Alusta asti ollut vaiva, että lämpimänä joutuu starttaamaan useammin, pahenee. On päivittäinen, aiemmin vain satunnainen. Joskus harvoin myös kylmänä. Oon vähän tuumiskellut ja katellut netistä samankaltaisia ilmiöitä. Ja siis hyvin usein tällaisen monistartin seurauksena on ilmoitus "Moottorin teho alentunut", joka tosin häviää melko pian. Ja koskaan ei ajossa ole tuota ilmoitusta tullut. Kaasuläppä on putsattu viime kesänä, sammahtelu hävisi sillä.
Pari teoriaa, ihan netin tarinoiden perusteella:
- Huono akku? Jaksaa kyllä ihan hyvin veivata, reilussa pakkasessakin.
- Nokan tai kampuran asentoanturi?
- Moottorin lämpötila-anturi
Sehän tässä kummastuttaa, että kun saa käymään, niin kaikki pelaa hienosti, tai ainakin suht normaalisti. Olisko noissa asentoantureissa sitten häikkää? Startin pyörityksellä nopeus ei riitä kelpo signaalin tuottamiseen, mutta käynnissä ollessaan kyllä. Eikös se kuitenkin perustu jonkun metallisen asian liikkumiseen anturin ohi? Lämpöanturi tuskin, sehän sekoilisi sitten koko ajan.