Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => FAQ (takavetoiset) => Aiheen aloitti: hevonen - 19.11.2010, 08:18:29

Otsikko: Motronic kaavioita (740 ET Turbo)
Kirjoitti: hevonen - 19.11.2010, 08:18:29
Moottori käynnissä:

(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/Motikanruiskua.gif)


Virtapiirit eri tilanteissa:

(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/ETkylmkynnistys.gif)

Otsikko: Vs: Motronic kaavioita (740 ET Turbo)
Kirjoitti: Pepper - 05.07.2011, 20:26:45
Mikähän anturi mahtaa olla B230ET *026 ruiskussa lohkossa huohotinkotelon päällä?
Keltainen johto siinä on mikä muuttuu rintapellillä valkoseksi ja menee kuskin jalkatilaan/keskikonsoliin.
Purin kerran B200 koneisen 740:n  jossa oli  EZ K sytytys ja siinä oli sama anturi lohkon kyljessä.
Otsikko: Vs: Motronic kaavioita (740 ET Turbo)
Kirjoitti: hevonen - 10.07.2011, 19:15:47
Vois olla lämpömittarin anturi. ET mallissa on oma anturi ruiskulle ja mittarille. Takimmaisena on lämpöaikakytkin kylmäkäynnistyssuuttimen ohjaukseen.
Otsikko: Vs: Motronic kaavioita (740 ET Turbo)
Kirjoitti: Pepper - 11.07.2011, 09:34:34
Tuskin on lämpömittari... käsittääkseni se on tyhjässä tilassa.
Voikohan sittenkin olla joku ilmastointiin liittyvä anturi (mitä se tarvii moottorista tietää?).
Siinä lukee AC95M 2437.
Otsikko: Vs: Motronic kaavioita (740 ET Turbo)
Kirjoitti: hevonen - 12.07.2011, 10:16:17
Totta töriset. Sanoithan sen olevan lohkossa, kun ajattelin kantta... :P
Se antaa komennon sisäpuhallukselle toimia kun moottorin lämpö ylittää muistaakseni 35 astetta celsiusta, 95 astetta Fahrenheittiä.
Sisäpuhallin ei siis toimi automaattiasennossa ennen tuota lämpötilaa, puhallus ikkunalle toimii täysnopeudella ilman tuota vahtia.