Carcom Oy  Ateho

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #420 : 29.03.2012, 16:25:12 »
Nonii.. ajoin takasi pajalle eikä väristäny oikeestaan lainkaan.. Mietoa värinää oli mutta hyvinn vähän ja keula on laskenu sentillä mitä oli kun lähdin.. mutta laitoin vahingossa ylälautaset väärinpäin että onko sillä väliä... tai vääränpuolen iskarin mutta kuitenkin niin että iskarit sojottaa nyt eteenpäin vaikka pitäis vissiin taaksepäin... jos sais apuja :D
  kerran asentaja laittoi toisen samalla tavalla väärin ja alkoi iskari vuotamaan. Talvella käyttäytyi myös oudosti tietyissä oloissa. Eiku korjaamaan.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #421 : 29.03.2012, 17:59:54 »
Meinaatko, että +20v vanha (myös uusikin) kori ei antaisi mistään periksi ::) Miksiköhän autoihin asennellaan jäykisteitä...

No joo ilmaisin itseni väärin.  ::)

Ja siis tarkennus noihin asentamiini bimmerin jousiin käyttäjä kokemuksella. On joo pirun jäykät ja yksin kun ajelee ni ei paljoo joustele jos juuri lainkaan.. Kun taas sillon kun sattuu tilanne että autossa väh 4 henkeä niin joustoa on havaittavissa  ;D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #422 : 29.03.2012, 22:47:16 »
Jeees!! Ongelma ratkaistu: käänsit iskarit oikeinpäin ja sitte oli näköjään jääny poikittaistuki pikkusen löysälle, enää ei siis jurraa eikä tärise eikä mitään!  :pomo: Kiitoksia kaikille avuista!

EDIT* Linkistä pääsee katselemaan loppu tulosta..
« Viimeksi muokattu: 30.03.2012, 15:19:51 kirjoittanut JiRRR »
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #423 : 30.03.2012, 14:57:25 »
minkälainen homma on 745:seen laittaa kallistuksen vakaaja taakse kun siinä ei vakiona sitä ole kun on vapari vehje, eikös alkup. turboissa kumminkin ollut takanakin kallistuksen vakaaja myös takana?

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #424 : 30.03.2012, 20:02:54 »
minkälainen homma on 745:seen laittaa kallistuksen vakaaja taakse kun siinä ei vakiona sitä ole kun on vapari vehje, eikös alkup. turboissa kumminkin ollut takanakin kallistuksen vakaaja myös takana?

Simppeli homma, kunhan on oikeat osat. Mulla ei taida just nyt olla käsillä kuvia, mutta muistelisit että tarvitset itse vakaajatangon lisäksi yhden semmosen kolmiomaisen peltihäkkyräkiinnikkeen per puoli. Tulee siihen häkkyrään sitten kahdella pultilla per puoli kiinni se itse tanko.

Katon jos saisin otettua kuvia seuraavan kerran kun käyn hallilla. Todennäköisesti unohdan (tämänkin) mutta ihmeitäkin voi sattua :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #425 : 30.03.2012, 20:17:33 »
Simppeli homma, kunhan on oikeat osat. Mulla ei taida just nyt olla käsillä kuvia, mutta muistelisit että tarvitset itse vakaajatangon lisäksi yhden semmosen kolmiomaisen peltihäkkyräkiinnikkeen per puoli. Tulee siihen häkkyrään sitten kahdella pultilla per puoli kiinni se itse tanko.

Katon jos saisin otettua kuvia seuraavan kerran kun käyn hallilla. Todennäköisesti unohdan (tämänkin) mutta ihmeitäkin voi sattua :)

kuvat ois kyllä hyvä lisä havainnollistamaan tätä asiaa kun en oo ikinä sitä kiinnitys systeemiä nähny :)

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #426 : 30.03.2012, 20:24:18 »
minkälainen homma on 745:seen laittaa kallistuksen vakaaja taakse kun siinä ei vakiona sitä ole kun on vapari vehje, eikös alkup. turboissa kumminkin ollut takanakin kallistuksen vakaaja myös takana?

iha tavan b230 farkussa on takavakaaja.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #427 : 30.03.2012, 20:50:13 »
vieläkään en ole saanut vastausta siihen että miten motonetin trw iskari eroaa tavallista halvemmasta iskarista?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #428 : 30.03.2012, 21:05:09 »
vieläkään en ole saanut vastausta siihen että miten motonetin trw iskari eroaa tavallista halvemmasta iskarista?

Se on trw merkkinen, halvempi on jonkun muun merkkinen. Pitäisi kai olla laadukkaampi.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #429 : 30.03.2012, 21:09:03 »
trw on kai gabrielin tekemä. Laadussa se ero taitaa olla. Punainen tai musta koni voisi olla hyvä vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2012, 21:13:41 kirjoittanut s73 »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #430 : 30.03.2012, 22:26:39 »
Musta koni? Joku katsonut liikaa Mustaa oria?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #431 : 31.03.2012, 07:22:47 »
Musta koni? Joku katsonut liikaa Mustaa oria?
ainakin konin mainoksessa näkyy olevan classic malli ja mustana, siitä ei tietoa millainen iskari se on.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #432 : 31.03.2012, 09:53:51 »
Mustat Konit löytyy 40, 50 ja 60-luvun  laitteisiin. Konin luettelossa on 900-sarjaan vain keltaiset mainittu.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #433 : 31.03.2012, 10:14:22 »
saa myös -90 luvulle asti mustia koneja (laajentaneet valikoimaa 2012 tammikuussa) malleista ei tietoa, ei saa kännykällä kaikkea auki. Punaisia muistelen kysyneeni omaan ja niitä löytyi, en muista kysyinkö eteen vai taakse, n100e/kpl.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2012, 10:18:23 kirjoittanut s73 »

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #434 : 02.04.2012, 13:20:39 »
tilanne on muuttunut. Ei saa punaisia ja mustia koneja ainakaan suomesta, keltaisia löytyy. :-[

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo