Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B6254 viritys potentiaali?

  • 167 Vastauksia
  • 85209 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
B6254 viritys potentiaali?
« : 25.11.2012, 22:20:13 »
Onko noissa tina kutosissa myös öljyruiskut ja takokampiakseli vakiona kuten tinavitosissa? Sylinterin halkasia tais olla sen 81mm.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2012, 23:12:59 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #1 : 25.11.2012, 23:17:03 »
Öljyruuttoja ei taida vaparitinoissa olla hirveesti.

Viripotentiaalia on varmasti vakiona 400hv luokkaan, kanget antautuu ekana näissä 81mm koneissa. 426hv haljennu 83mm B6304S koneista pytyt, näissä ei pitäis haljeta.

Takokampura taitaa olla kaikissa tinakoneissa, jos olen ymmärtänyt oikein.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #2 : 26.11.2012, 08:49:48 »
Lohko kyllä kestää sen reilu 600hv mutta jos haluaa enemmän, kannattaa siirtyä suoraan turbon lohkoon jossa on pienempi vesitila ja kestää huomattavasti enemmän...
Tai sitten dartonin pytyt.

Mulla kaikki osat on perus Volvo osaa ainut (hipo osa kiinasta on kirtokanget), no eipä kyllä ole tehoakaan kuin 449hv mutta on saanut kenkää todella paljon ja pysynyt nipussa pelkällä öljyjen vaihdolla sen 10000km

Öljyruiskuja ei ole 960 kutos lohkoissa missään eikä niitä kyllä tarviikkaan...
Tako akseli on kaikissa.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #3 : 26.11.2012, 09:12:45 »
Lohko kyllä kestää sen reilu 600hv mutta jos haluaa enemmän, kannattaa siirtyä suoraan turbon lohkoon jossa on pienempi vesitila ja kestää huomattavasti enemmän...
Tai sitten dartonin pytyt.

Mulla kaikki osat on perus Volvo osaa ainut (hipo osa kiinasta on kirtokanget), no eipä kyllä ole tehoakaan kuin 449hv mutta on saanut kenkää todella paljon ja pysynyt nipussa pelkällä öljyjen vaihdolla sen 10000km

Öljyruiskuja ei ole 960 kutos lohkoissa missään eikä niitä kyllä tarviikkaan...
Tako akseli on kaikissa.

Darttonin pytyillä kestäis varmasti yli 1000hp? mutta ei ole halvin mahdollinen muutos.
Onko tyhjillä vapari ja T6 lohkoilla, muita eroja kuin tuo vesitilan suuruus? Viitaten alla olevaan linkkiin, jossa nuo putket sopisi pelkästään T6 lohkoon.
http://www.vivaperformance.com/darton-cylinder-sleeves-2-8l-6-cylinder-engines/
« Viimeksi muokattu: 26.11.2012, 10:02:07 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #4 : 27.11.2012, 08:17:58 »
Tuttu ruotsissa ainakin laittoi dartonit vapari lohkoon. Tiedä sitten joutuko jotain muutoksia tekemään.
Mielestäni lohkoissa ei ole muuta eroa kuin, vapari lohkon vesitilan korkeus 83mm ja t6 65mm,  eli vesitila on huomattavasti pienempi ja sylinteri putki on tuettu paremmin.

Jos haluat jotain muutakin tietoa niin mulla on tuossa kumpiakin lohkoja purettuna...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #5 : 27.11.2012, 14:07:01 »
Tuttu ruotsissa ainakin laittoi dartonit vapari lohkoon. Tiedä sitten joutuko jotain muutoksia tekemään.
Mielestäni lohkoissa ei ole muuta eroa kuin, vapari lohkon vesitilan korkeus 83mm ja t6 65mm,  eli vesitila on huomattavasti pienempi ja sylinteri putki on tuettu paremmin.

Jos haluat jotain muutakin tietoa niin mulla on tuossa kumpiakin lohkoja purettuna...

Tuo sylinteriputki homma kiinnostaa. Pistin viestiä tonne viva performanssille ja kyselin sopivuutta vapari lohkoon. Täytyy odotella vastausta.
Paljonko T6 lohko kestää ottaa tehoa per pytty turvallisesti?
citikka

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #6 : 27.11.2012, 16:46:02 »
100hv pytty kestää varmasti mutta siitä ylöspäin pitää olla kaikki muukin hyvin hallinnassa, nakutus, pakolämmöt, ahto lämpö yms. jutut mitkä vaikuttaa lohkonkin kestämiseen melkoisesti...
150hv pitäisi kestää, mahdollisesti jopa 200hv per pytty.  Vaikea sanoa kun aika harvassa on 6syl koneet joissa on se oikea 1000hv++ 

Mitä olet tekemässä?  radalle, vartille vai kadulle moottoria?
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #7 : 27.11.2012, 17:18:50 »
100hv pytty kestää varmasti mutta siitä ylöspäin pitää olla kaikki muukin hyvin hallinnassa, nakutus, pakolämmöt, ahto lämpö yms. jutut mitkä vaikuttaa lohkonkin kestämiseen melkoisesti...
150hv pitäisi kestää, mahdollisesti jopa 200hv per pytty.  Vaikea sanoa kun aika harvassa on 6syl koneet joissa on se oikea 1000hv++ 

Mitä olet tekemässä?  radalle, vartille vai kadulle moottoria?

Kadulle olis tarkotus rakentaa todella kestävä tinakutonen. Mutta ei sentään 1000hp konetta jos edes puolet siitä.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2012, 17:22:18 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #8 : 28.11.2012, 08:26:10 »
Sit tuo B6284T moottori  riittää aivan täysin...
Jos tuon rikki saat on jossain muualla vika kuin perus moottorissa...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #9 : 28.11.2012, 09:08:31 »
Sit tuo B6284T moottori  riittää aivan täysin...
Jos tuon rikki saat on jossain muualla vika kuin perus moottorissa...

Vähän näin tuumailinkin. Voitko laittaa kuvia niistä vaparin ja T6 vesitilojen eroista mulle vaikka sähköpostiin?
« Viimeksi muokattu: 28.11.2012, 09:28:30 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
« Viimeksi muokattu: 28.11.2012, 11:11:34 kirjoittanut pukema »
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #11 : 28.11.2012, 16:34:51 »
ruotsinpojjaat puhuu monesti että on jyrsimällä upotettu tankoja vesitiloihin sylinteriputkien ympäri (försenkta stavar runt cylinderloppen) eli onko se just tosta ylhältä missä näitten heikkokohta on? että sitä koitetaan "tukea" kepeillä

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #12 : 29.11.2012, 01:36:22 »
no jotkunhan tunkee rakotulkkeja noitten sylinteriputkien väliin  :D

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #13 : 29.11.2012, 08:32:32 »
Josta taitaa olla hyötyäkin koska siitä se korkkaa ensimmäisenä...
http://m6.i.pbase.com/g3/25/257025/2/56549936.IMG_3341.jpg
« Viimeksi muokattu: 29.11.2012, 08:34:30 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #14 : 08.12.2012, 09:58:29 »
Nyt on täydellinen B6304s kone haettu katsastus moottoriksi seiskaa varte. Viritys aihioksi hain B6254F lohkon.
Kiitos kaikille avusta.
citikka

 

Proturbo  Autodiagnoosi