0
Rapala240 ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.
Mietityttää lähinnä onko tuosta betonointitavasta enemmän haittaa kun hyötyä?Suurin osa lämmönvapautumisesta tapahtuu juuri betonin täyttämälläsi alueella. Normaalisti tota puuroa täytetään alaosaan resonanssin ja pytyn värinän vaimentamiseksi, juuri tämä värinä tuppaa väsyttään sen sylinterin. Lohkoissahan on jo vakiona paksumpi yläpää paisumisen estämiseksi./B
Sieltäpä se lohko ratkeaa jos ratkeaa ja tuon lämmönvapautumisen johdosta siellä kiertää edes hieman vesi.Myös resonanssi ja värinä pienenee kun on paremmin tuettu yläpäästä.No kesällä se nähdään onko tämä mistään kotoisin.Jos betonin valaa vain alapäähän niin varmaan pienentää niitä resonansseja ja värinöitä, muttei estä lohkoa ratkeamasta yläpäästään. Mielestäni aika turha temppu.
Meinaat tosiaan että yläpäähän kohdistuu niin paljon voimaa, että se tuosta betonoidusta kohdasta muuten ratkeaisi? Olis mukava saada kuva sellasesta ratkenneesta sylinteristä.
Kyllä nyt ollaa vitsi tuulella ei lohkoa valeta yläpäästä , tämä juttu on kirjotettu vitsi mielessä varmaa ?
Melkein kymmenkunta lohkoa on pilpottu ja kaikki menny alapäästä pullistunut tai halki asti... Tosin ei auttanu betonitkaan...Porauskin oli 97 ja isku 101 niinkö vaparina vaan.. laajat liikkeet ja kiinanakseli värisee just sillai sopivasti että valut ei kestä
Paljonko jäsenistö arvioi betonia menevän, jos betonoi vesimarkkojen alareunaan asti vesitilan alaosan? Pitäis tilailla sopivaa määrää, nii ei kehtais saavillista tilata. Moottori sen verta kaukana tallin perillä että ei kehtais vielä alkaa vesimäärällä tutkii.