Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => FAQ (takavetoiset) => Aiheen aloitti: hevonen - 19.11.2010, 08:18:29
-
Moottori käynnissä:
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/Motikanruiskua.gif)
Virtapiirit eri tilanteissa:
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/ETkylmkynnistys.gif)
-
Mikähän anturi mahtaa olla B230ET *026 ruiskussa lohkossa huohotinkotelon päällä?
Keltainen johto siinä on mikä muuttuu rintapellillä valkoseksi ja menee kuskin jalkatilaan/keskikonsoliin.
Purin kerran B200 koneisen 740:n jossa oli EZ K sytytys ja siinä oli sama anturi lohkon kyljessä.
-
Vois olla lämpömittarin anturi. ET mallissa on oma anturi ruiskulle ja mittarille. Takimmaisena on lämpöaikakytkin kylmäkäynnistyssuuttimen ohjaukseen.
-
Tuskin on lämpömittari... käsittääkseni se on tyhjässä tilassa.
Voikohan sittenkin olla joku ilmastointiin liittyvä anturi (mitä se tarvii moottorista tietää?).
Siinä lukee AC95M 2437.
-
Totta töriset. Sanoithan sen olevan lohkossa, kun ajattelin kantta... :P
Se antaa komennon sisäpuhallukselle toimia kun moottorin lämpö ylittää muistaakseni 35 astetta celsiusta, 95 astetta Fahrenheittiä.
Sisäpuhallin ei siis toimi automaattiasennossa ennen tuota lämpötilaa, puhallus ikkunalle toimii täysnopeudella ilman tuota vahtia.