Futurez  Kulkukoira

Lash cap

  • 13 Vastauksia
  • 7480 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Lash cap
« : 28.01.2017, 11:28:04 »
Eli mitä noi lash capit meinaa vai onko ne niinsanotusti noiden volvon venttiilivarsiin tulevien kummien korvaavat :idiot2:
Kl racingin nokkia tilatessa suosittelevat noita capejä, onko pakolliset
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #1 : 28.01.2017, 11:48:10 »
Eli mitä noi lash capit meinaa vai onko ne niinsanotusti noiden volvon venttiilivarsiin tulevien kummien korvaavat :idiot2:
Kl racingin nokkia tilatessa suosittelevat noita capejä, onko pakolliset

Lash capeilla saadaan venttiilinvarteen lisää pituutta kun eräissä virinokissa on pienempi perusympyrä kuin vakioissa nokka-akseleissa.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #2 : 28.01.2017, 12:18:21 »
Mut eikös sillon venttiili aukeakkin enemmän
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Lash cap
« Vastaus #3 : 28.01.2017, 12:25:03 »
Mut eikös sillon venttiili aukeakkin enemmän
Sehän riippuu nokan nostosta. Esim jos nokasta hio perusympyrän pienemmäksi, jättää vanhan noston ja korjaa pienentyneen perusympyrän lash capeilla, niin saavutettu nosto on isompi. Netistä löydetty kuva:
« Viimeksi muokattu: 28.01.2017, 12:34:59 kirjoittanut Acke »

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #4 : 31.01.2017, 12:16:43 »
Mulla on timos motorin nokan kanssa muistaakseni 3mm lashcapit, kumit pois ja capit tilalle.

Mullakin tuo "virinokka" näytti olevan M nokasta hiottu eli perusympyrä pienempi, niin noilla lashcapeilla saa helposti venttiilit säätöihin.

eikö sen voisi toteuttaa paksummilla säätöpaloilla paininkuppeihin jos jostain löytää reilusti paksummat säätöpalat?  :idiot2:


Oikealla lash cap paikallaan
« Viimeksi muokattu: 31.01.2017, 12:23:12 kirjoittanut Niksa »

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #5 : 31.01.2017, 14:30:27 »

Mullakin tuo "virinokka" näytti olevan M nokasta hiottu eli perusympyrä pienempi, niin noilla lashcapeilla saa helposti venttiilit säätöihin.

eikö sen voisi toteuttaa paksummilla säätöpaloilla paininkuppeihin jos jostain löytää reilusti paksummat säätöpalat?  :idiot2:


Lashcappien kanssa kannattaa varmistaa ettei lashcap paina venttiiliä lukoista vaan venttiilin päästä. Etenkin jos kannessa käytetty tarvikeventtiileitä tai joskus on säädetty välyksiä venttiiliä lyhentämällä, on tilanne mahdollinen. Muistaakseni joku kuplan lashcap sarja oli sellainen joka oli tolkuttoman syvä ja jouduin sorvaamaan matalemmaksi.
Minulla oli yhdessä kannessa parissa venttiilissä hiotun nokan kanssa tolkuttoman paksu säätöpala, varmaan +5mm. En ole ennen nähnyt että säätöpalat halkeaa, mutta juuri ne kaksi palaa halkesivat. Suoranaista syytä en löytänyt mutta mielessä kävi teoria että painava pala ei välttämättä kestä vauhdissa mukana, jäljet viittasivat että ois noussut nostajan kupista ensin siihen kupin reunalle ja siitä sitten halki..

Sen jälkeen sitten on ollut venttiileissä pituutta ja nokassa perusympyrää sen verrran että saa välykset ilman kikkailuja kohdalleen. Pitkällä tähtäimellä halvin vaihtoehto :D

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #6 : 31.01.2017, 16:06:30 »
Säätöpalan "kippaamis" riski kasvaa paksuuden myötä käsitykseni mukaan. Vaihtoehtona on käyttää pitempiä venttiileitä jotka lyhentää käypäseks, siihen vaikka kaveriks alta säädettävät kupit. Tarkka sorvi on sillon hyvä ystävä  ;)

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #7 : 31.01.2017, 20:08:13 »
Säätöpalan "kippaamis" riski kasvaa paksuuden myötä käsitykseni mukaan.

näin tekee. toyotan moottorissa teki pakonokalla tuota paksuilla rikkoilla. ohuemmat paikalleen ja tavaraa venttiilin päähän ni loppu kippaamiset.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #8 : 22.02.2017, 17:24:31 »
Ootteko laittanu jotain liimaa noihin kuppeihin
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #9 : 24.02.2017, 13:39:36 »
terve.olisko jollain tarkempaa tietoa paljonko vakio 530 kannesta piti siivua ottaa että sai 11.5 puristuksen vakio 230f moottorista? joskus kuulin että 1.5mm mutta onko siihen perää?

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Lash cap
« Vastaus #10 : 24.02.2017, 14:08:47 »
terve.olisko jollain tarkempaa tietoa paljonko vakio 530 kannesta piti siivua ottaa että sai 11.5 puristuksen vakio 230f moottorista? joskus kuulin että 1.5mm mutta onko siihen perää?
Laskin joskus että 2mm siivulla tulis 11.1:1 mutta ei tullu tarkistettuu, kiinni vaan.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #11 : 25.02.2017, 16:19:13 »
parhaiten tiiät ku mittaat kannen korkeuden onko laskettu aikasemin. mittaat palotilan ja siittä lasket nykyisen puristusuhteen ja siittä pähkäilet paljoko kestää ottaa pois. koskaan ei pitäs luottaa siihen että joku sanoo että joo kestää siittää ottaa pois esim 1.5mm.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #12 : 26.02.2017, 00:27:53 »
146.1 taisi vakiokannen paksuus olla.milli ja kilo olisikohan aika lähellä?

Poissa jiioo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Lash cap
« Vastaus #13 : 03.03.2017, 12:51:33 »
parhaiten tiiät ku mittaat kannen korkeuden onko laskettu aikasemin. mittaat palotilan ja siittä lasket nykyisen puristusuhteen ja siittä pähkäilet paljoko kestää ottaa pois. koskaan ei pitäs luottaa siihen että joku sanoo että joo kestää siittää ottaa pois esim 1.5mm.
Oli joskus 230f missä autonrakentajan mukaan oli 3mm laskettu kansi.kyl se ainakin fordin remmin vaati et kiristy,sais kovaa käyttöö eikä ollu mitää oiretta

 

KL-varaosat  Race.fi