näkivät ilmeisen riittävästi kontin sisustaa, tankki täynnä reissulta kotiin, kosla talliin, ukko konttiin ja purkamaan. Lukon solenoidihan siellä oli jumissa, taas pelaa. Joutui vaan hakemaan siniseltä uudet verhoilun kiinnikkeet, kun kärsivät vähän väärästä irroitustyylistä (kilohinta kohdallaan, 21,40€ kustannus, eikä painoa ole sataakaan grammaa osilla  :2funny:)

Vastaisen varalle tuli myös väsättyä patentti, millä varmistetaan kontin avautuminen myös siinä tilanteessa että tuo solenoidi lopettaa taas toimintansa.
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 20.09.2016, 18:56:13
Nojoo...

Pieni suomiturnee taas kolmoskoppasella heitetty, Jns-Tre-Jns. Ja ei tältä(kään) reissulta tainnut ilman harrastettavaa selvitä. Ennen reissua tuli tarkistettua öljyt koneesta, ja maksimilla oli, kuten piti ollakin. Tänään sitten kotiinpäin ajellessa heitti Volvo herjan: "Öljymäärä pieni"  :uglystupid2:
Siinä pientä paniikkiakin meinasi tyrkätä kun oltiin käytännössä keskellä ei mitään, ja perhe kyydissä, kontti täys kamaa  :2funny: Joutui siinä vielä pysähtelemäänkin kun suomessa päällystetään teitä (!!!), herja hävisi sillä pysähdyksellä. Kotipihassa tarkistin sitten öljyt uudelleen, ja... Ei tuonne tarvinnut yhtään lisätä  :idiot2: ->Todennäköinen anturivika  :peetu:
...Joutunee etsimään tuon öljymäärän anturin seuraavaan huoltoon...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 19.10.2016, 16:57:12
Muistiin itselle... Osramin Night Breaker Unlimitedit kestävät noin vuoden...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 02.04.2017, 09:49:47
Hiljaiseloa ollut, mutta eihän näillä oo ollu kun ajella...

Kymppiviikko meni putkeen :peetu:

n. 500 kg hirvitarra yritti tarttua keulaan, en antanu tartuntapintaa, kun oli koko perhe kyydissä, mutta vasemmalta loppui tila...

(https://s10.postimg.org/5hp3t6dh1/IMG-20170307-_WA0000.jpg) (https://postimg.org/image/5hp3t6dh1/)

Meinasi päästä autokauppaan tuon takia, mutta ei ihan, taas kulkee.
Peltipajalta kotiutumisen jälkeen piti tietenkin palata alkuperäiseen suunnitelmaan, mikä piti toteuttaa jo kymppiviikon lopulla, eli katsastus ja huolto. "Leima" tuli, ja huolto-osat haettua samalla vauhdilla.

Seuraavaksi pitäis harrastella tuo Hevonkarva Express leimakuntoon, ja tilata kolmoselle lasinvaihto...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Maxxxed - 02.04.2017, 10:11:49
Hui prkl.. lähellä kävi.  ::)
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 07.04.2017, 12:09:33
Hui prkl.. lähellä kävi.  ::)

Joo niin kävi...

Noo, kävipä jonkunlainen hjärtslaagikin lähellä kun tiedustelin tuohon kolmoskoppaan tuulilasin hintaa, halki ei oo, mutta muuten kun haulikolla ammuttu...
..Joten kävin kyselemässä kolmoseen uutta ikkunaa, ja onneks oli tuoli perseen alla kun kertovat hinnan... 470€, ja ei ollu sinisen hinta, sieltä en taida uskaltaa edes kysyä...  :2funny:
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Peck4 - 07.04.2017, 22:15:38
Jaa niin joo. Onhan tuossa hitusen enempi tuota tekemistä, kuin yks kivenisku  :-\
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Maxxxed - 15.04.2017, 20:32:02
(https://s31.postimg.org/j3t7zfmd3/IMG_20160615_WA0002.jpg) (https://postimg.org/image/j3t7zfmd3/)
Karkee oli pinta...  V:>

Tässä?

Vakiot + 35% ?
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 15.04.2017, 20:33:55
Tässä?

Vakiot + 35% ?

Jep...
Tallin valaistus vähän hämää, näyttää tummemmalta mitä on. Ulos näkee sisältä hyvin, mutta ulkoa ei sisään
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Maxxxed - 15.04.2017, 20:40:18
Jep...
Tallin valaistus vähän hämää, näyttää tummemmalta mitä on. Ulos näkee sisältä hyvin, mutta ulkoa ei sisään

Laitatko vaikka ihan päivän valossa pihalta kuvan? Olin toteamassa että tuo on omaan makuun liian tumma  :o
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 16.04.2017, 09:10:07
Laitatko vaikka ihan päivän valossa pihalta kuvan? Olin toteamassa että tuo on omaan makuun liian tumma  :o

Ollos hyvä...


(https://s21.postimg.org/cxf1oydbn/20150819_145939.jpg) (https://postimg.org/image/cxf1oydbn/)

Kevätaurinko-kuvaa tulee kunhan saan nuo kesäpyörät takasi alle, ja kopan "esittelykuntoon", on nyt "ei esittelykunnossa"...
...Ja keuliihan tuo perkele, pitäs tehdä tuolle takapäälle jotain...

Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Maxxxed - 16.04.2017, 09:14:08
Ollos hyvä...


(https://s21.postimg.org/cxf1oydbn/20150819_145939.jpg) (https://postimg.org/image/cxf1oydbn/)

Kevätaurinko-kuvaa tulee kunhan saan nuo kesäpyörät takasi alle, ja kopan "esittelykuntoon", on nyt "ei esittelykunnossa"...

Kiitos. :) ei lainkaan pahat. Itellä on edessä 50% niin tollaiset melkeen ihan jees. Pohdin kun auto on kuitenkin hopea niin. Viitti mustaks vetästä.
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 16.04.2017, 09:18:40
Toi on ollu ihan ok, ei oo takapenkiltä kuulunu valituksia...
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 25.09.2017, 19:24:27
Nojoo...

Puol vuotta vilahtanu, kun on viimeks tähänkää jotain laiteltu... Mut ei oo ollu ku ajella ja tankata  :D

Kolmonen sai viikonloppuna uudet takaiskarit, loppu se keinuminen.
Hevonkarva Express menossa huomenna hakemaan uutta kytkintä
http://www.youtube.com/watch?v=ztGkhaPLmLU
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 03.07.2018, 20:59:29
Njoo, vettä taas virrannut Pielisjoessa yli 180 päivää  :2funny:

Jotain tapahtuu täälläkin, eli Hevonkarva Express siirtyi pois kalustoluettelosta ja tilalle tuli 2007 Mk2 Classic
(https://thumb.ibb.co/kWSv1d/IMG_20180608_WA0002.jpg) (https://ibb.co/kWSv1d)
Kuva napattu Sortavalasta, onnistuneen lasientummennuksen jälkeen... Niin tämänkin "pilaaminen" aloitettiin..
Vanteet tarvii uusia, ovat niin rupiset ettei viitsi katsella, eikä ranteet kestä fiksata noita :facepalm:
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Arska F - 10.10.2018, 16:39:51
Taas mennään...

Mk3 sai viime viikolla huomiota perinteisellä touhutonnilla  ;D Vehje alkoi vinkumaan, ja paikallistin vian laturin laakereihin  :idiot2:
Vaihdettiin laturi, mutta vinkuminen vaan jatkui...  :peetu:

Öljykorkkia avatessa kuului pussahdus, ja hiljaista tuli, siispä yksi kappale suodatinjalkoja tilaukseen, koska sieltä oli jotain oleellista rikki, ja paineet eivät päässeetkään karkuun venakopasta.
Seuraavassa huollossa taidetaan uusia öljytasoanturi, kun se on hieman herkällä päällä

Mk2 on saanut uudet kesärenkaat ja Ghostilta hankitut 17" Thorit, sekä kilometrejä mittariin.


(https://thumb.ibb.co/kBKZb9/vollet_no_reg.jpg) (https://ibb.co/kBKZb9)
Otsikko: Vs: Arskan seitenkympit...
Kirjoitti: Iipo90 - 11.10.2018, 15:09:23
Siinä suodatinkotelon kyljessähän on huohotuspönttö jossa on kalvo mikä hajotessaan aiheuttaa sen vinkumisen.

Tuli vaihdettua vuosi sitten emännän volvoon sen pelkän kalvon niin tuli sillä kuntoon.
Otsikko: Vs: Arskan seitenkymppi, ja yks albiino kasipallo
Kirjoitti: Arska F - 25.10.2019, 19:10:58
 :facepalm: