Autoracing  KL-varaosat

mikä map kannattaa laittaa/ohjelmointi ja lastutus volvo 2.5 tdi -01

  • 14 Vastauksia
  • 12683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvomies70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • volvo v70 2.5 tdi -01
egr poistettu,ilmoittaa" moottorisysteemi seuraavassa huollossa"
olisi tarkoitus vaihtaa map,ennen ,kuin vie autoa minnekkään.
(ahtopaineen säätöventtiili ,imm vaihdettu ja putkisto tarkoitus tarkistaa myös)
mitä kannattaa tehdä?
pelkkä uudelleen ohjelmointi vai samalla lastuttaa.
ajettu 450tkm
kuka tekee oulun lähistöllä(ilmoittele vaikka yksityis viestillä niin ei mene mainostuksen puolelle)
« Viimeksi muokattu: 25.04.2012, 22:14:27 kirjoittanut volvomies70 »

donnari

  • Vieras
egr poistettu,ilmoittaa" moottorisysteemi seuraavassa huollossa"
olisi tarkoitus vaihtaa map,ennen ,kuin vie autoa minnekkään.
(ahtopaineen säätöventtiili ,imm vaihdettu ja putkisto tarkoitus tarkistaa myös)
mitä kannattaa tehdä?
pelkkä uudelleen ohjelmointi vai samalla lastuttaa.
ajettu 450tkm
kuka tekee oulun lähistöllä(ilmoittele vaikka yksityis viestillä niin ei mene mainostuksen puolelle)

Mikä ero on uudelleen ohjelmoinnilla ja lastutuksella??? ;)
Jos et oo turboa vaihtamassa niin map:pia ehkä turha vaihtaa,koska pakopaineitten takia et pysty nostaan ahtoja niin ylös että vakio mappi loppus kesken.
Varmaan putkiston osalta riittää ku tyhjäät kat:in ja vaihdat takapöntön vapaammin virtaavaan.
Eiköhän se Pernun keikka oo,tosin ainakaan ennen ei onnistunu rullilla teko.(koska sillä ei oo dynoa)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Jep, eihän näissä mitään lastutusta voi tehdäkään. Vaihtoehdot on ECUn uudellleenohjelmointi tai sitten huijaamalla syöttöjen/ahtojen lisääminen joko valmiilla viribokseilla tai sitten evry/ahtomodeilla.

Keminmaalta löytyisi Sercap Oy:n toimipiste, reilu sata kilsaa Oulusta siis. On foorumin yhteistyökumppani ja taatusti pätevää porukkaa Volvojen elektroniikan ja ohjauksien kanssa.

http://www.sercap.fi/
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa volvomies70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • volvo v70 2.5 tdi -01
No,niin nyt aukes,elikkä varmaan sitten tuo ecun uudelleen ohjelmointi olisi sopiva,ellei sitten innostu lisäämään tuota syöttöä ja ahtoja.
Map:pia kyselin,jos sen vaihtas ,niin onko niissä mitään eroja?
Täytyypä olla sinne kemin maahan yhteyksissä ja kysellä mitä se maksaa?
Sitten vielä kysymys: Kun lähtee kiihdyttämään esim. kolmosella (2000rpm-->lähtee ihan mukavasti) ja vaihtaa neloselle,niin tuntuu,ettei ihan kaikkia tehoja saisi enään koneesta irti,Voiko siellä esim. hukkaportti takerrella?
Ja tässä vaiheessa rupeaa myös  ilmoittelemaan "moottorisysteemistä"

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
No,niin nyt aukes,elikkä varmaan sitten tuo ecun uudelleen ohjelmointi olisi sopiva,ellei sitten innostu lisäämään tuota syöttöä ja ahtoja.
Map:pia kyselin,jos sen vaihtas ,niin onko niissä mitään eroja?

