Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juhise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • Volvomies kolmannessa polvessa
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #375 : 20.02.2016, 17:49:21 »
Molemmat käyty tsekkaamassa. Todella siistejä ikäisekseen. Kajaanin yksilöstä ei päästy kauppoihin...hinta ei pudonnut tarpeeksi. Siilinjärven auto on taas kolariauto (ellei jopa tupla-), joten taitaa jäädä sekin liikkeeseen vaikka onkin suomi-auto ja kilometrit "vähäiset".

Itseäni kyllä kiinnostaisi tuo Siilinjärven V90 http://www.nettiauto.com/volvo/v90/7637066, jonka hinta on näköjään yön aikana noussut 1000e :2funny:
Osaatko kertoa auton kunnosta tarkemmin ja kuinka pahasti kolaroitu? Olisi mukava tietää tarkemmin, ettei tarvitse turhanpäiten ajella 400km suuntaansa.
Auto ollut lokakuusta asti myynnissä 4000e, eikä mennyt kaupaksi. Nyt hinta on 5000e ja meinasivat ilmeisesti myydä sen. Aika erikoinen myyntitaktiikka  :idiot2:
940 Classic 230FK -97, C70 T5 -98
Ex: 945 230FT+ -97 | 940 230FT -95 | Renault Clio S 1.4 -92 | Renault Clio RT 1.4 -93 | 740GLE B200E -84 | 164 B30A -70

Poissa Eldor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • -
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #376 : 10.04.2016, 14:13:02 »
Mitäs porukka mieltä paljonko kehtaisi maksaa 945 TDIC volvosta?
Pelleiltään hyvän kuntoinen, eriväristä osaa vaan niin vaatisi maalauksen, 2h paku kontin pitäisi siistiä kuntoon.
Ahtokaraa muokattu, isompi välijäähdytin, syöttöjä ja ahtoja nostettu kulkuja luultavasti ok. 5 vaihteinen loota mistä viimenen vaihde otettu pois käytöstä?? Mukaan saa toisen 5v laatikon. Ruostetta ei näkynyt. Mittarissa näytti olevan noin 500tkm. :D Vuosimalli oli 97.

Kuuluisiko siellä perjaatteessa olevan m90 laatikko? Sanokaa joku tosta vaihdelaatikosta enemmän jos tietää.
Joku sanokoon jos ei ole oikeassa paikassa tämä kysymys.
945 95vm
240 DL 89vm
240 GL 85vm

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #377 : 13.04.2016, 23:30:51 »
Kyllä tuon ikäisessä pitäis olla m90.

Kuulostaa aika pommilta tuo yksilö. En 1500 enempää maksaisi jos vaan kaikki varusteet toimii.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #378 : 15.04.2016, 01:24:47 »
Eli nostettu ahdot ja syötöt tappiin, rääkätty m90 kappaleiksi, vaihdettu rahapulassa m46 eikä sähköjä ole kytketty ylivaihteelle. En edes tonnia maksaisi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #379 : 15.04.2016, 04:05:17 »
Ei kai -97 ole edes tehty enää deekuja?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
964-936 E 2.5-PKT / automaatti
« Vastaus #380 : 28.07.2016, 17:48:11 »
Tuollainen, täysin ruosteeton n. 150 tkm ajettu kappale on tarjolla. En 960 sedan mallia tunne, joten ajattelin kysyä hiukan asiantuntija apua. Joskus, kauan sitten ajelin muutaman kuukauden 945 lla, ja se oli kyllä aivan hauska peli, taisi vaan olla neloskoneella ja tämähän on kutosella.

Huoltokirja löytyy ja Leimattukin on, remmi vaihdettu 125 tkm paikkeilla. ACC kuulemma vaatii lisää nestettä, auto on seissyt tallissa jo jonkun aikaa. Rekisteröity Huhti -96

Onko tuossa joitain tyyppivikoja ja mitä kannattaa tsiikaa ?

