KL-varaosat  Race.fi

-530 vs -531

  • 156 Vastauksia
  • 91128 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #60 : 05.10.2013, 09:56:54 »
Juttelin joskus yhden moottorivelhon kanssa ja sen mukaan 530 työstettynä on vallan mainio. Tästä ollaan näköjään montaa mieltä.

Niinkun edellä mainittiin, niin rahaa saa palaan kyllä kun viedään kansi johonkin pajalle. Riippuu mitä sille haluaa tehdä.

Jos ei oo tarve hakee mitään huipputehoja, eikä rakentaa kilpuria niin antaa olla ton 531 paikallaan rauhassa vaan.
V70 TDI

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #61 : 05.10.2013, 12:07:59 »
Juttelin joskus yhden moottorivelhon kanssa ja sen mukaan 530 työstettynä on vallan mainio. Tästä ollaan näköjään montaa mieltä.

Niinkun edellä mainittiin, niin rahaa saa palaan kyllä kun viedään kansi johonkin pajalle. Riippuu mitä sille haluaa tehdä.

Jos ei oo tarve hakee mitään huipputehoja, eikä rakentaa kilpuria niin antaa olla ton 531 paikallaan rauhassa vaan.
kaveri joka mulle teki 530 kannen, sanoi kun puhuttiin tulevan moottorin kannesta että mielummin 531:stä alkaa tekemään..ja tuo ainoastaan siitä syystä että 531 kannessa ei ole niin paljoa kairaamista.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #62 : 06.10.2013, 19:08:05 »
Mites sitten 405 vs 531? Näiden eroista ei niin dataa löydykkään.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #63 : 06.10.2013, 20:18:50 »
Eräs kilpakoneita rakentava koneistaja sanoi, että aivan sama kumman ottaa aihioksi jos kanavat tehdään oikein pelaamaan nokan, venttiilien ja muun koneen mukaan. 530 on yhtä hyvä 97 mm männän halkaisijaan saakkaa, vasta isommilla kuin 97 männillä 531 on selkeästi parempi aihio. Tekohengitetyille moottoreille on aivan sama mikä kansi siinä päällä on, nehän nyt hengittää vaikka mehupillin läpi kun paineella väkisin painetaan ilmaa pyttyihin ;D

Isovesikanavainen kansi kestää laskea ainakin 3,5 milliä. Omassa kilpurissa on sen verran otettu lastua 160:stä ja kansi kesti jopa 16:1 puristuksilla, liekirengas vaan venähti vesikanavaan.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #64 : 06.10.2013, 20:20:13 »
Mites sitten 405 vs 531? Näiden eroista ei niin dataa löydykkään.

405 kannessa taitaa olla suuttimien paikat pääsääntösesti. Ja venakoppa on erilainen. Muutenhan nuo on täysin samanlaisia.
V70 TDI

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #65 : 06.10.2013, 20:22:19 »

Isovesikanavainen kansi kestää laskea ainakin 3,5 milliä. Omassa kilpurissa on sen verran otettu lastua 160:stä ja kansi kesti jopa 16:1 puristuksilla, liekirengas vaan venähti vesikanavaan.
:o
Käytätkö lentokonebensaa, vai väärin ajoitettua nokka-akselia?

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #66 : 06.10.2013, 20:23:36 »
405 kannessa taitaa olla suuttimien paikat pääsääntösesti. Ja venakoppa on erilainen. Muutenhan nuo on täysin samanlaisia.
eikä ole päätyjakajan paikkaa ::)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #67 : 06.10.2013, 20:45:00 »
:o
Käytätkö lentokonebensaa, vai väärin ajoitettua nokka-akselia?
V-poweri ja maltilliset ennakot (maks 33°) oli käytössä, ja nokka ajoitettu tekijän ohjeen mukaan. Muuten oli hyvä laitos mutta kuumeni pirusti ja kansipahvit eivät tahtoneet kestää jostain kumman syystä kuin pari kisaa :D Nykykokoonpano on vähän maltillisemmalla puristussuhteella mutta ennakoita enämpi.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa spesialisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #68 : 07.10.2013, 13:18:57 »
Kansia on tullu kairattua jo yli 20 vuoden ajan ja lukemattomia volvon kansia..
Huolellinen kokonaisuus  on toimiva  paketti autourheilussa..
Ensiksi kanattaa miettiä kieros alue moottoriin,
Mitä halutaan?
Mielestäni 530 kansi on riitävä tavoittamaan 7000 kieroksen vaatimukset 46,imu ja 38,pako venttiileillä
531 on tehty jopa 10 000 kierroksen moottoreihin  vaikkapa 48,imu 42,pako venttiileillä.


Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #69 : 09.10.2013, 05:54:43 »
Kansia on tullu kairattua jo yli 20 vuoden ajan ja lukemattomia volvon kansia..
Huolellinen kokonaisuus  on toimiva  paketti autourheilussa..
Ensiksi kanattaa miettiä kieros alue moottoriin,
Mitä halutaan?
Mielestäni 530 kansi on riitävä tavoittamaan 7000 kieroksen vaatimukset 46,imu ja 38,pako venttiileillä
531 on tehty jopa 10 000 kierroksen moottoreihin  vaikkapa 48,imu 42,pako venttiileillä.
näkisin että tämä "531 kansi on paras" myytti on murrettu :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #70 : 09.10.2013, 10:19:41 »
näkisin että tämä "531 kansi on paras" myytti on murrettu :)

Missä mielessä, paras mihin?

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #71 : 09.10.2013, 12:25:52 »
eikös turbobricks foorumilla jotkut olleet verranneet vakio 530/531 kansia keskenään,en muista oliko vapari vai turbokone.mutta saman koneen päällä olivat kansia ja nokkia vaihdelleet ja penkissä käyneet.
muistaakseni olivat todenneet että jos nokka akseli on alle 12mm nostolla ei ole juurikaan väliä kumpi kansi on kiinni.suuremmalla nokalla 531 on parempi.

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #72 : 30.12.2014, 22:18:49 »
Nostellaanpas vanhaa aihetta, sellainen tuli mieleen että onko palotilan tilavuudessa eroja 530 vs 531 ja jos niin paljonko vaikuttaa puristus-suhteeseen?Paljonko uskaltaa laittaa nostoa nokalle vakiokupeilla?
« Viimeksi muokattu: 30.12.2014, 22:29:57 kirjoittanut Mata76 »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #73 : 01.01.2015, 00:47:52 »
Mitenkäs kannattas työstää 530:n pakoventtiilin ympärystä paremmin virtaavaksi

Poissa hensson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #74 : 22.07.2015, 11:31:31 »
kävin tuolla ruotsissa katsomassa rallycross kisaa ja samalla kilpureiden konehuoneita, 95% volvon koneissa oli 531 kansi ja pari 405 kantta.
mitä nyt joku hätäinen oli asentanut volvoonsa mazdan wankkelikoneen...

 

Proturbo  Autodiagnoosi