Sun kannattaa teettää sellainen softa sinne, jolla toi egr:n tulppaamisen aiheuttama häiriövalo poistetaan sekä optimoidaan syöttöjä ja ahtoja. Paras siitä tuolla tavoin tulee. Joskaan ei tietysti halvin, evry/ahtomodeilla pääsee halvalla mutta häiriövalo jää ja viritys on muutenkin vähän sinne päin.

Miksi muuten mappia olet vaihtamassa?

Ja mitä tuohon tehon puutteeseen tulee, kannattaa tarkistaa se imusarjan päässä oleva nippa josta lähtee letku sinne mapille. Voipi olla karstasta tukossa ja siksi ei oikein saa vetoja.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa volvomies70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • volvo v70 2.5 tdi -01
 Täytyy tuota lähteä suunittelemaan. Mapin ajattelin mitata huomenna ,ainakin  imusarjan  omilla paineilla.
 Antaa eka polkaisulla kunnon väännöt ,mutta perään toinen,niin ei enään tunnukkaan yhtä terhakalta.
 Nippa on tarkastettu ja oli auki
« Viimeksi muokattu: 27.04.2012, 23:30:47 kirjoittanut volvomies70 »

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Minulla oli tuolla samalla moottorilla oleva S80 ... Ja oli samanlaista ongelmaa. Minulla auttoi kun poistin alkuperäisen ilmansuodatin kotelon ja laitoin tilalle "ison" kartiosuodattimen. Sai enempi ilmaa ...

Ahtojen lisäyksen kaverina oli Minulla halpa Diesel powerbox, jonka olin aukaissut ja ruuvannut pohjasta lisää syöttöä ...
Namukkaa takana-ajaville ;)  Boxi oli katkasijalla.
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa TurboPepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
3 bar MAP nostaa ahto -> 1,2-1,4 välissä.
Jos alkuperäinen MAP 2,5 bar.
Jos ei lastuta.
Näin lukenut jostain.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
3 bar MAP nostaa ahto -> 1,2-1,4 välissä.
Jos alkuperäinen MAP 2,5 bar.
Jos ei lastuta.
Näin lukenut jostain.
Jos vaihta map isompi?
ECU luulee pieni ahto vaikka iso ahto?
Tätä tarkoitti?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Jos vaihta map isompi?
ECU luulee pieni ahto vaikka iso ahto?
Tätä tarkoitti?

3 bar map "bleedaa" ahtoja vähän, 1,2 bar ahdoilla ecu kuvittelee ahtojen olevan 0,9. Eli ahto nousee n.20%. Toinen etu 3 bar mapista on, että auto menee vikatilaan vasta 2 bar kohdalla, kun taas normaalilla 2,5bar mapilla vikatila tulee jo 1,5 barin kohdalla.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
3 bar map "bleedaa" ahtoja vähän, 1,2 bar ahdoilla ecu kuvittelee ahtojen olevan 0,9. Eli ahto nousee n.20%. Toinen etu 3 bar mapista on, että auto menee vikatilaan vasta 2 bar kohdalla, kun taas normaalilla 2,5bar mapilla vikatila tulee jo 1,5 barin kohdalla.
Tätä minä ajatella.
Ei muu mahdollisuus.

Poissa volvomies70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • volvo v70 2.5 tdi -01
Mistähän noita mappeja volvoon löytys Oulun lähettyviltä ja minkä hintaisia ovat.
Vastailkaa vaikka yksityisviesteinä,niin ei mene mainostuksen puolelle

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13475
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Motonetistä. oliko joku audi osa tms.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa juppi79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Motonetistä. oliko joku audi osa tms.

onko tuosta osanumerosta mitään tietoa motonettiin helpompi mennä sen kanssa kun väittelemään tyhmiä henkilökunnan kanssa..
volvo v70 vm.2000 mk2 2.5TDi

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
onko tuosta osanumerosta mitään tietoa motonettiin helpompi mennä sen kanssa kun väittelemään tyhmiä henkilökunnan kanssa..
Löytyy 2.5tdi virityskeskustelusta.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

KL-varaosat  Race.fi