Elekma  Autoracing

940 Leveät rattaat ja venykummi, mikä ET?

  • 5 Vastauksia
  • 2124 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Akulaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
940 Leveät rattaat ja venykummi, mikä ET?
« : 18.02.2014, 18:00:18 »
Juu eli vanteista vähän kysymyksiä. Eli pitäis löytää 940 volleen vanteet. Mahd. paljon huulta ja jonkun verran saa tulla kaarien yli koska venykummit. Minkä levyiset ja millä et:llä olevat vanteet kävisi?
Vannetukulta löytyy barzettan vanteet 7.5x17 et:llä 25 mutta eivät taida tulla oikein pihalle.. Eli jos laitan esim. 8.5-9.5 leveet vanteet niin mikä pitäis olla et että ei raavi sisältä ja tulisi kuitenkin hieman ulospäin ja olisivat näyttävän näköiset? Renkaita kyllä löytyy itseltäkin vähän jokasuunnalta koska meillä rengasliike.. Isäntä ei kuitenkaan tuohon kysymykseen paljon mitään ole vielä vastannut joten ajattelin saada täältä helpommin apua.. ::)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: 940 Leveät rattaat ja venykummi, mikä ET?
« Vastaus #1 : 18.02.2014, 18:12:23 »
Esimerkkinä voisi ottaa ihan noihin tehtyjä vanteita, eli super dtm ja ocean mk18. Molemmat kokoa 8,5x18", et-luvut 13 ja 6. Jälkimmäinen vaatinee jäykällä akselilla jo säädettävää panhardia ja kaaristakin kanttien modauksen rajusti madallettuna. Jos kunnolla haluaa vanteen reunan törröttämään kaaresta pihalle niin edessä saa olla 8,5" vanteella et lähempänä nollaa ja takana vielä pienempi. Itsellä oli seiskassa 10" et20 vanteet takana ja ei tullut vielä kaarista ulos käytännössä yhtään. Sisäreunasta raapivat kylläkin kiinni.

Mulla ois markkinapaikalla Super DTM:t myynnissä... ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Akulaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Leveät rattaat ja venykummi, mikä ET?
« Vastaus #2 : 18.02.2014, 18:15:07 »
Kuinkas nuo DTM:mät tuloo sitte pihalleppäin?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: 940 Leveät rattaat ja venykummi, mikä ET?
« Vastaus #3 : 18.02.2014, 18:21:41 »
Kuinkas nuo DTM:mät tuloo sitte pihalleppäin?

Allekirjoituksen showroomista voi katsella aloitusviestin kuvia 900 sarjan korissa. Edessä on 10mm spacerit välissä kynätolppien takia ja camber-modaukset tolpan yläpäissä. Takakaaria hieman levitetty mutta multilink perän takia istuvat erilailla kuin jäykkäakselisessa 940:ssä. Monesti on helpompi passata hieman liian suuri ET spacerilla kohdilleen kun liian pieni ET teettää aina koneistushommia vanteeseen tai kaarien muokkausta...
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 18:23:41 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940 Leveät rattaat ja venykummi, mikä ET?
« Vastaus #4 : 18.02.2014, 18:27:18 »
Allekirjoituksen ysisatasessa takana 9x16 et miinus 15mm.  Eteen 7.5x16 et miinus 23mm. Käys kahtelee mille näyttää.

E. Eihä sielä ookkaa kuvia kun edessä on 13mm spacerit. Eli edessä kuvissa 7.5x16 et miinus 10.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 18:30:04 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940 Leveät rattaat ja venykummi, mikä ET?
« Vastaus #5 : 18.02.2014, 18:35:31 »
Niin ja lisätään, että venykumeja ei ole eikä tule. :D
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Proturbo  Autodiagnoosi