Kiitos :)

« Viimeksi muokattu: 28.07.2016, 18:08:04 kirjoittanut Joukor »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 964-936 E 2.5-PKT / automaatti
« Vastaus #381 : 28.07.2016, 18:47:20 »
Eipä noissa 960 mitään ihmeempiä tyyppivikoja ole ja kerran noin vähän ajettu yksilö niin osta pois vaan jos hinta on kohdallaan.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 964-936 E 2.5-PKT / automaatti
« Vastaus #382 : 28.07.2016, 18:57:26 »
Ok. Kiitos ! Kesärenkaat aluvanteilla, uudet talvirillat vielä samaan kauppaan. Lohkolämppäriä ei ole, ajettu kuulemma vain kesäisin :))

Ja hienot nahkajakkarat, joissa perse kyllä viihtyy.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 964-936 E 2.5-PKT / automaatti
« Vastaus #383 : 28.07.2016, 21:56:38 »
Venttiiliohjurin kumit laskisin tyyppiviaksi joihin ei niin kilometrit vaikuta kuin vuodet.

Ne kannattaa vaihtaa niin ei kulu öljyä ja pakoventtiilit ei pala.

Koiranluut on pieni paha. Noin vähillä kilometreillä ostaisin heti :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 964-936 E 2.5-PKT / automaatti
« Vastaus #384 : 28.07.2016, 22:19:38 »
Sitten semmonen minkä monet unohtaa: ruostuu ne ratakisko-Volvotkin.
Tuo ikäluokka -95 -96 on omien havaintojen mukaan ihan pahimpia, johtuuko lie siitä että Suomi voitti sillo -95 lätkässä  :D
Tossa ei varmaan oo pahempi ongelma jos kerran on vaan kesällä ajettu.

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #385 : 29.07.2016, 08:36:31 »
Saapa nähdä kuinka siisti sen pohja on. Auto pukille ja fikkarin ja meisselin kanssa alle tutkimaan. Launtainahan sen sitten näkee.

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #386 : 30.07.2016, 14:44:46 »
Jaahas, katsomassa kävin. 960. / 155 tkm. Huollot tehty, uudet renkaat. Sekä- että. Hieman kolisti, kuulemma kardaanissa on joku kumi, joka on kovettunut ?? Ovipahveissa, edessä kurttuja. Ilmeinen tyyppivika lienee.

Siisti käyntiääni ja hyvin veti. Leimattu, ja inssi oli kehunut pohja täysin ruosteettomaksi. Tsekkasin kontin. Oli ihan virheetön. Viimeinen ruosteenesto tehty 2008. Oli muuten ajossa todella hiljainen. 110 km vauhtia ja ei kuulunut edes rengasäänet. Hiljaisempi luin v 60 !

Yllättävän pieni tuo oli, siis kun pidin sitä aikoinaan isona lotjana. Vaan kapeampi k. Esim tuo  V 60. :) no, tuo on subjektiivista.

Talvella varmaan aikalailla kylki edellä ajettava. Jos oikein tuon käytöksen ja kevytperäisyyden muistan.

https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_960_15400_mil_67466034.htm?ca=10&w=2

« Viimeksi muokattu: 31.07.2016, 07:30:17 kirjoittanut Joukor »

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #387 : 29.08.2016, 01:46:31 »
Mimmoisissa hinnoissa 940 vakuutukset pyörivät? Karkeita arvioita ilman prosentteja ? Kun miettii että suhtkoht iäkäs auto , takaveto ja nuori omistaja kuten minä, niin ollaanko niinsanotuissa BMW hintaisissa vakuutuksissa...? Itsellä tosiaan kun aikoinaan oli ensimmäisenä autona BMW 320 niin pelkkä liikennevakuutus oli 1250e...  :idiot2: Käyttöauton päivitystä väärämerkkisestä (opel  :facepalm:) laatu volvoon miettinyt ja tosiaan etsinnässä 945 turbopadalla + m90...
Volvo 242DL -79

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #388 : 29.08.2016, 01:56:20 »
tuskin on yli viidensadan. Ei ole tuohon uusimpaan tullut vielä otettua vakuutusta kun on vieläkin seisonnassa enkä muista edellisen vakuutusta. Onhan noita laskureita melkein kaikilla vakuutusyhtiöillä.
No kun halvalla sai.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #389 : 29.08.2016, 12:14:06 »
Taitaa myös vaihdella auton ja omistajan vuosimallin mukaan, asuinpaikka ja kilometrit, yms. kivaa.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

KL-varaosat  Race.fi